[HUN] Zlin 242/143

Tök jó, hogy itt azon témáznak néhányan, hogy kellet-e ez a gép vagy nem.
MH fejlesztéseivel foglalkozó topikot tekerjétek vissza pár évet.
Akkor arról ment a diskurzus, hogy akkora már a baj, hogy mindent venni kéne, meg az alapoktól épitkezni.
Hát most ezt teszik. Terepjárók, ruha, nagyjavított heli+heli(volt mentő) kiképzés újraindítása stb. stb. (nem mintha én nem örülnék mondjuk 100 CV-90-nek, vagy (meg) ugyanennyi Rosomaknak).
Mi lett volna, ha vesznek 16 S-70 est? Akkor itt a pesszimista vonal jött volna a kérdésekkel:
-minek,pilóta sincs?
-minek, ha lenne is jelentkező pilóta, nem volna mivel kiképezni?
-miért nem mentek a MI-17-es nagyjavításra?
-miért ezt vettek, miért nem Leo2/F-35/MI171 stb. stb. stb....;)
Nagyon jól látod, nem tudsz itt az "istenadta népnek" jót tenni :D !
 
Valahol azt írták hogy még várható 4db Zlin beszerzés. Akkor már 8db Zlin-nel talán még valamilyen regionális együttműködés is elképzelhető. Talán nem ördögtől való lenne egy V4 -es közös pilóta kiképző program . Nálunk lehetne a kisgépes kiképzés Szolnokon , a Cseheknél a sugárhajtású köztes kategória képzése (L-39NG).
 
  • Tetszik
Reactions: fmedve and fip7
Nagyon jól látod, nem tudsz itt az "istenadta népnek" jót tenni :D !

Pont azért elégedetlenek a hozzászólók, mert már minden elavult, és ezen 1-2 sportrepcsi nem sokat segít jelenleg. Az a baj, hogy a fejlesztés üteme, nem tud lépést tartani az elavulás ütemével.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Álljon meg a nászmenet.
  1. Én örülök ennek, az futárgép elnevezésen akadtam fent.
  2. Ez nem fejesztés, egy alapvető elveszetett képesség visszaszerzése. Jak-52 néklül a pilótaképzés első fázisa nem volt lehetségse itthon és úgy tűnik, hogy máshogy sem oldották meg...
 
Valahol azt írták hogy még várható 4db Zlin beszerzés. Akkor már 8db Zlin-nel talán még valamilyen regionális együttműködés is elképzelhető. Talán nem ördögtől való lenne egy V4 -es közös pilóta kiképző program . Nálunk lehetne a kisgépes kiképzés Szolnokon , a Cseheknél a sugárhajtású köztes kategória képzése (L-39NG).

Mikor hegesztik fel rajuk az UB blokkokat? Egybol lesz CAS is :P
 
Simicskó István miniszter úr mondta, hogy az első 4 gép után (erről szólt az első beszerzés) további négyet kíván beszerezni Honvédségünk szintén 2-2 négy és kétüléses változatot. Ő mondta azt, szintén a Zlinek érkezésekor, hogy szükséges egy köztes sugárhajtású típus a Zlinek és a Griffek között. Kérdésre válaszolva, azt mondta, hogy V4-es együttműködéssel képzelik ezt el. Nos két lehetőség van:
1 a cseh ajánlat pilótaképzésre (ez lenne az olcsóbb, zuhanyhiradó szerint kedvező az ajánlat.)
2. beszerezünk néhány L-39NG-t, amelyet sajnos csak gyakorlásra lehet használni (tulajdonképpen egy kompozitgyárnyú és amcsi turbinás L-39-es) amelyek üzemeltetését végzett a szakemberek már távoztak a honvédségtől,valamint a legdrágább megoldás lenne. A Takács féle lobby - akik már évek óta nyomják az L-159, L-39 és Zlin vonalat - ezt probálja eladni (szerintem sajnos sikerrel).
Egyébként alapkiképző gépből is lehetett volna magyar kompozit, de ezt is lesöpörték több-kevesebb racionális érvvel. Az biztos, hogy a Zlinek már egy kiforrott típusok, amíg a magyar kompozitok még nem..
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Egyébként alapkiképző gépből is lehetett volna magyar kompozit, de ezt is lesöpörték több-kevesebb racionális érvvel. Az biztos, hogy a Zlinek már egy kiforrott típusok, amíg a magyar kompozitok még nem..

Sajnos nem lehetett volna... A Magnus és Corvus gépek nem rendelkeznek CS-23 EASA európai jogosítással (Light Sport Aircraft-ként vannak bejegyezve), így csak nappali és látás utáni repülésre használhatóak és nem műrepülhetőek... Természetesen itthon saját hatáskörben a hatóságnál ezt lehet engedélyeztetni, de pl. minden nemzetközi repülés problémás lenne velük. Nem beszélve arról, hogy ennek megfelelően nem is kell feltétlenül megfelelniük a többi CS-23 gépre előírt eléggé szigorú terhelési, biztonsági és élettartam követelményeknek.
 
Legyen meg itt is:

72324312_2724449187642451_1468205841101357056_o.jpg
 
Közbeszerzési értesítőből...

Dokumentumtípus: Ajánlati felhívás
Eljárás: Tárgyalásos eljárás


„Könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása (2020-2022)” tárgyban

Zlin Z-242L és Zlin Z-143LSi típusú könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása

Keretösszeg: nettó 456 692 912 Ft (bruttó 579 999 999 Ft)
Keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2020 nettó 78 740 157 Ft 2020 bruttó 99 999 999 Ft Keretösszeg
2021 nettó 110 236 220 Ft 2021 bruttó 140 000 000 Ft Keretösszeg
2022 nettó 267 716 535 Ft 2022 bruttó 340 000.000 Ft Keretösszeg
Ajánlatkérő nem vállal kötelezettséget a keretösszeg kitöltésére.

2018ban 50 milliót, 2019-ben 100 milliót terveztek a gépek fenntartására.
(És ha jól értelmezem a közbeszerzés eredményét, akkor az Aerotechnika M&T Budapest zrt. nyerte el 30 millióval?)

Miért lehet az, hogy 2022-ben több mint háromszorosát kell költeni a gépek fenntartására mint 2020-ban?
2017 március 24-én érkeztek az első gépek. 5 év után van valamilyen kötelező ipari nagyjavítás a típunál?
Vagy 3szor annyi, 12 Zlin gépe lesz a Honvédségnek 2022-ben mint most? Azaz még 4 gép helyett még 8 gépet vesznek?
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD
2018ban 50 milliót, 2019-ben 100 milliót terveztek a gépek fenntartására.
(És ha jól értelmezem a közbeszerzés eredményét, akkor az Aerotechnika M&T Budapest zrt. nyerte el 30 millióval?)

Miért lehet az, hogy 2022-ben több mint háromszorosát kell költeni a gépek fenntartására mint 2020-ban?
2017 március 24-én érkeztek az első gépek. 5 év után van valamilyen kötelező ipari nagyjavítás a típunál?
Vagy 3szor annyi, 12 Zlin gépe lesz a Honvédségnek 2022-ben mint most? Azaz még 4 gép helyett még 8 gépet vesznek?

Esetlg az előzetes tervek szerint akkor érnek gépenként mondjuk 800 órához. Sok növendéket akarnak, nem tudom, az most hogy áll.
 
2018ban 50 milliót, 2019-ben 100 milliót terveztek a gépek fenntartására.
(És ha jól értelmezem a közbeszerzés eredményét, akkor az Aerotechnika M&T Budapest zrt. nyerte el 30 millióval?)

Miért lehet az, hogy 2022-ben több mint háromszorosát kell költeni a gépek fenntartására mint 2020-ban?
2017 március 24-én érkeztek az első gépek. 5 év után van valamilyen kötelező ipari nagyjavítás a típunál?
Vagy 3szor annyi, 12 Zlin gépe lesz a Honvédségnek 2022-ben mint most? Azaz még 4 gép helyett még 8 gépet vesznek?
Részben már alakul, miért növekszik a költség. Ugye most jön +4 Zlin.
 
A pdf-ben a 2/C pontban felsoroltakból nem értem hogy jön ki a bruttó 150 milliós összeg a 4 gépre.
Ez egy karbantartási szerződés keretösszeggel. Azaz a gép karbantartását br. 150M-ig fedezi a HM. Ebből a 150M-ból a táblázat alapján fog leketyegni a fizetés, amíg el nem fogy a keretösszeg. Ha pl. elkezdi valamelyik zabálni a gyertyákat, akkor hamarabb elfogy a keret.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Ez egy karbantartási szerződés keretösszeggel. Azaz a gép karbantartását br. 150M-ig fedezi a HM. Ebből a 150M-ból a táblázat alapján fog leketyegni a fizetés, amíg el nem fogy a keretösszeg. Ha pl. elkezdi valamelyik zabálni a gyertyákat, akkor hamarabb elfogy a keret.

Az alkatrészek árai viszonylag kis tételnek tűnik az 1400 és/vagy 1500 órás karbantartási tételhez viszonyítva, még ha sok is fogy belőlük.
A gépek 2017 tavaszán és 2018 tavaszán érkeztek. A szerződést 2018 novemberében kötötték 2018-ra és 2019-re. De ha sokat repülnek, akkor lehet hogy sok karbantartás kell.