J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
615
113
 

Képeken a J-10B és egy kínai járőrgép
http://htka.hu/2013/01/02/kepeken-a-j-10b-es-egy-kinai-jarorgep/

Szemfüles kínai spottereknek köszönhetően, napi szinten nyomon követhetőek a kínai Chengdu üzem repülőterén berepülésüket végző, újonnan gyártott vadászrepülőgépek. Így viszonylag könnyen kikövetkeztethető a Chengdu J-10-es gyártósorának kapacitása, illetve a legyártott szériák mennyisége.

http://htka.hu/2012/11/03/hogyan-tovabb-j-10-es/

A kínai weboldalak sorra írták meg az elmúlt napokban azt a hírt, mely szerint tesztrepülés közben lezuhant és megsemmisült a Chengdu J-10B prototípusa. A kínai hadvezetés természetesen cáfol.

http://htka.hu/2011/10/11/lezuhant-a-j-10b-prototipusa-vagy-megsem/

A napokban számos friss felvétel látott napvilágot a közvéleményt leginkább foglalkoztató két kínai vadászbombázóról, a Chengdu által gyártott J-10B-ről és a J-20-asról.

http://htka.hu/2011/09/06/friss-kepek-a-kinai-kacsakrol/

J-10B-ket ad Kína Pakisztánnak?

http://htka.hu/2011/08/01/j-10b-ket-ad-kina-paki

Újdonságok a PLA háza tájáról

http://htka.hu/2011/05/23/ujdonsagok-a-pla-haza-tajarol/

Az anyaország védőinek napja egy nemzeti ünnepnap – de nem ám Kínában, hanem Oroszországban, így felmerülhet a kérdés, hogyan is jönnek kínaiak a képbe. Nos úgy, hogy Szentpéterváron a kapcsolódó plakátokat készítők egy “kissé” beégették magukat…

http://htka.hu/2011/02/24/az-anyaorszag-vedoi-es-a-kinai-sarkany/

Ez év elején egyre több információ szivárgott ki arról, miszerint a Kínai Haditengerészet légiereje érdeklődik a J-10-es Vigorous Dragon vadászrepülőgép után. Nyáron már konkrét adatok is napvilágot láttak

http://htka.hu/2010/12/18/az-eros-sarkany-bevonul-a-flottahoz/

A hajtóművek felvisítanak. A gép megkezdi a nekifutást, majd pár száz méter megtétele után, maximális teljesítményen üzemelő erőforrásokkal szinte függőlegesen a levegőbe emelkedik. A pilóta egy kecses orsót végez acélmadarával, majd a felhőtlen kék égbolt felé veszi az irányt, kerozinszagot és némi füstöt hagyva maga után.

http://htka.hu/2010/04/17/bemutatkozik-a-kinaiak-udvoskeje/

Tesztelik a J-10B-t! Korábban tudósítottunk róla, hogy szemfüles fotósok lekapták a Chengdu J-10 továbbfejlesztett változatát, most újabb képek láttak napvilágot a gépről, mégpedig repülési tesztek közben

http://htka.hu/2009/05/25/tesztelik-a-j-10b-t/

Csengdu J-10
http://htka.hu/2008/12/12/csengdu-j-10/

Hadrendben a J-10 – hivatalosan megerősítve
http://htka.hu/2007/01/04/hadrendben-a-j-10-hivatalosan-megerositve/
 
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik:)

http://www.china-defense-mashup.com/china-sends-j-10-fighters-to-counter-japanese-f-15j.html

Röviden egy kínai Y-8 örjáratozott a Kelet-kínai tengeren. A Japánok küldtek két F-15-öt, hogy megfigyeljék, erre a kínaiak küldtek két J-10-est, hogy megfigyeljék a Japánokat.
 
Néhány PR fénykép:

j106.jpg


j105.jpg


j104.jpg


 
 
A 4/4es fényképen nem egy J-11es van? Vagy nem ez a neve a csájníz Szu-33asnak?
 
Nem. Helyes a cikkben szereplő elnevezés. A Szu-33 ottani változata J-15.
 
Hello,

sajnos konkrét infó nincs a J-10B AESA tűzvezető radarjáról, ahogyan Mackensen is mondja. Külsőre az orosz Phozotron MiG-35-ös radarjához hasonlítgatják, azzal a megjegyzéssel, hogy egyes megoldásai az amerikai APG-80-ashoz hasonlítanak. Ebből is látszik, hogy gyakorlatilag nulla információ van róla.

Állítólag tíz célpontot tud követni és négyre párhuzamosan rávezetni a PL-12-es aktív irányítású légi harcrakétát. De ez önmagában nem mond sokat, hiszen például van olyan orosz típus, amelyik hasonló paraméterekkel bír, de csak akkor, ha a célok azonos fél légtérben helyezkednek el. Valamint állítólag ECCM képességgel is rendelkezik.

A kínai radarokról, gyakorlatilag szinte minden adat találgatás.
 
sondor961

Totálisan egyetértek!

Egyébként linkelném ozymandias kommentjét, van olyan dolog, amit nem egyszerű ellopni. :D http://htka.hu/kozosseg/discussion/comment/60469/#Comment_60469
 
Nézd csak, a ké alá ez van írva: Orosz hajtóművel repül a széria CAC J-10B!
A képen meg a hajófedélzeti kéthajtóműves van. Csak kattints rá a képre.
 
<blockquote rel="Galcom">
Hello,

sajnos konkrét infó nincs a J-10B AESA tűzvezető radarjáról, ahogyan Mackensen is mondja. Külsőre az orosz Phozotron MiG-35-ös radarjához hasonlítgatják,

Nem is hasonlít rá.
 
sondor961

Totálisan egyetértek!

Egyébként linkelném ozymandias kommentjét, van olyan dolog, amit nem egyszerű ellopni. :D http://htka.hu/kozosseg/discussion/comment/60469/#Comment_60469

Ugyanezt szoktam beírni én is pár hónaponként. Az alaptechnológiákat soha senki sem adta el.
Meg kéne venni ük pár orosz, vagy főleg amerikai munkást. Nem mérnököt, vagy ilyesmit, hanem Szergejt, aki a kezével csinálja. Meg az ellenőrző labor néhány alacsonyabb beosztású alkalmazottját. Évi kétmilió dolláros fizetésért ugyanazt csinálni Kínában. Ennyi eszük persze nincs.
 
Párszor le lett írva, hogy a WS-10 köszönőviszonyban sincs az orosz hajtóművel. Akkor inkább az amerikai munkást kéne megkörnyékezzék.
Szerintem itt nincs egy hatalmas átttörés, hanem apró fejlesztések és javítgatások. A WS-10 egyre több gépen van benne, de úgy tűnik, ahol nagyobb a rizikó mint a hajófedélzeti gép vagy az egy egyhajtóműves vadász ott inkább óvatosabbak és a jól bevált orosz hajtóművet teszik.
 
A pakisztáni gépeket vajon az orosz erőforrással fogja Kína szállítani? Mert ha igen, akkor abba indiai nyomásra Oroszország beleszólhat.
 
Igaza van Mackensennek!
Bár az amcsi munkás valószínűleg bajban lenne, mert a WS-10 "a fejlesztések és a javítgatások" miatt talán már nem is hasonlít a régi jó CFM-56-ra!
Lehet, hogy épp ez okozza a problémát...!