M
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jó, ha 40%. Tehát a barziloknak nem lesz saját hajtómű gyártásuk. Pont.
sondor961: a SNECMA simán pariban van az amikkal.
Jelenleg még mindig csak négy ország van, ahol képesek önállóan, minden külső támogatás nélkül egy a megrendelő által szabadon megfogalmazott követelményrendszert teljesítve gázturbinás repülőgép-hajtóművet tervezni, tesztelni és gyártani: ezek az USA, Oroszország, Nagy-Britannia és Franciaország. Próbálkoznak és szenvednek a problémákkal Kína és India, és több országban folyik olyan "hajtómű-gyártás", ami a gyártó cég által szállított alkatrészek összeszerelését jelenti. Ez is mutatja, hogy ez nem olyan egyszerű, mint Lego-elemeket összerakni, horribilis pénzekre van szükség főleg a szükséges kohászati kutatásokhoz, fejlesztésekhez, precíziós öntési, ötvözési és hőkezelési technológiákhoz, és az ehhez szükséges energia-igények biztosításához. Ezen kívül nem árt, ha a "versenyző" rendelkezik csúcs-szintű gépiparral is, mindezekkel persze nem csak kutatóintézeti és labor-méretekben, hanem sorozatgyártásra képes ipari kapacitással.A kerdes inkabb megint az anyagiak.
Az F-X2-t mar elhalasztottak parszor az anyagiak miatt. S kozben szerintem senki sem akarja igazan osszeszamolni, hogy mibe kerul egy sugarhajtomu osszerakasa, kitesztelese es sorozatgyartasa.
Nem az a kérdés, hogy mit fognak gyártani a brazilok, hanem hogy ki fogja azt megvenni. Hisz svéd borítékok nélkül a listaárat tekintve senki sem fog Gripent venni....
...!!!
Jelenleg még mindig csak négy ország van, ahol képesek önállóan, minden külső támogatás nélkül egy a megrendelő által szabadon megfogalmazott követelményrendszert teljesítve gázturbinás repülőgép-hajtóművet tervezni, tesztelni és gyártani: ezek az USA, Oroszország, Nagy-Britannia és Franciaország.
emel
A saját technológiájukat eladhatják azt a kutya sem tiltja.A Gripen hajtóművének egyes fődarabjai nem ami hanem svéd szellemi és ipari termékek.
<blockquote rel="dudi">emel
A saját technológiájukat eladhatják azt a kutya sem tiltja.A Gripen hajtóművének egyes fődarabjai nem ami hanem svéd szellemi és ipari termékek.
Terminator
emel
Szerintem az EF-2000 teljes technológiai dokumentációja az összes fejlesztő ország számára elérhető hisz az EF a fejlesztő országok közös tulajdon nem csak az angoloké.