Izumo / 22DDH osztály (Japán)

pq0m61gyqwfap71n3lno.png
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74
Azért én nem nagyon lepődnék meg, ha néhány éven belül megjelenne rajta egy-két Tengerészgyalogos Villám, csak amúgy, gyakorlatozás képpen! :D :D
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Szolgálatba állították a második Izumo-osztályú hajót, a Kagát (DDH-184)

http://www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/hadihajok/hivatalosan-csak-helikopter-hordozo/
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
http://defencyclopedia.com/2016/02/01/japanese-izumo-class-an-aircraft-carrier-in-disguise/
 
A második Izumo-osztályú heéikopter-hordozó, a JS Kaga megkezdte a tengeri tesztjeit. A tervek szerint 2017. márciusában áll szolgálatba.

65ocfx7d1tg8z331ybrm.jpg
0fanrsbcy2yvl6grzryt.jpg
7lryi5gcp7ox8md6f778.jpg
zb9sug8a32dq9lnu4ar6.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Egy mai facebook kommentemből átemelve ide is:

A meghajtásról összesen 4 db General Electric LM2500 gázturbina gondoskodik ún. COGAG (Combined Gas turbine And Gas turbine, kombinált gázturbinás meghajtás) elrendezésben.

2 hajócsavar tengelye van a hajónak, a meghajtásuk pedig úgy van kialakítva, hogy 1-1 tengelyre maximum 2 gázturbina együttes ereje szabadítható rá az erőátviteli rendszerrel. A 4 gázturbina kombináltan 112 000 lóerő előállítására képes, mely által a megadott publikus csúcssebesség 30 csomó / 56 km/h.

Maguk a gázturbinák Japánban gyártott példányok, ugyanaz a nehézipari vállalat gyártja, mely magát a hajót is építette. (IHI Corporation)

Védelmi rendszere közelkörzeti légvédelem és abban kb. USA standard: Phalanx CIWS a csöves és SeaRAM a rakétás vonalon. Ezt egészítik ki a hajó elleni rakéták infravörös / radar szenzorainak zavarására kiszórható zavarótöltetek.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat and fishbed
Érdekes kötelék: az Izumo a Fülöp-Szigetek Rajah Humabon fregattjával. A világ egyik legöregebb aktív szolgálatban álló hajójának az érdekessége, hogy szolgált a JMSDF-ben. 1943-ban állt szolgálatba az amerikai haditengerészetnél mint USS Atherton, egy Cannon-osztályú kísérő romboló, majd a háború végeztével, már 1945-ben tartalék állományba helyezték. Egy testvérhajójával 1955-ben adták át a frissen újjáalakult japán haditengerészetnek, ahol Hatsuhi néven szolgált 20 évig, majd 1975-ben visszaadták az USÁ-nak. 1979-ben (két testvérhajójával együtt) korszerűsítésen és felújításon esett át Dél-Koreában, majd 1980-ban került a fülöp-szigeteki flottába. Jelenlegi állás szerint 2017 szeptembere-novembere körül kerül kivonásra, 74 év szolgálat után.
kdfiyeL.jpg
 
Fedélzet megerősítése (ha szükséges persze), üzemanyag rendszer átalakítása, bővítése, raktárak, fegyverraktárak esetleges bővítése. Egyik sem 2 forintos beruházás.

Én bízok annyira a japánokban,hogy gondoltak ezekre és csak tessék-lássék átalakításokra lesz szükség az is csak azért,hogy befogják a helyi hülyék száját.