Il-106 / PAK VTA / PAK-TA (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
924
250
63
Ha megnézed a videót kiderül. Nem lenne ez rossz csak nagyon távolinak tűnik. Főleg az oroszoknak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
Ez a scifi verzios szállítógép nem más mint egy versenyt megnyert fiatal orosz dizajnor munkája.:)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ez a scifi verzios szállítógép nem más mint egy versenyt megnyert fiatal orosz dizajnor munkája.:)

Látszik, hogy kiváló grafikus, és hallott már valamit az aerodinamikáról, de még arról se túl sokat, a gépészetről, hajtómű-gázdinamikáról viszont semmit. 2oookm/ó sebesség ventilátoros hajtóművekkel (amiből kettő csak villanymotoros hajtású!) - hát ez tényleg sci-fi.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 379
23 051
113
Már az index is ír róla:
http://index.hu/tech/2015/03/20/szuperszonikus_teherszallitot_tervez_oroszorszag/
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 379
23 051
113
Komoly volna ha egyszer megvalósulna:

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/pakta/

"PAK TA: Az orosz hadsereg 7 órán belül képes lesz elérni a világ bármely pontját. Az orosz tervezők már dolgoznak a jövő szállítógépén. Ha a tervek valóra válnak, akkor a szállító flotta alkalmas lesz 400 darab Armata harckocsi 7 000 km-re történő elszállítására, ráadásul mindezt hiperszónikus sebességgel. A tervezők elképzelése szerint a PAK TA névre hallgató monstrum képes lesz 200 tonna teher szállítására, mindezt 2 000 km/h-t meghaladó sebességgel."

Hmmm, 10 perc alatt tényleg tele lenne Kijev Armatákkal :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Komoly volna ha egyszer megvalósulna:

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/pakta/
hiperszónikus sebességgel. A tervezők elképzelése szerint a PAK TA névre hallgató monstrum képes lesz 200 tonna teher szállítására, mindezt 2 000 km/h-t meghaladó sebességgel."

Hmmm, 10 perc alatt tényleg tele lenne Kijev Armatákkal :)

Hát, valamikor nekem azt tanították, hogy a hiperszonikus sebességtartomány Mach 5-nél kezdődik, lehet, hogy újra kell tanulnom a nagysebességű aerodinamikát?! Vagy a gép sebessége a 2000km/h-t 2,5-szeresen "haladja meg", és akkor tényleg hiperszonikus?! Szóval "szakmai hír" anti-szakmai tálalásban.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
Origon is lehozták. A képek szépek, és persze minden hozzászóló Oroszország szakértő. :)
http://www.origo.hu/nagyvilag/20150320-barhol-lecsaphat-az-orosz-hadsereg-a-vilagon.html
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
<blockquote rel="ksspsta">Omg, szóval a szovjetek gyártottak:
1200 An-12
1400 An-26
60-70 An-22
200 An-72
50-60 An-124
és
Kb 900 Il-76-ot
Ehhez hozzájön kb 15-20 ezer darab közepes és nehéz száll.helikopter.
Szóval sztem ha naon akartak volna, le tudtak volna dobni 100ezer ejtőernyőst is egyszerre. (egy-két napon belül)

Ez most komolyan mondod?</blockquote>

Már mit?
A számokat a wikiről szedtem le kerekítve. Az An-12-őt az ugolok nebán ellenőriztem, ott le van írva, hogy 3gyárban mennyit gyártottak, ebből arra következtettem, hogy nagyjából helyesek a számok. De lehet mégse.

Nyilván nem vagyok akkora birka, hogy azt állítsam: a 30-40 év alatt legyártott összes szállító gépüket az oroszok tele tudták pakolni ejtőernyőssel és a levegőbe emelni egyszerre. A "6000"-re linkeltem a videót. Azt mondja: dvadcaty dva minute bülo valami "voszem tüszicsa parasutnyiki" meg "sto-pjatynadcaty boevoj teknik" akármi.... Sztem azt jelenti, hogy 22 perc alatt ledobtak 8000 ejtőernyőst meg 150 páncélozott járművet..

A szovjetek már a harmincas években ledobtak vmi 30 v. 40ezer ejtőernyőst egyszerre vmi gyakorlaton, ahol a németek előtt arcoskodtak vele. Tessék utána nézni.

Neeem, nem vagyok egy ruszki fan, félre ne értse senki. A számokra reagáltam.
Teljesen tisztában vagyok vele, hogy amerikában a hetvenes évek végén körbe röhögték volna azt a repgépgyártót, amelyik ilyen Il-476-os szintű gépel indult volna vmi tenderen....Ami most az oroszok legjobb gépe, nem? Főleg a hajtómű miatt, mármint, hogy tán a mai napig nem voltak képesek kifejleszteni egy normális ventilátoros típust. Jó túlzok, de egyenlőre még nem a Ps-90-el repül a 320neo ;)..És nem csak a fogyasztás miatt. A red wings 204-es példája is mutatja, hogy nem vmi üzembiztos a cucc. De állítólag van olyan példány ami repült 40000? órát vmi Il-96on, ha nem tévedek...

Szal itt is megvan a 20év lemaradásuk, nem csak a pak-fa-nál... De sztem az orosz légierőben pont nem érdekel senkit, hogy mennyit fogyaszt egy szállító repülő. Meg, hogy hangos... :). Katonai gépeket nem korlátozzák emiatt. Akkor a B-52-es se repülhetne Európa fölött.

Tudom-tudom, az An-12-őt se lehet összehasonlítani a C-130-al, mivel előbbi tehertere nem túlnyomásos, így ejtőernyősökkel megpakolva nem naon illett 3000 felett repülni vele, ami persze hátrányosan érintette a hatótávot. Gondolom ezzel számoltak a stratégák, de valszeg az sem lett volna egészséges, ha 6-8000-en berepült volna kb 50 gép a Nato fölé a 70-80-as években. Bár a légv. rakéták lehet hamarabb elfogytak volna, mint a célok. :DDD

Meg tegnap leírtam, de elbaszódott, szal a szovjet szállító kapacitást nem kell összevetni az amcsiéval. A Nickell Grass az ékes példa, de sztem a szovjet légierőt nem is erre tervezték, hanem kontinentális alkalmazásra... Vajon miért nem lehet utántölteni az orosz szállító gépeket? Kb 200 kilométerenként van/volt egy reptér Európában...Elvégre az lett volna a "hadműveleti terület".
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
https://www.youtube.com/watch?v=-ykg819U008

30 perc környékén látható, hogy abban az időben mások voltak a léptékek. Egy picit :DD
Meg a "bevethetőségi arány"...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 983
113
«Global Industrial Design», 2014 Jekatyerinburg.
A.N. Komarov a projekt megalkotója -"Nehéz katonai szállítógép" a Volga-Dnyeper cég számára.

0_11558f_e1863bb4_orig.jpg

0_115591_45473b9_orig.jpg