Nézd, nem akartam belemenni, de a bejelentés igen kicentizve fogalmaz angolul, amit te félreértettél, ez nekem egyértelmű volt. Az új fejlesztések mellett (amelyekben szerintem tutira rajta van a listán, hogy megkapják a Mk5 AESAt a hadrendben maradó C/Dk is) arra is utal, de szándékosan nem mondja ki, hogy gyorsítani fognak, mind az E-k, mind a C-k leszallitasanal.Vagy ahogy korábbi verzióknál is, itt is a szokásos háromlépcsős fejlesztésről van szó... elkezdték a gépeket alap/hiányos funkciókkal átadni, majd jöttek a "továbbfejlesztések" és kb. 10 év múlva érte el azt a szintet a gép amit a megrendeléskor ígértek. És ez van úgy eladva mint "folyamatos fejlesztés".
Ezzel csak az a probléma, hogy ezt egyszer már megrendelték hogy a C/D kapja meg az E/F rendszereinek egy részét, hogy még 2030 után is megfelelő képességei legyenek. Most ugyanerre az időaszakra az E/F fejlesztését és a továbbfejlesztett rendszerek C/D-be építését kérik. Azaz az épp most rendszerbe álló 10 éve folyamatosa "futere proof"-nak reklámozott E/F-et kell az ukrán háború tapasztalatai alapján máris továbbfejleszteni. De álljunk hozzá pozitívan, nem fejezték be a C/D fejlesztését a külföldi üzemeltetőknek korábban ajánlott szinten, ezek szerint lesz rá még egy nagyobb upgrade csomag.
Es itt megint kijön, hogy nem érted igazán a kifejezéseket: a future-proof LÉNYEGE az, amit írsz, hogy pillanatok alatt (=hetek, hónapok) képesek új megoldásokat hozzaadni, a meglévőket upgradelni stb, mert úgy lett tervezve a platform, from the ground up. (Azaz nem azt, amit te gondolsz, hogy örökre jó lesz, amit eladtak neked, ami amúgy is abszurd állítás lenne.)
Ugyanez a hagyományos, monolit platformra épített F-35 esetén évekig tart általában, és sokszorosát kérik el.