J-20 (Chengdu, Kína)

Csak tudnám mit cenzúráznak?
J-20_2101_-_31.12.15_-_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-20_2101_-_31.12.15_-_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-20_2101_-_31.12.15_-_4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-20_2101_-_31.12.15_-_5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-20_2101_-_31.12.15_-_6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
A fotós a kerítésen kívűl volt, így valószínűleg nem hivatalos meghívott. Szerintem csak biztosra ment, hogy ne végezze börtönben vagy egy DSLR-el a seggében, mert kiadta a fejlesztőmérnök / berepülőpilóta kilétét vagy a gép valamilyen titkos részletét.
 
Jó gép lesz ez a J-20 szerintem, nem féltem én a kínaiakat. Izrael bármi elektronikus csúcstechnikát, az Oroszok meg tényleg bármit eladnak nekik, csak pénz legyen, amit meg nem lehet megvenni, azt ellopják ügyesen, ahogy eddig mindig... Kína meg pénzben és kémekben állítólag igen jól áll, ambíciózus is, tehát előttük a jövő.
 
Az inkább a pandafej mögött van. Lehet valamilyen érzékelők lehetnek ott, amit nem akartak megmutatni. Meg a szárny tövét és belépőélét is pixelesítették.
 
Most, hogy Mac betette ezeket a friss képeket (köszönet érte!) feltűnt, hogy erről a gépről csak ilyen "százméterekről" készült képek vannak mindenhol, pedig már lassan 5 éve repked, és elvileg 6-7 darab is létezik belőle. Keresgéltem a neten, de sehol nem találtam egy olyasmi közeli képet, mint mondjuk ez itt:
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4920/medium/Pak-FA_rear.jpg
Vagy egy képet egy olyan kötelékben repülésről, mint ez itt:
http://www.planobrazil.com/wp-content/uploads/2014/01/Sukhoi-PAK-FA-T-502.jpg

Vajon miért van ez?
 
Most, hogy Mac betette ezeket a friss képeket (köszönet érte!) feltűnt, hogy erről a gépről csak ilyen "százméterekről" készült képek vannak mindenhol, pedig már lassan 5 éve repked, és elvileg 6-7 darab is létezik belőle. Keresgéltem a neten, de sehol nem találtam egy olyasmi közeli képet, mint mondjuk ez itt:
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4920/medium/Pak-FA_rear.jpg
Vagy egy képet egy olyan kötelékben repülésről, mint ez itt:
http://www.planobrazil.com/wp-content/uploads/2014/01/Sukhoi-PAK-FA-T-502.jpg

Vajon miért van ez?

Ez egy érdekes kérdés. Ahogy én látom:

Nem olyan egyértelmű rá a válasz, mint elsőre gondolnánk.

Kb. 2008 után tömegesen kezdtek megjelenni a képek rendszerben tartott kínai haditechnikákról, hála fényképezőgépes mobiloknak. 2013-ra ott tartottunk, hogy pl a teljes kínai légierő feltérképezhető volt. Nekem van egy 2013-as hadrenden, aminek minden egyes alakulata, repülőtere és alkalmazott típusa fotókkal alá van támasztva. Látszódott, hogy milyen logikus lépések mentén hajtják végre az átszervezéseket, típusváltásokat, stb…

Ezzel párhuzamosan a gyári repterek mellől is rengeteg fotó készült. Látszódtak a szériák, darabszámok, sok minden. Szintén logikusan egymásra épültek a dolgok.

Aztán 2013-ban bekövetkezett a nagy törés. Itt a HTKA-n is volt egy hír, betiltották a mobil fényképezést a kínai katonai objektumokban. Azóta töredéke fotó jelenik csak meg, az is cenzúrázva. Pl. ki van takarva a gépek gyári száma és az alakulatjelző oldalszáma. Ez önmagában már nagy gond, a korábbi információ bőséghez képest.

A probléma viszont az, hogy ugyanettől az időponttól megjelentek a gondosan photoshoppolt képek is, amik elkezdték a dezinformációt terjeszteni. A korábban egy évtizeden keresztül logikus fejlesztések helyett fura dolgok kezdtek megjelenni. pl a J10 gyártósorán a korábbi megszokott széria mennyiségek helyett, fura számok kezdtek megjelenni.

Az internet népe imádja. pl húú mennyi gép, húú de rövid idő alatt, stb… Szerintem kizárt, hogy hirtelen megduplázták a gyártókapacitást, de a hírek manapság tele vannak, a korábbi adatoknak sokszor ellentmondó információkkal.

Szerintem most azt látjuk, amit engedélyeznek, azaz láttatni szeretnének velünk – ellentétben a 2013 előtti bármit szabad időszakkal. Innentől szerintem a Chengdui gyár kerítése mellől fotózó alak sem civil spotter, hanem megbízott ember, akinek a képeit a szerint módosítják, ahogy az aktuális cenzúra szeretné. Mostanában szinte minden dezinformáció.

Visszatérve a kérdésre. Ha nem hivatalos a fotó, hanem a kerítésen túli, akkor jobban hisznek neki az emberek, könnyebb elhitetni, hogy már x-y prototípus repül, sőt egyes típusok már hadrendben is vannak (pl. J16), holott szinte kizárt az eltelt idő és korábbi szervezési elvek alapján.

Ma ott tartunk hogy ezeknek az infóknak nem csak Mac hisz és terjeszti, hanem olyan emberek is, mint pl. Andreas Rupprecht, aki ilyen adatokkal szórja meg a hivatalos angol szaksajtót is.

Azaz vagy igaz, vagy nem, de az biztos, hogy manipulált.
 
<blockquote rel="ghostface">Most, hogy Mac betette ezeket a friss képeket (köszönet érte!) feltűnt, hogy erről a gépről csak ilyen "százméterekről" készült képek vannak mindenhol, pedig már lassan 5 éve repked, és elvileg 6-7 darab is létezik belőle. Keresgéltem a neten, de sehol nem találtam egy olyasmi közeli képet, mint mondjuk ez itt:
http://www.defencetalk.com/pictures/data/4920/medium/Pak-FA_rear.jpg
Vagy egy képet egy olyan kötelékben repülésről, mint ez itt:
http://www.planobrazil.com/wp-content/uploads/2014/01/Sukhoi-PAK-FA-T-502.jpg

Vajon miért van ez?

Ez egy érdekes kérdés. Ahogy én látom:

Nem olyan egyértelmű rá a válasz, mint elsőre gondolnánk.

Kb. 2008 után tömegesen kezdtek megjelenni a képek rendszerben tartott kínai haditechnikákról, hála fényképezőgépes mobiloknak. 2013-ra ott tartottunk, hogy pl a teljes kínai légierő feltérképezhető volt. Nekem van egy 2013-as hadrenden, aminek minden egyes alakulata, repülőtere és alkalmazott típusa fotókkal alá van támasztva. Látszódott, hogy milyen logikus lépések mentén hajtják végre az átszervezéseket, típusváltásokat, stb…

Ezzel párhuzamosan a gyári repterek mellől is rengeteg fotó készült. Látszódtak a szériák, darabszámok, sok minden. Szintén logikusan egymásra épültek a dolgok.

Aztán 2013-ban bekövetkezett a nagy törés. Itt a HTKA-n is volt egy hír, betiltották a mobil fényképezést a kínai katonai objektumokban. Azóta töredéke fotó jelenik csak meg, az is cenzúrázva. Pl. ki van takarva a gépek gyári száma és az alakulatjelző oldalszáma. Ez önmagában már nagy gond, a korábbi információ bőséghez képest.

A probléma viszont az, hogy ugyanettől az időponttól megjelentek a gondosan photoshoppolt képek is, amik elkezdték a dezinformációt terjeszteni. A korábban egy évtizeden keresztül logikus fejlesztések helyett fura dolgok kezdtek megjelenni. pl a J10 gyártósorán a korábbi megszokott széria mennyiségek helyett, fura számok kezdtek megjelenni.

Az internet népe imádja. pl húú mennyi gép, húú de rövid idő alatt, stb… Szerintem kizárt, hogy hirtelen megduplázták a gyártókapacitást, de a hírek manapság tele vannak, a korábbi adatoknak sokszor ellentmondó információkkal.

Szerintem most azt látjuk, amit engedélyeznek, azaz láttatni szeretnének velünk – ellentétben a 2013 előtti bármit szabad időszakkal. Innentől szerintem a Chengdui gyár kerítése mellől fotózó alak sem civil spotter, hanem megbízott ember, akinek a képeit a szerint módosítják, ahogy az aktuális cenzúra szeretné. Mostanában szinte minden dezinformáció.

Visszatérve a kérdésre. Ha nem hivatalos a fotó, hanem a kerítésen túli, akkor jobban hisznek neki az emberek, könnyebb elhitetni, hogy már x-y prototípus repül, sőt egyes típusok már hadrendben is vannak (pl. J16), holott szinte kizárt az eltelt idő és korábbi szervezési elvek alapján.

Ma ott tartunk hogy ezeknek az infóknak nem csak Mac hisz és terjeszti, hanem olyan emberek is, mint pl. Andreas Rupprecht, aki ilyen adatokkal szórja meg a hivatalos angol szaksajtót is.

Azaz vagy igaz, vagy nem, de az biztos, hogy manipulált.

</blockquote>

Igen! Jó lenne látni már egy fotót, amin legalább 4db J20 látható egymás mellett. Nem kell, hogy repüljenek, csak álljanak a betonon szépen sorba...
 
Most majd Mac biztos keres egy fotót, ahol több gép látszik. :)

De nem csak erre gondolok. Korábban a gyári fotókon látszott, hogy az adott típus, adott változatából, új széria épül, majd az is, hogy kb. mennyi gépből áll egy széria.

Majd az egyes alakulatoknál megjelent az új típus és az is látszott a műholdképek alapján, hogy mennyit rendszeresítettek belőle az adott alakulat típusnál.

Aztán miután összeszámoltam az alakulatoknál hadrendbe állított gépeket és összehasonlítottam a legyártott széria mennyiségekkel, azok nagyrészt fedték egymást.

A probléma az, hogy ezek a számok 2013 óta nem fedik egymást. Viszont pl az említett Andreas Rupprecht, aki szerintem egy remek szakíró kínai témában, továbbra is ezeket a dezinformációnak tűnő adatokat terjeszti, a hivatalos szaksajtóban is. Azaz valósággá válnak!

Ilyen pl a J16-os kikerülése aktív alakulathoz, míg napjainkban csak két értékelhető fotó jelent meg a típusról, amiből egy prototípus.

Egyébként valóban köszönjük Mac-nak a sok fotót, és hogy ír néha a hírekbe! Én nagyon örülök neki!
 
Ma ott tartunk hogy ezeknek az infóknak nem csak Mac hisz és terjeszti, hanem olyan emberek is, mint pl. Andreas Rupprecht, aki ilyen adatokkal szórja meg a hivatalos angol szaksajtót is.

Netalán arra gondolsz, hogy a 2101 számozás és a sárga alapfestés félrevezetés?
Hmm... símán benne van a pakliban, azonban úgy érzem, hogy meg kellett írnom a cikket ebben a formában. Pár hónap és úgy is kiderül, hogy helyesen következtettem/következtettünk. Ha pedíg kiderül, hogy félrevezetés, ígérem írok még egy cikket, amiben pontosítani fogok:)

Igen! Jó lenne látni már egy fotót, amin legalább 4db J20 látható egymás mellett. Nem kell, hogy repüljenek, csak álljanak a betonon szépen sorba...

Lehet néhány év és megéljük ezt is, azonban egyelőre asszem max. két gép látható egy képen.
A képek amelyek mostanáig felkerültek a netre azok mint a repülőgépgyár repülőterén készültek ( 30°42'3.79"N 103°56'57.39"E). Miután elkészül egy gép, és elvégzik a szükséges gyári berepüléseket átrepülik őket valahova. Aztán néha megjelennek, lehet valamit szerelnek rajtuk, valamit kicserélnek és megint eltünnek.
 
Nagyfelbontású képek:
J-20_2016_front_XXL_-_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-20_2016_front_XXL_-_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A pandafej a sárga gépen ott van, ahol a sárkányos vízjel ezen a képen
J-20_2016_front_XXL_-_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Ezen meg nincs már pandafej, szerintem a fórum adminjai túlbúzgóak voltak.
J-20_2101_-_31.12.15_-_7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Nagyfelbontású képek:
J-20_2016_front_XXL_-_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

J-20_2016_front_XXL_-_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


A pandafej a sárga gépen ott van, ahol a sárkányos vízjel ezen a képen
J-20_2016_front_XXL_-_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Ezen meg nincs már pandafej, szerintem a fórum adminjai túlbúzgóak voltak.
J-20_2101_-_31.12.15_-_7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönjük, ezek nagyon jó képek!

BUÉK mindenkinek, aki ír és azoknak is, akik csak olvassák a fórumot! :)
 
Ennek mennyi a valóságtartama?

http://www.picz.ge/scripts/view.py?uid=385f9de0c26b

Természetesen semmi.
Ez az eredeti kép:
http://topwalls.net/wp-content/uploads/2012/11/Chinese-Aircraft-Carrier-Liaoning-J15-5-728x496.jpg
 
<i>A többiek már megelőztek a kifejtésével. :D</i>

Ugyan, ne szerénykedj. Senki nem magyarázta el úgy igazán.


Jaaajjj, most szívatsz? :D Mind a két kínai "5. gen." géptípus jelenleg orosz hajtóművel repül. Oké, fejlesztik a WS-15-öt... Majd egyszer kész is lesz talán... De az oroszoknak már 15 éve kb. (AL-41F) is volt 5. generációsnak mondható hajtóműve, az amcsik meg már a következő evolúciós lépésnél tartanak (ADVENT).