J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

Az üzleti jeteket meg össze se lehet számólni mennyit gyárt licensebe (amúgy megéri kínának a licenset megvenni mert nagy a gyártás volumenje töbszörösen megtérül és szinte azonnal megkezdhetik a gyártását egy bevált típusnak. Mostani gépeket csak presztizsből kezdték el terveztetni (De úgy néz ki nagyobb rá a kereslet külföldről mint bárki gondolta volna)
 
T. szittya88!
Köszönöm, hogy ennyit dolgoztál! Kár, hogy az általad leírt propagandának /pl. a nagy utasszállítóknál/ a fele sem igaz!

Sőt, a kínai civil gépek esetében mostanság újabb csúszásokról, hibás alkatrészekről és súlynövekedésről lehet olvasni. Legutóbb pl. "testvéroldalunkon":
http://radarfigyelo.hu/2013/05/30/komoly-csuszasban-a-comac-gyartmanyai/
Néhány hónappal ezelőtt hasonlókat írt az Aeromagazin is:
A csúszások és a gyártókapacitás hiánya miatt Kína a gépigényeinek negyedét sem tudja fedezni, mely nagy lehetőség az Airbus és a Boeing számára....

Ezek fényében vajon mi az igazság a "csodás" kínai katonai gépekről szóló írásokban???

Azt már tudjuk, hogy megbízható kínai hajtómű nem létezik!!!

De mit tud a kínai radar...???
Lehet, hogy a gép orráig sem lát...???

"Hozzáértő válaszát várom...!"
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 4082
Sondor961

Nem azt mondom hogy higgyél el mindent a Kínaiaknak de a "nyugati" sajtónak se kell mindent elhinni. Sajnos van sok kacsa amit a nagyobb oldalak elterjesztenek kitalálnak vagy meglovagólnak, és ezt átveszik fordítják a forditás fordítását.

Ez nem a szerkesztőség hibája a nyelvk közötti külömbség általába ezzel jár. A hírek megjelenésének folyamata a legtöbb esetben, megjelenik Kínaiul a kínai sajtóba ezt átveszik az oroszok oroszra fodítva (itt már csúszik a valóságtartalom) ezt átfordítják angolra a "nagyok" a valóságtartalom torzulása itt már igen nagy, és ezután fordítják a hírt magyarra.

A lényeg az hogy a Kínaiak természetesen lóditanak mint bárki más de a nyugat hajlamos lenézni letenni Kínát minden téren.
Ezért az arany középutat kell járni. Ezt meg csak úgy tudod megtenni, miután elolvastad a nyugati sajtó hírt elolvasod utánna elolvasod az eredeti kínai hírt is. (Néhányszor meg fogsz lepődni hogy sokszor még a forrásnak mejelőlt írást se jól fordították vagy épp olyan oldalakrol informálódtak amik se nem kínai se nem állami csak bevan téve a weboldalra pár kínai jelecske...) A hiteleség meg... sajtó az sajtó


http://www.comac.cc/

A szélestőrzsűek meg a C-929 és a C-939 lesz és a tervezés már megkezdődött (Nem kivitelezés.)

A gyártáskapacitás meg hidd el nem lesz probléma.
6 nagy kínai repülőgépgyártó cég fogja végezni a gyártást.
És van további 16-17 gyártó akik ha kell beálíthatók a sorba beszállítóként vagy épp öszeszerelőként.
 
T. szittya88!
Köszönöm, hogy ennyit dolgoztál! Kár, hogy az általad leírt propagandának /pl. a nagy utasszállítóknál/ a fele sem igaz!

Sőt, a kínai civil gépek esetében mostanság újabb csúszásokról, hibás alkatrészekről és súlynövekedésről lehet olvasni. Legutóbb pl. "testvéroldalunkon":
http://radarfigyelo.hu/2013/05/30/komoly-csuszasban-a-comac-gyartmanyai/
Néhány hónappal ezelőtt hasonlókat írt az Aeromagazin is:
A csúszások és a gyártókapacitás hiánya miatt Kína a gépigényeinek negyedét sem tudja fedezni, mely nagy lehetőség az Airbus és a Boeing számára....

Ezek fényében vajon mi az igazság a "csodás" kínai katonai gépekről szóló írásokban???

Azt már tudjuk, hogy megbízható kínai hajtómű nem létezik!!!

De mit tud a kínai radar...???
Lehet, hogy a gép orráig sem lát...???

"Hozzáértő válaszát várom...!"

A kínai radarok nem lehetnek olyan rosszak ha hadgyakorlaton a J-10 veri a Szu-27-eseket. Vagy említhetném a JF-17 esetét. Ott arról volt szó eredetileg, hogy később európai radar lesz bennük, mert azt hitték a kínai vacak. Aztán kiderült, hogy nem is rossz, sőt jobb mint amit Európából kaptak volna. Nem az elektronikával van nehézségük, hanem inkább hajtómű téren (még).
 
Köszi! Sokkal okosabb azért nem lettem....
De legalább tudom, hogy a radar nem lehet rossz....

A kínai repülőgépgyártással azonban még gondok vannak...!
A hajtóműről nem is beszélve...!!!
De hogy mekkora gondok, azt csak a jó Isten tudja...!!!

/A kinaiak talán azért nem tudják, mert nem haladnak a kijavítással...!
Mi meg azért nem, mert nem verik nagydobra...!/
 
A Chengdu 1200 darab J-10 -es fog gyártani.
http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?id=20130919000093&cid=1101
 
http://www.defensenews.com/article/20131009/DEFREG03/310090017/Pakistan-Deal-Chinese-J-10-Fighters-Uncertain
 
Elég jó árban van a J-10, vonzó lehet a szegényebb országok számára. Persze ha az IMF meg nem torpedózza, hogy inkább vegyenek valami mást.
 
Dupla indítósín a prototípuson.
g6oa.jpg
 
PLANAF J-10S bird strike HUD video

http://www.youtube.com/watch?v=yO8do3Ge0pM
 
A képek tanúsága szerint belehúzhattak a sorozatgyártásba, mert van egy 103 számú példány is. Tehát kéne legyen egy 102-nek is valamerre.
Egyből három.
d1kt.jpg

va4u.jpg

j0pw.jpg

z9n3.jpg
 
Chinese J-10A Fighter Jet Locks on Su-30MKK2 Flanker

http://theaviationist.com/2013/12/21/j10-hud-capture/



Chengdu Aircraft Industry designing more advanced J-10C fighter

http://www.wantchinatimes.com/news-subclass-cnt.aspx?cid=1101&MainCatID=11&id=20131224000003
 
Milyen lehet a hajtóműve élettartama? És a tolóereje? Na, ez utóbbinak mindjárt utána is nézek.
 
Hajszálnyival nehezebb az F16osnál, a tolóereje meg ugyanannyi.
8-10 tonna szerkezeti tömeg, 18 tonna max tömeg,13 tonna tolóerő. Hogy miből eredne a 2 t súlykülönbség, nem tudom.
Az élettartam gondolom 100 óra.