Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nyolcvanas évek közepén, kilencvenes évek elején mindkét nagy iroda foglalkozott egyhajtóműves harci gép gondolatával. De a pénzhihány kinyírta mindkettőt. Az egyik a MIG-33SE Project 33 (aztán a Mig-33 elnevezért felhasználták egy Mig-29 továbbfejlesztésnél) a másik meg a Su-54 voltak.Képzeld el a szovjet változatot. Ki sem férne a gyárkapun.
Nyolcvanas évek közepén, kilencvenes évek elején mindkét nagy iroda foglalkozott egyhajtóműves harci gép gondolatával. De a pénzhihány kinyírta mindkettőt. Az egyik a MIG-33SE Project 33 (aztán a Mig-33 elnevezért felhasználták egy Mig-29 továbbfejlesztésnél) a másik meg a Su-54 voltak.
Régen nagy viták voltak abból, hogy miért is nincs a mai napig egyhajtóműves multifunkci vadásza az oroszoknak. Én azon az állásponton voltam, hogy nem volt rá pénz és ez egy komoly hiányosság, de állandóan el lett nekem magyarázva, hogy nem, mert nagy országnak, nagy vadászgép kell.Rákerestem.
A MiG terve még életképes is lehetett volna, de a SzU-54?? Nem csoda, hogy nem lett belőle semmi!Mint valami karikatúra.
Sokkal olcsóbb lett volna egy hajtóművest gyártani, üzemeltetni, szóval N+1, s igen, nagy országnak nagy vadász kell.Régen nagy viták voltak abból, hogy miért is nincs a mai napig egyhajtóműves multifunkci vadásza az oroszoknak. Én azon az állásponton voltam, hogy nem volt rá pénz és ez egy komoly hiányosság, de állandóan el lett nekem magyarázva, hogy nem, mert nagy országnak, nagy vadászgép kell.
Hi-lo felépítés kell. Mindenki így csinálja. Sőt az oroszok is így csinálták volna, csak ott a Mig-29 volt a "olcsó" megoldás. Csak nem nagyon vált be mint és pénz se volt egy multifunkci kissebb gépre.Sokkal olcsóbb lett volna egy hajtóművest gyártani, üzemeltetni, szóval N+1, s igen, nagy országnak nagy vadász kell.
* itt ezt azért írtam, mert a MiG 1.44 AL-41F hajtóművét kapta volna a Szuhoj Sz-37, pont mint a már említett F-15 - F-16 páros az USA-ban.Ez egy igen masszív, hatalmas teljesítményű, multirole elgondolás lett volna, ahol is a MiG 1.44 kéthajtóműves "high" géphez adta volna a Szuhoj az előbbi gép hajtóművére alapozott egyhajtóműves "low" párost.
A "nagy" ország, meg inkább a Mercator vetület miatt olyan nagy.
Erre értettem.Igen, Oroszország nagysága pusztán egy térképészeti illúzió![]()
Tudtuk hogy mire értetted - Fip7-nek is megelőlegezve hogy tudja a vetületi torzításokat az É-félgömb javára - de az abszolút értékeken, és az arányokon a Ny-K szembenállásnál ez pont nem változtat semmit. Oroszország ahogy le is írta, a világ legnagyobb országa, Kína is hatalmas, Izrael meg olyan kicsi szuperszónikus gépek viszonylatában, hogy nagyon. NYILVÁN innentől a kínai Lavi J-10 nagyobb, az oroszoknak meg Szu-27 méretű gép a célszerű. Semmit nem váltiztat ezen a déli félteke kárára torzító Mercator.Erre értettem.
![]()
Senki nem vitatta Oroszország földrajzi méreteit. Ami a vita tárgya, hogy ez önmagában nem magyarázza az F-16 méretű harci gépek hiányát. Sőt, pont, hogy nem ez magyarázza. Az, hogy nincs nekik ilyen, annak főleg gazdasági/politikai/elszámolt tervezés okai voltak/vannak.Tudtuk hogy mire értetted - Fip7-nek is megelőlegezve hogy tudja a vetületi torzításokat az É-félgömb javára - de az abszolút értékeken, és az arányokon a Ny-K szembenállásnál ez pont nem változtat semmit. Oroszország ahogy le is írta, a világ legnagyobb országa, Kína is hatalmas, Izrael meg olyan kicsi szuperszónikus gépek viszonylatában, hogy nagyon. NYILVÁN innentől a kínai Lavi J-10 nagyobb, az oroszoknak meg Szu-27 méretű gép a célszerű. Semmit nem váltiztat ezen a déli félteke kárára torzító Mercator.
Tisztában vagyok azzal amit AO írt, az egyiket likeoltam is korábban.Senki nem vitatta Oroszország földrajzi méreteit. Ami a vita tárgya, hogy ez önmagában nem magyarázza az F-16 méretű harci gépek hiányát. Sőt, pont, hogy nem ez magyarázza. Az, hogy nincs nekik ilyen, annak főleg gazdasági/politikai/elszámolt tervezés okai voltak/vannak.
Ajánlom AO hozzászólásait:
J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)
forum.htka.hu
J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)
forum.htka.hu
Mert ugye elég sokat ment az a narratíva, hogy egy ekkora országnak felesleges, meg minek, meg stb. stb.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..