J-20 (Chengdu, Kína)

Tényleg a képek jól visszatükrözik azt, hogy lépésről lépésre mennyit fejlődik a típus. Egyre jobban komolyan vehető az, hogy ténylegesen elérik az 5. generáció szintjét.
 
Az érdekes,hogy a PAK-FA kevésbé alakult át külsőleg mint a J-20 pláne a Raptor(szerintem ez mutatja azt,hogy mennyit fejlődött a számítógépes tervezés).
 
Ganyítom, mind a hármat számtógépeken tervezték, szóval lehet mégis másról lehet szó.
 
Igen számítógéppel csak nem minde1,hogy milyennel.Nézd meg a Raptort valamikor a 80-as években álmodták meg és szinte át is kellett építeni az YF-22-t de a PAK-FA-t vagy a J-20-at nem kell.
 
Ha minden igaz beindult a sorozatgyártás.
J-20_2101_-_first_LRIP_serial_-_25.12.15_-_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Mennyi repórájuk gyűlt össze a tesztgépekkel? Jó összehasonlítási alap lenne pl a PAK-FA-nál.
 
Ezt csak ők tudják. Ami fotó és videó van, az a gyárhoz tartozó repülőtéren készült. Ott meg nagyon keveset repültek. Ahogy elkészül egy gép azt át is repülik valami távoli sivatagi reptérre, ahol a kimondott berepüléseket végzik.
Néha visszatérnek a gyárba, mint most is a 2016-os példány, aztán megint eltünnek.
 
A sárga J-20 meg a sárga lavór nem lehet véletlen. Talán azzal álcázzák radar ellen a gyalogságot :D
 
Oszt elvtársak, hajtómű lesz hozzá, ami többet bír, mint 1000 óra?

Ez az évtized kérdése. Mert eddig erősen úgy tűnik, hogy a másológép a hajtóművek esetén valahogy csődöt mondott a kínai elvtársaknál... :D
 
Egy másik posztnál írtam pár apróságról, hogy mennyi mindennek passzolnia kell, ha egy normális gázturbinát akarsz építeni. Anyagtudomány, gyártástechnológia, mérestechnológia, stb. nélkül nehéz. Vannak bíztató jelek - pl. Határréteg-leválasztó nélküli szívócsatorna, de hajlamos vagyok ott is az mondani, hogy "véletlenül" kaptak másolatot a számításból. Az áramlástanban rengeteg a hasonlóság. Feladatokat lehet egymásba transzformálni a megfelelő hasonlósági számokkal, másrészt CFD is létezik, lehet kísérletezni.
 
Mintha a WS-10 kezdené kiszorítani az AL-31-et. A WS-15-ről meg hatalmas csend. Tehát hajtóműgyártás terén, ha lassan is, de elkezdtek a saját útjukon járni.
 
Ha igaz, akkor mindenképpen egy érdekes eset. Valami olyasmi mint a Tor vásárlás. Viszont Su-35/S400 kombó OPFOR felállásként is hasznos lehet.
:)