J-20 (Chengdu, Kína)

Jó kérdés, erről a kínai katonai fórumokon is többször szó volt. Nos az egyik lehetséges magyarázat, hogy kínában létezik ugyebár internetrendörség, a katonai tartamlú fórumok adminjai, hogy elkerűljék a bajt, előbb általában rákérdeznek, hogy kitehetnek-e új képeket, ha valaki beküld ilyeneket. Ezálltal az állam is beleszól és fokozatosan adagolja az infókat. Ebben lehet valami, de van pár gyenge pontja. Az állami szervek minek szarakodjanak ilyesmivel? Ha eddig minden prototípusról rengeteg fénykép és videó került fel, minek pöcsöljenek ilyesmivel? Lehet megmondták az adminoknak, hogy kitehetnek bármit ami a repülőtér környékén készűlt és kész.
A fórumok viszont látogatottság alapják kapnak pénzt a reklámok után, tehát érdekeltek, hogy minnél többen és többször látogassák az oldalt. Ha csak fokozatosan adalgolják az újdonságokat valszeg több a látogató mintha egyből kitennék.
Bármely verzió lehetsége, sőt ezek kombinációja is.
 
A19_GOOB64_T8_E0001.jpg

A19_GOOGQ4_T8_E0001.jpg

A19_GOOS24_T8_E0001.jpg
 
Csak ezzel a csillogó festéssel a szaudiaknak el lehetne adni belőle több százat.
 
<i>Mackensen megelőztek :D</i>

Nem baj, akkor kompenzálom egy első videóval. Van hozzá "Trónok harca" zene is:)
Mackensen megelőztek :D
 
Továbbra is fenntartom, az összes eddigi 5. gen közül szerintem ez a gép néz ki a legbrutálisabban.
Bár személy szerint sokra tartom a japán kultúrát és Japánt, de a videón bemutatott japán 5. gen makett egy viccnek néz ki ehhez a géphez képest.
 
Ez egy hatalmas gép. Nem csak mint újonság, de méretre is. Az 5. gen gépek között messze ez a legnagyobb. A japán gép szerintem inkább techdemó, egy akkorka gépbe két hajtómű túl sok lenne szerintem, habár a japánok másként látják a világot, szóval lehet ha nekik abban a formában felel meg.
 
Ha már szóbajött a japánok új csodarepcsije, ha szépen lefestenék szürkére, az YF-22-höz nagyon hasonlítana.
 
Ez egy borzasztó gép!Úgy általában nem szépek az 5.gen. gépek (ezért nem is jók mint tudjuk)de ez borzalom.
 
Külsőre nekem csak ezzel, meg az F-35-el van bajom... Illetve még a PAK-FA-nál a jelenlegi hajtómű kinézetével. A többi amúgy szerintem külsőre is szép darab. :)
 
mintha számítana, hogy hogyan néz ki, Lényeg a funkcionalitás, a T-72, AK-47 vagy egy kalapács sem különösen szép darab, de teszi a dolgát.
 
A gépbe nem csekély mennyiségű elektronika és üzemanyag fér. Ez már önmagában fél győzelem lehet, bár az 5. gen vs 5. gen hipotetikus légiharca tényleg érdekes kérdéseket vethet fel, a 4. gen ellen pedig bőségesen soknak tűnik.

A Raptor jól néz ki, az orosz masina is egyedi de ez a kínai masina brutál agresszív. Az 5. generáció MiG-31-ese made in China.

A japán gép egyébként elölről PAK-FA hátulról meg F-35 jegyeket mutat, legalábbis számomra.

Tegyük fel, hogy az USA mellett az oroszok is értenek valamit a repüléshez, a PAK-FA esetében a a Raptorhoz, az F-35-öshöz vagy a J-20-ashoz képest eltérő formavilágot használnak.
A szögletes, zömében közel sík lapokból felépülő sárkányhoz képest egy lágyabb átmenetekkel operáló sárkánynál a burkolat formai kialakítása és összeépítése eleve bonyolultabb feladat.
Nekem ebből az következik, hogy eltérő az orosz filozófia az 5. gen esetében a légi harcászatról és nem véletlen az, hogy nem az amerikai iskolát követik.
Ha ezek a gépek valóban csak kisebb távolságból észlelhetik majd egymást, akkor bizony ez közeli légiharcot fog jelenteni, ami dogfight néven fut.
Manőverezési jellemzők terén az F-22 erővel pótolja azt, amit a PAK-FA sárkánya alapból tudhat - dogfight esetén ez akár döntő szempont is lehet.

Tegyük fel, hogy a japánok mégsem totál hülyék a repüléshez (ez azért sanszos) és ők is nemcsak tanulmányozták a riválisokat, hanem valamilyen szempont szerint felállították a saját filozófiájukból eredő prioritásokat. A gépük ezt mutatja.

Miután alapvetően semmit sem konyítok a repüléstechnikához (ezt azóta tudom, mióta olvasom a htka-t) így maximum csak laikus észrevételeim lehetnek, így előre is bocsánat olyan szempontok figyelmen kívül hagyásáért, amiről azt sem tudom, hogy van.
Ellenben lehet, nem lenne hülyeség így elemezni a gépeket és megpróbálni felismerni a mögöttes harcászati-hadászati filozófiát.
Ez szerintem sok mindent elárulhat az alkalmazó hadsereg alapvető szándékairól.
 
Ez egy borzasztó gép!Úgy általában nem szépek az 5.gen. gépek (ezért nem is jók mint tudjuk)de ez borzalom.

Én úgy vagyok ezzel, hogy a PAK-FA, F-22, YF-23 kifejezetten tetszik, vagyis szerintem szépek, a J-20 és F-35 csúnyácska, az X-32 rettenetes, a J-31, ATD-X, YF-22 meg se nem szép, se nem csúnya igazán.
 
http://youtu.be/bP27DS6i6IQ

Mintha már láttam volna egy ehhez hasonló esztétikus megoldást...
Megvan!
imgres


http://www.google.hu/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg338.imageshack.us%2Fimg338%2F9936%2F611k.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fdefenceforumindia.com%2Fforum%2Fmilitary-history%2F31767-soviet-armed-forces-soviet-army-1946-1991-a-2.html&h=237&w=700&tbnid=WGyT9BoWAwPTjM%3A&zoom=1&docid=ImRlrE7N23LTdM&ei=fLPHU5ToKMqp4gS66IGIBQ&tbm=isch&client=firefox-a&ved=0CCcQMygKMAo&iact=rc&uact=3&dur=399&page=1&start=0&ndsp=16

1956 Szuhoj T-3
 
Montezuma

Az 5 gen vs. 5 gen légiharc problémáit már én is pedzegettem párszor. Szerintem a szűk keresztmetszet a dologban a BVR rakéta. Ugyanis az aktív radaros verziók radarja nagyon pici. Egy nagyon nehezen észlelhető gépet így csak nagyon közelről vesz észre a rakéta. Ráadásul az aktív védelem is hatékonyabb egy 5 gen. gép esetén a rakétával szemben.

Én arra tippelek, hogy az oroszok a PAK-FA-val ismét jó döntést hoztak. Ugyanis a legtöbb ütközet valószínűleg látóhatáron belül fog zajlani 5. gen gépek között.

Mondjuk a Mig-29/Szu-27 is ugyan ezt az elvet követte, mivel az AIM-7 és az R-27 találati aránya igen alacsony volt. Ezt a képletet borította az AIM-120 megjelenése, de én úgy látom, hogy most újra "visszarendeződik" a helyzet.

A kínaiak meg szerintem is egy 5 gen. Mig-31-ben gondolkodnak, ezen véleményemet már régebben is kifejtettem. Ugyanis egy ilyen géppel szárazföldi bázisaikról is elérhetik a közeli országok teljes légterét.
 
A gépbe nem csekély mennyiségű elektronika és üzemanyag fér. Ez már önmagában fél győzelem lehet, bár az 5. gen vs 5. gen hipotetikus légiharca tényleg érdekes kérdéseket vethet fel, a 4. gen ellen pedig bőségesen soknak tűnik.

A Raptor jól néz ki, az orosz masina is egyedi de ez a kínai masina brutál agresszív. Az 5. generáció MiG-31-ese made in China.

A japán gép egyébként elölről PAK-FA hátulról meg F-35 jegyeket mutat, legalábbis számomra.

Tegyük fel, hogy az USA mellett az oroszok is értenek valamit a repüléshez, a PAK-FA esetében a a Raptorhoz, az F-35-öshöz vagy a J-20-ashoz képest eltérő formavilágot használnak.
A szögletes, zömében közel sík lapokból felépülő sárkányhoz képest egy lágyabb átmenetekkel operáló sárkánynál a burkolat formai kialakítása és összeépítése eleve bonyolultabb feladat.
Nekem ebből az következik, hogy eltérő az orosz filozófia az 5. gen esetében a légi harcászatról és nem véletlen az, hogy nem az amerikai iskolát követik.
Ha ezek a gépek valóban csak kisebb távolságból észlelhetik majd egymást, akkor bizony ez közeli légiharcot fog jelenteni, ami dogfight néven fut.
Manőverezési jellemzők terén az F-22 erővel pótolja azt, amit a PAK-FA sárkánya alapból tudhat - dogfight esetén ez akár döntő szempont is lehet.

Tegyük fel, hogy a japánok mégsem totál hülyék a repüléshez (ez azért sanszos) és ők is nemcsak tanulmányozták a riválisokat, hanem valamilyen szempont szerint felállították a saját filozófiájukból eredő prioritásokat. A gépük ezt mutatja.

Miután alapvetően semmit sem konyítok a repüléstechnikához (ezt azóta tudom, mióta olvasom a htka-t) így maximum csak laikus észrevételeim lehetnek, így előre is bocsánat olyan szempontok figyelmen kívül hagyásáért, amiről azt sem tudom, hogy van.
Ellenben lehet, nem lenne hülyeség így elemezni a gépeket és megpróbálni felismerni a mögöttes harcászati-hadászati filozófiát.
Ez szerintem sok mindent elárulhat az alkalmazó hadsereg alapvető szándékairól.

Azt azért be kell látni, hogy itt nem arra kell tervezni, hogy majd egy fordulóharcban lenyomod a másikat. Gyakorlatilag egy nagyszabású légiharcban (és ez most akár kezdődhet ott, hogy 2x14 gép nekiment egymásnak, ami azért nem egy nagy szám) gyakorlatilag ha 10-30 másodpercnél tovább vergődsz közelharcban akkor effektív halott vagy. Bármilyen külső gépnek szabad préda vagy és ezzel semmit nem tudsz csinálni az esetek legnagyobb részében.

Ha feltételezzük azt, hogy viszonylag kis távolságig nem fogják észlelni egymást, akkor az egész arról szól, hogy kis távolságon, WVR határ mentén illetve azon belül a szemet kiegészítő szenzorokkal melyik gép tudja hamarabb észlelni a másikat. Itt jön képbe az AESA, a DAS, különféle IR érzékelők ésatöbbi. Ilyen távolságból nagyrészt aki hamarabb tüzel az nyert. Nyilván ezzel felfedi a helyzetét de egyszerűen valószínűtlen, hogy a cél bárhogy kikerülje az indított rakétát. Az már egész más kérdés, hogy utána hogyan kerül ki onnan.

Egyébként sok esetben a szűk keresztmetszet egy fordulóharcban a terhelés amit a pilóta kibír, főleg nagy sebességeknél hiába tudna aerodinamikailag jobban fordulni a gép ha egyszer az ember nem tudja kihasználni. Márpedig ezek a gépek jellemzően nem kis sebességű közelharcra lettek tervezve.

Az 5 gen vs. 5 gen légiharc problémáit már én is pedzegettem párszor. Szerintem a szűk keresztmetszet a dologban a BVR rakéta. Ugyanis az aktív radaros verziók radarja nagyon pici. Egy nagyon nehezen észlelhető gépet így csak nagyon közelről vesz észre a rakéta. Ráadásul az aktív védelem is hatékonyabb egy 5 gen. gép esetén a rakétával szemben.

Jah. A pár nyilvánosságra hozott HUD dogfight felvételről is látszik, hogy a Rafi radarja AAQ üzemmódban folyamatosan elveszti a tőle kb 1-2 mérföldre vagy annál közelebb lévő Raptort. Azért az nem semmi. WVR-en belül valszeg a modern IR rakéták elég hatásosak lesznek.