Jégtörő hajók

fizikus

New Member
2013. május 18.
19
3
3
Leader LK-110 / Project 10510 szuperjégtörő (Oroszország)

Már egy ideje nézegetem a dolgot, de most az atomenergiainfo is beszámolt róla, hogy Vlagyimir Sljacskov, a hajóépítéssel kapcsolatos kutatásokra szakosodott intézmény részlegvezetője bejelentette zajlik a műszaki tervdokumentáció kidolgozásának előkészítése ... hivatalosan is. Az új, Leader (Лидер – ЛК-110Я) néven futó hajóosztály 200 méter hosszú és ötven méter széles lesz, vagyis méretei jócskán meghaladják a Balti Üzem szentpétervári hajógyárban most épülő, ugyancsak hatalmas LK-60-as jégtörőkéit is. A részletek itt vannak még: http://atomenergiainfo.hu/orosz-atomenergetika/tervasztalon-a-jegtoro-orias
4931_900.jpg
 
Annyira divatos a formaterv, hogy azt hinné az ember valamelyik arab sejk legújabb atommeghajtású magán jachtja.

4640_900.jpg
 
Projekt 23550,, arktikai jégtörő korvettek

Orosz HM szerződés kötött "Admiraltejszij verfi" gyárral 2 db jégtörő korvett építésére. Elsőt négy év múlva kell átadni...
main_p1678849.jpg
Russia%20-%20Pr%2023550%20Arctic%20Patrol.png
 
Ilja Muromec dízel-elektromos meghajtású jégtörő(Vojennaja prijomka legújabb adása)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Tegnap vízre bocsátották a szentpétervári Admiralitás hajógyárban a projekt 23550 osztály első hajóját, az Ivan Papanyint. Az orosz flotta két darabot rendelt a multifunkciós hajóból, amely járőrhajó-jégtörő és vontatóhajó is egyben. Az Észai sarkon szolgáló hajók 100 mm-es ágyút, légvédelmi rendszert kapnak, de felszerelhetők Kalibr robotrepülőgépekkel is.

UAr2JfqrjAI.jpg

TYDfdXtmw8I.jpg

84DafGAvfE4.jpg

cDeByIjbPIc.jpg

kGTFr6vlxws.jpg

EMTN5jq8INs.jpg

TL798cLzXAI.jpg

Zp1w7sa4l-M.jpg

0ECtb1ntZaQ.jpg

MpD8-qv9DnE.jpg
 
Meg most mintja valamilyen nukleáris jégtörőbe is belefognának.
 
Details of China’s nuclear-powered icebreaker revealed

To be powered by two reactors, the vessel will manage to crush ice in the Arctic at a maximum speed of 11.5 knots.

Deadline for interested parties to tender the icebreaker was on March 20th after Beijing opened for bids last summer as previously r

Now, China General Nuclear Power Group (CGN) gives more details about the icebreaker to be built by a Chinese shipyard, South China Morning Post reports.

The vessel will be 152 meters long (498 feet), 30 meters wide and 18 meters in depth. Displacement will be 30,000 tons.

With those specifications, China’s first nuclear-powered icebreaker will be 2 meters longer and a few thousand tons heavier than Russia’s current Arktika-class icebreakers, but somewhat smaller than Russia’s new fleet of icebreakers of the Project 22220 of which there are currently three under construction at the Baltiskiy Shipyard in St. Petersburg.

Two reactors
Like the Russian icebreakers, also the Chinese will be powered by two nuclear reactors, by CGN said to be sized 25 MW compact pressurized water reactors with a thermal power output of 200 MW.

Polar Research Institute of China currently operates one research vessel with icebreaker capabilities, the «Xue Lóng» («Snow Dragon»), a vessel that for years have sailed in the Arctic and Antarctica. Another diesel-electric icebreaker, to be named «Xue Lóng II», is expected to enter service later this year.

The nuclear-powered icebreaker is expected to cost a billin yuan (€134 million), the Barents Observer reported when the plans were first announced in 2016.
 
Október 3-n,moszkvai idő szerint 18:00 Arktika atommeghajtású jégtörő elérte az Északi-sarkot. Az odáig tartó úton a maximális jégvastagság elérte a három métert.

A 22220 (LK-60Ya) projekt vezető nukleáris hajtású jégtörője, az Arktika, a sarkvidéki jégben FSUE "Atomflot"
 
Október 3-n,moszkvai idő szerint 18:00 Arktika atommeghajtású jégtörő elérte az Északi-sarkot. Az odáig tartó úton a maximális jégvastagság elérte a három métert.

A 22220 (LK-60Ya) projekt vezető nukleáris hajtású jégtörője, az Arktika, a sarkvidéki jégben FSUE "Atomflot"
Ezt az "Állatmentősbe" kelleni tenni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
Október 3-n,moszkvai idő szerint 18:00 Arktika atommeghajtású jégtörő elérte az Északi-sarkot. Az odáig tartó úton a maximális jégvastagság elérte a három métert.

A 22220 (LK-60Ya) projekt vezető nukleáris hajtású jégtörője, az Arktika, a sarkvidéki jégben FSUE "Atomflot"

Haladnak a csöd felè. :)