1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Iljusin Il-20M

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - Tcat által indítva @ 2013. október 24..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    35 km-re volt a szír partoktól az Il-20. Mivel nem olvasod a biztpolt-ide is áthozom az infografikát(remélem érthető, ha oroszul is van))

    [​IMG]
     
    arcas, fishbed, nyugger and 2 others like this.
  2. Fade

    Fade Well-Known Member

    Technikailag nem elképzelhetetlen, de ahoz, hogy 1.2kmes nyalábba maradj baromi jónak kell lenni. Nem elképzelhetetlen, de baromi jónak.
    gyakorlatilag meg semmi értelme az egésznek. Ha le akarják lőni lelövik és nem 1.2km es íven belűl tartják pont a megvilágított F-16ot, hogy az mást löjjön le.
     
  3. balkáni

    balkáni Well-Known Member

    Oké, de most ott vannak nekik támogatásként az oroszok. Vagy már azok sem értenek semmihez?
    Szerintem így vagy úgy, az oroszok most ezt is lenyelik.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ahhoz, hogy 1 km-es távolságot tartsál egy géptől? Miféle skill kell ahhoz? Bármelyik irányban jó az 1 km-es táv, akkor benne vagy a rávezető nyalábban.

    1995-ben O'Grady esetén is két közeli F-16-nál az első rakéta a két gép között ment el, aztán a második már elcsapta O' Grady-t.
     
  5. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Lenyelik, de a Vega kezelőjében aligha voltak ott.
    Mire lenne nekik jó, ha szétbasznák az izraeli légierő központját? Még a négy F-16ost se kapták le. Mondjuk szerintem nem is tudták volna.
    Ráadásul nem is akarják segíteni Iránt Izrael ellen. Ha oda akarnának rúgni, ahol fáj, akkor Sz-400asokat telepítenének Szíriába. Meg négy A-50est.
    Szépen megkérik haditechnikában a 14 ember és az őskövület repülő árát.
     
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Aki mögött ott nyargal egy Vega, az nem kérdez, hanem mindent megpróbál.
     
  7. drqv

    drqv Well-Known Member

    Két S-200 állás van, ami aktív lehetett a támadás alatt,
    az egyik Banijásztól keletre a hegyekben: 35.154163, 36.245665
    a másik Homsztól délre: 34.622955, 36.760216

    [​IMG]

    Nem tudom, hogy mennyire lehet bízni az infografikban, de én nem látom, hogy ez hogy jöhetett össze.
     
    antigonosz likes this.
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Öö.,mi?
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Annyit hozzá tennék a témához, hogy az Izraeli F-16-osok szinte 100% , hogy elektronikus zavarás mellet tevékenykedtek. És ők ebben elég jók.
    Ha ezt is figyelembe vesszük akkor semmi meglepő nincs abban, hogy a szírek nem tudták mire lőnek, csak lőttek. A rakéta meg gondolom automatikusan a legerősebb céljelre repült, az meg az Iljusin volt....
     
  10. arcas

    arcas Well-Known Member

    Mert egyeseknek a PC-n a régi repszim "lokátora" mindent megmutatott, egy Fxy gombbal még az ellenséges gépet is körbenézhetted :D...ezért. :cool:
     
    Nagy Csaba and molnibalage like this.
  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    SAMSIM Sz-200VE Vega-E (SA-5B Gammon) Nagy Hatótávolságú Honi Légvédelmi Rakétarendszer Szimulátor Leírása 31-32. oldal.
    ;)
     
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az egy célpont RCS-ét mutatja, pontatlan voltam. Ha a nyalábban van két cél, akkor képes vagy egyszerre a kettőt megjeleníteni?
    Mondjuk akkor sem tudod eldönteni, hogy mitől nagy az RCS. Ergo egy repülőgépet és CM-et is össze lehet keverni.
    Az Il-20 esetén a turboprop jelenthet segítséget. Csak, ha az Il-20 és F-16I karakterisztikája nem ismert, akkor az alapján a szír kezelő hogyan veti össze?
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szerintem ismerik az F-16 karakterisztikáját mint a rossz pénzt(innentől kezdve az IL-20-é nem is kell mert az tudja,hogy az egyik F-16 akkor nem kell a másik).
     
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Minden konfigban? Minden irányból? Még az USAF is elvesztette egy időre az NCTR képességét...
     
  15. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Nem a cél radar-keresztmetszetét, hanem a célról visszavert jel erősségét mutatja, amit a cél távolsága ismeretében lehet a cél méretére következtetni.
    Ha több cél van a nyalábban, akkor a visszavert jel szummája jelenik meg.

    viszont

    A gázturbinás, illetve turboprop céljel spektruma egymástól teljesen elüt, összetéveszteni őket nem lehet.
    (lásd ugyanott a 31. oldalon 2. és 3. kép)

    [​IMG]

    Mivel az NRZ (barát-idegen felismerő) sugara szélesebb, mint az RPC alávilágító nyalábja, így bármikor ha az NRZ saját célt észlel, akkor a lőszabályzat szerint azonnal meg kell szakítani a tüzelést.

    Persze ha a célok zavartak...
    (51. 52. oldal)

    [​IMG]

    ... akkor a rakéta dönti el, hogy melyik zavarót kapja el.
     
    hurci10, svajcibeka, fip7 and 6 others like this.
  16. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Szerintem ne mérjük az amcsi F-15-ösök NCTR képességét (ami tűzparancsot ért amikor működött - közeli szemben repülő célra 99-ben) és a Vega lehetőségeit.

    Amit a Vega meg tud különböztetni
    - cél mérete alapján (bombázó / harcászati vadász)
    - hajtóműve alapján (propelleres / egy gázturbinás / több gázturbinás) <- nos itt az Il-20-as jelentősen más mint egy F-16.
     
    fip7 and fishbed like this.
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem kell a konfig annyival nagyobb az IL,hogy összekeverhetetlen egy F-16-al.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    És ezt mi alapján jelented ki? Főleg, ha 30-40 éve is olyan fekvenciaspektrumokat zavartak ugrálva már, hogy ehaj. Ha elkened a spektrumot, akkor lehet erőlködni..
     
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ott van Hpasp hozzászólása,az alapján.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

     

Ezen oldal megosztása