Kalina-osztály

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 855
8 606
113
Ha jól gondolom akkor a Kalina-osztály, egy AIP -el tovább tuningolt Lada (Kilo)-osztályú egység. Míg a Lada-osztály, az nem más, mint egy továbbfejlesztett Kilo.
 
T

torsen

Guest
Nem kekeckedés, csak a pontosság kedvéért, de az AIP-ként használt Stirling motor (Kockums) a külső égésű motorok közé tartozik.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 626
10 884
113
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 426
36 605
113
A Rubin tervezoiroda már elkészult a Kalina projekttel, de az orosz haditengerészet még nem hagyta jóvá. Kb kéte hete egészségugyi okok miatt lemondott CSIRKOV admirális , így most más fog donteni mindenrol.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
10 659
15 602
113
Lada Kalina, mintha lett volna már egy ilyen járgány csak az szárazföldi volt.
De örülök, hogy végre nekik is össze jön az AIP.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
300
83
Boki!
Emlékszel, mikor volt egy szösszenet köztünk, hogy az északi régiókból bármilyen osztályú tengó bármikor eljuthat a Volgán a Fekete-tengerre? Pedig Nyizsníj Novgorod igencsak nem "tengeri hajóépítő" üzemeknek ad otthont!
Csak sólya kérdése az egész a Volga parton mindenütt!
Tudod, a hetvenes években még nem volt internet, pedig a tudásomat valahol abban az időben ott szereztem!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
39 426
36 605
113
Boki!
Emlékszel, mikor volt egy szösszenet köztünk, hogy az északi régiókból bármilyen osztályú tengó bármikor eljuthat a Volgán a Fekete-tengerre? Pedig Nyizsníj Novgorod igencsak nem "tengeri hajóépítő" üzemeknek ad otthont!
Csak sólya kérdése az egész a Volga parton mindenütt!
Tudod, a hetvenes években még nem volt internet, pedig a tudásomat valahol abban az időben ott szereztem!

Emlékszem .... csak pont nem én voltam aki azt állította, hogy nem lehet eljuttatni a Volgán a Fekete-tengerre.:) Még írtam is, hogy Nyizsnij Novgorodban építettek DE és nukleáris meghajtásu TA-t .
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 220
8 936
113
Elnézést, de a "bármilyen" osztályú tengóval picit vitatkoznék.
A Volga-Don csatornán maximum 140 m hosszú, 16.6 m széles és 3.5 m max merülési mélységű hajó közlekedhet.
Van olyan aktív orosz tengó, ami ennek nem felel meg.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
300
83
Elnézést, de a "bármilyen" osztályú tengóval picit vitatkoznék.
A Volga-Don csatornán maximum 140 m hosszú, 16.6 m széles és 3.5 m max merülési mélységű hajó közlekedhet.
Van olyan aktív orosz tengó, ami ennek nem felel meg.
Kérdés? A nagy konténerszállítók hogy mennek le?
Van személyesen ismerős kapitányom , aki Volgográdból vitte a hajóját a Csendes-óceánra, igaz "üresen" hajózott le Szevasztopolig.
Most nincs kedvem kikeresni az összes zsilip méretét, de, hogyha van kedved és időd hozzá tedd meg! A "nemzetközi" hajózás fenn van az interneten.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 220
8 936
113
<blockquote rel="notaricon">Elnézést, de a "bármilyen" osztályú tengóval picit vitatkoznék.
A Volga-Don csatornán maximum 140 m hosszú, 16.6 m széles és 3.5 m max merülési mélységű hajó közlekedhet.
Van olyan aktív orosz tengó, ami ennek nem felel meg.
Kérdés? A nagy konténerszállítók hogy mennek le?
Van személyesen ismerős kapitányom , aki Volgográdból vitte a hajóját a Csendes-óceánra, igaz "üresen" hajózott le Szevasztopolig.
Most nincs kedvem kikeresni az összes zsilip méretét, de, hogyha van kedved és időd hozzá tedd meg! A "nemzetközi" hajózás fenn van az interneten.

</blockquote>

Volga-Don Class Ships:

nordenshipdesign.com/icerik.php?id=44&ustid=20

Igaz, hogy globalsecurity de mindenben nem tévedhetnek :))

globalsecurity.org/military/world/russia/volga-don-canal.htm

Lenin zsilip:


Nem tűnik valami combosnak. Nem hiszem, hogy a nagy konténerszállítók itt átgyűrnék magukat.

Az egész csatornára mindenhol max5000 tonna körüli adatot adnak meg.


Te viszont remekül tudsz oroszul, lehet, hogy találsz autentikusabb forrást, esetleg más adattal.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
300
83
notaricon!
Boki tud oroszul, én nem annyira!
De, elolvastam a : globalsecurity.org/military/world/russia/volga-don-canal.htm hivatkozásod.
Talán, egyszer majd kiderül, hogy melyikünk állítása az igaz!
 

cinikus

Well-Known Member
2010. május 7.
1 962
1 517
113
A "bármilyen" osztály erős túlzás, de Nyizsnij Novgorodban gyártanak tengeralattjárókat és azok el is jutnak északra és délre is.
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
2
18
Van egy erdekes harmadik ut is az AIP rendszereknel. Raadasul tengo epites teruleten is nem is egy nagyhatalom foglalkozik vele.

A dolog lenyege hogy egy nuki energia "kockat" epitenek be a tengoba amolyan micro eromuvet es az igy nyert extra energiat hasznositjak.


Szarazfoldi protojuk mar meg is epult allitolag a nemetekkel koperalnak hogy tengositsak a megoldast.