Vagy 10x leirtam,hogy halványlilagőzömsincs,mennyiért fejeznék be a svédek a letárolt sárkányokat.De a pótlás Gripen 30milkáért jött.IAI meg a hasonlóképen naftalinba álló C7 sárkányokbol 35 millióra adott ajánlatot 2019ben,ami egy nagyon komoly átépitést is tartalmazott,Üzemanyagrendszert,kormányvezérlést,hajtóműcserét,szárnymódositást.Gripen C+ semmi ilyesmi költségnövelő dolgot nem tartalmazna.Ha 90 milkáért akarják adni,akkor tartsák meg és nézegessék őket.
Látom,a tények továbbra sem zavarnak,ahogy
@kamm ot sem.Semmi extra nincs a Gripen E-ben,ami az F35ben,Rafaleban,vagy a Kfir C10P-ben ne lenne benne.Ugyanolyan reklámpropi túltolás,mint az "egyedi svéd" autópályás üzemeltetés.Hh alatt F4F meg Tornádo IDS gépekkel gyakorolták a németek.Linkrendszer meg annyira egyedi,meg világelső,hogy semennyire.50es évek végi technika F106 elfogóvadászon is volt már.Olyan szinten,hogy a földi kezelő át tudta venni a gép fegyverrendszerének teljes irányitását.60as évekbeli VP02 automatizált légvédelemirányitó tudta linkrendszeren keresztűl irányitani a komplett légvédelmet.Tudom,mert kezeltem azt a gépet.Markereztem a jugó vadászgépeket,és a gép folyamatosan követte,és jelölte ki kapcsolásra a rakétásokat,meg irányitotta pozicióba a MiGjeinket baxod.Tiszt meg fülhallgatoval a fején,ujjával a tűzparancs kapcsolón várta az utasitást,hogy induljon e élesbe a rendszer.Nem csak zsirkréta meg tervtábla volt még nálunk se.Svédeknek semmiféle elsőségük nem volt semmiben.
Nezz utána,hogy kik a beszállitók,és mit szállitanak be a Gripen E-hez.