El vagy tévedve! Amikor "számot kell adni" még véletlenül se kerülnek szóba a képességei, módszerei, eredményei... egy rakás előre legyártott, (éppen ezért szépen kiszínezett és sokszor lopott tartalmú) papírt átnéz két agyas, elbeszélget a kollégával előre leadott kérdéseket feltéve és minősít! Így minden hülye megfelel! Meg is felel, és legjobban pont a szorgalmas és tehetségtelenek felelnek meg! Sajnos arra, hogy ki milyen jó tanár, nem ezek a módszerek valók! Egy csomó elcsípett infó innen onnan, diáktól kollégától. Eredmények gyerekekkel (és az is eredmény, ha az írni-olvasni alig tudó szakiskolás megtanul hegeszteni), belső szavazások, egyeztetések kellenének. Ezt a feladatot pontosan a jó igazgatók tudnák elvégezni. Ezt a jelenlegi rendszerben amúgy pont be tudná vezetni a korrmányzat, mert majd minden iskolában már narancssárga mellényes igazgató van, hiszen csak ilyeneket neveznek ki! DE! A rendszer még bennük sem bízik meg! (Más kérdés, hogy ilyen kiválasztási elvek mellett, a tantestületek sem fogadnék el az igazgatók minősítését, csak ha tényleg demokratikusan és ők maguk választanák az igazgatókat.) És jön a következő kérdés, hogy ki akarna úgy igazgató lenni, ha az lenne az egyik legfontosabb feladata, hogy döntse el, hogy ki mennyit fog keresni! Hoppá, máris egy csomó címmániásnak az inába szállna a bátorsága, mert konfliktust vállalni azt nem szeretnek a legtöbben. A mai igazgatók ülnek szépen a kényelmes foteljükben és várják, hogy felülről (KLIK vagy Szakképzési Centrum) megmondják, hogy mit csináljanak. Csinovnyikok, semmi más!