J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 046
113
A J-10 es is egyhajtóműves. Az ország méretével tisztában voltak akkor is mikor ez utóbbit is kifejlesztették.
Ha azt nézzük ehhez a géphez kevés egy WS-10C nem egy súlyabn lesz a j-10 géppel .
Elkezdődött a típus "hizlalása",
Hát az f-35 sem éppen vékonyka
4K7YC7YYEVCK7I2WRZJHL7S2OU.JPG
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Ha azt nézzük ehhez a géphez kevés egy WS-10C nem egy súlyabn lesz a j-10 géppel .

Hát az f-35 sem éppen vékonyka
4K7YC7YYEVCK7I2WRZJHL7S2OU.JPG
Nem, de az a típus eleve "kövérke" lett, mivel STOVL képességre is szükség volt, illetve jelentős üa. belső tárolóképességre.
Itt viszont utólagosan hízlalják, mert több hely kellene, mint ami rendelkezésre áll.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 046
113
Itt viszont utólagosan hízlalják, mert több hely kellene, mint ami rendelkezésre áll.
Már csak arra leszek kkíváncsi hogy meglépik e azt mint a a jnekik hogy elhagyják a HUD kijelzőt és a HMD hagyatkoznak majd , lényegében ez forradalmi dolog nem ?
Illetve a vontatott csalit amit semmilyen más 5 gen gépen nem láttam még
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Már csak arra leszek kkíváncsi hogy meglépik e azt mint a a jnekik hogy elhagyják a HUD kijelzőt és a HMD hagyatkoznak majd , lényegében ez forradalmi dolog nem ?

Döntés kérdése mindössze. A HMD eléggé alap tényező manapság, botorság lenne kihagyni, de itt még teszt- és protogépekről beszélünk. Az X-35-ösökön is volt HUD, például...

Illetve a vontatott csalit amit semmilyen más 5 gen gépen nem láttam még

Szvsz az, hogy tudjuk, hogy az F-35-ösökön van, egy véletlen műve. Lehet, hogy az F-22-eseken is van, csak azok még nem buktak le...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 046
113
Állítólag SZA 80 millió dollárral szált be a programba ,bár szerintem egy butított f-35-fognak kapni
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 046
113
80 millió dollár nem pénz, gyakorlatilag 1 db gép ára. KÍváncsi vagyok, mi van mögötte.
Szerintem még akkor fizettek bele mikor izrael vergődött hogy csak neki lehet f-35 gépe . Persze hogy az arabok megijedve mentek az oroszokhoz és kínához .
Emlékszünk amikor 2017-ben az emirátusok közös orosz 5 generációs gépről álmodtak. Aztán végül mégis magkapják az f-35 gépet .
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
30 615
113
Mi a különbségaz egybeüveg (F-22), ez a pántos megoldás, vagy a kettéosztott (pl Szu-57), stb tetők között? Azt vágom, hogy ami hátra nyílik, azt egybe robbantják le katapultáláskor, ami előre azon keresztűllövik a pilótát, de nincs erre egy legjobb megoldás, ami ideális lenne? Pl az F-22-be hogy nincs egy nagy fém pánt keresztbe, el tudom képzelni, hogy segít az RCS értékeken, de az F-35-be hozza képest mégis pont fordítva csinálták, másik irányba is nyílik, pánt is van, hátrafele egy hosszanti másik merevítés vagy robbantó csík is, a Szu-57 megint teljesen eltér, de még a J-20 és J-31 sem sikerűlt, hogy egyforma kabintetőt készítsen. Miért nem mentek el egy irányba a repülőgép-gyártók ennél a viszonylag egyszerű részegységnél?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 024
113
Mi a különbségaz egybeüveg (F-22), ez a pántos megoldás, vagy a kettéosztott (pl Szu-57), stb tetők között? Azt vágom, hogy ami hátra nyílik, azt egybe robbantják le katapultáláskor, ami előre azon keresztűllövik a pilótát, de nincs erre egy legjobb megoldás, ami ideális lenne? Pl az F-22-be hogy nincs egy nagy fém pánt keresztbe, el tudom képzelni, hogy segít az RCS értékeken, de az F-35-be hozza képest mégis pont fordítva csinálták, másik irányba is nyílik, pánt is van, hátrafele egy hosszanti másik merevítés vagy robbantó csík is, a Szu-57 megint teljesen eltér, de még a J-20 és J-31 sem sikerűlt, hogy egyforma kabintetőt készítsen. Miért nem mentek el egy irányba a repülőgép-gyártók ennél a viszonylag egyszerű részegységnél?
.
.
Fontos kulönbseg, hogy az F-35-ben a canopy merevitese a bevonatos uveg alatt van, igy szerintem kevesebbet art az RCS-nek. Tovabba egyreszes, igy nincs a kabintetön egy illesztesi res ahol femfeluletek talalkoznak.
A Szu-57-nek a kabinteteje (is) generacios elmaradasban van.
.
.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 024
113
.
.
Fontos kulönbseg, hogy az F-35-ben a canopy merevitese a bevonatos uveg alatt van, igy szerintem kevesebbet art az RCS-nek. Tovabba egyreszes, igy nincs a kabintetön egy illesztesi res ahol femfeluletek talalkoznak.
A Szu-57-nek a kabinteteje (is) generacios elmaradasban van.
.
.
.
.
egyebkent az oroszok is kuzdenek a kabintetövel, egy korabbi, 2019-es cikk, hogy az uvegre felvitt bevonaton dolgoznak:
.
.
Szerintuk meglepöen sok mulik a kabintetön: (a bevonat hasznalata) "doubles radar wave absorption and reduces the aircraft cockpit’s radar signature by 30%"
Valoszinuleg modernebb szerkezetu kabintetövel meg elörebb lennenek.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
30 615
113
.
.
Fontos kulönbseg, hogy az F-35-ben a canopy merevitese a bevonatos uveg alatt van, igy szerintem kevesebbet art az RCS-nek. Tovabba egyreszes, igy nincs a kabintetön egy illesztesi res ahol femfeluletek talalkoznak.
A Szu-57-nek a kabinteteje (is) generacios elmaradasban van.
.
.
A Szu-27-nél is az üveg alatt van a merevítés, ami nem egy mai darab, mégis meg tudták azon csinálni, uh ha a Szu-57-re olyant akartak volna, akkor olyant raknak, mert valószínűleg le tudják gyártani. Ez a generációs elmaradás meg a Szu-57 szidása lehet nagyon trendi, de inkább valós mérnöki meg hadászati megközelítésre voltam kiváncsi.
 
  • Vicces
Reactions: Nagy Csaba

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 596
6 024
113
A Szu-27-nél is az üveg alatt van a merevítés, ami nem egy mai darab, mégis meg tudták azon csinálni, uh ha a Szu-57-re olyant akartak volna, akkor olyant raknak, mert valószínűleg le tudják gyártani. Ez a generációs elmaradás meg a Szu-57 szidása lehet nagyon trendi, de inkább valós mérnöki meg hadászati megközelítésre voltam kiváncsi.
.
.
hat nem tudom, a Szu-27 peldadat hogy erted, de en itt:


egy teljesen hagyomanyos, ketreszes kabintetöt latok