J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
WS-10??
2017-09-03_6.53.00.png
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Nem tudom mit fogtál ki belőle, de itt rengeteg vita ment a Szu-35 eladás körül. Én végig kételkedtem az egészben, fogadásokat kötöttem stb. stb. de az egyik érv a vásárlás mögött az volt, hogy kell nekik az új orosz hajtómű, mert az menne a J-20-ba.
Ez az elmélet most véglegesen megdőlt.
Az események engem igazolnak ebben az esetben. Én azt állítottam, hogy ha megszorúlnának hajtómű terén akkor beépíthatik a saját ws-10-esüket is. Úgy tűnik, hogy ez történt.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Ezt innen elég nehéz megmondani. Hírtelen nem is tudom mennyi idő tellt el az F-22 esetében az első LRIP gépek és a tényleges szériagyártásuak közt?
Gondolom az első néhány századot ezzel is fel lehet szerelni.
De ha visszaemlékszel, végig azt mondtam, hogy ha kell hajtómű a gépükbe betehetik az is ami most van nem kell feltétlenül hozzá Szu-35 vásárlás.
És pont ez történik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Ezt innen elég nehéz megmondani. Hírtelen nem is tudom mennyi idő tellt el az F-22 esetében az első LRIP gépek és a tényleges szériagyártásuak közt?
Gondolom az első néhány századot ezzel is fel lehet szerelni.
De ha visszaemlékszel, végig azt mondtam, hogy ha kell hajtómű a gépükbe betehetik az is ami most van nem kell feltétlenül hozzá Szu-35 vásárlás.
És pont ez történik.


Jah csak ez a hajtómű gyengébb mint ami eddig volt benne...
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Akkor eddig minek kellett nekik az orosz?
Helló, mert a WS-10 valószínűleg nem biztonságos. Az elmúlt tíz évben csak két hajtóműves, szárazföld felett repülő J-10B/BS és J16 típusba építették be. Sorozatban épített egyhajtóművesbe, mint a J10B/C, vagy az ugyan két hajtóműves, de a tenger felett repülő J15-ösbe a mai napig orosz hajtóművet építenek be.

Szerintem az, hogy egy J20-es protóba beépítik, még nem jelent sokat. A J10 és J15 protók is voltak/vannak vele felszerelve. Onnan lesz használható, ha a fenti típusok széria példányaiba is bekerül a WS-10-es.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Helló, mert a WS-10 valószínűleg nem biztonságos. Az elmúlt tíz évben csak két hajtóműves, szárazföld felett repülő J-10B/BS és J16 típusba építették be. Sorozatban épített egyhajtóművesbe, mint a J10B/C, vagy az ugyan két hajtóműves, de a tenger felett repülő J15-ösbe a mai napig orosz hajtóművet építenek be.

Szerintem az, hogy egy J20-es protóba beépítik, még nem jelent sokat. A J10 és J15 protók is voltak/vannak vele felszerelve. Onnan lesz használható, ha a fenti típusok széria példányaiba is bekerül a WS-10-es.

Na. Pont ezt akartam én is írni. WS-10 olyan 2008 táján kezdett elterjedni és rengeteget óvatoskodnak velük.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Itt azt írták,hogy a WS-10 már beépítésre került az egyhajtóműves vadászuk legújabb változatába.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Hogy akar valaki 5.gen. hajtóművet építeni ha még a 4.gen.sem megy neki?Ugye ha 2008 óta megy a matek a WS-10-el(majd 10 éve) akkor kijelenthetjük,hogy nem megy nekik.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Hogy akar valaki 5.gen. hajtóművet építeni ha még a 4.gen.sem megy neki?Ugye ha 2008 óta megy a matek a WS-10-el(majd 10 éve) akkor kijelenthetjük,hogy nem megy nekik.
Fokozatosan kezd elterjedni, és a kevésbé rizikós modellekkel kezdik.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Fokozatosan kezd elterjedni, és a kevésbé rizikós modellekkel kezdik.

Nekem azért van egy olyan megfejtésem is, hogy hiába a pénz, hiába az akarat, hiába a másolás, még a világszinvonalhoz közelítés is csak véres verejtékkel megy a kínaiaknak. Az elérhető infó szerint egyetemi, kutatói szinten dollár 10 milliárdokat pumpálnak bele a hajtómű gyártásba, de az orosz és a nem kevés ukrán segítség mellett azért továbbra is elég komoly a vergődés.... Bár talán 10 éven belül közelítik majd az usa-t, de addig az amcsik sem ücsörögnek ölbe tett kézzel (nem vagyok amcsi fan!). Hasonló a szitu egyébbként (vagy még sokkal nagyobb az elmaradás) a polgári és a szállítógép hajtóművek terén. Lásd a legújabb 60 tonnás kinai katonai szállítógép széria gyártásához az oroszoktól rendeltek több százas nagyságrendben a 70-es évek közepén tervezett hajtómű modifikációját (Il 76-oson debütált anno)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 363
77 048
113
Ha hitelt adunk Galcom szavának akkor egyáltalán nem terjed el nem,hogy fokozatosan.Pár kéthajtóművesbe raktá de csak egyet,ilyet a teszthajtóművekkel szoktak!
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Nem rég néztem talán a spektrumon a közelmúlt kínai történelméről sorozat feldolgozást.Jelesül a kulturális forradalomról is volt szó benne. A zanzásított lényege: nem hogy 2-4 évig semmilyen iskolai oktatás (se alap, se egyetemi se semmi) a forradalom alatt, hanem mint a forradalom első számú célpontjait a legtöbb egyetemi oktatót, kutatót és tudóst egyszerűen megölték (Mao a tanult értelmiséget tekintette fő célpontjának a párt elit mellett).Innentől valahonnan az 1979-es fordulat utántól szinte a nulláról kellett a tudásbázis alapjait újrateremteni. Szerintem az elmaradás valahonnan innen eredeztethető, s jó pár területen továbbra is csak az épp aktuálisan beszerezhető cucc másolásáig jutottak vissza. Ez alól talán a szorosan vett mikroelektronika a kivétel. Ahol dolgozok, itt is gyártanak az egyik részlegen turbina lapátokat, s maga a gyártás nem egy atomfizika. De hogy milyen alakú legyen, azt milyen gyártástechnológiai finomságokkal lehessen megvalósítani, na az már igen (ehhez a részéhez nekünk még rálátásunk sincs, nem hogy konkrét info)
 
  • Tetszik
Reactions: Lord Gazember

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 290
13 725
113
Ha hitelt adunk Galcom szavának akkor egyáltalán nem terjed el nem,hogy fokozatosan.Pár kéthajtóművesbe raktá de csak egyet,ilyet a teszthajtóművekkel szoktak!
Vegyük hol terjedt el:
J-11B esetében
Légierő a következő századok:
10x8x, 31x0x, 40x1x, 40x3x, 60x5x, 70x0x, 72x2x, 78x6x, 10x7x
Haditengerészet:
81x8x, 81x9x, 83x8x

J-11BS kétűléses változat:
Légierő:
10x2x, 10x8x, 20x5x, 31x0x, 40x3x, 70x0x, 72x2x, 10x7x, 78x2x
Haditengerészet:
81x8x,
81x9x, 83x8x
Forrás: http://chinese-military-aviation.blogspot.com/p/fighters-ii.html
Itt azért jóval több mint 100 gép van