INS Vikrant (India)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
45 721
88 062
113
MiG-29-es landolás.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

The Indian Ministry of Defense announced the maiden landing of an LCA Navy and MIG-29K fighters aboard the Indian Navy's new aircraft carrier INS Vikrant...

Indias-LCA-Navy-aboard-New-Aircraft-Carrier-Vikrant-770x410.jpg.webp


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 643
113
The Indian Ministry of Defense announced the maiden landing of an LCA Navy and MIG-29K fighters aboard the Indian Navy's new aircraft carrier INS Vikrant...

Indias-LCA-Navy-aboard-New-Aircraft-Carrier-Vikrant-770x410.jpg.webp


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Jó játék, csak kicsit drága.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 894
19 932
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
343
1 751
93
Ez a MiG-29K mai viszonyok közt ér vajon valamit, vagy ő a mi időnk Jak-38-asa?
Helyi viszonyok között (pl. Pakisztán ellenében) szerintem igen. Mindenképp többet mint a Jak a maga idelyében.
A gépenkénti mondjuk 4db Kh-31 és a Zhuk ME radarral jól kiegészíthetik a rombolók, tengeralattjárók, P-8-asok képességeit. Feltételezem hogy az indiaiak megoldották hogy a Migek kaphatnak céladatokat a Posseidonoktól is.
Kérdés a bevethetőségi arány, és hogy mennyi lehet a felszállótömegük a hajókról.
 

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
343
1 751
93
Helyi viszonyok között (pl. Pakisztán ellenében) szerintem igen. Mindenképp többet mint a Jak a maga idelyében.
A gépenkénti mondjuk 4db Kh-31 és a Zhuk ME radarral jól kiegészíthetik a rombolók, tengeralattjárók, P-8-asok képességeit. Feltételezem hogy az indiaiak megoldották hogy a Migek kaphatnak céladatokat a Posseidonoktól is.
Kérdés a bevethetőségi arány, és hogy mennyi lehet a felszállótömegük a hajókról.
(idelyében.... lyesszus.)
.....
No, közben találtam infót hogy teljes belső üzemanyag készlettel, 2-2 Kh-35-tel és R-73-mal (ami kb 37-38.000 font) is képes felszállni a legrövidebbik nekifutó pontról (ez csak az orosz Kuznyetsovon van), bár gondolom ennyire nem centizik ki a gyakorlatban.
Maximum felszálló tömegek a legrövidebbtől a leghoszabb nekifutási pontokig a következően alakulnak, fontban:
1.: 39.000
2.: 49.000
3.: 54.000

Legalábbis az Admiral Kuznyecov esetében, mert az indai hordozón már nincs ott legrövidebb poziciót. De attól még a maximum felszálló tömeg adatok kb azonosak lehetnek a 2. és 3. esetében, amik egyébként 145m és 203m nekifutási úthoszt jelentenek.

Porta-avioes-INS-Vikrant-da-Marinha-Indiana-inicia-testes-de-mar-8.jpg
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
22 051
28 967
113
a Vikrant visszatért a kikötőjébe
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 535
88 879
113
Kíváncsi vagyok hogyan férnek el a francia gépek az indiai rep.hordozókon, hiszen eredetileg a kisebb MiG-29K-hoz terveztek őket..

A MiG-29K szárnyfesztávolsága 11,99 m, de összecsukva 7,8 m-re csökken; A Rafale-M 11 méter magas, és a szárnya nem csukható össze. A Vikramaditya repülőgép-hordozón a hangár és a repülőfedélzet között repülőgépeket szállító felvonók szélessége 9,9 m, míg a Vikranton 10 m.
Ezen hajók egyike sem lesz képes megfelelően telepíteni a Rafale-M-et a fedélzetére. A repülőgép-hordozókat a MiG-29K vadászgépekhez tervezték. A MiG-29K összecsukható szárnya lehetővé teszi a kényelmes tárolást, kiemelve a Rafale-M tervezésének következetlenségét.

Ahhoz, hogy a Rafale-M-et egy 10 méter széles magassági kormányra helyezzék, a repülőgépet átlósan körülbelül 23,5°-kal kellene megdönteni, az egyik szárnykonzolt 4,3 méterrel a padló fölé emelve, a másikat pedig leengedve.

A hangár mennyezete azonban 5-6 m magas, míg a Rafale-M-eké 5,34 m, így előfordulhat, hogy a repülőgép nem tud bejutni oda. A repülőgépek szállítása során az ilyen intézkedések növelik a károk kockázatát, és sok időt vesznek igénybe.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 389
34 194
113
Kíváncsi vagyok hogyan férnek el a francia gépek az indiai rep.hordozókon, hiszen eredetileg a kisebb MiG-29K-hoz terveztek őket..

A MiG-29K szárnyfesztávolsága 11,99 m, de összecsukva 7,8 m-re csökken; A Rafale-M 11 méter magas, és a szárnya nem csukható össze. A Vikramaditya repülőgép-hordozón a hangár és a repülőfedélzet között repülőgépeket szállító felvonók szélessége 9,9 m, míg a Vikranton 10 m.
Ezen hajók egyike sem lesz képes megfelelően telepíteni a Rafale-M-et a fedélzetére. A repülőgép-hordozókat a MiG-29K vadászgépekhez tervezték. A MiG-29K összecsukható szárnya lehetővé teszi a kényelmes tárolást, kiemelve a Rafale-M tervezésének következetlenségét.

Ahhoz, hogy a Rafale-M-et egy 10 méter széles magassági kormányra helyezzék, a repülőgépet átlósan körülbelül 23,5°-kal kellene megdönteni, az egyik szárnykonzolt 4,3 méterrel a padló fölé emelve, a másikat pedig leengedve.

A hangár mennyezete azonban 5-6 m magas, míg a Rafale-M-eké 5,34 m, így előfordulhat, hogy a repülőgép nem tud bejutni oda. A repülőgépek szállítása során az ilyen intézkedések növelik a károk kockázatát, és sok időt vesznek igénybe.
Ha a hordozóra veszik, akkor megnézték, hogy el fognak-e férni vagy sem...
Arról az országról beszélünk, amelyik kínai felderítő műholdnak nézte a Jupitert és a Vénuszt
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 228
13 460
113
Kíváncsi vagyok hogyan férnek el a francia gépek az indiai rep.hordozókon, hiszen eredetileg a kisebb MiG-29K-hoz terveztek őket..

A MiG-29K szárnyfesztávolsága 11,99 m, de összecsukva 7,8 m-re csökken; A Rafale-M 11 méter magas, és a szárnya nem csukható össze. A Vikramaditya repülőgép-hordozón a hangár és a repülőfedélzet között repülőgépeket szállító felvonók szélessége 9,9 m, míg a Vikranton 10 m.
Ezen hajók egyike sem lesz képes megfelelően telepíteni a Rafale-M-et a fedélzetére. A repülőgép-hordozókat a MiG-29K vadászgépekhez tervezték. A MiG-29K összecsukható szárnya lehetővé teszi a kényelmes tárolást, kiemelve a Rafale-M tervezésének következetlenségét.

Ahhoz, hogy a Rafale-M-et egy 10 méter széles magassági kormányra helyezzék, a repülőgépet átlósan körülbelül 23,5°-kal kellene megdönteni, az egyik szárnykonzolt 4,3 méterrel a padló fölé emelve, a másikat pedig leengedve.

A hangár mennyezete azonban 5-6 m magas, míg a Rafale-M-eké 5,34 m, így előfordulhat, hogy a repülőgép nem tud bejutni oda. A repülőgépek szállítása során az ilyen intézkedések növelik a károk kockázatát, és sok időt vesznek igénybe.

Ha a hordozóra veszik, akkor megnézték, hogy el fognak-e férni vagy sem...

Vagy jó pénzért lehet egy haver hajógyárában átépíteni a hajókat.
Esetleg venni azt is Franciaországtól.
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff and endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 559
88 715
113
Vagy jó pénzért lehet egy haver hajógyárában átépíteni a hajókat.
Esetleg venni azt is Franciaországtól.
Szerintem nukleáris technológiát a franciák nem adnak el, így max az átépítés lehet opció, ha szükséges.