J-20 (Chengdu, Kína)

Nem nagy meglepetés. Számítani lehetett rá, hogy a központi elem, egy hatalmas képernyő.
 
Nem nagy meglepetés. Számítani lehetett rá, hogy a központi elem, egy hatalmas képernyő.

A legvicesebb pedig, hogy az egyetlen nagy display elterjedésének oka nem is az ergonómia, hanem hogy így nem kell képernyőket és műszereket egyenként kalibrálni (mínusz a tartalékok, például a standby horizon), ami iszonyat pénz tud lenni. A műszerezettség egy nagyon komoly költség volt annó, ez az 5. generációban lényegében eltűnt. Maradt az avionika helyette egymagában.

Egy képernyő persze kieső elem tud lenni, viszont így rohadtul túl lehet biztosítani, a csere meg mivel moduláris, gyors és egyszerű (gyorszárak/csavarok meg két kábel). Könnyű vele dolgozni. Lényegében aki tud ilyet tesz be, a kijelző technológiája mindenkinek megvan, a mögöttes IT ami dönt.
 
Milyen érdekes, hogy a szárny alsó felületén a munkahengerek áramvonalazó borításai ék alakban állnak.

5702825_original.jpg


Még nem jöttem rá, hogy a törzs melyik élével vannak párhuzamosan. A Super Hornet kifelé forgatott pilonjai legalább a szívócsatorna külső ívét követik, igaz nem ez a fő funkciójuk, hanem a rajtuk hordozott függesztmény leodlásakor az oldaliárnyú légerőkkel kikényszeríteni az eltávolodást.
Itt szó sincs ilyesmiről, de érdekelne, hogy milyen áramláshoz képest vannak ezek beforgatva.
Nem törzsélekkel, hanem a deltaszárny azonos oldali belépőélével párhuzamosak. (Remélem jól írtam.) Egyébként baromi jól néz ki ez a gép, még mindig ezt tartom a legdögösebb 5. genes masinának.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
1:28-nál az az orsó utáni húzott forduló nem volt valami szép.
Az F-35C-nél látni hasonló oszcillálást.
Itt még a függőleges vezérsík is majdnem koppig kitért, hogy ne perdüljön be a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Helyi plegykák szerint az első 2 üléses proto elvégezte az első repülést.
Am megszokot hogy a rámentek erre a rajzos szivárogtatásra
FCjhoDOVIAUAxyQ