JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Irónia OK!
De a SAAB kényszerhelyzetben van! El KELL adniuk a Gripent...!!! A Lockheed-nak, a Boeing-nek és a Szuhoj-nak már a hazai igények is biztosítják a gyárak működését....

A SAAB tehát nem csak a piacon maradásért, hanem a fennmaradásért is küzd...!
A cél meg szentesíti az eszközt....
 
2013. december 7.
934
4
18
sondor961

Akkor elég jól csinálják. Brazilía, Svájc, saját Svédországuk (nem tudom a boeinges. Szuhojos, felsorolásodól ez miért maradt ki) és talán lesznek még
 

szittya88

Member
2010. október 23.
916
5
18
Azert ne dramatizaljuk tul a Saab gyar helyzetet.
Egyaltalan nem a fentmaradasert kuzd.
Van a Grif /eleg szep mennyiseg van a piacon beloll a brazil megrendeles nelkul is hogy alkatreszgyartassal es modernizacios csomagokkal megmaradjon a gyar./
A beszlitosdirol ne is beszeljunk /rengeteg civil vallalathoz beszalito../
Ehhez jon hozza egy eseetleges technologia eladas /vagy berfejlesztes.
Emellett ott a 340 es a 2000 es. Itt mint a civil mint a katonai terepen jelentosek. De gyart uavt es vtol uavt
Emellett mogottuk all a BAE is.
Emellett a saab gyrt meg panceltororaketakat anti halyo raketakat. Cirkalo raketakat fold levego raketakat es meg sorolhatnam.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
T. voltagemultiplier!
A hazai igényekről írtam. Tudtommal Brazilia és Svájc még nem része Svédországnak....
Talán Magyarország sem, bár lehet, hogy jobban járnánk...!
 

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
A svédek amúgy is megrendelték volna az E/F szériát. Egyszerűen azért mert olcsóbb átépíteni, mint elkezdeni az F35 után vagy más "vas" után futni.
A SAAB érdekelt, hogy eladja a gépeit, főképp azért, mert megduplázzák a gyártási mennyiséget.

S ezek szerint mindenki másnak is egyértelmű, hogy egy cirka 9.5 tonnás felszálló tömegű, egyhajtóműves és főképp légirendészetre alkalmas vadászgép cseréjére két hajtóműves 30+ tonnás felszálló tömeggel rendelkező, első vonalbeli vadászbombázó gépet kell venni.
Főleg egy olyan közegbe, ahol gyorsan kellene átképezni a pilótákat és a műszakiakat és nem látszik, hogy bárki is veszélyt jelentene az országra.
Volt már pár F16 <-> Gripen összehasonlítás erre, szerintem jelenleg a brazil tenderen a Falcon vagy T50 Golden Eagle pályázhatott volna érdemben.

Valszeg egyik sem lett volna olyan olcsó, mint a svéd ajánlat.

Ja és végül:
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Group

Akad itt más is szép számmal.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 583
18 561
113
T. sondor961!
Szerintem egy kicsit túlmisztifikálod ezt a boríték ügyet. Voltak-e lefizetések? Természetesen voltak, <i>mindig, mindenhol<i></i></i>vannak borítékok. Hol kiderülnek, hol nem. Ne haragudj, de most komolyan azt hiszed, hogy a Boeing, ami holtversenyben a világ legnagyobb civil repülőgépgyára, amely már 400-500 Super Hornetet adott át, érdekelt kismillió fegyver gyártásában, ne tudott volna röhögve ötször akkora borítékokat adni, mint a hozzá képest lepkefing SAAB?

Kik voltak a tenderen? Gripen, Rafale és Super Hornet.
1.:A Gripen beszerzési költsége alacsonyabb, mint a másik kettőé? Igen.
2.:A Gripen napi, havi, évi üzemeltetési költsége kisebb, mint a másik kettőé? Igen.
3.:A Gripen tudja-e azt, amit a másik kettő? (légiharcrakéták, precíziós csapásmérő fegyverek, beépített aktív elektronikus zavarórendszerek) Kevesebb mennyiségben per gép, de igen.

Ezt is figyelembe kellene venned. Nem csak a borítékok döntötték el a kérdést. Brazília utolsó utáni döntéskényszerbe került, nem várhatott tovább. Nyilván lekentek jó néhány döntéshozót, de ugyanakkor a Gripen NG volt a legolcsóbb ajánlat, miközben teljesíti az elvárásokat, amiket a Brazil Légierő támaszt a géppel szemben.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Azért jó azt hallani, hogy a hadi kiadások lefaragásának virágkorában, amikor az eredeti ár többszörösébe kerülő F-35-ös megrendelések darabszámait sorra felezik meg és nyújtják el a gyártást, amikor használt gépek járnak kézről kézre, mert nincs pénz újakra, amikor a MiG vért izzad, hogy gépeket tudjon eladni, és amikor egymás után mondják vissza a kiírt tendereket, csak a Saab van kényszerhelyzetben. :)
 
M

molnibalage

Guest
Jelenleg még mindig csak négy ország van, ahol képesek önállóan, minden külső támogatás nélkül egy a megrendelő által szabadon megfogalmazott követelményrendszert teljesítve gázturbinás repülőgép-hajtóművet tervezni, tesztelni és gyártani: ezek az USA, Oroszország, Nagy-Britannia és Franciaország.

Ez sem igaz, mert angolok sem képesek már. Sőt, szigorúan véve egyik sem, mert az exportált orosz vasakba is került nem orosz elektronika, ahogy a jenki gépekbe is.
 
M

molnibalage

Guest
Elég összehasonlítanod a Gripen és 1 másik 1 hajtóműves gép listaárát.

Nincs olyan, hogy listaár, ez nem autószalon... A legtöbb műszaki terméknek a civil életben sem nyilvános az ára, mindenre ajánlatot kell kérni, a gyártó cégek oldalán nincs ár...
 
M

molnibalage

Guest
3.:A Gripen tudja-e azt, amit a másik kettő? (légiharcrakéták, precíziós csapásmérő fegyverek, beépített aktív elektronikus zavarórendszerek) Kevesebb mennyiségben per gép, de igen.

Ez ami nem igaz, SEAD képessége nincs még neki, mert semmiféle ARM integráció nem volt, csak elmélet. Az más kérdés, hogy erre szükséges van -e a braziloknak vagy sem...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
<blockquote>Elég összehasonlítanod a Gripen és 1 másik 1 hajtóműves gép listaárát.

Nincs olyan, hogy listaár, ez nem autószalon... A legtöbb műszaki terméknek a civil életben sem nyilvános az ára, mindenre ajánlatot kell kérni, a gyártó cégek oldalán nincs ár...</blockquote>

Pedig lelki szemeim előtt már felsejlett, ahogy a brazil vezetés mazsolázza az extra-listát:
"- Kell katapult ülés, de a bézs színű bőr legyen, vagy sima szövetkárpit?
- Hát nem tudom Huan, melyik megy jobban a metálszürke fényezéshez?
- A piros varrásos szövet, és az most a "Future Fighter" csomagban akciós a krómvégű hajtómű kiömlőkkel és a könnyűfém pilonokkal."
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
Ennyi extra humor után már csak azt áruljátok el, hogy "normál" esetben a Falcon árának KÖZEL DUPLÁJÁÉRT ki fog hasonló tudású Gripent venni...!!!

Mert szerintem csak az, aki vagy borítékot, vagy molni szavaival élve agyf.szt kapott...!!!

Szittya88-nak:
A SAAB gyár helyzete kapcsán a mai cikkből idézek:
"A 4.5 milliárd dollár értékű üzlet ellenére a svéd gyártó 150-250 alkalmazottat kénytelen elbocsátani."
Ennek fényében a Gripen program esetles bukásával kialakuló helyzet értékelését inkább rád bíznám....
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Ennyi extra humor után már csak azt áruljátok el, hogy "normál" esetben a Falcon árának KÖZEL DUPLÁJÁÉRT ki fog hasonló tudású Gripent venni...!!!

Akinek nem kell a Falcon, mondjuk?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 292
113
:D "Közel dupla" :D Egyre jobban elmegyünk egy vicc-oldalra szerintem...Szóljatok, ha majd építő jellegű hozzászólások lesznek...
 
2013. december 7.
934
4
18
2012 ben a Boeing fegyverüzletágai szerveződtek át, a vezetők 30%-t bocsátották el
összes alkalmazott/vezető alkalmazottak aránya 12,5-ről 9,7-re.

A Lockheed pedig 25%-al csökkentette az alkalmazottai számát.

http://www.reuters.com/article/2012/11/07/us-boeing-defense-restructuring-idUSBRE8A61Z320121107
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
@voltagemultiplier

Oktondiság, te is tudod, hogy csak a Saab van kényszerhelyzetben :p