[HUN] Zlin 242/143

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 480
113
Éjszakai repülésen a Zlinek...


602e3c426804c526278865.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Blitz97

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113

210316_szn_zlin_4.jpg
210316_szn_zlin_5.jpg
210316_szn_zlin_3.jpg
210316_szn_zlin_2.jpg
8742878aa3ba793930d6a51e4274c93a_d49afe6e3b4eb7cadfe308837303ec67.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 480
113
LÉGCSAVAROS ALAPOK

A Magyar Honvédség leendő repülőgép- és helikoptervezetői az MH 86. Szolnok Helikopter Bázis Vegyes Kiképző Repülő Századánál kezdik gyakorlati képzésüket. A század - amelyet várhatóan zászlóalj szintűre fejlesztenek majd – egy Z-242/143-as merevszárnyú rajjal és egy AS 350-es forgószárnyas rajjal várja a fiatal pilótákat...



"A 45 órás kiválasztó képzés után az elöljáró meghatározza, hogy mennyi lesz a merevszárnyú és mennyi a helikopteres létszámigény.

A helikopter-beszerzéseknek köszönhetően jelenleg a forgószárnyas képzés van előtérben, de ez mindig a felmerülő igények függvénye.

Aki merevszárnyú típuson marad, az egyetem negyedik évében a Zlinen folytatja kötelékrepüléssel és műszeres (IFR) kiképzéssel. Ideális esetben az egyetemi képzés végéig 225 órát repül. Ekkor már tud kötelékben repülni, műszeres feladatokat, bejöveteleket végrehajtani, és az éjszakai képzését is megkezdi. Ha a jövőbeni tervek megvalósulnak, éjjellátóval (NVG) is repülnek majd a fiatalok a Zlin típuson.

Akinek a forgószárnyas irány a jövő, az ugyanúgy 225 órával fejezi be a képzést. Ahogy mindenki más, a leendő helikopterpilóták is 45 órát repülnek a Zlinen, de azután tíz órás forgószárnyas alapképzéssel folytatják az AS 350-esen. A képzés többi részét már a H145M-en repülik, illetve a jövőben, a H225M-ek beérkezésével ezen a típuson történő képzés is szerepel a tervekben. Mivel a Mi-17-es közepes szállítóhelikopterrel már csak rövidtávon számol a honvédség, a típusra már nem képeznek hajózókat.


...

A Vegyes Kiképző Repülő Századnál a kanadai tapasztalatok alapján kidolgozott módszert alkalmazzák, a dokumentáció kitöltésétől kezdve, a tervezésen át, a repülés előtti és utáni eligazításokig (briefing/debriefing), és az értékelésig. Így az NFTC-képzésre kiválasztott fiatalok nem Kanadában szembesülnek először ezekkel a módszerekkel.

...
Ebbe a kiképzési folyamatba kell betervezni azokat a fiatalokat is, akik valamelyik egyetemen már befejezték tanulmányaikat, megszerezték a diplomájukat és azután jelentkeztek az NFTC képzésre. A Vegyes Kiképző Repülő Századnak úgy kell összefésülni a két csoport képzését, hogy mindig azokon legyen a hangsúly, akiknél ez indokolt. A Nemzeti Közszolgálati Egyetemről érkező hallgatók képzésére csupán két hónap áll rendelkezésre szemeszterenként, az NFTC-re jelentkező jelölteké időben jobban elnyújtható, mert ők az év elejétől az őszi kiutazásig képezhetőek. Az lenne a kívánatos, ha minél nagyobb létszámú jelölt közül lehetne kiválasztani a kanadai képzésre leginkább alkalmas hajózókat, mivel a Magyar Honvédség részére fenntartott helyekért a szerződés értelmében mindenképpen fizetnie kell a magyar félnek.

...

A képzés alaptípusa a Zlin 242-es, de hogy a gépek kihasználtsága és az egy főre jutó repülési idő a lehető legmagasabb legyen, három fő NKE hallgató képzése Zlin 143-assal történik. A képzés szempontjából a két típusváltozat közötti leglényegesebb eltérés, hogy a négyüléses Zlin 143-as nem műrepülhető, viszont a felszereltsége alapján a műszeres képzésre jobban megfelel. "
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 480
113
Közbeszerzési értesítőből

Részvételi felhívás

Kiképző repülőgép fődarab beszerzése

A közbeszerzés célja a Magyar Honvédség által üzemben tartott Zlin Z 242 L típusú könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek üzembentartásához kapcsolódó repülőgép motor, valamint avionikai és navigációs berendezések beszerzése.

Repülőgép motor:
1 darab AEIO-360-A1B6 Lycoming gyári új (Factory New) vagy Lycoming gyárilag újjáépített (Lycoming Factory Rebuilt) repülőgépmotor, vagy azokkal egyenértékű repülőgépmotor.

Avionikai és navigációs berendezések:
GARMIN GTN 750 Xi (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
GARMIN PFM/MFD/EIS GDU 1060 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 4 db
G5 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
GARMIN GTX 335 R (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
GARMIN GMA 342 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
TRIG TY 91 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű avionikai berendezés: 2 db
TL -3424-RAS accelerometer (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű avionikai berendezés: 4 db


A Kbt. 58. § (1) bekezdése alapján a mennyiségi eltérés mértékét az Ajánlatkérő az alábbiak szerinti határozza meg:

GARMIN PFM/MFD/EIS GDU 1060 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés - (mínusz) 1 db
TL -3424-RAS accelerometer (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű avionikai berendezés - (mínusz) 1 db

Ajánlatkérő az ajánlatok elbírálásáról szóló összegezésben fogja tájékoztatni Ajánlattevőket, hogy él-e a mennyiségi eltéréssel.

Ajánlatok benyújtásának határideje:
22/11/2021
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Közbeszerzési értesítőből

Részvételi felhívás

Kiképző repülőgép fődarab beszerzése

A közbeszerzés célja a Magyar Honvédség által üzemben tartott Zlin Z 242 L típusú könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek üzembentartásához kapcsolódó repülőgép motor, valamint avionikai és navigációs berendezések beszerzése.

Repülőgép motor:
1 darab AEIO-360-A1B6 Lycoming gyári új (Factory New) vagy Lycoming gyárilag újjáépített (Lycoming Factory Rebuilt) repülőgépmotor, vagy azokkal egyenértékű repülőgépmotor.

Avionikai és navigációs berendezések:
GARMIN GTN 750 Xi (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
GARMIN PFM/MFD/EIS GDU 1060 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 4 db
G5 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
GARMIN GTX 335 R (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
GARMIN GMA 342 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés: 2 db
TRIG TY 91 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű avionikai berendezés: 2 db
TL -3424-RAS accelerometer (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű avionikai berendezés: 4 db


A Kbt. 58. § (1) bekezdése alapján a mennyiségi eltérés mértékét az Ajánlatkérő az alábbiak szerinti határozza meg:

GARMIN PFM/MFD/EIS GDU 1060 (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű navigációs berendezés - (mínusz) 1 db
TL -3424-RAS accelerometer (és járulékos berendezései) típusú, vagy azzal egyenértékű avionikai berendezés - (mínusz) 1 db

Ajánlatkérő az ajánlatok elbírálásáról szóló összegezésben fogja tájékoztatni Ajánlattevőket, hogy él-e a mennyiségi eltéréssel.

Ajánlatok benyújtásának határideje:
22/11/2021

Vajon csak tartaléknak veszik, vagy már pótolni?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 413
113
Vajon csak tartaléknak veszik, vagy már pótolni?
A darabszámok nekem egyértelműen azt sugallják, hogy tartalékok lesznek.
Mindenből 2 v. 4-es igény van.
Szerintem a viszonylag kis gépmennyiség, és intenzív használat mellett minimalizálni akarják a kiesést. Ha pótolni kellene, akkor nem lenne minusz eltérés megadva. Gondolom van erre egy keret, amit maximálisan ki akarnak használni.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
A darabszámok nekem egyértelműen azt sugallják, hogy tartalékok lesznek.
Mindenből 2 v. 4-es igény van.
Szerintem a viszonylag kis gépmennyiség, és intenzív használat mellett minimalizálni akarják a kiesést. Ha pótolni kellene, akkor nem lenne minusz eltérés megadva. Gondolom van erre egy keret, amit maximálisan ki akarnak használni.

Motorból csak egyet. ;)
Én is arra tudok gondolni, hogy pörgetni kell a képzést, és inkább lepapírozzák a műszercserét, mint hogy megvárják, amíg visszaér a másik, vagy megjön az új.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Nagy napon vannak túl a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar harmadéves hajózójelöltjei közül ketten. Kiképzésük során elértek a nagy lépcsőfoknak számító egyedüli repüléshez a Zlin-143 és Zlin-242 típusú kiképzőgépen, amit sikeresen teljesítettek az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison