[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 217
57 566
113
<blockquote rel="papajoe">Nekem a komcsi rendszerben felvett hitelek a vesszőparipám továbbra is,ha lenne kormányzati akarat,és elég tesztoszteron termelő szerv,akkor ha elengedésről,törlésről nem is lehetne szó,de valamilyen könnyítésről,átütemezésről meg kellene tudniuk állapodni,és minden államadósságba addig befizetett fillért,oda kellene adni a dolgozóknak,egyenesen a fizetése mellé utalni,a törlesztés helyett,hogy fogyasszon többet,vegyen sűrűbben/több mosógépet,benzint,gumiabroncsot,edzőcipőt,pelenkát,sört(!!!),asztalterítőt,akármit,mert csak attól tudnának a munkáltatók több bért-mármint érezhető mértékben- kifizetni,ha nőne a cég forgalma,amihez kell a fogyasztás/vásárlás növekedése,ami csak akkor lehetséges,ha a lakosságnak van miből többet költeni.
Nem tudom a pontos számokat,de most valahol 25 000 000 000 000ft körül lehet,vannak hosszabb,rövidebb lejáratúak,20-1 év futamidő között,de csak elméletben számolva is,4.3 millió foglalkoztatott van.Ha legalább 20%-át sikerülne át ütemezni,vagy felfüggeszteni,/akármi,az ugye 5 000 000 000 000ft/év,az 416.6 milliárd ft/hó,a 4.3 millió foglalkoztatottra vetítve ~96 000ft/fő/hó,(remélem jól számoltam a tizedeseket,csak fejben szoroztam),vagyis az államadósság mindössze 20%-ának a törlesztése helyett,mondjuk 6 évig a törlesztésre szánt zsét egyenlően elosztanák a foglalkoztatottak között,akkor mindenki,a bérén felül havi ~96 000ft-ot kaphatna a bére mellé,az orvostól,a közmunkásokig,mindenki.
Lehetne fokozatosan felfuttatni,az első 2 ében,a 2 középsőben a maximumon tartani,majd az utolsó 2-ben kivezetni,mindenkinek a fantáziájára bízom,hogy mit tenne havi + 96 ropiva,főleg a családok,ahol mindkét szülő dolgozik,ha ennyi zsé visszaforogna a helyi gazdaságba,a lakosságtól,lenne e fejlődés,beruházás,nőne e a foglalkoztatottság?
izé,jutna e honvédelemre több?
Ha ezzel a programmal nem lehet választást nyerni,akkor semmivel szerintem.
Nyilván nem lenne egyszerű menet a hitelezőkkel,de ha van mögötted 2/3-ados többség,akkor át lehetne verni rajtuk,de még ha csak 10%-ról beszélünk is,az is havi 48 000ft/hó/ foglalkoztatott,és ez nem eltüntethető vállakozóknak,autógyáraknak juttatott állami pénz,hanem egyenesesen a számládra utalt kp,se adó,se semmi adminisztráció,csak az államkincstár a hitelezők számlályai helyett a tiedre utalja havonta,csak nem a semmibe fizetsz,hanem a senki által fel nem hatalmazott politikusaink által felvett,általunk sosem látott,semmiből teremtett zsé visszafizetésének 10(!!!!!)%-a.
Havi 48 000ft/hó/foglakoztatott.
Aki ismeri a pontos számokat a havi adósság törlesztésünkről,számolja ki pontosabban.

Aminek legalább a felét a demokratikus rendszerbe tették az adóssághoz! Céltalan pénz osztásnak meg megint nem lenne értelme. Célzott fejlesztéseknek annál inkább! De ez nem az a rendszer amely nemzetben és hosszú távon gondolkodik. Én vessző paripám a 1921-1939 terjedő gazdasági időszak. Ott nagyon nehéz helyzetből tudtak talpra állni viszonylag rövid idő alatt.

</blockquote>




Annál célzottabban nem lehet fejleszteni,minthogy a melósnak odaadod pénzt,az államilag célzott fejlesztések lóf@szok mind,a 80%-át túlárazzák,visszaosztják a szereplők,a lakosságnál érezhető haszna 0 körüli.Mit érez abból az a lakos,akinek a falujában épült egy játszótér,vagy vállalkozó kapott 20misit fejlesztésre,amiből 15-öt lábon elprivatizál ): ,a többiből meg ad havi 5000ft-ot a melósnak?
Add oda az embereknek,majd ők tudják mi a prioritás nekik,akinek szigetelni kell a házát,annak hiába van mosógép akció,akinek mosógép kell,annak hiába van szigetelési akció,stb,stb.
Úgyis a legközelebbi boltba bemegy,és megveszi ami éppen kell,évtizedekig megmondta a politika,hogy nekünk mi a jó.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
Nem húzna el senki. Hova? Otthagyják az EU-t? Ja, azt velünk együtt is megteszik. A feltételek, amiért idejöttek nem változnak. A vám pár százaléka kisebb gyakran, mint egy piaci árfolyamingadozás két divízió helyi valutája, vagy valamely nyersanyagár kapcsán. Idióta vicc azt hinni, hogy bárki lelép egy huxit miatt!

Az EU kilépés tragédia lenne, nagyon sok értelemben. Nem véletlen, hogy ma már az eddig kilépéspárti erő is abbahagyta ezt a kommunikációt.
Ami az itteni cégek, esetleges távozását illeti, egy kilépés esetén, ez nem fekete, vagy fehér.
Lennének biztosan, kisebb cégek, akik elmennének, de hova ? Feltehetően nem Európába, hanem akkor inkább a világ végére.
A nagyok nem mennének el. Az autógyártók és fő beszállítóik, olyan összegeket fektettek be eddig itt, amit nem lehet csak úgy felpakolni és elmenni. A magyar gyárak termelése egyetlen napra sem nagyon eshet ki. Mindegyik húzóerő a saját cégén belül. Az AUDI ebben kiemelkedik. A Suzuki Európában hol szerel még össze ? Az Opelnél van olyan motortípus, amit csak Szentgotthárdon gyártanak és napi mennyiség kell belőle, folyamatosan. A Mercedest nem ismerem, de gondolom a befektetett eddigi pénz olyan nagy, amit nem hagynának csak úgy veszni.
A fő beszállítói ezen cégeknek, szintén ebben a cipőben járnak.
Egyébként az Opel, a Suzuki, de talán az AUDI is, az EU csatlakozás előtt itt volt már.
Sokkal inkább gondolom, ha valami kósza gondolat jönne a kilépésről, akkor ezen cégek főemberei, mindent elkövetnének, hogy ne lépjünk ki.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 074
113
Igen, de nekik ez praktikus ok lenne. Ha akár a huxit tárgyalási eredményeitől függetlenül is biztosítani tudjuk, hogy a bürokrácia nem fogja jobban nehezíteni a divíziók közti kapcsolatok fenntarátsát, mint ma, az EU-n belül, akkor nekik ez édesmindegy lesz technikailag. Politikailag gyakorolhat nyomást a német kormány mondjuk a nagyvállalataira, de azzal meg nem kell törődnünk egy határon túl, mert úgyis a pénz dönt.
 

bat77

Well-Known Member
2015. január 13.
2 251
1 592
113
<blockquote rel="blogen">Nem húzna el senki. Hova? Otthagyják az EU-t? Ja, azt velünk együtt is megteszik. A feltételek, amiért idejöttek nem változnak. A vám pár százaléka kisebb gyakran, mint egy piaci árfolyamingadozás két divízió helyi valutája, vagy valamely nyersanyagár kapcsán. Idióta vicc azt hinni, hogy bárki lelép egy huxit miatt!

Az EU kilépés tragédia lenne, nagyon sok értelemben. Nem véletlen, hogy ma már az eddig kilépéspárti erő is abbahagyta ezt a kommunikációt.
Ami az itteni cégek, esetleges távozását illeti, egy kilépés esetén, ez nem fekete, vagy fehér.
Lennének biztosan, kisebb cégek, akik elmennének, de hova ? Feltehetően nem Európába, hanem akkor inkább a világ végére.
A nagyok nem mennének el. Az autógyártók és fő beszállítóik, olyan összegeket fektettek be eddig itt, amit nem lehet csak úgy felpakolni és elmenni. A magyar gyárak termelése egyetlen napra sem nagyon eshet ki. Mindegyik húzóerő a saját cégén belül. Az AUDI ebben kiemelkedik. A Suzuki Európában hol szerel még össze ? Az Opelnél van olyan motortípus, amit csak Szentgotthárdon gyártanak és napi mennyiség kell belőle, folyamatosan. A Mercedest nem ismerem, de gondolom a befektetett eddigi pénz olyan nagy, amit nem hagynának csak úgy veszni.
A fő beszállítói ezen cégeknek, szintén ebben a cipőben járnak.
Egyébként az Opel, a Suzuki, de talán az AUDI is, az EU csatlakozás előtt itt volt már.
Sokkal inkább gondolom, ha valami kósza gondolat jönne a kilépésről, akkor ezen cégek főemberei, mindent elkövetnének, hogy ne lépjünk ki.


</blockquote>

Nem távoznának nyugi. Előtte is kaptak vám és egyéb kedvezményeket. Minden menne ugyanúgy, csak egy kicsivel több papírmunka.
A európai országokkal előtte is minden működött flottul.
Csak a saját belső piacunkat jobban tudnánk védeni, szabályozni.
Bár a multik akkor is ugyanúgy elérnének mindent, mint most.

Nem változik semmi, ameddig pénz alapú világot élünk.
Ábrándozni lehet ennyi, de nem mi döntünk. Gumicsont, mint ezernyi másik, hogy legyen miről vitatkozni, agyalni.

Elvesztek nagyjaink a hosszú harc alatt. Örök igazság.
Nem a férgese hullott, az maradt.

Kutya ugat, karaván halad!
 

eevil

Active Member
2015. július 3.
239
66
28
csak egy kicsivel több papírmunka.
Ha lett volna dolgod vámosokkal, akkor tudnád, hogy ez egy tekintélyes túlzás.

@xfotel: Szerintem legfeljebb, ha kitesznek minket a nagyszerű kétsebességes Európa megvalósítása közben. Önszántunkból nem lesz kilépés (ha mégis, akkor pedig hivatalosan is ugyanakkora hülyék vagyunk, mint az angolok és a velsziek).
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
http://www.napi.hu/nemzetkozi_vallalatok/elhozzak_a_kinaiak_magyororszagra_a_negyedik_ipari_forradalmat.618508.html
 

Eltorro

Active Member
2010. szeptember 27.
1 394
2
38
Origo főtrollnokát (szatomi) ismét hazugságon kapták:

VEZUV2016.07.28. 19:52:57
@oranje vrystaat

Az enyhe túlzás, hogy "soha", nyilván úgy értetted, hogy *mióta a szovjetek a kényszerkitelepítéssel szétosztották a krími pl. tatárokat és betelepítették az oroszokat ...
Amúgy meg a Krím félsziget a törököké ... papíron, szerződés szerint ... mondjuk viccesre vették, de a Katalin cárnő és a Szultán között létrejött szerződés - elvileg, jogilag - még mindig érvényben van! (harmadik kézbe nem mehet ... az oroszokon kívül, így a SZU szétesése után, vissza kellett volna, hogy szálljon a törökökre). Nyilván ez csak elvileg van így, de akkor is ...
http://24.hu/kulfold/2014/03/19/a-krim-a-torokoke/
(0)
Válaszolok


Napal Baji2016.07.28. 20:08:50
@VEZUV

Ne hazudj Vezuv!
Az 1921-ben Moszkvában aláírt török-orosz barátsági szerződésben feketén-fehéren le van írva, hogy minden korábbi, a két ország között léttrejött megállapodás érvényét veszti.
(1)
Válaszolok


VEZUV2016.07.28. 20:41:38
@Napal Baji

Te nagyon buta, nem látod, hogy a cikket másoltam be, <b>nem "én" hazudok</b>, mégis mennyi ész kell ahhoz, hogy ezt leírd, azok után, hogy egy cikkre hivatkozom, amiben ezt állítják. De köszi az infót, mindjár utána fogok nézni a neten, kíváncsi vagyok, hogy mi a fax volt ez az 1921-es történet...
 

bat77

Well-Known Member
2015. január 13.
2 251
1 592
113
<blockquote rel="bat77">csak egy kicsivel több papírmunka.
Ha lett volna dolgod vámosokkal, akkor tudnád, hogy ez egy tekintélyes túlzás.

@xfotel: Szerintem legfeljebb, ha kitesznek minket a nagyszerű kétsebességes Európa megvalósítása közben. Önszántunkból nem lesz kilépés (ha mégis, akkor pedig hivatalosan is ugyanakkora hülyék vagyunk, mint az angolok és a velsziek).</blockquote>

Csak 8 évet dolgoztam vámudvarban az EU előtt.
A határellenőrzés más tészta, de a multicégeknek, autógyár stb. kb. nem oszt, nem szoroz.
Behozzák bérmunkára, aktív feldolgozásra vámmentesen. Aztán viszik vissza.
Alkalmaznak még 3 embert aki benyújtja az elszámolásokat.
A legtöbb beszállító meg helyi.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 917
72 982
113
Origo főtrollnokát (szatomi) ismét hazugságon kapták:

<blockquote>VEZUV2016.07.28. 19:52:57
@oranje vrystaat

Az enyhe túlzás, hogy "soha", nyilván úgy értetted, hogy *mióta a szovjetek a kényszerkitelepítéssel szétosztották a krími pl. tatárokat és betelepítették az oroszokat ...
Amúgy meg a Krím félsziget a törököké ... papíron, szerződés szerint ... mondjuk viccesre vették, de a Katalin cárnő és a Szultán között létrejött szerződés - elvileg, jogilag - még mindig érvényben van! (harmadik kézbe nem mehet ... az oroszokon kívül, így a SZU szétesése után, vissza kellett volna, hogy szálljon a törökökre). Nyilván ez csak elvileg van így, de akkor is ...
http://24.hu/kulfold/2014/03/19/a-krim-a-torokoke/
(0)
Válaszolok


Napal Baji2016.07.28. 20:08:50
@VEZUV

Ne hazudj Vezuv!
Az 1921-ben Moszkvában aláírt török-orosz barátsági szerződésben feketén-fehéren le van írva, hogy minden korábbi, a két ország között léttrejött megállapodás érvényét veszti.
(1)
Válaszolok


VEZUV2016.07.28. 20:41:38
@Napal Baji

Te nagyon buta, nem látod, hogy a cikket másoltam be, <b>nem "én" hazudok</b>, mégis mennyi ész kell ahhoz, hogy ezt leírd, azok után, hogy egy cikkre hivatkozom, amiben ezt állítják. De köszi az infót, mindjár utána fogok nézni a neten, kíváncsi vagyok, hogy mi a fax volt ez az 1921-es történet...
</blockquote>

Vezuv nő, egy ostoba 50-es hárpia aki non-stop az Origon okoskodik. Gondolom se kutyája se macskája,ha ennyire ráér. Ott legalább meghallgatják és beszélgetnek vele.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
<blockquote rel="honved">A hazai fiatalság megtartására, a legjobb módszer, a gazdaság fejlődése. Ez egy jól működő országban kormányfüggetlen történet. A gazdaság piaci törvényei hozzák majd el az eredményt. Ennek jelei láthatóak, az utóbbi évek fejlődése, valamint ennek hatására megjelenő munkaerőhiány képében. Aminek következtében a nagyobb cégek már megkezdték a bérek emelését, amit szakemberek szerint folytatni is fognak. Ennek hatására, az állami szféra bérei is emelkedni fognak. Gond lehet a hazai kis és közepes vállalkozásokkal ,akik lehet nem fogják tartani a tempót, vagy nem is akarják, béremelés terén. Jól látható, az éves minimálbér tárgyalásokon is a legnagyobb kerékkötő, az ezen vállalkozásokat képviselő személyek álláspontja.
Nem vagyok szakember, ezért bátran nyilatkozhatom, szerintem az osztrák minimálbért, nettoban ,pár éven belül eléri a hazai átlag dolgozó ember. ( 1000 - 1200 euro )

Szerintem is,kell még úgy 20-30 év,és lesz annyi minimum akkor,mint az osztrákoknál most.
Az ég világon senkinek,és semmilyen gazdasági szereplőnek sem érdeke,hogy a perifériákon nőjenek a bérek,csak a melósnak/lakosságnak,akkor mitől nőnének?
</blockquote>

Közvetetten a cégeknek is érdeke, hogy nőjjenek a bérek. Így piacot nyernek, ráadásul helyben, nincsenek vámok, szállítási díjak, stb. Ha a 10 milliós Magyarországon is akkora bérek lennének, mint Németországban, máris nagyobb piaca lenne a Mercinek, Audinak az osztrák piacnál, vagy mintha megkapták volna a német piac 1/8-dát, ami azért nem kicsi.
A cégek azért nem akarnak emelni, mert nem akarnak elsők lenni, hisz ha az Audi ma emel és a többiek csak 1 év múlva követik, akkor azzal az Audi bérkiadása megnő, viszont piacot nem csinál szinte semmit (pár ezerrel több potenciális vásárlója lesz csak). Ezért kell egyszerre mindegyik cég emeljen.
Azt meg nem hiszem, hogy a kis vállalatok annyira megszenvednék, ha megnőnének a bérek. Csupán az elején lenne nehéz, aztán nekik is ugrásszerűen nőne a bevételük, ezáltal a profitjuk is.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
A cégeknek a bérköltségek emelkedése nem érdeke, viszont rá vannak már most kényszerülve és még inkább rá lesznek a jövőben. A munkaerő helyzet az, ami rákényszeríti őket a bérek emelésére.
Ami a piacokat illeti, a nemzetközi nagyvállalatok, amelyek meghatározzák a magyar gazdaságot is, az egész világra termelnek, nem néhány országra. Így a hazai majdnem 10 milliós piac igazából nem játszik.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nekem a komcsi rendszerben felvett hitelek a vesszőparipám továbbra is,ha lenne kormányzati akarat,és elég tesztoszteron termelő szerv,akkor ha elengedésről,törlésről nem is lehetne szó,de valamilyen könnyítésről,átütemezésről meg kellene tudniuk állapodni,és minden államadósságba addig befizetett fillért,oda kellene adni a dolgozóknak,egyenesen a fizetése mellé utalni,a törlesztés helyett,hogy fogyasszon többet,vegyen sűrűbben/több mosógépet,benzint,gumiabroncsot,edzőcipőt,pelenkát,sört(!!!),asztalterítőt,akármit,mert csak attól tudnának a munkáltatók több bért-mármint érezhető mértékben- kifizetni,ha nőne a cég forgalma,amihez kell a fogyasztás/vásárlás növekedése,ami csak akkor lehetséges,ha a lakosságnak van miből többet költeni.
Nem tudom a pontos számokat,de most valahol 25 000 000 000 000ft körül lehet,vannak hosszabb,rövidebb lejáratúak,20-1 év futamidő között,de csak elméletben számolva is,4.3 millió foglalkoztatott van.Ha legalább 20%-át sikerülne át ütemezni,vagy felfüggeszteni,/akármi,az ugye 5 000 000 000 000ft/év,az 416.6 milliárd ft/hó,a 4.3 millió foglalkoztatottra vetítve ~96 000ft/fő/hó,(remélem jól számoltam a tizedeseket,csak fejben szoroztam),vagyis az államadósság mindössze 20%-ának a törlesztése helyett,mondjuk 6 évig a törlesztésre szánt zsét egyenlően elosztanák a foglalkoztatottak között,akkor mindenki,a bérén felül havi ~96 000ft-ot kaphatna a bére mellé,az orvostól,a közmunkásokig,mindenki.
Lehetne fokozatosan felfuttatni,az első 2 ében,a 2 középsőben a maximumon tartani,majd az utolsó 2-ben kivezetni,mindenkinek a fantáziájára bízom,hogy mit tenne havi + 96 ropiva,főleg a családok,ahol mindkét szülő dolgozik,ha ennyi zsé visszaforogna a helyi gazdaságba,a lakosságtól,lenne e fejlődés,beruházás,nőne e a foglalkoztatottság?
izé,jutna e honvédelemre több?
Ha ezzel a programmal nem lehet választást nyerni,akkor semmivel szerintem.
Nyilván nem lenne egyszerű menet a hitelezőkkel,de ha van mögötted 2/3-ados többség,akkor át lehetne verni rajtuk,de még ha csak 10%-ról beszélünk is,az is havi 48 000ft/hó/ foglalkoztatott,és ez nem eltüntethető vállakozóknak,autógyáraknak juttatott állami pénz,hanem egyenesesen a számládra utalt kp,se adó,se semmi adminisztráció,csak az államkincstár a hitelezők számlályai helyett a tiedre utalja havonta,csak nem a semmibe fizetsz,hanem a senki által fel nem hatalmazott politikusaink által felvett,általunk sosem látott,semmiből teremtett zsé visszafizetésének 10(!!!!!)%-a.
Havi 48 000ft/hó/foglakoztatott.
Aki ismeri a pontos számokat a havi adósság törlesztésünkről,számolja ki pontosabban.

Az elgondolás jó, viszont gondok vannak az adatokkal.
Jelenleg kb. 3 milliárd euró az állam éves kamatkiadása. Ha ezt teljes egészében átütemeznéd pár évig és szétosztható lenne a kamatkiadás, akkor is csupán havi 55 eurót jelentene minden dolgozó személynek. Persze ez is valami, csak az a baj, hogy soha nem lehetne átütemezni a teljes adósságot.
Ha a 20%-ával tennéd meg (amit talán még le lehetne nyomni a hitelezők torkán), az havi 11 eurót jelentene pluszba, ami meg már semmi.
Viszont az átütemezéssel előjönnének olyan problémák, hogy lefokoznának a minősítőcégek, ami azt jelentené, hogy nőnének a kamatkiadások. Szóval semmit nem értünk el.

Én amit tennék az az lenne, hogy a jelenlegi alacsonyabb kamatok melett felvennék annyi hitelt, hogy az összes korábbi, nagyobb kamatozású hiteleket visszaadhassam. Ez könnyen megtehető lenne, hisz 1-2 éve már minden állampapír kibocsátáskor mindig jóval több papírra van vételi ajánlat, mint amennyit kibocsátanak. Én ahogy látom, ezt csinálják jelenleg is, ami nekem nem tetszik, hogy miért nem sokkal több papírt dobnak piacra?
A kamatköltségek csökkenésén megspórolt pénzzel adósságot csökkentenék, ami felminősítést hozhatna, így még olcsóbban lehetne a kötvényeket kiadni.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
<blockquote rel="honved"><blockquote rel="blogen">Nem húzna el senki. Hova? Otthagyják az EU-t? Ja, azt velünk együtt is megteszik. A feltételek, amiért idejöttek nem változnak. A vám pár százaléka kisebb gyakran, mint egy piaci árfolyamingadozás két divízió helyi valutája, vagy valamely nyersanyagár kapcsán. Idióta vicc azt hinni, hogy bárki lelép egy huxit miatt!

Az EU kilépés tragédia lenne, nagyon sok értelemben. Nem véletlen, hogy ma már az eddig kilépéspárti erő is abbahagyta ezt a kommunikációt.
Ami az itteni cégek, esetleges távozását illeti, egy kilépés esetén, ez nem fekete, vagy fehér.
Lennének biztosan, kisebb cégek, akik elmennének, de hova ? Feltehetően nem Európába, hanem akkor inkább a világ végére.
A nagyok nem mennének el. Az autógyártók és fő beszállítóik, olyan összegeket fektettek be eddig itt, amit nem lehet csak úgy felpakolni és elmenni. A magyar gyárak termelése egyetlen napra sem nagyon eshet ki. Mindegyik húzóerő a saját cégén belül. Az AUDI ebben kiemelkedik. A Suzuki Európában hol szerel még össze ? Az Opelnél van olyan motortípus, amit csak Szentgotthárdon gyártanak és napi mennyiség kell belőle, folyamatosan. A Mercedest nem ismerem, de gondolom a befektetett eddigi pénz olyan nagy, amit nem hagynának csak úgy veszni.
A fő beszállítói ezen cégeknek, szintén ebben a cipőben járnak.
Egyébként az Opel, a Suzuki, de talán az AUDI is, az EU csatlakozás előtt itt volt már.
Sokkal inkább gondolom, ha valami kósza gondolat jönne a kilépésről, akkor ezen cégek főemberei, mindent elkövetnének, hogy ne lépjünk ki.


</blockquote>

Nem távoznának nyugi. Előtte is kaptak vám és egyéb kedvezményeket. Minden menne ugyanúgy, csak egy kicsivel több papírmunka.
A európai országokkal előtte is minden működött flottul.
Csak a saját belső piacunkat jobban tudnánk védeni, szabályozni.
Bár a multik akkor is ugyanúgy elérnének mindent, mint most.

Nem változik semmi, ameddig pénz alapú világot élünk.
Ábrándozni lehet ennyi, de nem mi döntünk. Gumicsont, mint ezernyi másik, hogy legyen miről vitatkozni, agyalni.

Elvesztek nagyjaink a hosszú harc alatt. Örök igazság.
Nem a férgese hullott, az maradt.

Kutya ugat, karaván halad!
</blockquote>

Egy kilépéssel visszaállítanák a határokat ami kamionsorokat eredményezne. Megnőnek a szállítási idő és díj. Már ez hatalmas károkat okozna a gazdaságnak. A cégek nagy része just in time rendszerben működik. Amit ma legyártanak Németorszában, azt holnap Magyarországon összeszerelik, holnapután megy vissza a német boltokba. Senki sem akar órákig, netán napokig állni az áruval a határon. A magyar-román határon a migránsválság óta szigorítottak az ellenőrzésen. Sok problémát okoztak ezzel azoknak a cégeknek, akik a két ország között ingáztatják az árujukat. Nem egyszer állt nálunk is a gyártósor, mert a határon várt a kamion, de még olyan is volt, hogy miután végre átért a kamion, lejárt a vezetési ideje és át kelett pakolni egy másikra az árut.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Károk ... Emberek, eddig az orosz embargó miatt 4 mrd dollártól esett el a magyar gazdaság, amiatt hogy EU-tagok vagyunk. Mert egy részeges luxemburgi, meg két német idióta eldöntötte, hogy lefekszenek az amerikaiaknak.
Kompenzáció pedig nincs.
Viseld el a bevételkiesést azzal hogy abból is Amerika profitál, mivel pl. a kajaexportjuk szépen növekedett Oroszországba.
A németek meg sunyiba építik az északi vezetékrendszert, mert délen bezony "nem lehet".

És még mennyi mindenben szenvedünk korlátozást, amely, ha nem lenne kb az uniós pénzek "előnyénél" lennénk. Kicsiknek semmit, nagyoknak mindent. Ezt jelenti az "un" uniós "értékek" kifejezés, tömören. Ilyet persze nem oktatnak az egyetemen, csak hadarták azt a sok fasságot, aminek se eleje, se vége.
Továbbá még érdemes hozzátenni azt a kül- és belpolitikai-morális kárt amit kaptunk a csillagos kék zászlóval.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Károk ... Emberek, eddig az orosz embargó miatt 4 mrd dollártól esett el a magyar gazdaság, amiatt hogy EU-tagok vagyunk. Mert egy részeges luxemburgi, meg két német idióta eldöntötte, hogy lefekszenek az amerikaiaknak.
Kompenzáció pedig nincs.
Viseld el a bevételkiesést azzal hogy abból is Amerika profitál, mivel pl. a kajaexportjuk szépen növekedett Oroszországba.
A németek meg sunyiba építik az északi vezetékrendszert, mert délen bezony "nem lehet".

És még mennyi mindenben szenvedünk korlátozást, amely, ha nem lenne kb az uniós pénzek "előnyénél" lennénk. Kicsiknek semmit, nagyoknak mindent. Ezt jelenti az "un" uniós "értékek" kifejezés, tömören. Ilyet persze nem oktatnak az egyetemen, csak hadarták azt a sok fasságot, aminek se eleje, se vége.
Továbbá még érdemes hozzátenni azt a kül- és belpolitikai-morális kárt amit kaptunk a csillagos kék zászlóval.

Tudtommal a magyar képviselők is megszavazták az embargót. Máskor is volt már, hogy nemmel szavaztunk az EP-ben, nem harapták le érte a fejünk. Ezt sem kellett volna megszavazni.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 400
19 814
113
<i>"Károk ... Emberek, eddig az orosz embargó miatt 4 mrd dollártól esett el a magyar gazdaság, amiatt hogy EU-tagok vagyunk."</i>

Kár ez is, nem vitás. Azonban ettől a gazdaságunk nem omlott össze, meg sem érezte igazából, mert töretlenül fejlődik. Azonban egy EU kilépéssel, lényegében az ország teljes gazdasági összeomlását kockáztatnánk meg. Próbálja már megérteni mindenki, aki ezzel nem ért egyet, az is, hogy ha politikában lavírozgatunk is, gazdaságilag teljesen nyugati orientációban vagyunk és ez jelenti a fejlődés zálogát jelenleg és még hosszú ideig ez is fogja.
 
M

molnibalage

Guest
Előtte is kaptak vám és egyéb kedvezményeket. Minden menne ugyanúgy, csak egy kicsivel több papírmunka.
Ennél a résznél kerestem a kandi kamerát és a napárra néztem, hogy nem április elseje van -e... Kicsivel több papírmunka... Aha... Jaj...


Emberek, eddig az orosz embargó miatt 4 mrd dollártól esett el a magyar gazdaság, amiatt hogy EU-tagok vagyunk.
Ez a szám honnan származik...? Egyébként összemérve az EU-s pénzekkel meg az összeg, hát izé...

Mert egy részeges luxemburgi, meg két német idióta eldöntötte, hogy lefekszenek az amerikaiaknak.
A tagságnak vannak előnyei és hátrányai is. A jelenlegi állás az, hogy EU tagság nékül itthon lenne kb. 400-450 ezer ember, akik kivándoroltak 2005 óta. Enélkül és EU-s pénzek nélkül ez az szarkupac vezetőkkel megvert ország már régem csődbement volna...

A németek meg sunyiba építik az északi vezetékrendszert, mert délen bezony "nem lehet".
Itt most a gázvezetékre célzol? Milyen jó, hogy nem hallottál a ROHAUT vezetékről...

Egyesek tényleg ENNYIRE vakok, hogy mennyire jól jártunk az EU-val...?
 
M

molnibalage

Guest
A hazai felsőoktatás állapota is olyan fantasztikus, hogy a diákok számottevő és kimutatható része külföldre jár már egyetemre, és ott is állami finanszírozásra, mert ugyebár EU tagok vagyunk, tehát EU állampolgársággal ez is jár. Enélkül ez sem lenne.

Valahol csodás, hogy valakik mindig csak rinyálni tudnak, de a nyilvánvaló ás brutális előnyökre meg totálisan immúnisak... Kicsit azt érzem, hogy nekik minden szar...
 
Status
Not open for further replies.