INS Vikramaditya (India) / ex-Baku / ex-Gorskov / Project 11434

gacsat

Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
 
Ezzel a felújítással- modernizácioval az élettartamát újabb 30-40 évvel meghosszabbították.
 
Így nézett ki
asOb2.jpg

ilyen lett
CkbxU.jpg

0AAsO.jpg
 
<blockquote rel="gacsat">Miért nem csaptak le az angolok kivont harrierjeire?


Mert azt az amerikai tengerészgyalogság vitte el alkatrésznek.</blockquote> Nemrég láttam egy csomót lekonzerválva, egy hangárban.
 
gacsat

Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
A testvérei közül egy se szolgált 20 évet. Tehát alighanem megetették az indusokat.
 
<blockquote rel="dudi">gacsat

Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
A testvérei közül egy se szolgált 20 évet. Tehát alighanem megetették az indusokat.

</blockquote>

Azért érdemes megnézni, hogy mikor vonták ki a Kijev-osztály tagjait: 1991-1993. 1991-ben meg azt hiszem, történt valami más nagyobb esemény is :)
 
GrGLy

Gacsat az ilyen apróságok felett mint a SZU összeomlása vagy totális anyagi csőd elsiklik!Sokkal nagyobb léptékekben gondolkodik!
 
<blockquote rel="gacsat"><blockquote rel="dudi">gacsat


Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre.

Olvass már utána mert orbitális hülyeségeket írsz!
A testvérei közül egy se szolgált 20 évet. Tehát alighanem megetették az indusokat.

</blockquote>

Azért érdemes megnézni, hogy mikor vonták ki a Kijev-osztály tagjait: 1991-1993. 1991-ben meg azt hiszem, történt valami más nagyobb esemény is :)</blockquote>
Hát. igen, ez is igaz. Viszont az elődjük, a Moszkva osztály se volt hosszú életű. Legalábbis az amikhoz képest.
Ha marad a Szovjetunió, és befejezik a Jak141est, lehet felújították volna a Kijeveket, de az egész ügyet még a szovjet időkben törölték.
 
<i>az egész ügyet még a szovjet időkben törölték.
</i>


Már Oo-ban torolték miután az egyik prototípus repulési tesztek során a Gorskovra(Vikramaditya ) valo leszállás után kigyulladt . Így maradt csak egy darab és bekoszontott a pénztelenség korszaka.
 
Baj volt a tengerállóságával(igazából pocsék volt),ez volt a kivonás fő oka.
 
"Amúgy 40 év volt a tervezett élettartam és 87 ben állt szolgálatba de 82-ben tették vízre."
Aztán pár év szolgálat után, pont a rettenetes rothadás okán egy új hajó áráért kellett tatarozni. Valamit elszámolhattak azzal a 40 évvel. Főleg, hogy ezelőtt sehol sem lehetett erről olvasni. Mondom úgy, hogy nagy kedvenceim a Kijevek, és mindent elolvasok, ami róluk szól.
 
gacsat

Olyan hülyeségeket beszélsz,hogy az valami hihetetlen!Nézz már utána ennek a szerencsétlen hajónak mert baromságokat írsz!
Lásd kivel van dolgod kicsit felhomályosítalak!Beépítettek az oroszok 2500 tonna acélt,átalakították a 2500 helyiség nagy részét,kicseréltek 2300km vezetéket,ezen kívül egy halom nyugati rendszert kellett integrálni a hajóba(olasz dízel aggregátor,angol telefonhálózat stb).
 
Ne idegeskedj, annyit nem ér. Inkább olvasgass te is. Amikor először emeltek árat az oroszok, arra hivatkoztak (a saját hajójuk kapcsán), hogy a szétszerelés során sokkal rosszabb állapotúak bizonyult, mint ahogy várták. Ez azért elég kamu szagú.
 
(Az Aranysas most megjelent 2014/2 számában 5 oldalas cikk van a hajó történetéről, magyarul. )
 
Lássuk a HTKA saját cikkét:
"hogy idén sem kapják meg a szinte ócskavas állapotból"

Majd ezt az Aranysast meg is veszem.
 
Amikor először emeltek árat az oroszok, arra hivatkoztak (a saját hajójuk kapcsán), hogy a szétszerelés során sokkal rosszabb állapotúak bizonyult, mint ahogy várták. Ez azért elég kamu szagú.

Nem feltétlenül kamu. Talán egy hagyományos karosszéria lakatoláshoz tudnám hasonlítani a dolgot. Az elején ott is csak felmérik, hogy mekkora lehet a baj, mi rohadt el, lyukadt ki, stb., aztán miután le lettek bontva a lemezek a kocsiról, akkor látszik, hogy néhány fő tartóelem is cserés, több lemez kell a befoltozáshoz, ami meg ugye pénz.

Gondolom a Vikramaditya esetében is hasonlóan járhattak el: először szemrevételezéssel felmérték a hajó állapotát, esetleg néhány helyen meg is fúrták és mintát vettek az anyagból és mondtak egy árat a felújításra. Aztán bontáskor kiderült, hogy kb. a fél hajót ki kell cserélni.

Emellett szerintem az elején maguk az oroszok se nagyon voltak azzal tisztában, hogy ténylegesen mennyibe is kerülhet a teljes felújítás, meg gondolom az indiaik is szórták be menet közben az új elvárásokat. Nekem kicsit olyan érzésem is van, hogy egyik fél se volt igazán képben a projekt nagy volumenével.
 
Szerintem tipikus esete volt annak, hogy Ivánék azt hitték, arra mondanak egy árat, amilyen nekik volt anno, az indusok meg azt hitték, arról tárgyalnak, amit ők szeretnének..... Mindkettőt hordozónak hívják ugyan, de ami jó volt anno a Szovjetuniónak x Rubelért, az az indusoknak nagyon kevés y dollárért.....
Ergo, volt egy teknő, amit szovjet színvonalom helyre lehetett volna hozni kevesebb pénzért, de 40+ évnyi tervezett szolgálatra a trópusokon, ráadásul vega konyhával :) stb.., sokkal többe kerül....