1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Zlin 242/143

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2017. március 24..

  1. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Nekem úgy tűnik, hogy van 4 pilonja, továbbá ha megfizetik, biztos lesz gépágyu is.
     
  2. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Ez nem ütközik törvénybe?
     
  3. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Ez mit számít? A törvény csak a kis emberre vonatkozik.
     
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Szerintem ez még a szerencsésebb eset lesz ha tényleg csak arról van szó hogy az irodistákat akarják kicsit röptetni.
    A nagyobb baj szerintem akkor lesz ha arra gondoltak hogy a Gripen pilóták hiányzó óraszámát így fogják majd kipótolni.
    Csak hogy érthető legyen mire gondolok: ha jól tudom van kb. 30 aktív kiképzett Gripen pilóta. Valahol lenyilatkozták hogy az utóbbi időben a 12+2 gép évente olyan 1700 óra körüli időt töltött a levegőben. Ez azt jelenti hogy az átlag Gripen pilóta úgy cca. 56 órát repül évente. Ez a repült óraszám nagyjából semmire sem elég...:(
    Olyan 150 óra/év/fő fölött kezdene értelmet nyerni a dolog.
    Valamennyit persze segít a dolgon ha kapnak szimulátor időt is, de egy csomó dolgot nem lehet szimulálni.

    Egyszóval nagyon szurkolok hogy ne lássak egyetlen Gripen pilótát sem Zlinnel repülni...
     
    borisz likes this.
  5. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Hát nem tudom, részemről elég sokszor megyek a hírös város környékére, de szinte nincs alkalom hogy ne dörögne az ég az RM-12-esektől.
    A múltkoriban kb 500-600 méteren húztak át fölöttem, párban, majdnem befostam az autóban....
    Ilyet még alacsonyabban csinált velem a légierőnk, - kb 20 méteren - Albatros-szal, amikor még működtek ...

    A legkorszerűbb, MS20 szoftvercsomagot integrálja a SAAB a magyar légierő JAS–39 Gripen vadászbombázóin, valamint évente 400-zal több repült óra is rendelkezésünkre áll majd 2026-ig.
    http://magyaridok.hu/belfold/csucsszoftverrel-repulnek-gripenek-1439662/
     
  6. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Szerintem ez lefelé kozmetikázott adat, és jóval többet repülnek.
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Tartok tőle, hogy az aktív Griff-pilóták száma közelebb van a 20-hoz mint a 30-hoz.
     
  8. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Gyakorlatilag mindenhol azt írják, hogy a szerződésben foglalt 1680 óra/év teljesítményt eddig egyszer, vagy kétszer sikerült elérni. Nem véletlenül jön ki úgy a matek, hogy az elkövetkezendő kilenc évben 2000 óra/év-re nő a keret (amit eddig nem „használtunk el”, az leosztódik a fennmaradó időre)
    Tessék olvasni a ma megjelent aranysasot :D
    Másrészt én a reptér környékén elég sokat fordulok elő és mostanában tényleg intenzíven „kűdik”, de csak nappal meg főleg ebédidőben :).
    Harmadrészt 14 gépre szerintem hót fölösleges lenne 30 pilóta, de lehet, hogy tévedek.
     
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    '44-ben som volt szokás napi két bevetésnél többet repülnie a pilótának Pumáéknál, pedig akkor igen meleg volt a pite.
    Meg gépet még mindig relatíve egyszerűbb keríteni, mint pilótát.
     
  10. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Lehet szó erről is, csak akkor a fejenkénti éves átlag repidő leesik ~70-75órára, az meg nem tűnik soknak, viszont kevés.
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Amúgy ha már az NFTC-t lekavarják a másik szerződésről, az Aviation Leadership Programról mik a hírek?
    Az marad?
    Úgy tudom hogy ennek keretében először San Antonióban kaptak nyelvi képzést a jelöltek, majd a Mississippiben lévő Columbus Air Force Base-en repültek T-6 Texan II. típusú repülőgépen elég sok órát.
     
  12. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    L-39NG - Mujltirole Jet Trainer. Jelenleg nincs másodlagos könnyű csapásmérő képesség. A fejlesztés során 1200 kg nem irányított rakéta, bomba, gépágyú konténer és felderítő konténert akarnak integrálni, és a 4 pilonból 2-re lehet 570kg külső üzemanyagtartályt.
    Egyébként teljesen felesleges max. COIN bevetésre lehetne használni. Az L-159-es az amit ténylegesen megfelelő lenne, de nem egy 14 gépes légierőnek..

    -- Lehet szó erről is, csak akkor a fejenkénti éves átlag repidő leesik ~70-75órára, az meg nem tűnik soknak, viszont kevés. -- Ha ennyi lenne több hajózó örülne. de tudtommal nincs ennyi csak ha a szimulátort + csak a 40-45 órát tényleges repülést összeadjuk..
     
    fishbed likes this.
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Legyen meg itt is:

    [​IMG]
     
    fishbed, borisz, tindalos and 2 others like this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Legyen meg itt is:

     
    Pocok75, weasel007, fishbed and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása