[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Hozzászolhatok?A CEU kapcsán az derült ki,hogy Magyarország nem kztársaság a szó valodi értelmében.A hatalmi ágak nincsennek szétválasztva,a végrehajtó hatalom hozza a trvényeket,és birtokolja az igazságszolgáltatást is.Ha valaki visszaémlékszik a principális császárságra,ált isi,az volt ilen.Hivatalossan róma köztársaság,csak éppen a császár,cézár,uralma alat.Az,hogy külfldn nem tartják sokra a magyar diplomát,szerintem talán az oktatási rendszerünk bizonyitványa.Ha trvényt hozol róla,hogy ismerjék el,az sem változtat rajta.Én még emlékszem olanra,hog Gdllőre dániábol jöttek diákok,pedig még állt a vasfüggöny
 
  • Tetszik
Reactions: Fade

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A magyar felősoktatás hanyatló színvonaláért az egyetemi autonómia keretei között a felsőoktatában dolgozó rektorok, tanárok és kutatók felelősek. Ti tehettek róla, mert tehetségtelenek, tudatlanok és lusták vagyok egy világszínvonalú felsőoktatást csinálni! A párt kézivezérlése alatt álló élvonalbeli kínai egyetemek bizonyítják, hogy semmilyen autonómiára nincs szükség a kíváló teljesítményhez, csak tehetségre, szorgalomra és tudásra!

És rengeteg pénzre. Kína dézsával önti a pénzt a felsőoktatásba. Ott megéri még a leg alacsonyabb szinten lévő beosztásban is kutatónak lenni, mert nem az lesz a fő problémád, hogy hónap végéig kihúzod-e a fizetésedből. Ezen kívül a kutatásra szánt pénz sem gond. Nem szembesülsz olyan problémákkal, hogy nincs pénz mondjuk vegyszerekre, vagy szuperszámítógépre. Történetesen sikerült visszafordítani az egyelszívást. A középosztálybeli fiatal, ako mondjuk amerikai neves egyetemen végez visszatér a hazájába, mert már ott is megéri.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen and zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 184
50 524
113
És rengeteg pénzre. Kína dézsával önti a pénzt a felsőoktatásba. Ott megéri még a leg alacsonyabb szinten lévő beosztásban is kutatónak lenni, mert nem az lesz a fő problémád, hogy hónap végéig kihúzod-e a fizetésedből. Ezen kívül a kutatásra szánt pénz sem gond. Nem szembesülsz olyan problémákkal, hogy nincs pénz mondjuk vegyszerekre, vagy szuperszámítógépre. Történetesen sikerült visszafordítani az egyelszívást. A középosztálybeli fiatal, ako mondjuk amerikai neves egyetemen végez visszatér a hazájába, mert már ott is megéri.
Na ez a kulcs kéremszépen. De ettől még kézivezérelt, jól működik, pedig nincs genderszak. Pénz van, de állami tervezés, nincs autonómia, sem szivárványharcosok, safe space, sem NGO minden sarkon, s működik!
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
És rengeteg pénzre. Kína dézsával önti a pénzt a felsőoktatásba. Ott megéri még a leg alacsonyabb szinten lévő beosztásban is kutatónak lenni, mert nem az lesz a fő problémád, hogy hónap végéig kihúzod-e a fizetésedből. Ezen kívül a kutatásra szánt pénz sem gond. Nem szembesülsz olyan problémákkal, hogy nincs pénz mondjuk vegyszerekre, vagy szuperszámítógépre. Történetesen sikerült visszafordítani az agyelszívást. A középosztálybeli fiatal, ako mondjuk amerikai neves egyetemen végez visszatér a hazájába, mert már ott is megéri.
Helyzet az,hogy a technológia fejlődik alacsony hozzáadott értékű munka helyek megszűnnek. Jelenleg meglévő munkahelyek 25-30% megszűnik robotok és még magasabb automatizáltság miatt 30-40 éven belül. Migráció melletti gazdasági érvek pl itt dőlnek saját kardjukba.
Az hogy kevesebbet költünk oktatásra szerintem is tragédia. Jó lehet kevesebb diplomás kell, igen ám de pl diplomaosztón rektorunk elmondta hogy ma átadott diplomák 10-20% csupán természettudományos, orvosi és mérnöki diploma! Ergo nem ezen terülteken képeznek felesleget.
Ehhez jön hogy egy középfokú szakembertől is egyre magasabb tudást várnak el. Új számítógép vezérélet munka eszközöket, és tudniuk kell használni! Emelet szakmai idegen nyelvet is ismerniük kel !
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 568
113
A felsőoktatás egy kalap szar, és ez nem csak a pénzen múlik.

Régi tanárokat, rektorokat páros lábbal kellene kibaszni, felesleges egyetemeket bezárni (Karakószörcsöki Jrmúegészségügyi és Turizmus-Ruhatár Egyetem). Mérnök karon olyan emberek oktatnak, akik soha életükben egy napot nem dolgoztak az iparban, intézményfüggők, egész életük az oktatási rendszerben töltötték. Szívatják a diákokat, elaviult dolgokat kérnek számon. Lusták emellett rendesen leadni az anyagot, pár PPT-t lepörgetnek, és kész, nincs szóbeli számonkérés, csak tesztecskék. Ez a fital oktatókra is igaz, akik csak most kezdik ezen dicső pályájuk. Az oktatók ~75%-a ilyen.

A diplomákról annyit, hogy mi is, és más ismerős cégek is BSc-seket veszünk fel. Minél többet járt az egyetemre, annál jobban elrontották. Egy Phd.-s már használhatatlan. Gyakorlatilag egy junior szintet tud, meg csomó termelésben irreleváns dolgot, amit úgyis elfelejt pár év múlva, de nem képes egy kora és "képzettsége" alapján elvárható munkát letenni.

Az egész felsőoktatást felkéne számolni, és alapjaitól újraszervezni és újraépíteni. Csak pénz nem lenne ehhez elég. A rendszerszintű problémák kiküszöbölése után lenne értelme pénzzel az iparból megfelelő embereket odacsábítani. Jelenleg ha pénzhez jut a felsőoktatás vesznek új eszközöket, amikhez nem értenek az inkumbens "oktatók", ezért csak porosodnak, és marad az elavult tananyag oktatása, rossz módszertannal, hibásan. Erre akármennyi pénzt el lehet baszni, de nem lesz az eredmény jobb. És ezért Orbán csak annyiban hibás, hogy nem égette fel az egészet még.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
A magyar felősoktatás hanyatló színvonaláért az egyetemi autonómia keretei között a felsőoktatában dolgozó rektorok, tanárok és kutatók felelősek. Ti tehettek róla, mert tehetségtelenek, tudatlanok és lusták vagyok egy világszínvonalú felsőoktatást csinálni! A párt kézivezérlése alatt álló élvonalbeli kínai egyetemek bizonyítják, hogy semmilyen autonómiára nincs szükség a kíváló teljesítményhez, csak tehetségre, szorgalomra és tudásra!

A "Ti" nem jön össze lévén nem vagyok tanár.
Amúgy is hülyeség, hisz ha korábban uezen emberek mellett voltak MOon vilgszinvonalú egyetemek akkor nem hinném ők lettek volna hirtelen lusták, "tudatlanok".

és szélesítsük uezt ki a PISA teszt korcsoportjára is. bzzeg 8év alatt középmezőnyből sikerült Eun belűl a legrosszabbak közé kerülnünk. Mert lusták, tudatlanok a tanárok.

Hogy mért azt talán ez a rövidke idézet elmondja:
"a legtöbb, amit egy diáknak adni lehet, hogy jó keresztényt, illetve keresztényt és jó magyart nevelnek belőle. Ami ezen túl van, az vitatható, megkérdőjelezhető, és nem tudni, kiállja-e a következő évszázadok próbáját." Amúgy mi az ami ezen túl lehet? Olvasás? Logika? Matematika?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Hozzászolhatok?A CEU kapcsán az derült ki,hogy Magyarország nem kztársaság a szó valodi értelmében.A hatalmi ágak nincsennek szétválasztva,a végrehajtó hatalom hozza a trvényeket,és birtokolja az igazságszolgáltatást is.Ha valaki visszaémlékszik a principális császárságra,ált isi,az volt ilen.Hivatalossan róma köztársaság,csak éppen a császár,cézár,uralma alat.Az,hogy külfldn nem tartják sokra a magyar diplomát,szerintem talán az oktatási rendszerünk bizonyitványa.Ha trvényt hozol róla,hogy ismerjék el,az sem változtat rajta.Én még emlékszem olanra,hog Gdllőre dániábol jöttek diákok,pedig még állt a vasfüggöny

maximum most lett sokaknak világos, de ez már 2016ra megvalósult.

nem tarjták sokra a magyar diplomát: Elég egyetem függő. pl orvosira most is jönnek külföldről. De jah, elképesztően lecsúsztunk. Nah matek helyett van hittan, meg szociális kompetencia, nem csoda.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Ennyit értesz meg belőle? Qurvára nem a CEUról szól a dolog. Ráadásul ugye mi a CEU? Az egyetem a KEE. A CEU csak az amerikai diplomát jelenti. Azt, hogy gender szakos balfaszságért is amerikai diplomát kapsz, amit az USAban elismernek, ellenben egy kutatói, orvosi, bármilyen programozói diplomával egy magyar egyetemről (BÁRMELYIKRŐL!), amelyet nem.

Hagyjuk a professzorokat is. Ott ülnek az MTAban. Ha semmit sem csinálnak, akkor is havi 650 ezer HUF bruttó üti a markukat olyan rendszerbe való bekerülésük után, amelyet a hasonszőrű tagjaik hoztak létre, hogy abba csak olyanok kerüljenek be, mint ők.

Úgyhogy maradjunk abban, hogy a CEU egy lufi, ami miatt az puffogás van, az nem más, mint a pénzcsapok elzárásának hosszú, nehéz kísérlete. Remélem megvalósul, mert a drogos soroslegények mindent bevetnek, hogy elenyésző számuk ellenére megdöntsék az államhatalmat.

Ide tartozik: ameddig egyesek vegzálást emlegetnek:
http://index.hu/belfold/2017/04/16/egy_tunteto_levideozta_ahogy_civil_ruhas_rendorok_kovetik/

miközben az őket kínosan érintők kapcsán pedig a doktoriig is elmennek:
http://index.hu/belfold/2017/04/16/...ijaban_meg_maskent_itelte_meg_a_garazdasagot/

addig itt diktatúráról és sajtószabadság megszűnéséről beszélni totál felesleges.

Remélem végigviszik és a Soros vonallal leszámolnak mindörökre. A mai ugyanis már nemzetbiztonsági kérdés.

De ahhoz, hogy az Újhelyiket és Sorosista hazaáruló magyarokat legyen hová tennünk, nézzük meg hogyan gondolkodtak lassan száz évvel ezelőtt azok, akiknek fontos volt a haza, nem pedig árulták azt. Mindezt méghozzá a numerus clausus törvény után közvetlenül, a Tanácsköztársaságot követően:

"Mi a magyar alkotmány része vagyunk, a magyar nemzet része (...) Mi nem magyar zsidók vagyunk, hanem zsidó magyarok. Ragaszkodunk őseink vallásához, de ez a mi hazánk is. Nem adjuk fel a hazánkat, és nem adjuk fel magyarságunkat." (Vázsonyi VIlmos)

Tehát sokkal szarabb helyzetben is így gondolkodtak. Amikor tényleg tekintély uralmi rendszer, erős széljobb, antiszemitizmus, meg minden olyan keserűséág volt, ami most nincs. Most a legnagyobb bajuk egy tüncin, hogy összejön-e egy olyan kép, ahol a mobiljaik világítanak és azt el lehet adni a nemzetközi médiának, vagy sem? A kutya nem lő közéjük, sőt, még hozzájuk se nyúl, kivétel ha festékkel dobálják meg a köztársasági elnök őrségét vagy a Sándor palotát. A Terror Háza kapcsán sem kaptak egyelőre dádát, pedig azért volna pár vállalkozó aki ezeket a véglényeket legszívesebben ott helyben felkoncolta volna.

Amit csinálnak az kontraproduktív, és hazaárulás. És ez meg fog mutatkozni 2018 áprilisában.

Egyébként a világ történelme mutatja: ahol erős kezű központosított államhatalom van (Szingapúr, Törökország, Oroszország, stb.) ott működik a nemzeti érdek, ahol nem, ott pedig majd működni fog miután a barbárok a városon belül elkezdenek vérengzeni.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
És rengeteg pénzre. Kína dézsával önti a pénzt a felsőoktatásba. Ott megéri még a leg alacsonyabb szinten lévő beosztásban is kutatónak lenni, mert nem az lesz a fő problémád, hogy hónap végéig kihúzod-e a fizetésedből. Ezen kívül a kutatásra szánt pénz sem gond. Nem szembesülsz olyan problémákkal, hogy nincs pénz mondjuk vegyszerekre, vagy szuperszámítógépre. Történetesen sikerült visszafordítani az egyelszívást. A középosztálybeli fiatal, ako mondjuk amerikai neves egyetemen végez visszatér a hazájába, mert már ott is megéri.

A hatvanas években pedig ugyanezek akik most öntik, kivégezték a tanárokat és értelmiségieket. Kellett nekik hatvan év, hogy erre rájöjjenek. Nekünk 12 év szocialista kormányzás és a gengszterváltás mocskát kellene teljesen eltakarítani, de még a bírói kart se hagyta megreformálni az EU.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 568
113
Az IT/CS szakok tantervéről még nem s írtam, de másutt (pl. fizikus képzés) is elég nagy a szar. Ezeket első kézből ismerem. Nem áll össze a tananyag szerves egésszé, amíg nem végeztél. Nem épülnek egymásra a dolgok, pontosabban épülnek, de időben nincsnek szinkronizálva, ezért annak aki másutt az életben nem találkozott még egyes témákkal (amúgy a középfokú szakkképzés hiánya is látszik, mert a gimnáziumból jövők jelentős része képtelen egy villanykörte betekerésére is, még aki szakközépből érkezett, az össze tud rakni egy mérést, és a balaesetvédelemnél kevésbé kell szem előtt tartani, nehogy megölje magát/mást).

Egyes egyetemekről kikerülő végzett emberek, akiknek diplomájában a szak mellett a programozó szó szerepel egy hello világ programot nem tudnának letenni szabadon válaszottt nyelvben, ha az nem pszeudokód. De bármikor kivágja (pszeudokódban) valami bonyolult algoritmust, és levezeti az idő és tárkomplexitását több oldal számolással, bizonyítással. Annyi, hogy az életben egy ott van a BonyolultAlgorotmus() függvényben készen, kitesztelve, hogy ne rontsd el, a standard könyvtárban. Tesztet persze még annyira sem tudna írni hozzá. Akad persze kivétel, de az nem az egyetemen tanulta meg, hanem magától. Mivel ma már kötelező a diploma (legalábbis egyesek azt gondolják), ezért úgy is elmegy egyetemre a gyerek, hogy nem tudja mit akar. Nem tudja, hogy érdekli-e, nem is tudja, hogy mi az, mert előtte nem is foglalkozott vele hobbiból. Ezt szar tantervvel, rossz oktatókkal megfelejelve jön az, hogy a jó anyag egy része még ott marad msc/phd-re újra meghallgatni ugyanazt, amit amúgy ha érdekelte bsc mellett más szakirodalomból jelentős részben elolvasott már.

A tananyag egymásra épülő részei sem alkotnak egy ívet, különálló szigetek. Nincs elég olyan projektmunka, ami együttdolgozást segítene, és nincs ez a féléveken átívelőre megcsinálva, hogy egy korábbi munkát tovább csiszolva érezze a diák, hogy hol kapcsolódnak a részek. Párhuzamos kapcoslódó tárgyak esetén nincs a tananyag féléven belül úgy ütemezve, hogy egyik órán tanult elméletet másikon gyakorlatban hasznosíthassák.

Egyetemi autonómia? Az viszont van!
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Azért egy mérnökiért, vegyészdiplomáért vagy orvosiért épp hogy nem kell megfeszülj ha a jobbacskák táborába szeretnél tartozni, míg genderszakon, filozófián, fapológián és egyéb hasznos társaikon végig tudod aludni a 3+2 évet. Nem csoda, hogy 10-20% csak aki a nehéz szakok között valamelyiken végez.

Amúgy meg aki tényleg jó valamiben az csinálja, aki még jobbacska de már nem annyira az tanítja, aki meg elvégezte de nem kell a versenyszférának az meg ellenőrzi.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
A CEU nem az adófizetők pénzéböl mükdik.Ha a világban elismerik a diplomáját,jo.Ha nem az sem számit különössebben.Az legyen a zok baja,akik pénzt költenek rá.Ha annira értéktelen lenne,akkor kormányunk sok tagja miért tanult/tanitot ott?Miért ismerik el a világban?Bár szerintem ez nyugaton nem az egetemről szol,hanem az államunk műkdéséröl.A jogbiztonságrol
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Ide tartozik: ameddig egyesek vegzálást emlegetnek:
http://index.hu/belfold/2017/04/16/egy_tunteto_levideozta_ahogy_civil_ruhas_rendorok_kovetik/

miközben az őket kínosan érintők kapcsán pedig a doktoriig is elmennek:
http://index.hu/belfold/2017/04/16/...ijaban_meg_maskent_itelte_meg_a_garazdasagot/

addig itt diktatúráról és sajtószabadság megszűnéséről beszélni totál felesleges.

Remélem végigviszik és a Soros vonallal leszámolnak mindörökre. A mai ugyanis már nemzetbiztonsági kérdés.

De ahhoz, hogy az Újhelyiket és Sorosista hazaáruló magyarokat legyen hová tennünk, nézzük meg hogyan gondolkodtak lassan száz évvel ezelőtt azok, akiknek fontos volt a haza, nem pedig árulták azt. Mindezt méghozzá a numerus clausus törvény után közvetlenül, a Tanácsköztársaságot követően:

"Mi a magyar alkotmány része vagyunk, a magyar nemzet része (...) Mi nem magyar zsidók vagyunk, hanem zsidó magyarok. Ragaszkodunk őseink vallásához, de ez a mi hazánk is. Nem adjuk fel a hazánkat, és nem adjuk fel magyarságunkat." (Vázsonyi VIlmos)

Tehát sokkal szarabb helyzetben is így gondolkodtak. Amikor tényleg tekintély uralmi rendszer, erős széljobb, antiszemitizmus, meg minden olyan keserűséág volt, ami most nincs. Most a legnagyobb bajuk egy tüncin, hogy összejön-e egy olyan kép, ahol a mobiljaik világítanak és azt el lehet adni a nemzetközi médiának, vagy sem? A kutya nem lő közéjük, sőt, még hozzájuk se nyúl, kivétel ha festékkel dobálják meg a köztársasági elnök őrségét vagy a Sándor palotát. A Terror Háza kapcsán sem kaptak egyelőre dádát, pedig azért volna pár vállalkozó aki ezeket a véglényeket legszívesebben ott helyben felkoncolta volna.

Amit csinálnak az kontraproduktív, és hazaárulás. És ez meg fog mutatkozni 2018 áprilisában.

Egyébként a világ történelme mutatja: ahol erős kezű központosított államhatalom van (Szingapúr, Törökország, Oroszország, stb.) ott működik a nemzeti érdek, ahol nem, ott pedig majd működni fog miután a barbárok a városon belül elkezdenek vérengzeni.

diktatúra: Nem diktatúra épül hanem autokrácia.

sajtószabadság pldadra: Igen még van akik le mernek írni tényeket. Azért nagyon kevés olyan ország van ahol ez ha marginálisan is de nem adott. Isten ments hogy azok közé tartozzunk. Fel se tudok sorolni sokat.

"Mi nem magyar zsidók vagyunk, hanem zsidó magyarok. Ragaszkodunk őseink vallásához, de ez a mi hazánk is."
nagyon off ez de: Mégis ment a deportáció a magyar állam hathatós támogatásával.

"Tehát sokkal szarabb helyzetben is így gondolkodtak. Amikor tényleg tekintély uralmi rendszer, erős széljobb, antiszemitizmus, meg minden olyan keserűséág volt, ami most nincs. Most a legnagyobb bajuk egy tüncin..."
jahogy aki kiment tüntetni az mind zsidó? most esik le...

"Amit csinálnak az kontraproduktív, és hazaárulás."

Mármint, hogy kimentek tünteni az hazaárulás? Végülis passzol az elöző részhez...

Az oktatás afrikai szintre való hozása meg szerintem nem nemzeti érdek. Egészségügy detto. Hogy a kihalóban lévő országról már ne is beszéljünk.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 709
2 362
113
A felsőoktatás egy kalap szar, és ez nem csak a pénzen múlik.

Régi tanárokat, rektorokat páros lábbal kellene kibaszni, felesleges egyetemeket bezárni (Karakószörcsöki Jrmúegészségügyi és Turizmus-Ruhatár Egyetem). Mérnök karon olyan emberek oktatnak, akik soha életükben egy napot nem dolgoztak az iparban, intézményfüggők, egész életük az oktatási rendszerben töltötték. Szívatják a diákokat, elaviult dolgokat kérnek számon. Lusták emellett rendesen leadni az anyagot, pár PPT-t lepörgetnek, és kész, nincs szóbeli számonkérés, csak tesztecskék. Ez a fital oktatókra is igaz, akik csak most kezdik ezen dicső pályájuk. Az oktatók ~75%-a ilyen.

A diplomákról annyit, hogy mi is, és más ismerős cégek is BSc-seket veszünk fel. Minél többet járt az egyetemre, annál jobban elrontották. Egy Phd.-s már használhatatlan. Gyakorlatilag egy junior szintet tud, meg csomó termelésben irreleváns dolgot, amit úgyis elfelejt pár év múlva, de nem képes egy kora és "képzettsége" alapján elvárható munkát letenni.

Az egész felsőoktatást felkéne számolni, és alapjaitól újraszervezni és újraépíteni. Csak pénz nem lenne ehhez elég. A rendszerszintű problémák kiküszöbölése után lenne értelme pénzzel az iparból megfelelő embereket odacsábítani. Jelenleg ha pénzhez jut a felsőoktatás vesznek új eszközöket, amikhez nem értenek az inkumbens "oktatók", ezért csak porosodnak, és marad az elavult tananyag oktatása, rossz módszertannal, hibásan. Erre akármennyi pénzt el lehet baszni, de nem lesz az eredmény jobb. És ezért Orbán csak annyiban hibás, hogy nem égette fel az egészet még.

Ez érdekes. Nálunk BSc és MSc összesen 5 db írásbeli vizsgánk volt a többi szóbeli volt. Amit zöld fülűként tapasztalok, az hogy legnagyobb kihívás a felelősség terhéhez való hozzászokás! Mikor egy vacak elektróda 90-100 000 Ft/darab. Ha egy műszerrel probléma van akkor műszerész alapból 100/200 000 jön ki stb.

Amúgy meg vannak pozitív irányok is
http://www.sci.u-szeged.hu/sztehirek/2017-marcius/komplex-anyagtudomanyi?objectParentFolderId=30826

Másik a fiatalok gondolkodása is érdekes.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Az IT/CS szakok tantervéről még nem s írtam, de másutt (pl. fizikus képzés) is elég nagy a szar. Ezeket első kézből ismerem. Nem áll össze a tananyag szerves egésszé, amíg nem végeztél. Nem épülnek egymásra a dolgok, pontosabban épülnek, de időben nincsnek szinkronizálva, ezért annak aki másutt az életben nem találkozott még egyes témákkal (amúgy a középfokú szakkképzés hiánya is látszik, mert a gimnáziumból jövők jelentős része képtelen egy villanykörte betekerésére is, még aki szakközépből érkezett, az össze tud rakni egy mérést, és a balaesetvédelemnél kevésbé kell szem előtt tartani, nehogy megölje magát/mást).

Egyes egyetemekről kikerülő végzett emberek, akiknek diplomájában a szak mellett a programozó szó szerepel egy hello világ programot nem tudnának letenni szabadon válaszottt nyelvben, ha az nem pszeudokód. De bármikor kivágja (pszeudokódban) valami bonyolult algoritmust, és levezeti az idő és tárkomplexitását több oldal számolással, bizonyítással. Annyi, hogy az életben egy ott van a BonyolultAlgorotmus() függvényben készen, kitesztelve, hogy ne rontsd el, a standard könyvtárban. Tesztet persze még annyira sem tudna írni hozzá. Akad persze kivétel, de az nem az egyetemen tanulta meg, hanem magától. Mivel ma már kötelező a diploma (legalábbis egyesek azt gondolják), ezért úgy is elmegy egyetemre a gyerek, hogy nem tudja mit akar. Nem tudja, hogy érdekli-e, nem is tudja, hogy mi az, mert előtte nem is foglalkozott vele hobbiból. Ezt szar tantervvel, rossz oktatókkal megfelejelve jön az, hogy a jó anyag egy része még ott marad msc/phd-re újra meghallgatni ugyanazt, amit amúgy ha érdekelte bsc mellett más szakirodalomból jelentős részben elolvasott már.

A tananyag egymásra épülő részei sem alkotnak egy ívet, különálló szigetek. Nincs elég olyan projektmunka, ami együttdolgozást segítene, és nincs ez a féléveken átívelőre megcsinálva, hogy egy korábbi munkát tovább csiszolva érezze a diák, hogy hol kapcsolódnak a részek. Párhuzamos kapcoslódó tárgyak esetén nincs a tananyag féléven belül úgy ütemezve, hogy egyik órán tanult elméletet másikon gyakorlatban hasznosíthassák.

Egyetemi autonómia? Az viszont van!

Ez az egész úgy indul nem akarom megnevezni felsőoktatási intézményben, hogy Matek 1-2 nem más mint a középiskolás tananyag megtanítása. Régen úgy jöttek a diákok, hogy integráltak. Most át kell venni a halmazelméletet mert nem megy. Itt pedig a szinkron széresett. Hogy csináljon meg vki 2.félévben egy fourier transzformációt amikor integrálni ajd matek3ban lesz?

Másik, hogy senki se akar tanár lenni. na jó van egy elhivatott szakember réteg aki igen de ez marginális. Többi menekül.

Lassan a középszintű pisasok kikopnak és megy felsőoktatásba az "afrikai" szinvonal. bzzeg mi lesz itt.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 568
113
Másik, hogy senki se akar tanár lenni. na jó van egy elhivatott szakember réteg aki igen de ez marginális. Többi menekül.

Ez igaz. Párszor beugrottam órát adni, én nagoyn élveztem. Szeretek tanítani, beszélni, elmagyarázni dolgokat. De az iparban megkapom annak a bérnek a 2-5x-ét amit felsőoktatásban kapnék, és emellett könnyebb váltani, ha nem tetszik a környezet. Tanítani így is taníthatok, sőt, még jobb is, mert egy-egy újonc amikor mellém ül, és együtt dolgozunk, miközben tanítom, az a leghatékonyabb oktatási forma, mert személyre szabva tudom átadni a tudást, és közben termelünk is!

A MOOC alapú távoktatásnak lesz szerintem jövője, de az egyetem, ahogy megismertük, mára elavult forma. Lesz a jövőben is, de nagyban átalakul, remélem, és valami jobbá. A mostani levelező képzéshez hasonlóbb irányba fog elmozdulni szerintem 10-15 éves távlatban az oktatás. Kevesebb oktató, több technikai segédanyag, a legjobb tananyagokból válogathatnak a diákok, és a saját tempójukban nézhetik át, csak a gyakorlati, drága felszerelést igénylő dolgokra kell bemenni, meg persze a vizsgákra.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 568
113
Ez az egész úgy indul nem akarom megnevezni felsőoktatási intézményben, hogy Matek 1-2 nem más mint a középiskolás tananyag megtanítása. Régen úgy jöttek a diákok, hogy integráltak. Most át kell venni a halmazelméletet mert nem megy. Itt pedig a szinkron széresett. Hogy csináljon meg vki 2.félévben egy fourier transzformációt amikor integrálni ajd matek3ban lesz?

Másik, hogy senki se akar tanár lenni. na jó van egy elhivatott szakember réteg aki igen de ez marginális. Többi menekül.

Lassan a középszintű pisasok kikopnak és megy felsőoktatásba az "afrikai" szinvonal. bzzeg mi lesz itt.

Igen, de erre sem merik meglépni, hogy legyen rendes felvételi, akinek nem megy, azoknak adaptált tananyag, felzárkóztatás egy év gyorstalpalóval akár.
Mellesleg nem ártana, ha nem a 60-as évek középiskolai matematika tananyagára építene az egyetemi tananyag, hanem a jelenlegire, és ennek megfelelő lenne a tanterv felépítése. Ugyanis az integrálás jelenleg nem érettségi tananyag, cask egyes iskolákban fakultáción tanítják, hogy ne legyenek hátrányban a szarul szervezett oktatás miatt a diákok.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 871
32 468
113
És rengeteg pénzre. Kína dézsával önti a pénzt a felsőoktatásba. Ott megéri még a leg alacsonyabb szinten lévő beosztásban is kutatónak lenni, mert nem az lesz a fő problémád, hogy hónap végéig kihúzod-e a fizetésedből. Ezen kívül a kutatásra szánt pénz sem gond. Nem szembesülsz olyan problémákkal, hogy nincs pénz mondjuk vegyszerekre, vagy szuperszámítógépre. Történetesen sikerült visszafordítani az egyelszívást. A középosztálybeli fiatal, ako mondjuk amerikai neves egyetemen végez visszatér a hazájába, mert már ott is megéri.

Lehet, hogy kicsivel több jutna ha a felsőoktatást nem szociális intézményként kezelnék és nem a rendszerbe egyszer bekerült oktatók mindenáron való továbbfoglalkoztatása lenne a fő cél.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Szerintem ma a hazai oktatási rendszerbl hiányzik a hatékonyság,és az ösztönző arra,hog hatékony legyen.Minek legyen hatékony?Az adófizető ugyis fizet.Az egész államunk igy müködik.Kezdünk olyanok lenni,mint az 1968as Nicaragua.Vag a lengyel nemesi köztársaság.Mindkettő zsákutca volt.Werbözy szemlélete az állami szemlélet ma is.Mi vagyunk az állam,a nemzet.Az ország,a jobbágy feladata,hogy eltartson minket.A törvény legfőb feladata,hogy biztositsa hatalmunkat.Ez az ami nagyon nem tedszik a nyugatnak.Meg a Sorost nagyon nemszerető Trumpfnak sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Status
Not open for further replies.