J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

Ha nem áll azon a szinten vehetnének 117Sz-t. Mi bajuk lenne ha még 5-10 évig orosz hajtóműveket építenének a gépeikbe?
Komoly átalakítás nélkül beépíthető a J-10-be, 11-esekbe? Ha a saját hajtóművük ezekhez a gépekhez már elég (vagy elégséges) paramétereket teljesít, miért az orosz hajtóműiparba öntsenek dollár milliárdos megrendeléseket a hazai helyett? Nem azt mondom, hogy WS-10 egy rakás szar, amit csak szigszalag és kábelkötegelők tartanak egyben...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and zsolti
Négy nemzet van aki saját kútfőből tud hajtóművet gyártani, a Kínai nincs benne. Ezt nem én állítom, hanem a hozzáértők.
Nem véletlenül akarták a Kínaiak megvenni a Motor Szics-et.
Érdekes módon a 117Sz-t új fejlesztésű hajtóműnek fogjuk fel (ami ugyebár egy továbbfejlesztett Al-31), viszont a WS-11-et nem fogjuk fel új fejlesztésű hajtóműnek, habár sokkal kevesebb köze van a GM 101-hez mint a 117-nek az Al-hez.
Ha a WS-11 nem új fejlesztés akkor igaz amit írsz, ha új fejleszét akkor ez a klubb kibővült.
Komoly átalakítás nélkül beépíthető a J-10-be, 11-esekbe?
Arra tippelek, hogy igen.
Ha a saját hajtóművük ezekhez a gépekhez már elég (vagy elégséges) paramétereket teljesít, miért az orosz hajtóműiparba öntsenek dollár milliárdos megrendeléseket a hazai helyett?
Mert betegesen óvatosak. Legalábbis az eddigi fegyverfejlesztéseik erre engednek következtetni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and therob
Érdekes módon a 117Sz-t új fejlesztésű hajtóműnek fogjuk fel (ami ugyebár egy továbbfejlesztett Al-31), viszont a WS-11-et nem fogjuk fel új fejlesztésű hajtóműnek, habár sokkal kevesebb köze van a GM 101-hez mint a 117-nek az Al-hez.
Ha a WS-11 nem új fejlesztés akkor igaz amit írsz, ha új fejleszét akkor ez a klubb kibővült.
Úgy indult, hogy te nem vetted a 117Sz-t újnak, mert továbbfejlesztés. Ezért írtam, hogy akkor a WS-10 sem az.
Arra tippelek, hogy igen.
Erről AO-t kellene megkérdezni, de úgy rémlik, hogy átalakítás nélkül nem lehet beépíteni a Szu-27-esekbe.
Mert betegesen óvatosak. Legalábbis az eddigi fegyverfejlesztéseik erre engednek következtetni.
A beteges óvatosságnak is van egy határa. Amíg a WS-10 nem volt eléggé kiforrott, de már működött, nem építették be. Most már nyilván hozza a minimumot (vagy többet), folyik a rendszeresítése. Ahogy írtad, kivéve a haditengerészeti változatot. Ott a jelek szerint még tart a beteges óvatosság, inkább maradnak egyelőre az orosz erőforrásnál. Itt egyébként akár meg is lehetne fordítani a kérdésedet, ha annyira "tuti frankó szuper" a WS-10, akkor a J-15-ösök miért nem kapnak belőle?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Úgy indult, hogy te nem vetted a 117Sz-t újnak, mert továbbfejlesztés. Ezért írtam, hogy akkor a WS-10 sem az.
Nem vettem újnak és sose mondtam, hogy a WS-t egy üres papírlapból kiindúlva tervezték volna.
Erről AO-t kellene megkérdezni, de úgy rémlik, hogy átalakítás nélkül nem lehet beépíteni a Szu-27-esekbe.
Ha @Allesmor Obranna olvassa, majd megszakérti.
A beteges óvatosságnak is van egy határa. Amíg a WS-10 nem volt eléggé kiforrott, de már működött, nem építették be. Most már nyilván hozza a minimumot (vagy többet), folyik a rendszeresítése. Ahogy írtad, kivéve a haditengerészeti változatot. Ott a jelek szerint még tart a beteges óvatosság, inkább maradnak egyelőre az orosz erőforrásnál. Itt egyébként akár meg is lehetne fordítani a kérdésedet, ha annyira "tuti frankó szuper" a WS-10, akkor a J-15-ösök miért nem kapnak belőle?
Mert betegesen óvatosak!!!
:D :D :D
 
Új fejlesztésű hajtómű, régebbi hajtómű továbbfejlesztett változata stb. stb.
Rendben, akkor a 117Sz legyen új hatómű és akkor igazatok van 2000 után hadrendbe állt egy új hajtómű.
Itt arról volt szó, hogy a kínai hajtóműgyártás 20 éves lemaradásban van az oroszhoz viszonyítva. Részemről ez is rendben, csak annyit mondtam, hogy az orosz áll a kínai meg halad.
De akkor helyesbítek, az orosz is fejlődik, de a kínai gyorsabban.
Az alap észrevételem az, hogy az oroszok "bármekkora" mennyiségű hajtóművet (és nem csak) hajlandóak voltak eladni a kínaiaknak. A kínai katonai repipar meg szinte kizáróan az orosz hatjóművekre épült (kivétel pár hazai gép, de azok nem képviselték az élvonalat). Ezzel párhuzamosan folyt a saját hajtómű fejlesztése és ahogy kezdett egyre kiforrottabb lenni a rendszeresítése is. Ez nem történt egyik napról a másikra, hanem egy bő évtizedes folyamat eredménye ez is. Először a kétüléses J-11 szériába építették be és lényegében bő tíz évre rá kezdték beszerelni az egyhajtóműves vadászukba is, meg most a J-20-ba. Érdekes, de a J-15-el még várnak.
Most meg úgy áll a dolog, hogy nem olvasok további nagymértékű orosz hajtóműimportról, hanem a saját hajtómű kezd elterjedni.
Most ebből mit következtessek?

Okoskodhatsz de a kínai főfő hajtóműfejlesztő feje azt mondta 20 év az oroszoktól az amiktól de még az európaiaktól is.Neki kicsit jobban hiszek.
 
USA, Oroszország, Franciaország és Anglia. Javíts ki ha tévedek.

Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
 
Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
Ez nagyon érdekes kérdés, hogy a kicsik ténylegesen hogy állnak. Van fejlesztés a Snecmánál? Az Eurojet fogja gondolom az új francia-német géphez a hajtóművet fejleszteni, a Sencmával együtt? A japánok meg önállóan próbálják megalkotni a saját hajtóművüket az FX programhoz, pár éve be is mutattak valamit, de fogalmam sincs, hogy állnak vele.
 
Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
Csak az amerikaiaknál. A RR fele is amerikai. Az oroszok vért izzadnak, akkor is alig megy.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and formosa1
Mackensen

Ha jól emlékszem ez a hajtómű az utóbbi 20 évben lett kifejlesztve:
https://en.wikipedia.org/wiki/NPO_Saturn_AL-55
Ez egy franciákkal közös fejlesztés:
https://en.wikipedia.org/wiki/PowerJet_SaM146
Ez meg elvileg egy ukrán-orosz közös fejlesztés:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ivchenko-Progress_AI-222

Ez meg nemsokára majd lesz:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aviadvigatel_PD-14

Remélem ennyi elég :D
Valamiért vadászgépekbe való hajtóművekre gondolltam...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and formosa1
Mackensen

Az elmúlt 30 évben nem fejlesztettek ki új vadász gépet, szóval így abba való új hajtóművet sem.
A Szu-27 n+1-ek evolúciós fejlesztések így a hajtóműveik is.
A Szu-57 meg ugyan úgy nincs még kész, mint a hajtóműve.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Addig is még egy látványos kép.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mackensen

Az elmúlt 30 évben nem fejlesztettek ki új vadász gépet, szóval így abba való új hajtóművet sem.
A Szu-27 n+1-ek evolúciós fejlesztések így a hajtóműveik is.
A Szu-57 meg ugyan úgy nincs még kész, mint a hajtóműve.
Én csak annyit mondtam, hogy a kínaiak fejlesztés terén nagyobb tempót diktálnak mint az oroszok. Nem azt, hogy előrébb lennének.
 
Mackensen

Azt te is tudod, hogyha van 60 év lemaradásod abból 40-et könnyebb behozni, mint a maradék 20-at. Csak akkor van kivétel ha kívülről segítséget kapsz, de szerencsére itt még nem tartunk.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Közben halad a sorozatgyártás. Valahol minha hír lett volna, hov az első gépeket elkezdték lecserélni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and zsolti
Igen, de nekem úgy tűnik mintha a franciák már csak valamiféle kooperációban lennének képesek fejleszteni, részt venni. Apróbb reszelgetések meg amúgy mintha a japánoknál is lenne. Olyan abszolút önálló csúcsszintű fejlesztés meg csak az amerikaiknál, briteknél és az oroszoknál maradt.
Az FCAS hajtóműve teljesen új lesz, és elvileg (olyan emlékeim vannak) a fő elemeket a Safran fejleszti.
Biztos vagyok benne, hogy a franciák maguk is meg tudnák oldani a fejlesztést (ahogy a M88-nál is megoldották) de az MTU bevonása mindenképpen elkerülhetetlen volt, mert csak kooperációban kell annak a "nyomorult" gépnek elkészülnie...;)
Ezzel legkevésbé sem akarom lebecsülni a MTU-t, csak egyszerűen ezek a piaci realitások.