Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?Állítólag a vektorok hajtómű lassan elkészül.
Jó kérdés.Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
Amennyire én utánaolvastam, és kiegészítettem az itt olvasottakkal (de ha rosszul értelmezem a nálam sokkal nagyobb tudásúak úgyis kijavítanak) a jól megoldott több dimenziós vektorálás valódi előnye abban van, hogy átlag pilóta is meg tud csinálni olyan manővereket, amiket eddig csak elit, vagy berepülőpilóta tudott. Ez az előny, és nem a műrepülés, mert annak manőverező légiharcban nincs, vagy szinte semmi előnye nincs. A hátránya meg az, hogy drágább, és odaver az élettartamnak. Na most az amik azt mondták, hogy ez nekik nem éri meg, a ruszkik azt, hogy ez nekik megérős kompromisszum. A kínaiak meg azt, ha a ruszkiknak és az amiknak van, akkor nekik is kell, bizonyítandó, h a kínai ipar nem alsóbrendű és pont. Amúgy ez alapján, ami lehet téves prekoncepcióból indul, az 5 gen gépeknél, ahol 5 gen v 5 gen esetén lehetséges a közelharc kialakulása lehetne éppen értelme. Csak a J 20 nem kifejezetten manőverező harcra készül, így itt nem hiszem, hogy megéri a kompromisszumot.Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
Hát ezaz!...Csak a J 20 nem kifejezetten manőverező harcra készül, így itt nem hiszem, hogy megéri a kompromisszumot.
Erre a gépre mi értelme van vektoros hajtóművet rakni? A növelt teljesítmény oké, de a vekrorálásnak mi haszna ebben a kategóriában?
.Állítólag a vektorok hajtómű lassan elkészül.
Amúgy van egy olyan megoldás is, hogy egyszerűen így érhetik el azt a repbiztonságot, ami minimum kell a saját hajtóműhöz. Mert Kína végülis igazat mond. A most fejlesztett hajtóműveiben nem nagyon kaphat segítséget se Európától, se az USÁtól, se az oroszoktól. De ennek az az oka, hogy azok a mérnökök akik ennek a generációnak a kifejlesztésében részt vettek nosztalgia gyanánt lövészárkokat ástak, és együtt sztorizgattak azokról az időkről amikor még Muromecet hegesztgettek, vagy éppen a CSS Virgina páncélját heggesztették, vagy kitűntetést vettek át IV. Györgytől vagy a Kaisertől. Szóval kellhet nekik valami amivel legalább látszatra tudják azt amit kell. Az üzembiztonság meg kit érdekel? Hiszen azt úgyse tudja senki ellenőrizni.Hát ezaz!
Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.
A repülésbiztonágot biztosan növeli. Átesés esetén, nagy állásszögeknél segít a gépet vezetni, mikor az aerodinamikai kormányfelületek ilyen vagy olyan okok miatt elveszítik a hatásosságukat. A vezethetőség és a kontrollálhatóság határait jelentősen kibővíti. Összességében növeli a teljesítményt és a határokon való üzemelés lehetőségeit.
Hát nem tudom hogy ez mennyire csapásmérő, én eddig csak légiharc-fegyverzetet láttam rajta! Egy légierő legjobb harcigépe alapból a légifölény kivívására való, utána a gyengébb képességű csapásmérők is el tudják végezni a földi célpontok legyalulását. Lásd: a Ju-87 Stukát rövid szereplés után ki kellett vonni az Angliai csatából, mert a rövid hatósugarú Bf-109E-vel nem tudták kiharcolni a germánok a teljes légifölényt, és a Stukák tűrhetetlen veszteségeket szenvedtek. A Barbarossa alatt meg még kb. 2 évig tudták használni a keleti fronton, mert Szergej csak az utolsó 1-1,5 évben került döntő fölénybe a levegőben.Hát ezaz!
Magával a vektorálással és annak előnyével/hátrányával szerintem mindenki nagyjából képben van.
De egy lopakodo, taktikai csapásmérő vadászgépnek nem hiszem, hogy életbevágó lenne.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..