1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Zlin 242/143

Diskurzus a(z) 'Vadász-/csapásmérő/kiképző repülőgépek' témában - Phoenix által indítva @ 2017. március 24..

  1. marton

    marton Well-Known Member

    Tök jó, hogy itt azon témáznak néhányan, hogy kellet-e ez a gép vagy nem.
    MH fejlesztéseivel foglalkozó topikot tekerjétek vissza pár évet.
    Akkor arról ment a diskurzus, hogy akkora már a baj, hogy mindent venni kéne, meg az alapoktól épitkezni.
    Hát most ezt teszik. Terepjárók, ruha, nagyjavított heli+heli(volt mentő) kiképzés újraindítása stb. stb. (nem mintha én nem örülnék mondjuk 100 CV-90-nek, vagy (meg) ugyanennyi Rosomaknak).
    Mi lett volna, ha vesznek 16 S-70 est? Akkor itt a pesszimista vonal jött volna a kérdésekkel:
    -minek,pilóta sincs?
    -minek, ha lenne is jelentkező pilóta, nem volna mivel kiképezni?
    -miért nem mentek a MI-17-es nagyjavításra?
    -miért ezt vettek, miért nem Leo2/F-35/MI171 stb. stb. stb....;)
     
    fmedve, Zed895, tindalos and 5 others like this.
  2. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Nagyon jól látod, nem tudsz itt az "istenadta népnek" jót tenni :D !
     
    svajcibeka and marton like this.
  3. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Valahol azt írták hogy még várható 4db Zlin beszerzés. Akkor már 8db Zlin-nel talán még valamilyen regionális együttműködés is elképzelhető. Talán nem ördögtől való lenne egy V4 -es közös pilóta kiképző program . Nálunk lehetne a kisgépes kiképzés Szolnokon , a Cseheknél a sugárhajtású köztes kategória képzése (L-39NG).
     
    fmedve and fip7 like this.
  4. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Pont azért elégedetlenek a hozzászólók, mert már minden elavult, és ezen 1-2 sportrepcsi nem sokat segít jelenleg. Az a baj, hogy a fejlesztés üteme, nem tud lépést tartani az elavulás ütemével.
     
    antigonosz likes this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Álljon meg a nászmenet.
    1. Én örülök ennek, az futárgép elnevezésen akadtam fent.
    2. Ez nem fejesztés, egy alapvető elveszetett képesség visszaszerzése. Jak-52 néklül a pilótaképzés első fázisa nem volt lehetségse itthon és úgy tűnik, hogy máshogy sem oldották meg...
     
    fip7, marton and Telak2 like this.
  6. Telak2

    Telak2 Well-Known Member

    Futárgép= Ételfutár a fejeseknek. Nem hűlik ki a kaviár :D
     
    szuvorov and antigonosz like this.
  7. emel

    emel Well-Known Member

    A V-4 közös programból sajnos eleve kiesnek a lengyelek, már csak nagyságrendjüknél fogva is. Akkora légierő pilótaképzéséhez még a 8 Zlin is nagyon kevés, a deblini pilótaiskolájukban kb. 25 Orlikot, 50 Iskra-t, és vagy 40 könnyű helikoptert használnak pilótaképzésre, ennek mi csak csókolommal köszönhetünk. Gyanítom hogy az a cseh repipar ami a mi pilótaképzésünkhöz szállítja a gépeket, az otthon is el tudja látni a légierőt és a repülőklubokat, szóval ők is megoldják házon belül a pilótaképzést. Pont az alapkiképzés az, amit még a horvátok és a szlovének is el tudnak látni a maguk számára, szóval így nehéz az összefogás.
     
    borisz, vilmoci and antigonosz like this.
  8. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Mikor hegesztik fel rajuk az UB blokkokat? Egybol lesz CAS is :p
     
  9. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Simicskó István miniszter úr mondta, hogy az első 4 gép után (erről szólt az első beszerzés) további négyet kíván beszerezni Honvédségünk szintén 2-2 négy és kétüléses változatot. Ő mondta azt, szintén a Zlinek érkezésekor, hogy szükséges egy köztes sugárhajtású típus a Zlinek és a Griffek között. Kérdésre válaszolva, azt mondta, hogy V4-es együttműködéssel képzelik ezt el. Nos két lehetőség van:
    1 a cseh ajánlat pilótaképzésre (ez lenne az olcsóbb, zuhanyhiradó szerint kedvező az ajánlat.)
    2. beszerezünk néhány L-39NG-t, amelyet sajnos csak gyakorlásra lehet használni (tulajdonképpen egy kompozitgyárnyú és amcsi turbinás L-39-es) amelyek üzemeltetését végzett a szakemberek már távoztak a honvédségtől,valamint a legdrágább megoldás lenne. A Takács féle lobby - akik már évek óta nyomják az L-159, L-39 és Zlin vonalat - ezt probálja eladni (szerintem sajnos sikerrel).
    Egyébként alapkiképző gépből is lehetett volna magyar kompozit, de ezt is lesöpörték több-kevesebb racionális érvvel. Az biztos, hogy a Zlinek már egy kiforrott típusok, amíg a magyar kompozitok még nem..
     
    antigonosz likes this.
  10. carpmat

    carpmat Member

    Sajnos nem lehetett volna... A Magnus és Corvus gépek nem rendelkeznek CS-23 EASA európai jogosítással (Light Sport Aircraft-ként vannak bejegyezve), így csak nappali és látás utáni repülésre használhatóak és nem műrepülhetőek... Természetesen itthon saját hatáskörben a hatóságnál ezt lehet engedélyeztetni, de pl. minden nemzetközi repülés problémás lenne velük. Nem beszélve arról, hogy ennek megfelelően nem is kell feltétlenül megfelelniük a többi CS-23 gépre előírt eléggé szigorú terhelési, biztonsági és élettartam követelményeknek.
     
  11. marton

    marton Well-Known Member

    Hát,, nem értek nagyon hozzá (és ez így is marad), de szerintem ekkora légierőnek (1sz. Gripen+ valamikor egy normálisan feltöltött heli század... remélem) 8 Zlin-nel, meg ha igaz lesz L-159 (vagy melyik verziója) kiképzést létrehozni, fenntartani,,, nem, hogy felesleges, hanem pazarlás.
    Mi van, ha mondjuk olyan országokkal akarunk közösködni (lássuk be, V4-ben mi vagyunk a leggyengébb láncszem kiképzés terén is ) mint Szlovénia, Horvátok, Macedónia? Mert erre még kacsingathatnánk. Akkor megértenék egy 8 Zlin-t, 8 L-valamit,( persze az utóbbira szinte minden Gripen támadó fegyverzetét integrálnám, hogy legyen egy másod vonalbeli csapásmérő lehetőség).
     
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Egyetértünk!
    Az NFTC egyike volt azon kevés programoknak ahol magyar katonák tényleg nemzetközi színvonalú képzést kaptak.
    Az hogy vettek néhány Zlint (meg majd esetleg L-159 NG-t) még csak a dolog egyik - és valószínű egyszerűbb - fele.
    - Honnan lesznek a kanadaiakhoz hasonló tapasztalatú oktatók?
    - Honnan lesznek korszerű szimulátorok?
    - Honnan lesz tematika, nyomtatott és online képzési anyagok?
    - Vajon kiszámolták e hány növendéket kellene kiképezni ahhoz hogy az NFTC-vel versenyképes legyen az egy növendékre vetített képzési költség? Egy ilyen iskolának rohadt magasak ám a fix költségei (gépek ÉCS-je, alkalmazottak fizetése, biztosítások, stb..)! A méret igen is számít és nagyon nem mindegy hogy a fix költséget 10 vagy 100 kiképzett emberre kell osztani.

    Szerintem ezeknek a most vett gépnek az NFTC mellett lett volna létjogosultságuk, vagyis ezekkel lehetett volna elszűrni a jelentkezőket és kiválasztott jelölteket megbízható alapképzés után lehetett volna útnak indítani.
     
    marton likes this.
  13. marton

    marton Well-Known Member

    Igen,, és máris visszaugrik a lemezjátszó:... nem hasznos dologra akarnak költeni (akarnak,, mert ez a 4 Zlin hasznos!, de 8 már...) amikor kéne BTR-t/légvédelmet/T-72-est/gépkarabélyt stb. stb cserélni :(
     
  14. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Az nem baj,a fő,hogy drága legyen!:(
     
  15. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Mi van, ha mondjuk olyan országokkal akarunk közösködni (lássuk be, V4-ben mi vagyunk a leggyengébb láncszem kiképzés terén is ) mint Szlovénia, Horvátok, Macedónia? Mert erre még kacsingathatnánk. Akkor megértenék egy 8 Zlin-t, 8 L-valamit,( persze az utóbbira szinte minden Gripen támadó fegyverzetét integrálnám, hogy legyen egy másod vonalbeli csapásmérő lehetőség). ----

    Nincs értelme, mert sem megfelelő léterek nincsenek sem a marton féle képességek..
    A második vonalbeli csapásmérő képességről annyit, hogy az NG-nek olyan nincs, ez gyakorlógép, kompozitszárnyakka, és egy pilonnal talán.. gépágyú sincs, Nem L-159-ről van szó. Azt megvenni a Grifo lokátorral stb, meg felesleges, mert harci képességei mint megvannak a Gripenben. Olcsóbb csehországban közösen (gripen közösség) a kész oktatási rendszert használni (+ lehet a svédekkel kötelék szimulátorozni, meg Visdel-ben lődőzni (vagy a Lengyel lőtéren a Balti tengeren felett)...
     
    borisz likes this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Emlékeztetőnek a régieknek és információként az újaknak...

    Már sokadjára linkelem be ide Zsámboki Tibor nyá. ezredes írását.

    http://www.jetfly.hu/legierok/reakcioido

    Tehát a beszerzés fő oka: "biztosítani a repülési pótlék és élelmezési bón folyósításához szükséges évi néhány repült órát a vezető szerveknél és a harci helikoter-zászlóaljnál állományban lévő nagyszámú valamikori repülő embernek."
     
    antigonosz likes this.
  18. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Tehát azért kell 100 milliókért technikát venni, hogy egyeseknek magasabb fizetést lehessen adni?
    Én egy M5-ös BMW-t kérek, hogy 40 ezerrel magasabb lehessen a fizetésem, mert autót vezetek :)
     
    fishbed likes this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Te szeretsz vezetni és azért hogy legyen mit vezetned, kapsz egy M5-ös BMW-ét és még pénzt is kapsz azért hogy vezetsz. Jól hangzik?

    A vezetési élmény megfizethetetlen, minden másra ott .... az adófizetők pénze.

    12 hó * 40 ezer HUF bérpótlék * 100 fő = 48 millió HUF/év

    Akkor ha a 363 millió forintos beszerzés költségét odaadták volna bérpótléknak, hány évre is lett volna elég? Csak 7,5 évre?
    Repülni pedig mindenki akar, aki egyszer már kipróbálta :)

    A "könnyű kiképző, felderítő és futárrepülőgép" feladatkör ellátása az éves repült idő kb hány százalékát fogja kitenni, ha egy új pilótának az alapképzés során egy év alatt 45 órát kell repülni?

    http://www.nftc.hu/b-program.htm

    A gépekre szükség volt. Csak leginkább nem arra fogják őket használni, amivel a beszerzést indokolták.

    És persze ahogy Kele leírta, van egy cég, aki ezzel a beszerzéssel jól járt. Így tehát nincs olyan az érintettek között, aki nem boldog ettől az üzlettől.
     
    fishbed likes this.
  20. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Mivel olyan emberanyagról van szó, akik bevédik egymást, ezért nem nagyon lehet kipucolni őket a honvéccségből. Szóval még mindig jobb így, mintha a gripenből lopnák el az időt egy kis plusz pénz miatt. o_O
     

Ezen oldal megosztása