J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

A JF-17-ben is orosz hajtómű van (talán) és kapnak belőlük a pakik. De ha minden igaz, akkor J-10B-t fognak kapni amibe WS-10-et akarnak tenni.
Majd meglátjuk mi lesz.
 
Az oroszok örülnek ha vesznek tőlük nem hogy indiai nyomásra leállítsák a szállításokat.
A ruszkik inkább csak hallgassanak hogy ott van mellettük egy komoly hagyományos fegyverekkel rendelkező baráti ország ami a jenkiknek is gondot fog okozni.
 
T. arbalest!
Azért az oroszokat nem könnyű "nyomni"!
De ha India sok orosz fegyvert rendelne, talán belemennének.... - Aminek kicsi az esélye, látva az oroszok piacvasztését Indiában!!!

Ráadásul az oroszok nem hülyék, hogy indiai nyomásra elküldjék a világ "legjobb" vevőjét!!! Mert amíg Kína vásárol, az indiai tendereken egyre gyakoribb az orosz vereség...!

De van még 1 dolog melytől az oroszok biztosan távol maradnak: Az a hagyományosan rossz indiai-kínai viszony...!!!
 
T. Roni!
A kínai gazdaság egyre erősebb, mely gondot fog okozni a "jenkiknek"!
De fegyveres konfliktus nem lesz, mert a kínaiak nem hülyék!!!
A jenkik sem!!!
 
"De ha India sok orosz fegyvert rendelne, talán belemennének..."

Nem majd. Már rég belementek. Amúgy tessék figyelmesen olvasni mit ír arbalest.
 
Leginkább arra voltam kíváncsi, hogy milyen hajtóművel kaphatja Pakisztán a J-10-eseket, erre Mackensen válaszolt, köszönöm :) Én még leragadtam az A verziónál, arról láttam grafikákat is, de az előbb megtaláltam a linket, hogy valószínűleg B lesz belőle.

T. sondor961!
Az oroszokat nem lehet nyomni semerre, nyomást azonban, mint minden államra, rájuk is lehet gyakorolni. Az igaz, hogy az elmúlt években sok tendert elbuktak, de több megrendelés is született, nézd csak a Szu-30MKI utánrendelést, vagy a Mi-17-eseket. Csak a folyamatos indiai alkatrész vásárlás egy kisebb vagyon Oroszországnak, Kína után még mindig India az oroszok legnagyobb fegyvervásárlója. Ha ők vitába kerülnek, ahol Oroszország az üllő, Putyinék nincsenek könnyű diplomáciai helyzetben. Egyébként a JF-17-es RD-93-as hajtóművénél is pont ilyen helyzet alakult ki, meg is találtam a linket, amit kerestem hozzá.
http://htka.hu/2007/01/25/pakisztani-jf-17-megse/
 
Friss kép:
35xa.jpg
 
Szia Mackensen,

A saját letöltések dátuma alapján ez tavaly augusztus 30-nál korábbi kép. Persze ez nem von le semmit az értékéből. Mint egy Kfir úgy néz ki.
 
Láttam régebben is képeket bomba makettekkel, de ebből a szögből még nem.
 
T. arbalest!
Így jár, aki egy több mint 6 éves cikket elhisz, mert csak fél évet kellett várni a következő hírre:

"Russia signed an agreement in August 2007 for re-export 150 RD-93 engines from China to Pakistan for the JF-17 fighter jet."
http://www.kommersant.ru/doc/792862

De ha nekem nem hiszel, kérdezd meg Mackensent /ő a Kína szakértő/!

Ezek után kevéssé valószínű, hogy Pakisztán gagyi hajtóműves J-10-est vásároljon...!!!

6 és fél év alatt persze sok minden "történt":
Az orosz-indiai közös fejlesztésű 5. generációs vadászgép és a közepes méretű taktikai szállítógép már hápogva repked...!
Az általad leírt megrendelések óta nem sok "orosz babér termett" Indiában...!

A többi az oroszokon múlik, akik nem hülyék, tehát tudják:
Ha a kínai-pakisztáni üzlet kútba esik, Pakisztán kihez fog fordulni!
Az USA-hoz...!!!
 
Úgy látom az oroszok nem restek szállítani a hajtóműveket! Hintapolitika ez a javából de ennek a mestere Kína aki pl patthelyzetet alakított ki az Airbus és a Boeing között! Ezért nem mer senki komoly haditechnikát szállítani Tajvannak. Az Oroszok többször világossá tették hogy őket nem lehet megzsarolni.
 
T. sondor961!
Az első hozzászólásomnál pont ezt kérdeztem meg, és Mackensen válaszolt is, nem értem, miért rugózol ezen.

Mikor mondtam, hogy elhiszem a több, mint 6 éves cikket? Én is tisztában vagyok vele, hogy a pakisztáni JF-17-esek ebben a percben is orosz hajtóművel repülnek. Az előbb említett első hozzászólásomban felvetettem egy elméleti lehetőséget, hogy mi történhetne, <i>ha</i> (érted, hogy mit jelent a ha szó?) orosz hajtóművet kapnak a pakisztáni J-10-esek. A 6 éves cikket azért linkeltem be, mert volt már rá példa, hogy indiai akadékoskodás miatt fél évet csúszott a szállítás. De mivel valószínűleg kínai hajtóművel repülnek majd, az egész felvetésem tárgytalan.
 
Szerintem a fő kérdés:
Vajon kell-e Pakisztánnak egy megbízhatatlan gagyi kínai hajtóművel épített J-10-es...?!?
Ezért írtam az orosz hajtómű lehetőségéről....

Ellenkező esetben Kína és Oroszország is veszíthet...!!!
 
Kínában az Airbus és a Boeing helyzete 1 kényelmes "patthelyzet", hisz milliárdos rendelésekre számíthatnak néhány éven belül. Annál is inkább, mert amíg a kínai légiközlekedés rohamléptekkel fejlődik, a kínai polgári repülőgépgyártás súlyos problémákkal küszködik!

Ezzel szemben katonai vonalon "csodás" kínai UAVék-ról és lopakodókról olvashatunk, kevés konkrét információ kíséretében...!

Vajon mi az igazság...?!?
Létezhetnek-e ilyen különbségek 1 ország repülőgépgyártásában...?!?

Várom egy hozzáértő válaszát...!
 
<blockquote rel="Mackensen">Párszor le lett írva, hogy a WS-10 köszönőviszonyban sincs az orosz hajtóművel. Akkor inkább az amerikai munkást kéne megkörnyékezzék.
A "vasat" kellene lekoppintaniuk. A technológia is nehéz ügy. A formákat már csak le tudják másolni.
Az első turbina lapátsor anyaga a legnehezebb, így döntő ügy. Ettől függ a gázhőmérséklet, attól meg a hatásfok. Na, ezt nem lehet megvenni.
Úgy tudom, az amik már megoldották a megoldhatatlant. Kerámia bevonatot csináltak a fém lapátokra.
 
gacsat

Hehe, na ezért nem használom az idézés funkciót, bármennyire is kardoskodjanak mellette.

Azt nem tudom, hogy a lapátokat szokták-e bevonni kerámiával (bár mintha molni, meg Allesmor Obrana mintha írtak volna ilyesmit, de most túl részeg vagyok, hogy utánanézzek), de az égőteret szokták kerámiával bélelni. Egyébként, a turbinalapátokat mostanában valamilyen egykristályötvözetből (pl. valamilyen CMSX-ötvözetből) szokták csinálni.
 
sondor961

Pont hogy nem számíthat milliárdos megrendelésre a két nagy gyártó Kínából sőt pont ellenkezőleg, Kína pár év múlva konkurencia lesz.

Kezdem az ARJ-21el több mint 350 db ot rendeltek a típusból a különböző Kínai légitársaságok. A sorozatgyártás már zajlik.

A másik a C-919 es aminek a sorozatgyártása 2016-ba kezdődik meg, és már 400 db feletti megrendelés van rá csak Kínán belül exportra meg 100 feletti rendelés.

Az MA-700 igaz nem sugárhajtóműves de 80 személy szállítása 600 km/h sebeségel a "kisebb" városok közti személyforgalomra tökéletesen megfelel. Az első típús sorozatgyártása 2015 végére várható 3 eltérő títus lessz különböző felszereltségi szintekkel. 5-600 db-ot rendeltek eddig belőle.

50-70 személyes légcsavaros gépekből van a MA-60 és az MA-600 amik még gyártásba vannak (de ezek kifutó szériák a MA-700 sorozatgyártásával ezeknek a további gyártása csak exportra lesz)

Plusz jelenleg licensebe gyártják Airbus A-320-ast amég a saját gépek sorozatgyártása be nem indul.

Terjengenek makettekről képek a kínai neten egy szélestörzsű típusról de ezt eddig eggyik gyártó se erősítette meg. Tehát addig csak fikció.

A lényeg az hogy 2020-ra a teljes belföldi légi személyszállítást saját gépekkel fogják megoldani.
 
De a Bombardierekből is 3 típust is gyárt licensebe a Das-8 és sugárhajtóművesből 2 típust a C szériát és a CRJ-700 ast de gyártja szintén licensebe a sugárhajtóműves Embraer ERJ 145 öt
de saját légcsavarosból az y-11 és y-12 is rendelkezésre áll (igaz ezek már kisgépek csak 17 utast szállítanak).