A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Újabb lőszerbeszerzés...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

Adásvételi keretszerződés "Vaklőszerek beszerzése (2020-2022)" - 1. rész
Érték: 314 960 629,00 HUF (ÁFA nélkül)
A beérkezett ajánlatok száma: 1
A nyertes gazdasági szereplő neve: RUAG Ammotec Magyarországi Zrt.
Valószínűsíthető alvállalkozók igénybevétele a szerződés teljesítéséhez: nem


Adásvételi keretszerződés "Vaklőszerek beszerzése (2020-2022)" - 2. rész
Érték: 314 960 629,00 HUF (ÁFA nélkül)
A beérkezett ajánlatok száma: 3
A nyertes gazdasági szereplő neve: Milipol Zrt.
Valószínűsíthető alvállalkozók igénybevétele a szerződés teljesítéséhez: igen



Összérték: 629 921 258,00 HUF (ÁFA nélkül)
jájj dejóó, kurva szar az a ruag vaklőszer....
 
Igazából van elég tényező ami megnehezíti a fiatal tisztek munkáját ezen felül is. Amúgy is csak a legjobbak illetve a csókosok mentek oda eddig is szóval igazából senki ingerküszöbét nem éri el a dolog.
Nem hiszem, hogy mindenki így gondolja az állományból. Van mögöttem néhány szolgálati év, el tudom képzelni mi a véleménye azoknak akik évekig tanultak a hadnagyi/főhadnagyi rendfokozatért, jól teljesítenek, szeretnének előrelépni, de csak azt látják, hogy semmi nem változik az általad amúgy utáld komcsi időkhöz képest. Az hogy sok egyéb probléma van nem lehet indok rá, hogy "akkor jól van ez". Lehet, hogy csak 1 emberről van szó, de akkor sem szabadna előfordulnia, nagyon romboló hatású a haderő alapja a személyi állomány számára.
 
Lehet, hogy csak 1 emberről van szó, de akkor sem szabadna előfordulnia, nagyon romboló hatású a haderő alapja a személyi állomány számára.
Erre szokták azt a szemléletes példát hozni hogy:
...képzelj el egy gyönyörűen megterített asztalt minden földi jóval mi szem szájnak ingere, de az asztal közepére oda tesznek arany kistálban egy darab sz@rt...
Kinek van ezek után kedve a vacsorához?...:D
 
Na de ha már ezt így kiveséztétek, milyen a CZ? Mennyire strapabíró, ellenálló, igênytelen a hatásokra?
A kezdetekben voltak gondok,de azok inkább anyag minőségi problémák voltak és és nem konstrukciós.Igaz van egy nagyon goromba érdekesség az egyikkel (direkt nem irom le hogy mi és melyikkel nehogy szétrugják a seggem :) )
Amugy ahogy a régi rendőrségi kollégáimtól hallottam,ott sokkal több gond van a pisztolyokkal.Vagyis inkább elöbb kijöttek a dolgok mert többet lőttek velük.


Amúgy meglepődsz de eléggé fasza :D Az a legjobb, hogy a Bren A1-el a csehek fizették ki a tanulópénzt, a ketteshez és így a fő nyűgöket, főleg az ergonómiában már kijvították, meglepően egyszerű szétszerelni és nem érzékeny a koszra. A lőszerekkel van valami mizéria, mert természetesen nem azt vettük amit a gyártó ajánl hozzá (mert mi jobban tudjuk) és emiatt voltak akadályok, de azóta a lőszer cserére került amivel voltak a bajok.

@Spartan.asfv mondott problémákat vele ezeket én nem tapasztaltam annyira.
Bocs hogy csak most Kriss csak régen tudtam a forumra nézni.

Nincs rajt gázállitó?
De van,még pedig arra,hogy huzamosabb használat után,amikor nem tudod takarítani,a koszolódás ellenére is tudd használni.
Vaklőszerrel mi a helyzet?
Voltak vele gondok,de igazából az még a régi fegyvereknél is volt,mert volt egy széria ami nagyon forgácsolodott,és tele voltak forgáccsal.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD and Pogány
Erre szokták azt a szemléletes példát hozni hogy:
...képzelj el egy gyönyörűen megterített asztalt minden földi jóval mi szem szájnak ingere, de az asztal közepére oda tesznek arany kistálban egy darab sz@rt...
Kinek van ezek után kedve a vacsorához?...:D

Én ettem már úgy, hogy mellém hányt a kutya a lakásban.
 
 

Új röppályán a légierő

A kanadai NTFC képzés jövője, idén megszűnik.
Két fő irány jelenleg az olasz és az amerikai képzés. A sok helyszín közül megítélésünk szerint ezek vannak olyan szinten, amelyek hozzák azt a magas színvonalú képzést, amit az NFTC-program biztosított a Magyar Honvédség számára. Ezen szint alá egyszerűen nem mehetünk

NASAMS
A norvég-amerikai NASAMS (National/Norwegian Adcanced Surface to Air Missile System) rendszer viszont megfelelően kielégíti mind a nemzeti, mint a NATO-követelményeket. Más kérdés, hogy az eszköz paraméterei még nem teljesek. Új kihívásként jelentkezik a magasság és a hatótávolság kiterjesztése. Ezzel kapcsolatban is keressük a lehetőségeket.

Hát még messze, de erdemes lesz elmenni.
augusztus 28-29-én tartjuk Kecskeméten a következő nemzetközi repülőnapot, mely egyben haditechnikai bemutató is lesz.


Túl sok konkrétumról nem tudok még beszámolni, ám néhány ország már biztosan visszajelzett. Ezek alapján az Egyesült Államokból is várható olyan repülőeszközök érkezése, amelyeket még sosem láthatott hazánkban az érdeklődő közönség. SZU-35-ös repülőgépeikkel majdnem biztosan bemutatót tartanak az Orosz Lovagok (Russzkije Vityazi),
 
Gondolkoztam rajta, hogy a UAV/Drón topicba teszem, esetleg a Francia Hadsereg topicba.
De, mivel nálunk is életbevágó lenne, hogy raj/szakasz szintre beszerzésre kerüljenek hasonlóak, így inkább ide teszem.
Szóval a Francia Hadsereg 300 db mikrodrónt (Parrott ANAFI) szerzett be.
A fél kilós quadcopter akkuja 32 perces üzemidőt biztosít. Nagy felbontású kamerái éjszaka és nappal is nagy távolságban képes a felderítésre. 4k 21MP-es kamerája 2 km távolságról képes ember méretű célokat azonosítani, miközben maga a drón már 130m távolságból már nem meghallható.
Maga a drón 1 percen belül indítható, és szerintem speciális cél tartóban igen könnyen szállítható (mindennel együtt sincs 2 kilónál több).

Magyar ismertető:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kültéri teszt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És a hivatalos PR anyag:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De érdemes egy másik kis "rohadékot" is megnézni:
Parrot DISCO FPV
Ezt már elvileg nem forgalmazzák, de figyelemre méltó a teljesítménye. 40 perces üzemidővel rendelkezik
Egy kis módosítással (akku upgrade és LTE mod) gyakorlatilag ez alatt a 40+ perc alatt korlátlan a hatótávolsága:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
AZ utolsó ára itthon 400.000Ft alatt volt távirányítóva, VR szemüveggel....
 
Gondolkoztam rajta, hogy a UAV/Drón topicba teszem, esetleg a Francia Hadsereg topicba.
De, mivel nálunk is életbevágó lenne, hogy raj/szakasz szintre beszerzésre kerüljenek hasonlóak, így inkább ide teszem.
Szóval a Francia Hadsereg 300 db mikrodrónt (Parrott ANAFI) szerzett be.
A fél kilós quadcopter akkuja 32 perces üzemidőt biztosít. Nagy felbontású kamerái éjszaka és nappal is nagy távolságban képes a felderítésre. 4k 21MP-es kamerája 2 km távolságról képes ember méretű célokat azonosítani, miközben maga a drón már 130m távolságból már nem meghallható.
Maga a drón 1 percen belül indítható, és szerintem speciális cél tartóban igen könnyen szállítható (mindennel együtt sincs 2 kilónál több).

Magyar ismertető:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Kültéri teszt:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

És a hivatalos PR anyag:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

De érdemes egy másik kis "rohadékot" is megnézni:
Parrot DISCO FPV
Ezt már elvileg nem forgalmazzák, de figyelemre méltó a teljesítménye. 40 perces üzemidővel rendelkezik
Egy kis módosítással (akku upgrade és LTE mod) gyakorlatilag ez alatt a 40+ perc alatt korlátlan a hatótávolsága:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
AZ utolsó ára itthon 400.000Ft alatt volt távirányítóva, VR szemüveggel....

Nem vagyok ezzel képbe, hogy hány mp-es a kamera az mennyire számít egy ekkora gépnél?
És ha számít a 21 nem kevés?
Csak azért kérdezem mert az én mindössze 60ezer forintos mobilomban 48 mp-es a kamera.
Esetleg ezek a kamerák amik dronokban vannak strapabíróbbak, így más árkategória?

Abban nagyon egyetértünk, hogy mielőbb kellene nekünk is ilyen.
Minimum szakasz szinten.
De akár az alatt is.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Nem vagyok ezzel képbe, hogy hány mp-es a kamera az mennyire számít egy ekkora gépnél?
És ha számít a 21 nem kevés?
Csak azért kérdezem mert az én mindössze 60ezer forintos mobilomban 48 mp-es a kamera.
Esetleg ezek a kamerák amik dronokban vannak strapabíróbbak, így más árkategória?

Abban nagyon egyetértünk, hogy mielőbb kellene nekünk is ilyen.
Minimum szakasz szinten.
De akár az alatt is.
Ez alapvetően részletkérdés.
Fontos részlet, de akkor is csak egy paraméter, ami akár utólag plugandplay módon változtatható.
Igazság szerint nem is érdemes folyamatosan max. Felbontásban használni a kamerát, mert a repüléshez nem igazán kell. Ráadásul ha folyamatosan nagy felbontásban streamel, akkor jobban meríti az akkut, ráadásul a nagy felbontású stream kisebb hatótávon megy át.
Tehát a nagyobb kamera mögé nagyobb erősebb processzor is kell, ami tömöríti a jelfolyamot, hogy minél hatékonyabb legyen a kommunikáció.
Az a jó ezekben a dróneokban, hogy modulos felépítésűek. Azaz ha kijön (vagy magadnak lefejleszted) egy jobb akku, vagy kommunikációs modul, esetleg kamera processzorral, akkor könnyedén átépíthetők - ahogy a Disco esetében is moddolták őket.
De ez az árkategória nagyjából a fogyóeszköz kategória a hadiiparban...
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Túl sok konkrétumról nem tudok még beszámolni, ám néhány ország már biztosan visszajelzett. Ezek alapján az Egyesült Államokból is várható olyan repülőeszközök érkezése, amelyeket még sosem láthatott hazánkban az érdeklődő közönség. SZU-35-ös repülőgépeikkel majdnem biztosan bemutatót tartanak az Orosz Lovagok (Russzkije Vityazi),


Akkor majd Su-35-t fog lehetni fotozni F-35 mellet? :D
 
Hát nekem nagyon jó példát hoztál a CREDO buszokkal.

Munkába vagy Credoval vagy Setrával járok.
A credonak olyan kényelmetlen az ülése, azt az 50 percet konkrétan szenvedés végigülni.
Rövid és kemény az ülőlap. Kicsi a lábtér.
A buszon mindenki fészkelődik folyamatosan annyira rossz.
Nekem csak akkor nem faj semmim, ha kb vigyazban ülök azon a retek buszon.
Míg a setran semmi ilyen probléma nincs.
A kocsimban semmi ilyen problémám nincs.
Konkrétan soha semmi hasonló bajom nincs sehol, csak a magyar csodán.
Amit mi magyar emberek hoztunk össze.
jó a komment de ezt nemtudom mire vélni. miylen credoval utaztál te?:D az én 192 centimmel buszhoz mérten kéynelmesen elférek, előtte szarrakás kínai szemétdombok jártak felénk(kingkong), az ülése meg messze kényelmesebb mint a csuklós volvókban amivel pestre járok
 

Új röppályán a légierő

A kanadai NTFC képzés jövője, idén megszűnik.
Két fő irány jelenleg az olasz és az amerikai képzés. A sok helyszín közül megítélésünk szerint ezek vannak olyan szinten, amelyek hozzák azt a magas színvonalú képzést, amit az NFTC-program biztosított a Magyar Honvédség számára. Ezen szint alá egyszerűen nem mehetünk

NASAMS
A norvég-amerikai NASAMS (National/Norwegian Adcanced Surface to Air Missile System) rendszer viszont megfelelően kielégíti mind a nemzeti, mint a NATO-követelményeket. Más kérdés, hogy az eszköz paraméterei még nem teljesek. Új kihívásként jelentkezik a magasság és a hatótávolság kiterjesztése. Ezzel kapcsolatban is keressük a lehetőségeket.

Hát még messze, de erdemes lesz elmenni.
augusztus 28-29-én tartjuk Kecskeméten a következő nemzetközi repülőnapot, mely egyben haditechnikai bemutató is lesz.


Túl sok konkrétumról nem tudok még beszámolni, ám néhány ország már biztosan visszajelzett. Ezek alapján az Egyesült Államokból is várható olyan repülőeszközök érkezése, amelyeket még sosem láthatott hazánkban az érdeklődő közönség. SZU-35-ös repülőgépeikkel majdnem biztosan bemutatót tartanak az Orosz Lovagok (Russzkije Vityazi),
F-35 lesz az, vagy A-10 amit még nem láttunk? :)
 
jó a komment de ezt nemtudom mire vélni. miylen credoval utaztál te?:D az én 192 centimmel buszhoz mérten kéynelmesen elférek, előtte szarrakás kínai szemétdombok jártak felénk(kingkong), az ülése meg messze kényelmesebb mint a csuklós volvókban amivel pestre járok
Off

Hát a típusát meg nem mondom.
De ha eszemben lesz megnézem.

A kínai szerintem nem mérce.
A volvó meg ha Pesten jársz vele, gondolom városi használatra van. Annál nem annyira létkérdés az ülés kényelme a rövid utazási idő miatt.

Ez a credo meg távolsági ez csak a biztos az én buszos ismereteimel. :D
Legalábbis állóhely, nincs.
Biztonsági öv van.
Manuális váltó a sofőrnek.

Pár éve elkaptam egy beszélgetést a sofőr és egy utas között.
A sofőr a credo tulajdonosi hátterét taglalta.
Ő úgy vélte nem hiába nyer tendereket:D.

Ja én 175 vagyok. És nekem gáz.
Az ülőlap rövidsége a legnagyobb problémám.


De mivel írtad jó a comment így gondolom a lényeg azért átjött. ;)

On