[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 189
113
Molni

Most sajna kevés időm van, de ígérem , hogy este, de legkésőbb holnap válaszolni fogok neked.
Addig a rövid válasz az, hogy 5 évet éltem Budapesten, "vegyesen" ami azt jelenti, hogyha tehettem inkább haza mentem az agglomerációba. És Bp mércével mérve nem is laktam rossz helyen, egy viszonylag modern tégla társasházban, a Villányi úton, a Petőfi laktanya közelében.
 
M

molnibalage

Guest
Molni

Most sajna kevés időm van, de ígérem , hogy este, de legkésőbb holnap válaszolni fogok neked.
Addig a rövid válasz az, hogy 5 évet éltem Budapesten, "vegyesen" ami azt jelenti, hogyha tehettem inkább haza mentem az agglomerációba. És Bp mércével mérve nem is laktam rossz helyen, egy viszonylag modern tégla társasházban, a Villányi úton, a Petőfi laktanya közelében.
Én is laktam ott 1,5 évet, az Előpatak utcában, a 10 emeletes ház 8. emeletén.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Thx a pontosítást.

Azért 5-10 évenként lehet, hogy nem ártana legalább valami pszichológiai vizsgálat, nem alkoholista/drogos-e az illető.

A pszichológiaival egyetértek. És az 5 éves időtartam is reálisnak tűnik. A rövidebb időközönkéntinek szerintem nem lenne sok értelme, hisz akár egy hét, vagy egy óra alatt is "bekattanhat" valaki, ha számára kellően "erős" hatás éri, szóval az extrém eseteket amúgy sem lehet 100%-os biztonsággal szűrni. És talán nem is kell jelenleg. Amíg jóval többen halnak meg egyéb balesetekben, mint a LEGÁLISAN tartott fegyverek által.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
  • Tetszik
Reactions: zeal

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 189
113
Molni

Akkor érkezik a válasz :)

Alapvetően 3 olyan települést hasonlítok össze itt ahol éltem/élek. Az én szubjektív értékelési szempontjaim a következőek:
Közlekedés és azon belül is különösen a tömegközlekedés; a város építészet amiben kulcsfontosságú a logikus felépítés, a lakóépületek minősége és állapota, a zöld-élhető felületek aránya és a fontos logisztikai pontok (posta, hivatalok, boltok) elérhetősége. A harmadik szempont amit vegyesen tárgyalok majd, azok az ott élő lakosok, ahogyan én látom/láttam őket.

1. Budapest-főváros:
Budapestnél kicsit nehéz a dolgom hiszen egy nagy kiterjedésű településről van szó. Ekkora kiterjedésű települést normális közlekedéssel hatékonyan nem lehet ellátni, vagy csak nagyon drágán. Ez meg is látszik a fővároson. Amikor én ott éltem még nem voltak CAF villamosok, a kombinó volt a csúcs ami persze szinte mindig műszaki hibás volt. A hármas és a kettes metró lepukkant volt már akkor is, négyes metró még épült, az egyes az meg egy nosztalgia vonal. Szóval zéró normális és hasznos nagy teherbírású vonal jutott közel 1 millió emberre. Ez pedig egy igen rossz vicc. A régi villamosok egész jól teljesítettek...
A buszok állapota nagyon rossz volt, még most is az. Mocskos, lepukkant szarok voltak, néha el is égtek, gondolom szégyenükben :)
Az utazó közönség pedig nagyrészt olyan volt, mint a buszok állapota. Gondolom egyikből következik a másik. Az egyetlen egy pozitívum a járat sűrűség volt.
Az autóval való közlekedés szintén borzalmas, az összes utca olyan nyomvonalú, mint egy ökörhugyozás, rossz minőségű burkolattal. Parkolni pedig sehol sem lehet, az úton lévő autósok egy része szerintem nem is közlekedik hanem parkolót keres. Jah, és a parkoló maffiának hála horror összeg a parkolás is.

Budapest település szerkezete szintén el van kurva , nem is kicsit. Van egy "belváros" ahol van pár szép műemlék meg egy csomó műemléknek minősített, a rákosista időkben összetákolt ősrégi polgári bérház, amik elég tré állapotban vannak. Ezen házak energetikai tulajdonságai rosszak, e mellet borzasztó a bruttó terület/hasznos terület arányuk.
Utána vannak kádár kockás részek, vannak még lepukkantabb körfolyosós rettenetek, és óriási falu részek családi házakkal. A falusi részeket kiterjedésük miatt eleve el sem lehet látni normálisan közlekedéssel, a belső részeknél pedig az ahogy esik úgy puffan építészet volt a jellemző. Ráadásul a panel házak tervezésükből adódóan eleve nem család barátok, például nagyon kicsi a konyhájuk.
E mellet olyan hülyén sikerült mind ezt elrendezni, hogy a város alig szellőzik. Nyáron áporodott húgy szagú az egész város, télen meg szmogos. Lehet aki ott lakik annak nem feltűnő, de aki máshonnan jön az azonnal észre veszi.
Az utak állapota is nagyrészt azért olyan amilyen, mert óriási kiterjedésű a város a lakosság számarányához képest az útfelület.
Ugyan ez a baj a zöld/élhető felületekkel is. Mivel alacsony a lakóépületek terület/lakás száma , viszont sűrűn építették őket ezért alig van a városban élhető környezett. Olyan zsúfolt, koszos, zajos az egész.

Mivel ilyen élet körülmények vannak ezért az itt élő népek elég furák. Egyrészt sok a beszűkült tudatú, ember. Nem segítőkészek, egyáltalán nem olyan műveltek mint amilyennek képzelik magukat a "vidékhez" képest. Én a BKK-n nagyon sok büdös, hangoskodó, igénytelen emberrel találkozom. Illetve a bűnözés is viszonylag magas. Másrészt mindenki idegbeteg, ami egyrészt a fenti okok miatt van, másrészt szerintem a kimerültség az ok. Ami azért van, mert nagy az állandó zajterhelés, illetve eleve megterhelő közlekedni a városban, folyamatos figyelmet igényel+ugye amit a munkahely megkövetel. Így kipihenni sem tudják magukat ott a népek, gondolom ezért idegbeteg arrafelé szinte mindenki. Olyan megkeseredett arcok ülnek ott a buszon és a kocsikban, hogy fáj rájuk nézni.
Az egész város egy nagy önámító, beképzelt csődtömeg. Szerintem. (Tisztelet ugye a kivételnek)

Pécs-megyeszékhely

3 évet életem Pécsen, ezért megosztom az ottani tapasztalataimat is:
Pécs, mivel kisebb kiterjedésű, mint a főváros, így gyalog is bejárható, igaz nekem nem fáj napi 10+ km gyaloglás sem :)
A busz járatok itt is elég sűrűek, és ami vicces, hogy sokkal jobb buszok vannak, mint Budapesten. A buszok tisztasága és igényessége itt volt a legjobb azon helyek közül ahol éltem. Egy panelházban éltem, a "rózsadomb" nevű részén Pécsnek. Ennek a közelében van egy buszvégállomás. Gyakran szálltam fel ott a járatokra, hát elmondhatom minden elindulás előtt minden buszt kitakarítottak és lemostak kívülről is a helyi dolgozók! Szóval 10/10 a hozzáállásuk. Pont e miatt a helyi buszokra le is ültem, ellentétben a Budapestiekkel, amiknél sosem ülök, hanem állok, mert tiszta retkesek mindenhol.
Az autós közlekedés is nagyon jó, kb. 15 perc alatt bárhova eljutsz kocsival, GPS nélkül is akár, hiszen a főbb útvonalak szinte nyíl egyenesek, és logikus a közlekedés szervezés is. Parkoló hely is van dögivel, és a legtöbbjük teljesen ingyenes.

A város felépítése érdekes, mert a panelos részek nagyon szellősen épültek kellő helyet hagyva az épületek között, így a város sokkal kevésbé ad zsúfolt képet, mint Bp. A családi házas részek vegyesen vannak, de egész lakhatóak. Szerintem az egész település arányosabban és élhetőbben lett fölépítve.
A belvárosi "turista" rész gyönyörű, szép felújított állapotban van, nagyon jó minőségű és ár érték arányos éttermekkel. Gyakorlatilag elég kis helyen sok minden megtalálható. De van két "pláza" is, amikben pont ugyan úgy van minden, mint Bp.-n. A boltok/áruházakkal való ellátottság szintén jó. Sőt, nekem a lakóhelyemtől 3 perc sétára volt egy nagy Spár is ahol bármit megvehettem.
Zöld felület is van bőven, aki túrázni akar annak ott a Mecsek.

Az emberek alapvetően kedvesek és segítő készek voltak, ugyan olyan beszédesek voltak, mint egy kisvárosban. Mivel gyakorlatilag senkit sem ismertem ott, így rendszeresen szóba elegyedtem emberekkel a buszon és a buszmegállókban. Mindig szóba álltak velem! Ez egy hatalmas dolog szerintem.
Ami negatív az a munkahelyek hiánya és az ebből fakadó szegénység. Szó szerint, mély szegénység! Minden reggel amikor kinéztem az ablakon reggel, akkor valaki volt a panelház kukájában, turkált. A helyiek mondták , hogy ne a kukába dobjam a kaját ami nem kell (főleg kenyér) hanem külön zacskóban akasszam a kuka mellé. Így tettem, és mindig reggel elvitték amit reggel kitettem :)
A közbiztonság is alapvetően jó, DE a vasútállomás és a buszpályaudvar környékén sok a "kannibál cigány". Ezek főleg a legszegényebb környékbeli településekről jártak fel, alapvetően lopni és bűnöni. Stílusok minősíthetetlen volt. A környéken jártam Komlón is, hihetetlen, hogy hová lesüllyedt az az egykor prosperáló bányász település.
Mindezeket egybe vetve úgy gondolom, Pécs sokkal jobb hely, mint Budapest, csak kevés a munka :-(

Tököl-Kisváros az agglomerációban

Ez egy Csepel-szigeten lévő tipikus agglomerációs település, délszláv és sváb hagyományokkal.
A közlekedése két pilléren áll, a volán buszon ami fél óránként jár, és a HÉV-en ami 20 percenként. Budapestre 1 órán belül lehet bejutni.
A HÉV nem jár megbízhatóan, de hát mit várunk tőle, BKK.... Viszont a Kelet-Német HÉV-ek ülése nagyon jó! Nem ilyen kis nyomi műanyag szarság, mint a villamosoké.
A buszok főleg merci/man gyártmányúak a volánnál, nem mai darabok de jobbak, mint a BKK régi volvói és sokkal tisztábbak azoknál. Igaz az emberek is akik utaznak rajta, bár mostanában , hogy nőnek az albérlet árak elkezdődött egy cigány ingázás Csepel és Szigetszentmiklós között. Persze mindezt 90%-os kedvezményes jeggyel, mert minden 10 tagú "kis-család" full rokkant. Még mindig..... Szóval az utóbbi időben ez kicsit rontja a színvonalat a vonal egy részén.
Autóval helyben nagyon jól lehet közlekedni, ingyen parkolsz mindenhol. Az Achilles sarok a gyártelepi HÉV átjáró ami egy katasztrófa....
Illetve reggel-este nagy a forgalom BP. felé, ami részben az Achilles sarok miatt olyan amilyen....
(30 éve nem voltak képesek oda rakni egy kurva aluljárót, de hát a BKK-nak nem ember a nem pesti, hiába fizet még +15 ezres kiegészítő bérletet a 10 ezres pesti mellé Gr....)

A település elrendezése főleg családi házas, minimális lakóparkos részekkel. (BV lakótelep, reptér melletti lakótelep és pár új építésű amilyenben én is lakom most). Ezek szintén szellősen épültek, a parkolás megoldott mindenhol. Nálunk kevés a régi családi ház, nagyon szépen felújított az egész település, tiszta rendezett, és szinte 100%-ban cigány mentes. Van polgárőrség, saját rendőrőrs, posta, nagy és kis boltok, szóval minden ami kell. Nagyon élhető és gyalog is elég jól bejárható. Zöld felület is van bőven, lásd. Tököli parkerdő. Még vadászni is lehet :)
Munkahely szintén van, helyben is és BP.-n is. Ízlés és szakképzettség dolga ki hol meózik.

Az emberek a helyiekkel nagyon kedvesek. Az idegenekkel ha jól szituáltak akkor kedvesek, ha nem jól szituáltak akkor viszont nagyon nem XD
Ne lepődjön meg senki azon ha németül vagy rácul (szerb-horvát) beszélnek az utcán az emberek, ők sem turisták hanem helyiek :)
A közbiztonság kiemelkedően jó, egyedül betörések vannak néha,amelyet messziről jött emberek csinálnak, lévén elég gazdagnak néz ki a környék, gondolják itt majd kaszálnak. De a helyi erők elég jó hatékonysággal számolják föl ezeket az elemeket.
(Ráadásul bizonyos okok miatt elég magas a helyiek körében a lőfegyver/ember arány)
Persze kicsit elfogult vagyok ezen település irányába, de nálam ez az etalon. Itt a legjobb élni számomra.

Röviden én így látom ezt a 3 település típust. A véleményem és a szempontok is szubjektívek, és csak olyanról írtam ahol éltem/élek. Én így látom a világot.
Az esetleges elírásokért, helyesírási hibákért elnézést kérek, egy szuszra írtam meg az egészet :)
 
M

molnibalage

Guest
Sajnos nincs időm válaszolni, de félelmetes téveszmék sora van néhány jó megállapítás mellett. Olyan alapvető tévedések vannak benne, mint a HÉV járatok sűrűsége Tökölről.

30 évet húztam le Szmiklós - Főváros vonalon és a fővárosban is elég régen mozgok, elég sok vidék vs főváros kommented nevetséges sztereotípia és árkokásás. Válaszolnék szívesen, de karácsony közeleg, HT összefoglaló meg nem haladt és egy Word verzió váltás miatt megint lehet időt baszni el arra, hogy a program által elbaszott hülyeségeket javítsam ki.... :(
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 189
113
Molni, lehet én nem fogalmaztam pontosan de nem azt írtam, hogy Tökölről 20 percenként HÉV indul hanem azt, hogy kb. 20 percenként van HÉV. Tudod, Ráckevéről is jön. Valamikor 15 percenként jár, valamikor 20, valamikor óránként.
Hétvégén még ritkábban. Menetrend itt:
http://www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/6200/20160401/a.pdf
http://www.bkk.hu/apps/menetrend/pdf/6200/20160401/b.pdf

A másik pedig az, hogy én a saját tapasztalataimat/véleményemet írtam le. Az jó ha te is leírod a tiédet, de vitatkozni más szubjektív véleményén elég nagy botorság. Ugyanis ezek elég szubjektív dolgok. Ráadásul a terjedelem is korlátos így próbáltam rövid lenni, így általánosítani is.
Egyébként szívesen olvasom a te írásodat is, hogy szerinted milyen BP-n élni, (pro-kontra) és mondjuk Szigetszentmiklóson. (Ha jól emlékszem oda valósi vagy) Hogy látod, mennyire fel meg mondjuk Budapest a főváros illetve a város funkciójának?
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
fip7
Bp es Pecs eseteben nem ertek egyet veled.
Bp, kozlekedes: A jarmuvekre felengednek (ingyen) minden lepukkant embert is, ezert olyan a tisztasag amilyen. Ami pozitivum az a jarat suruseg. Tenyleg lehet haladni. Megjegyzem a buszsoforok is igen jol vezetnek. Ugyesen kisimitjak a burkolatot. Ha az ember ismeri a jaratokat akkor jol hasznalhato a rendszer.
Autoval is lehet haladni, ha az ember ismeri a varost. A telepules szerkezete is logikus (korutak es sugarutak). Szerintem konnyebb a fovarosban vezetni, mint videken.
A berhazak szepek. Sajnos sokszor az eredeti lakasok feldarabolasaval alakitottak ki bennuk kisebb lakasokat, ahova aztan a szegenyebb retegekbol vittek lakokat. Az eredmeny elore boritekolhato volt. A hazak felujitasa es modernizalasa rendre elmaradt. Viszont energetikailag sokkal jobbak mint a szoci panelok vagy a mai modern lakoparkok. A falak vastagok (van bennuk anyag :)) es az ablakok is duplak. Emlekeim szerint nevetseges volt a futesszamlam. Szerintem a regi szep berhazak modernebb kiadasban jol mutatnanak Pesten.
A kozbiztonsag valtozo. Inkabb a zsebeles, autolopas a durva, de nem fognak agyonverni a zsebedben levo aproert. Olyan sok ott a potencialis celpont, hogy nem kell a balhe foloslegesen a bunozoknek sem. A szuletett pestieket idovel nagyon megkedveltem. Egyben vannak azok az emberek.:) De ott van a sok videkrol kiutalt barom is, akik csak a nagyvarosban tudnak arctalanul elni. Oda megy az osszes sumakolos, lehuzos eszetlen. A prostik, a stricik, a dealerek, a lmbtq csillagai es meg sokaig lehetne sorolni. Ez persze hogy latszodik a varoson.
Ja, azert is van sok faradt ember a buszokon es az autokban, mert sokat dolgoznak. Pesten teljesen termeszetes az, ha masfel allasa van valakinek. Nekem pedig az kulon tetszik bennuk, hogy ok nelkul nem mosolyognak. Mert nem retardaltak.
Budapest nem alszik. Az a varos el. Ezt mindig nagyon szerettem benne.

Pecs.
A varos szerkezete katasztrofa, de ezt ellensulyozza az, hogy kisebb Pestnel. Hihetetlenul sok szoci epuletuk van. Tragedia. Ugy keresztul lehet setalni a varoson, hogy (igaz valtozo surusegben, de) szinte csak szoci panelokon keresztul vezet az ut. Elkepeszto latvany. Az ut kozben esetleg egy elmutyizott expo sor es egy lepukkant kertvarosi szaz meter a latvanyossag az igenytelen kocsmaival. Elhagyott gyarak, felbehagyott epitkezesek, putri sorok, szigeteles nelkuli panelok... Aztan amikor a szoci tizemeletesek hirtelen veget ernek, akkor meg ott a szantofold. Pislogtam akkorat. :)
A tomegkozlekedes katasztrofa. Volt ott egy durva szoci mutyi a helyi kozlekedesi ceggel. Nem tudom kiheverte-e mar a varos. (A francia engie ex suez altal elhiresult vizmu botrany nagyobb port kavart. Azt a kis szomszedos telepulesek meg mindig nyogik.) Par evvel ezelottiek az infoim. A jaratok surusege elegtelen. Siman elofordul, hogy ha lekesel egy belvarosi jaratot hetkoznap delutan akkor a kovetkezo csak fel ora mulva jon. Ejszaka gyakorlatilag nincs jarat. A tisztasag azert jobb egy fokkal, mert a beszallas csak ervenyes jegy vagy fizetes elleneben tortenhet kizarolag az elso es egyetlen nyitott ajton. Ez Pesten kivitelezhetetlen lenne. Ja, es szarul vezetnek a buszvezetok.
Ejszaka halott a varos es ami megdobbento volt, hogy peldaul vasarnap delben is. Igen, a belvaros is. Mint valami videki kis falu.
A kozbiztonsag naprol napra egyre rosszabb volt. A pestrol oly jol ismert zsivanyokbol minden nap egyre tobb lett a varosban. Rossz volt nezni. Utana tortent a rendorgyilkossag es polgarmester lanyanak zaklatasa is. Szomoru, de nem lepodtem meg.
Viszont az emberek tenyleg kedvesebbek. Talan ennek az egyik oka az idojaras lehet. Az a fel orszagra jellemzo beborult, szurke egbolt egyaltalan nem jellemzo Pecs kornyekere. Alfoldi es pesti srackent en mindig azon csodalkoztam, hogy hiaba esett az eso vagy a jeg, az egbolt egy reszen mindig sutott a nap. Az emberek szokatlanul mosolygosak. En ezt egyaltalan nem ertettem. Pesten ha valaki csak ugy rad mosolyog akkor vagy mar elvette a tarcadat vagy eppen most akar kifosztani. Szamomra egeszen szurrealis hely volt. Nem jobb, de talan nem is rosszabb Pestnel, csak mas.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 076
113
Nem tudnák Pécsről érdemben nyilatkozni, lényegében egyszer voltam ott, akkor is éjszaka egy buliban a tévétorony tetején. Amit látok a városból a GE-n, az a katasztrofális városszerkezet. Lényegében semmilyen irányban nem átjárható a város, de körutak teljes hiányában megkerülni se lehet! Ez különösen a helyi villamosvonal lehetséges nyomvonalának ötletelésekor válik egyértelművé, amikor is nem lehetséges a szűk kapacitású utakon, a rossz struktúrán keresztül ésszerű nyomvonalakat kijelölni. A tömegközelkedés gyakorlatilag csak busszal oldható meg ott. Ezzel szemben Budapestnek van egy jó sugaras-gyűrűs szerkezete, ahol az egyetlen problémát a szűk kapacitások jelenti, a városi autópályák kiépítésének hiányában. Hiányzik egy belső autópálya körgyűrű, hiányzik a csak különszintű csomópontokkal megoldott Hungária körút, hiányoznak a Hungáriáig autópályaként bevezetett sugárutak. De minden más tekintetben Budapestnek ideális helyzete van, különösen tömegközelekdés szempontjából. Egy jól átjárható és tervezhető struktúra ez.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
Én nemrég költöztem fel Budára, azt kell mondjam a városról, hogy szeretni való és van benne élet (nem csak a szórakozóhelyek, hanem kb. minden szakma, kulturális jelenség megtalálható, aki itt nem talál magának elfoglaltságot az sehol), de a pesti oldalon minden tapad a mocsoktól, a járdák és a tömegközlekedés is.
Ahol lehet, ott érdemesebb a vasúti közlekedést választani, ám a villamosok normális síneken jóval gyorsabbak is lehetnének, amit a hétköznap reggeli csúcsok nagyon is indokolnának.
Egyszerűen csak takarítani kellene, és rendet tartani. Rendőrt ha heti egyszer látok sokat mondok.
A város egészére jellemző a drágaság. Legzavaróbb elemei pedig a légszennyezettség (10-ből 8 autóban egyedül ül a sofőr), a csövesek és cigányok (mondjuk bármely északi kisvároshoz képest elenyésző) illetve a turisták, élükön a közép-angliai suttyókkal és a német fiatalokkal (kulturálatlan, bamba, bunkó népség ez van én is sajnálom).
 
M

molnibalage

Guest
Én nemrég költöztem fel Budára, azt kell mondjam a városról, hogy szeretni való és van benne élet (nem csak a szórakozóhelyek, hanem kb. minden szakma, kulturális jelenség megtalálható, aki itt nem talál magának elfoglaltságot az sehol), de a pesti oldalon minden tapad a mocsoktól, a járdák és a tömegközlekedés is.
Ahol lehet, ott érdemesebb a vasúti közlekedést választani, ám a villamosok normális síneken jóval gyorsabbak is lehetnének, amit a hétköznap reggeli csúcsok nagyon is indokolnának.
Egyszerűen csak takarítani kellene, és rendet tartani. Rendőrt ha heti egyszer látok sokat mondok.
A város egészére jellemző a drágaság. Legzavaróbb elemei pedig a légszennyezettség (10-ből 8 autóban egyedül ül a sofőr), a csövesek és cigányok (mondjuk bármely északi kisvároshoz képest elenyésző) illetve a turisták, élükön a közép-angliai suttyókkal és a német fiatalokkal (kulturálatlan, bamba, bunkó népség ez van én is sajnálom).
Pest sajnos tényleg nagyon mocskos tud lenni. Egy nagyobb eső után a lejtéssel rendelkező utcák látképe egésze más. De félelmetes, hogy milyen gané tud lenni egyes helyeken. És nem a nyócker szar részeiről beszélek, történelmi belváros. A Kiskörúton kívül ez nő, a Nagykörút táján meg aztán tényleg.

A fővárosban egyes helyeken az útfelület nettó üvegszilánkor állanó jelleggel a részegek és autósok miatt.
 
M

molnibalage

Guest
Egy közeli barátom éveket élt Pécsen, majd megkérdezem az ő véleményét hosszabban. Pécsen ő mindenhova bringán járt.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 189
113
Zeal

Elfogadom a véleményedet, de a leírásodból kitűnik, hogy én valószínűleg később éltem Pécsen, mint te. Ebből fakad a vélemény különbség.
Amikor én ott laktam már csak három fajta busz volt:
Ikarus- Elvétve ott ahol kellet a nagy hasmagasság, mert dimbes-dombos a környezett.
Credo- Ezek az akkor legújabb Credo-k voltak, én nem voltam tőlük elájulva de a BKK-s és az általam használt volános buszoknál jobbak.
Volvo 7900- Ezekből a dízelek voltak, és meg kell mondjam ennél jobb buszokon még sosem ültem. És nem 1-2 volt, hanem elég tetemes mennyiség. Az ott tartózkodásom vége fele szinte csak ilyennel jártam már.
Persze a járat szám nem annyi, mint Pesten, de a fő vonalakon hétköznap kb. 10-15 percenként járt. Ahol én laktam ott is csúcsidőben, amúgy kb. 30 percenként.
Amikor én ott voltam, a városközpontban mindig volt valami rendezvény, igaz nem gigantikusak. Ellenben egyetemi bulik mindig voltak, minden hétvégén :)
Sok a panel is, de amikor én ott voltam már elég szépen újultak meg. 3 év alatt egyre színesebb lett a város.
Viszont az is tény, hogy a szoci éra az ott is szoci éra volt. Még látszottak a nyomai néhány helyen. (Üres és fölösleges expo, félkész szállodák, stb... Igaz BP-n is ott a Bálna XD )

Budapesttel kapcsolatban pedig úgy érzem, hogy elsősorban az okokat írtad le, hogy miért olyan amilyen. És ez engem nem vigasztal, szóval én kerülöm a fővárost ha tehetem.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 189
113
Blogen

Elég megnézni a google térképet ahhoz, hogy felismerd, hogy nem igaz amit állítasz. Konkrétan főutak mennek keresztül, 4-6 sávon és vannak olyan belső gerinc utak, mint a Megyeri/tüzér út.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 076
113
Blogen
Elég megnézni a google térképet ahhoz, hogy felismerd, hogy nem igaz amit állítasz. Konkrétan főutak mennek keresztül, 4-6 sávon és vannak olyan belső gerinc utak, mint a Megyeri/tüzér út.

Igen és az egész meghal az óváros/állomás közti részen, ahol a kelet-nyugati és észak-déli forgalom egyetlen kétszer-kétsávos útra (Nagy Lajos-Alsómalom) szűkül.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
Status
Not open for further replies.