JAS-39 Gripen (Saab,Svédország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 960
80 613
113
Igen, komoly és a nagylátószög is kiemeli az új futómű "sutaságát", de ez a gép valójában a szebb. Ugyanis itt az együléses sárkány hossza a mostani kétülésesekével azonos. Ha nem így lenne, a valamivel nagyobbra nőtt új fesztáv miatt sokat terebélyesedett volna a gép. Így viszont arányaiban a kabin ment össze, amitől talán kecsesebb lett a gép.
Már ha nincsenek kinn a futói :)


Én az orr tetajére szerelt szenzor kinézetére gondoltam...
 
  • Tetszik
Reactions: arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 960
80 613
113
69002011_1877261549086292_5134867301991972864_n.jpg


Az se nézne ki rosszul, ha az egész gépet olyanra festenék mint a kacsaszárnyakat....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 960
80 613
113
Pedig még a HTKA is beszámolt róla hogy lesz a Gripen E-n IRST és már javában tesztelik.
Szerintem ez a Skyward G IRST legalább olyan fontos szenzor mint a radar.
A Svédek már megrendelték saját gépeikre és várhatóan a Brazilok is így tesznek.
skyward_irst_gripen_725.jpg

Csak én azt gondoltam, hogy ha nem utólag lesz felszerelve, hanem szériatartozék lesz, akkor valahogy szebben lesz megoldva.

BkX_h1qCYAE7Z8d.jpg


02.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 960
80 613
113
Legyen meg itt is:

https://saabgroup.com/media/news-pr...razilian-gripen-e-completes-its-first-flight/

"The first Saab Gripen E for Brazilian Air Force flew today. Saab's test pilot Richard Ljunberg piloted the jet during a flight from Linkoping that lasted 65 minutes. Serialled 39-6001, the jet will have the FAB tail no, 4100. Its the fourth Gripen E to fly."

EC6DSJGWkAARUFC.jpg:large




(Nem értem, hogy egy ilyen fontos eseményről hogy sikerült ilyen rossz videót csinálni a gyártónak.)
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Meg magyar nyelven is:
2019. augusztus 26-án teljesítette szűzfelszállását az első, Brazília részére készülő Gripen E, mely 65 percet töltött a levegőben a repülés során. Az új Gripen a svédországi Linköping repülőteréről emelkedett a levegőbe.

2019. augusztus 26-án teljesítette szűzfelszállását az első, Brazília részére készülő Gripen E, mely 65 percet töltött a levegőben a repülés során. Az új Gripen a svédországi Linköping repülőteréről emelkedett a levegőbe.

A mérföldkövet jelentő első repülést Richard Ljungberg tesztpilóta teljesítette: különböző magasságokban és sebességek mellett ellenőrizték a Gripen irányíthatóságát, aerodinamikai jellemzőit, a fedélzeti berendezések és rendszerek működését. A 39-6001 jelzésű repülőgép az első olyan Gripen, mely már az új felszereltségű kabinnal repül (pl.szélesebb képernyők, új HUD). Már a Brazil Légierő színeiben repülő Gripen E szűzfelszállását követően csatlakozik a tesztprogramhoz, a harcászati rendszer és a különböző szenzorok tesztelésében segédkezik majd. A gyártó Saab azt is bejelentette, hogy ezt megelőzően már három Gripen E tesztpéldány repült.

Brazília már hadrendből kivont Dassault Mirage 2000-esei, továbbá még aktív Northrop F-5-ösei és Alenia/Embraer A-1M-jei leváltására 2013 decemberében válaszotta ki a Saab Gripen E/F típusát. Az 5,8 milliárd dolláros szerződés értelmében 28 JAS-39E és 8 JAS-39F változat kerül a Brazil Légierő flottájába, a gépek leszállítása várhatóan 2024-ig befejeződik. A típusátképzésen résztvevő első két brazil pilóta 2015 januárjában teljesítette szólórepülését a Gripennel a svédországi Satenas-ban.
https://www.jetfly.hu/katonai-tipusok/video-repult-az-elso-brazil-gripen-e