Majd pár év múlva kiderül.Sorry, de teljesen ésszerűtlen ami írsz...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Majd pár év múlva kiderül.Sorry, de teljesen ésszerűtlen ami írsz...
Csak nehogy hazarepüljenek a gépekkel.Amíg folyik az olaj vagy az olajos pénzt jól fektetik be, addig nekik nem gond, max. annyi a probléma, hogy találnak-e megfelelő mennyiségű pakisztáni pilótát.
Már most tökéletesen értelmetlen a dologMajd pár év múlva kiderül.
Az alapvetésed hogy a mos meglévő C / D "kifutnak"Nemrég vásároltunk KC-390-es, aminél hangsúlyosan említették az utántöltő képességet. Mire megérkeznek, a jelenlegi Gripenjeink már majdnem kifutottak.
Az hogy a KC390 hajlékony csövön tud utántölteni semmilyen logikai kapcsolatban nincs azzal hogy Gripen E-t akarnánk beszerezni.Ez arra utalhat, hogy hajlékony tankolócsöves légi utántöltésre alkalmas vadászgépet szerzünk be. Ez a jelenlegi palettát nézve legészszerűbb megoldásként a Gripen E-t adja ki.
Megint csak....mi köze a még be sem érkezett KC390-nek a Gripen E hez? (semmi...)Ha a belebegtetett 20 éves ésszerű szolgálati ciklussal számolunk, aminél lecserélik majd a szállítógépeket, egy 20 éves Gripen E program lehet kilátásban.
Elbagatelizálod a kérdést. A Gripen E / F 80% ban más típus mint a korábbi C / D. A hajózók és pláne a műszakiak átképzése nem kis feladat és pláne nem olcsó. Ezen kívül mind a hajózó mind a műszaki állomány jártasságát fenn kell tartani mind a két típuson, vagy kétszer annyi hajózó és műszaki kell. Ami javasolsz az tökéletesen értelmetlen egy 2-3 százados légierő esetében.A hajózók és műszakiak átképzése is megoldható egyszerűen, a már meglévő technikai kiszolgáló kapcsolatok is fenntarthatók.
A fentiek miatt ez az utólsó megállapításod is tökéletesen értelmetlenHa az ország védelmi képességének fejlesztését és a gazdasági lehetőségeket szem előtt tartják, akkor 24-28 Gripen E lesz beszerezve. A jelenlegi Griffek csak addig maradnának, míg a Gipen E hadrafogható lesz. Így tűnik ésszerűnek.
Szerintem,most,hogy van beszerezhető és alighasznált C/D Gripen,azokat kéne vennünk.És a harcrendszereiket a saját állománnyal közösen korszerű szintre hozni.Élén az AESA radar beépitésével.Továbbá mint fent...a Gripen C / D ben egy mid life felújítás után bőven van még 20 év szolgálati idő.
Az F-35 A készült az USAF számára, tehát a szárazföldről üzemelő alváltozat. A B STOVL, a C pedig CATOBAR változat, mind a kettő hordozó fedélzetére lett kifejlesztve. Nem feltételezem, hogy az utóbbi kettőből választanának a hazai igényekre. (Egy kis vicces adalék: gondoljunk csak bele, egyből megindulna az ellentábor lejáratókampánya, hogy a repülőgéphordozónk majd a magyar tengerről üzemel? )Annyi logikát látok benne, hogy a KC-390 hajlékony csöves rendszerrel rendelkezik. Az F-35 esetében, az A variáns merevcsöves, a B, C verzió hajlékonycsöves rendszerrel rendelkezik, ha a ismereteim helyesek. Allesmor által említett Super Hornet szintén hajlékonycsöves utántöltésű, szóval van amerikai gép, ami nem merevcsöves, de úgy látom az tengerészgyalogság/haditengerészeti alkalmazásban van.
Már ha más típusról van elmélkedés Gripen helyett.
Most olvastam a Palkovics interjút. Ismét megerősített abban, hogy a jelenlegi kurzus a fejlesztésekben látja azt az előrehaladást, ami egyúttal a gazdaságot is húzza. Meglepne, ha ebből pont a légierőt hagynák ki.Már most tökéletesen értelmetlen a dolog
Lsd. lejjebb miért
Az alapvetésed hogy a mos meglévő C / D "kifutnak"
Ezzel szemben Gripenjeink még jó ideig nem "futnak ki". Annyira kevés időt repültek hogy - amennyiben továbbra is ilyen tempóban használjuk őket - méh hosszú évtizedekig szolgálhatnak.
Amire te gondolsz az szerintem a lízing szerződés lejárta ami mindössze a gépek tulajdonjogában beálló változást jelent, de a gépek NEM futnak ki.
Az hogy a KC390 hajlékony csövön tud utántölteni semmilyen logikai kapcsolatban nincs azzal hogy Gripen E-t akarnánk beszerezni.
A szállítógép beszerzés egyáltalán nem jelenti hogy vadászgépeket IS be akarunk szerezni.
Megint csak....mi köze a még be sem érkezett KC390-nek a Gripen E hez? (semmi...)
Ha szerencsénk van akkor és a KC390 beválik akkor a szolgálati ideje ennek a típusnak is bőven meghaladhatja a 20 évet.
Nézd meg hogy a népszerű szállítógép típusok hány éveket szolgálnak (C-130, An-26, stb...)
Továbbá mint fent...a Gripen C / D ben egy mid life felújítás után bőven van még 20 év szolgálati idő.
Elbagatelizálod a kérdést. A Gripen E / F 80% ban más típus mint a korábbi C / D. A hajózók és pláne a műszakiak átképzése nem kis feladat és pláne nem olcsó. Ezen kívül mind a hajózó mind a műszaki állomány jártasságát fenn kell tartani mind a két típuson, vagy kétszer annyi hajózó és műszaki kell. Ami javasolsz az tökéletesen értelmetlen egy 2-3 százados légierő esetében.
A fentiek miatt ez az utólsó megállapításod is tökéletesen értelmetlen
Szárazföldi F4 változatok a merevcsöves rendszert használták.Véleményem szerint figyelembe kell venni a fejlesztési irányokat. Nemrég vásároltunk KC-390-es, aminél hangsúlyosan említették az utántöltő képességet.
A cseh-magyar Aero Vodochody beszállítója a KC-390-nek. Tehát van kapcsolódási pont. Illetve, hogy erősítsem az álláspontod, a brazilok is gyártanak Gripen E-t. Szal van további együttműködési potenciál.Ennek persze ellentmond, hogy a KC-390-esekhez sem kapcsolódik közvetlen ipari együttműködés. Vagy tévedek, és van ilyen? Vagy esetleg mégse vegyük egy kalap alá a vadász és szállítógépek kérdését? Ezeket szerintem csak azok tudják pontosan, akik benne vannak például a VBÜ vezetésében.
Ez nem üzlet kérdése...Számukra nem lesz üzlet a jelenlegi Griffeket megtartani, hacsak nem addig hosszabbítani a jelenlétüket, ameddig egy újabb megoldást nem tudnak felszálló ágra állítani.
A Gripenek felújításához - amennyiben a SAAB részéről van rá hajlandóság - tudnának ipari együttműködést rendelni.Az is lehet, hogy a vadászgépekhez nem tudnak befektetéseket rendelni, ezáltal bizonyos értelemben érdektelenné válik számukra, ezért maradnak a jelenlegi Gripenek.
A vadász és a szállítógép kérdés semmilyen kapcsolatban sincs egymással.Vagy esetleg mégse vegyük egy kalap alá a vadász és szállítógépek kérdését?
Szlovéniának?Én azért megpróbálnám eladni a Gripeneket a Horvátoknak vagy Szlovéneknek...!Aztán jöhet a 2 század E vagy F-35 Biden papától karira...!Azt ennyi!Köszönöm a figyelmet!
Biden szerintem nem fog eladni nekünk F-35-t! 4 Gripent eladni a szlovéneknek a maradékkal meg állandó jelleggel rotációsan kimenni Baltikumba! És ha nincs F-35 akkor jöhet 2 század RafaleÉn azért megpróbálnám eladni a Gripeneket a Horvátoknak vagy Szlovéneknek...!Aztán jöhet a 2 század E vagy F-35 Biden papától karira...!Azt ennyi!Köszönöm a figyelmet!
Mi a fenének vennénk Rafale-t?Biden szerintem nem fog eladni nekünk F-35-t! 4 Gripent eladni a szlovéneknek a maradékkal meg állandó jelleggel rotációsan kimenni Baltikumba! És ha nincs F-35 akkor jöhet 2 század Rafale
Meg miért 2 századot?Mi a fenének vennénk Rafale-t?
Nagjyából így áll a helyzet.1. Meglevő Gripen upgrade, esetleg plusz gépek.
2. Gripen E/F
3. F-35
Szerintem ezek lehetnek.
"No way" a Gripen a "függetlenségünk" záloga. Se F-35, se Rafael! A romulánok közvetlen alávetett alattvalói a Biden adminisztrációnak, Ukrajna úgyszintén. A polákok nem fognak mellénk állni, már látszik.Biden szerintem nem fog eladni nekünk F-35-t! 4 Gripent eladni a szlovéneknek a maradékkal meg állandó jelleggel rotációsan kimenni Baltikumba! És ha nincs F-35 akkor jöhet 2 század Rafale