J-8 Finback (Shenyang, Kína)

Vajon gyártanak még valahol a világon "3++"(vagy mittomén) generációs gépeket?
:))
 
Talán a szomszédos India. A legutóbbi 37 gépes Jaguar IS/IB szériát pár éve gyártották le.

Bár akár a Tejas is ez a kategória lehet, sok plusz-plusszal.
 
Végül is igen. Bár mondjuk a Tejast 4+ nak reklámozzák:) A Jaguár meg támadó gép, inkább JH-7-tel lenne egy kategóriában.
 
J-8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Szép madár! Már csak tíz ezred repüli a J8-ast.

Ilyen hagyományos J8B-t már ritkán látni, csak két egység használja.
 
Még keresek akkor. Bár ha jól tudom nem rég jelent meg egy SEAD változat. Akkor még néhány évig számolnak a típus rendszerben tartásával, nem?
 
A lokátorvadász változattal még nem találkoztam. Csak a hagyományos változatokon jelent meg a KZ800-as konténer. Ez a feladat inkább a Su-30-asoknál van.

A J8-asok biztos sokáig repülnek még, mert az F elfogó és felderítő változatok elég újak és tíz ezrednyi gépet nem tudnak gyorsan leváltani úgy, hogy a régi J7II-es MiG-21-esekből még sokkal több repül.
 
<blockquote rel="fishbed">Érdekes egy gép. A mig-21, mig-23 keveréke.

Leszámítva, hogy kéthajtóműves:)</blockquote>

Hát igen, a harcértéke erőteljesen kérdéses. Bár a PL-12-es fegyverzettel előremutató, mint egyfeladatú elfogó.

Viszont optikai szempontból szép gép repülőgép. Mint egy hattyú. :)
 
Ennyit találtam a G-változatról

Hát igen, mind prototípus. Ahogy a preciziós földi fegyverzettel szerelt hadrendben álló gépről sem került elő még fotó. Csak a légi és nem irányított földi rakéta lövészetekről.

Míg a Su-30MKK típusról több gyakorlatról is van kép H-31-es rakétákkal.
 
Hát igen, a harcértéke erőteljesen kérdéses. Bár a PL-12-es fegyverzettel előremutató, mint egyfeladatú elfogó.

Mongólia, Nepál, Bhután, Mianmar stb. oda nem kell J-10 sem:)