[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

H

Hummen23

Guest
Ez már elég konkrétan korszerűsítést jelent...:)
"...A légierő vonatkozásában folyamatos a Gripen képességének fejlesztése a 21. század követelményeinek való megfelelés érdekében. Ennek keretében egyfelől vizsgáljuk a lízingszerződés lejárta utáni lehetőségeket, másfelől megvalósul a harcászati repülők és helikopterek fedélzeti fegyverzetének korszerűsítése, beszerzése..."
https://honvedelem.hu/hirek/innento...-kell-kifacsarni-az-utolso-lehetosegeket.html
Akkor viszont maradnak a griffek, és bővítés esetén a leg kézenfekvőbb az e/f beszerzés.
Benkőnek volt is egy freudi elszólalása ezzel kapcsolatban. Grippenek beszerzésést említette egy interjúban.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Akkor viszont maradnak a griffek, és bővítés esetén a leg kézenfekvőbb az e/f beszerzés.
Benkőnek volt is egy freudi elszólalása ezzel kapcsolatban. Grippenek beszerzésést említette egy interjúban.
Szerintem az eddig sem volt kérdés hogy maradnak a Gripenek.
A leg kézenfekvőbb - szerintem - pedig további C/D-k beszerzése és az egész flotta nagy mélységű korszerűsítése lenne.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
H

Hummen23

Guest
Szerintem az eddig sem volt kérdés hogy maradnak a Gripenek.
A leg kézenfekvőbb - szerintem - pedig további C/D-k beszerzése és az egész flotta nagy mélységű korszerűsítése lenne.
Ha veszünk még 1-2 századot, az biztosan e/f lesz.
Mindenből a legújabbat. Egyértelműen ez az irány.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha veszünk még 1-2 századot, az biztosan e/f lesz.
Mindenből a legújabbat. Egyértelműen ez az irány.
Semmi értelme nem lenne két eltérő típust rendszeresíteni.
(eltérő sárkány, hajtómű, stb...)

A C / D elektronikáját (radar, EW, fegyverzet) símán fel lehet hozni egy korszerűsítési program keretein belül az E / F szintjére.
A gépekben még olyan kevés idő van hogy a 2030-as évek végéig - amíg az új generációs Eu.i vadászgépek szolgálatba állnak - bőven kihúzzák
 
M

molnibalage

Guest
Benkő azt mondta, hogy számolunk a Gripenekkel de biztos nem ezzel a típussal.
Semmi értelme nem lenne két eltérő típust rendszeresíteni.
(eltérő sárkány, hajtómű, stb...)

A C / D elektronikáját (radar, EW, fegyverzet) símán fel lehet hozni egy korszerűsítési program keretein belül az E / F szintjére.
A gépekben még olyan kevés idő van hogy a 2030-as évek végéig - amíg az új generációs Eu.i vadászgépek szolgálatba állnak - bőven kihúzzák
Ha veszünk még 1-2 századot, az biztosan e/f lesz.
Mindenből a legújabbat. Egyértelműen ez az irány.
Orbitális marhaság lenne kivágni a C/D Gripeneket. Az új gépekhez képest minimális összegért normális fegyverzet és egyéb komponenssel teljesen jók. Tessék hozzá a szoftvert megvenni, amivel mehetne az SDB I/II. Tessék venni Meteor rakétát hozzá. Nem kell abból sok, mert AMRAAM-mal vegyesen vinné a gép adott esetben. Vagy sisakdisplay és a kőkorszaki AIM-9L-et tessék már elfelejtenei. A MAWS se lenne drága. Messze a leghúzósabb egyedi tétel az AESA radar lenne.

Erről a +1-2 százados butaságról mikor szakadnak már le egyesek? A légierőnek majdnem annyi repülőgépe lenne, mint harckocsija a szárazföldieknek? Nem tetszik érezni a teljes aránytalanságot? Előbb kéne betonfedezék Kecsóra, meg Skyshield, mint 3+ új gép. És ennek az árából ez talán ki is jön. A földön iszonyatosan törékeny gépeket talán a taxizás és le-fel szálláskor illene megvédeni...
 
H

Hummen23

Guest
Orbitális marhaság lenne kivágni a C/D Gripeneket. Az új gépekhez képest minimális összegért normális fegyverzet és egyéb komponenssel teljesen jók. Tessék hozzá a szoftvert megvenni, amivel mehetne az SDB I/II. Tessék venni Meteor rakétát hozzá. Nem kell abból sok, mert AMRAAM-mal vegyesen vinné a gép adott esetben. Vagy sisakdisplay és a kőkorszaki AIM-9L-et tessék már elfelejtenei. A MAWS se lenne drága. Messze a leghúzósabb egyedi tétel az AESA radar lenne.

Erről a +1-2 százados butaságról mikor szakadnak már le egyesek? A légierőnek majdnem annyi repülőgépe lenne, mint harckocsija a szárazföldieknek? Nem tetszik érezni a teljes aránytalanságot? Előbb kéne betonfedezék Kecsóra, meg Skyshield, mint 3+ új gép. És ennek az árából ez talán ki is jön. A földön iszonyatosan törékeny gépeket talán a taxizás és le-fel szálláskor illene megvédeni...
Nem lesz kidobva a c/d. De kell a váltó típus. A leg logikusabb az e/f. Egy jó ideig párhuzamosan lesznek üzemeltetve. Meg fogják kapni a c/d-k ezeket a fejlesztéseket, és kecskemét is fejlődik.
Értsd meg hogy minden kell, és minden lesz is. Nincs vagy-vagy.
Leopardok sem állnak meg 44 darabnál.
 
M

molnibalage

Guest
Nem lesz kidobva a c/d. De kell a váltó típus. A leg logikusabb az e/f. Egy jó ideig párhuzamosan lesznek üzemeltetve. Meg fogják kapni a c/d-k ezeket a fejlesztéseket, és kecskemét is fejlődik.
Értsd meg hogy minden kell, és minden lesz is. Nincs vagy-vagy.
Leopardok sem állnak meg 44 darabnál.
Most akkor döntsed már el....
Nem lesz kidobva, majd fél mondattal később váltótípus...? Akkor az nem váltótípus.
A repült óraszámokat nézve még 2040-ben is repülnie kellene a magyar Gripennek.
Főleg, ha egyesek szerint a stealth jelentősége leértékelődik...

A Gripen C egyetlen nagy hibája az, amit upgrad nem tud orvosolni. Az, hogy túl kevés függesztési pont van rajta a gép kialakítása miatt. Az SDB majdnem megoldja ezt, mert olyan mennyiségű és minőségű tűzerő tehető a gépre a szárnyak alá, hogy ehaj.
Számomra a nagy kérdés az, hogy gép CL pontjára vajon lehetséges-e és, ha igen, akkor mennnyi SDB. Mert akkor a szárnyak alá mehetne a pótós + BVR rakéta is. Mer,ha csak kettő férne el, akkor is az lényegében többet érne, mint ma a két szárny alatti GBU-12...
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra
T

Törölt tag 1586

Guest
Benkő azt mondta, hogy számolunk a Gripenekkel de biztos nem ezzel a típussal.
Ha Benkő mondatatit elemezzük a "biztos nem ez a tipus" símán jelentheti hogy egy korszerűsített C / D változatra gondolt, és még valahol igaza is van.
Egy AESA radarral, EW csomaggal, MAWS-sal, fegyverzettel, sisakcélzóval felszerelt C / D Gripent már símán lehet akár "új típusnak" is nevezni...
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
H

Hummen23

Guest
Most akkor döntsed már el....
Nem lesz kidobva, majd fél mondattal később váltótípus...? Akkor az nem váltótípus.
A repült óraszámokat nézve még 2040-ben is repülnie kellene a magyar Gripennek.
Főleg, ha egyesek szerint a stealth jelentősége leértékelődik...

A Gripen C egyetlen nagy hibája az, amit upgrad nem tud orvosolni. Az, hogy túl kevés függesztési pont van rajta a gép kialakítása miatt. Az SDB majdnem megoldja ezt, mert olyan mennyiségű és minőségű tűzerő tehető a gépre a szárnyak alá, hogy ehaj.
Számomra a nagy kérdés az, hogy gép CL pontjára vajon lehetséges-e és, ha igen, akkor mennnyi SDB. Mert akkor a szárnyak alá mehetne a pótós + BVR rakéta is. Mer,ha csak kettő férne el, akkor is az lényegében többet érne, mint ma a két szárny alatti GBU-12...

Nem kell meggyőznünk egymást semmiről. Innentől kezdve ez hit és remény kérdése.
Hamarosan úgyis kiderül kinek lesz igaza.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 901
8 944
113
Maróthot kell figyelni.
Lehet modernizálás, C/D +-ra. A svédek jó pár gépet leállítanak. Ez ár/arány értékben jó lehet, lehetne 16-18, vagy akár 24 gépünk összesen. Pápára is lehetne akkor egy századot vinni akár...

A E/F is lehet, de az jóval drágább megoldás.

A régi AIM-9L rakétákat lehet felújítani, modernizálni?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
297
1 043
93
Maróthot kell figyelni.
Lehet modernizálás, C/D +-ra. A svédek jó pár gépet leállítanak. Ez ár/arány értékben jó lehet, lehetne 16-18, vagy akár 24 gépünk összesen. Pápára is lehetne akkor egy századot vinni akár...

A E/F is lehet, de az jóval drágább megoldás.

A régi AIM-9L rakétákat lehet felújítani, modernizálni?
Azokat szépen el lehet lövöldözni egy svédországi gyakorlaton,legyen csak minél több tapasztalat éles rakétaindítással,arra pont jók,másra már nem nagyon... Aztán jöhet az AIM-9X vagy az IRIS-T.