[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
A 2-s villamos járatsűrűsége a duplája/triplája a HÉV-ének. Amikor a HÉV 10 percenként jár, akkor a villamos 3-5 percenként.
Persze, csak a HÉV 6 kocsis, a 2-es villamos meg szóló Ganz. Közelében nincs HÉV kapacitásához.

A CAF egyéb problémáját meg leírta Rommel.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 527
55 883
113
molnibalage
<i>
"Persze, csak a HÉV 6 kocsis, a 2-es villamos meg szóló Ganz. Közelében nincs HÉV kapacitásához."</i>

Fentebb írtam a számokat. A többi csak általános iskolás matematika ;-)

Rommel28
<i>
"A CAF <b>jelenleg</b> nem fér el a Lánchíd alatti alagútban a pesti oldalon. Meg a Szabadság-hídon sem. Ezért a Ganz ICS-k utoljára a 2-es meg a 47/49 vonalról fognak utoljára kihalni."</i>

A kulcsszót aláhúztam. Ez sem egy megoldhatatlan probléma.
A Ganz ICS-k cseréje pedig egyre sürgősebb. Gyakorlatilag millió km felett futott már mind.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
Azok a régi szép idők, amikor még a Gubacsi (Határ) út végétől is járt HÉV Csepelre!
Igaz, hogy csak két kocsis szerelvények voltak.
 
M

molnibalage

Guest
Azok a régi szép idők, amikor még a Gubacsi (Határ) út végétől is járt HÉV Csepelre!
Igaz, hogy csak két kocsis szerelvények voltak.
Mai szemmel azok villamosok voltak, csak HÉV-nek csúfolták őket. Ugyanez volt a törökbálinti HÉV és a Csepel vízműig járó egyvágányos HÉV is.

Fentebb írtam a számokat. A többi csak általános iskolás matematika ;-)
Csúcsidőben lefelé kerekítve 8 db 720 férőhelyes HÉV érkezik a Borárosra.

Csúcsidőben ideálisan - a be-kiállás és lámpaváltás miatt ez sosem valósult meg - 3,5 percenként megy egy irányba 2-es vili, 200 emberrel. Ez óránként 17 vili.

17 x 200 = 3400
8 x 720 = 5760

Nem értem, hogy mire a nagy mosoly úgy, hogy a HÉV-nél lefelé kerekítettem erőesen...

Ezenfelül azt is leírtam, hogy mivel az átszálló utasok nagy része a 4-6 felé megy ezért a 2-es vili összekötésének rohadtul nincs értelme. Annak már inkább lenne, hogy a Ráckevei és a Csepeli HÉV közös végállomása legyen bentebb, de annak meg már hely nincs vagy le kell bontani a Duna bevásárló izét. Ugyanis jelenleg a Ráckevei HÉV-en özönlő tömeg leszáll egy kötöttpályás járműről úgy, hogy átsétál egy másikhoz egy olyna úton, ahol 2-3 lápmaváltás alatt ér át az embertömeg és aztán még villamosra vár. A HÉV-nek át kellene menni az úton és lehetne köztes megállója a Mester utcánál, ahol a 24-es végállomása lehetne. A Borároson meg közös végállomás.

A 4/6 vilit a HÉV-vel összekötni műszaki képtelenségnek látszik, a 4/6 vonal olyan terheléssel megy, hogy amúgy sem tudnál beszúrni oda + villamos járatot.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 527
55 883
113
Molni

Azt remélem vágod, hogy a 6 részes HÉV/720 fő iszonyatosan irreális. A totál sík oldalra fordított ülőfelületű metrókon is nagy ritkán jön össze a 7-8 fő/ négyzetméter.
Maradjunk inkább a villamosoknál megadott 4 fő/ négyzetméternél.

Egy 6 részes HÉV-en ez kb. 500 fő összesen.
A 32 méteres közepes CAF-on 220 fő.
Az 56 méteres hosszú CAF-on 345 fő.

Most számoljuk újra!
A HÉV (106m) (valójában): 8*500 fővel= 4000 fő/óra
A HÉV (106m) (irreálisan): 8*720 fővel= 5760 fő/óra
CAF (32m) : 20*220 fővel= 4400 fő/óra
CAF (56m) : 20*345 fővel= 6900 fő/óra

A lényeg az, hogy a 2-s villamos és a csepeli HÉV vonalát egybe lehetne nyitni ha egy modern villamos típust is beszereznének.

A Ráckevei HÉV fejlesztésére anno az 5-ös metrót tervezték (Ráckevei HÉV+Észak-Déli metrószakasz+Szentendrei HÉV) de ez 1000+ milliárdos beruházás lenne. Így nem lesz :-(
Szóval nekem az is jó lenne ha a Ráckevei HÉV eljutna a Boráros térig valahogy.
 
M

molnibalage

Guest
A lényeg az, hogy a 2-s villamos és a csepeli HÉV vonalát egybe lehetne nyitni ha egy modern villamos típust is beszereznének.
Melyik részét nem értem meg annak, hogy a Csepeli HÉV továbbmenő forgalmának döntő része nem a 2-es vilire megy?

Melyik része nem világos annak, hogy az 56 méteres CAF nem rakható be a vonalra, mert a peronhossz kisebb...? Még a 32 méteres is 5 méterrel hosszabb, mint a jelenlegi Ganz...
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 967
18 513
113
<blockquote rel="fip7">huha.... Mi van itt :)

1. Őszinteséggel nem lehet választást nyerni, mert a fájó dolgokat senki sem szereti hallani.

2. A másik az, hogy a demokrácia a középszerűséget jutalmazza. Vagyis senki sem szavaz olyanra aki sokkal okosabb nála. Mert irritálja/irigyli stb....

3. Továbbá 1 ember önerőből nem tud választást nyerni. Ahhoz nagyon sok lojális emberrel kell rendelkeznie meg még több pénzzel. Horror munka fölépíteni egy alapszervezetet is egy megyében, nem, hogy egy országban. Évek komoly munkája ami sok pénzt igényel.

Irreális elképzelés az, hogy te majd elindulsz a választáson, igazakat meg keményeket mondasz azt nyersz XD
Ez nem így működik...


Részben igazad van,de akkor ez a politikai rendszer nem alkalmas,azon problémák megoldására,amit ő okozott?
Akkor mi a megoldás,ha a rendszer nem képes megoldani a saját hibáit?
Mire várjunk?</blockquote>

Megoldja, az ország gazdasági működése. Eljutottunk a Rubicon folyó partjára képletesen ,ami a gazdaságunkat illeti. Most át kell lépnünk rajta. Az országot húzó multik béremelései fogják ezt a lépést jelenteni, mert az ő lépésük e téren, húzni fogja maga után a KKV-t, az állami szférát is e téren.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 527
55 883
113
Melyik részét nem érted meg annak, hogy a 2-s is igen nagy forgalmat bonyolít le és kicsi hozzá a jelenlegi Ganz villamos kapacitása?

Melyik részét nem érted meg annak, hogy aki tovább akar menni, mondjuk az országház felé annak nem kell átszállnia a HÉV-ről? Vagy aki onnan akar haza menni Csepelre annak sem kell várnia a HÉV-re?

Melyik részét nem érted annak, hogy csökken az utazási idő és a komfort?

Melyik részét nem érted annak, hogy a szintkülönbség miatt a 4/6-osra így is úgyis át kell szállni?

Melyik részét nem érted meg annak, hogy a peron méret bizonyos határok között rugalmas, mert átépíthetőek?

Melyik részét nem érted annak, hogy mind a kettes villamos, mind a csepeli hév felújításra szorul?

Szerintem te kitaláltad magadnak, hogy "nem és kész" és most foggal körömmel ehhez ragaszkodsz. Csak tudnám miért?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 967
18 513
113
Szerintem meg sosem késő elkezdeni.Önállóan nyerhet valaki választást demokráciában?Mármint párt nélkül?Ha valaki végig haknizza az országot,és annyian szavaznak rá,hogy egymaga kormányozhat?

Nem .
Választást egy kialakult pártrendszeri struktúrában, csak bejáratott, országosan lefedett és ismert, szervezettel, vagy egyes embereikkel lényegében minden településen jelen lévő, jelentős anyagi erővel és médiával rendelkező politikai erő tud megnyerni.
 
M

molnibalage

Guest
Melyik részét nem érted meg annak, hogy a 2-s is igen nagy forgalmat bonyolít le és kicsi hozzá a jelenlegi Ganz villamos kapacitása?
Ezzel a 2-es jelenlegi állomásaival nem lehet járműcserével segíteni. A vonal fizikailag nem bír el többet.

Melyik részét nem érted meg annak, hogy aki tovább akar menni, mondjuk az országház felé annak nem kell átszállnia a HÉV-ről? Vagy aki onnan akar haza menni Csepelre annak sem kell várnia a HÉV-re?
A HÉV-ről leszállók 70-80%-a a 4/6-ra megy. A maradék megy a többi buszra és a 2-esre.

Melyik részét nem érted annak, hogy csökken az utazási idő és a komfort?
Mondom, kb. a fenti arányok vannak.

Melyik részét nem érted annak, hogy a szintkülönbség miatt a 4/6-osra így is úgyis át kell szállni?
Tudom, pont ez a baj.

Melyik részét nem érted meg annak, hogy a peron méret bizonyos határok között rugalmas, mert átépíthetőek?
Te mégis jármű cserét vízinoálsz.

Melyik részét nem érted annak, hogy mind a kettes villamos, mind a csepeli hév felújításra szorul?
Arra.

Egyébként meg a Csepeli HÉV-et a Szentendreivel akarják összekötni.

Szerintem te kitaláltad magadnak, hogy "nem és kész" és most foggal körömmel ehhez ragaszkodsz. Csak tudnám miért?
Egyáltalán nem erről van szó.
 

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
814
782
93
Az 5-ös metrót a hetvenes évek végén a Metróber mérnökei a Fővárosi Tanács utasítására kezdték tervezgetni. A 4-es metró tervezése után. Eredetileg a csepeli(akinemazmenjenki) hév és a ráckevei hév a Fővám téren csatlakozva a 4-es metróval. Ment volna át a Duna alatt a szentendrei hévhez. Na szerintem ennek csak akkor lehet realitása ha Felcsútot is érinti.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 814
305
83
Molni!
"Mai szemmel azok villamosok voltak, csak HÉV-nek csúfolták őket. Ugyanez volt a törökbálinti HÉV és a Csepel vízműig járó egyvágányos HÉV is. "
Bizony- bizony, azok mai szemmel is HÉV-ek voltak és a GANZ-gyár termékei!
Nézd meg az akkori villamosok kapacitását!
Moldova nem véletlen írt groteszket az 52-es villamosról.
 

theo

Well-Known Member
2016. június 1.
2 334
9 634
113
13659221_1038691422916343_8573667174000968994_n.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 049
54 180
113
<blockquote rel="papajoe"><blockquote rel="fip7">huha.... Mi van itt :)

1. Őszinteséggel nem lehet választást nyerni, mert a fájó dolgokat senki sem szereti hallani.

2. A másik az, hogy a demokrácia a középszerűséget jutalmazza. Vagyis senki sem szavaz olyanra aki sokkal okosabb nála. Mert irritálja/irigyli stb....

3. Továbbá 1 ember önerőből nem tud választást nyerni. Ahhoz nagyon sok lojális emberrel kell rendelkeznie meg még több pénzzel. Horror munka fölépíteni egy alapszervezetet is egy megyében, nem, hogy egy országban. Évek komoly munkája ami sok pénzt igényel.

Irreális elképzelés az, hogy te majd elindulsz a választáson, igazakat meg keményeket mondasz azt nyersz XD
Ez nem így működik...


Részben igazad van,de akkor ez a politikai rendszer nem alkalmas,azon problémák megoldására,amit ő okozott?
Akkor mi a megoldás,ha a rendszer nem képes megoldani a saját hibáit?
Mire várjunk?</blockquote>

Megoldja, az ország gazdasági működése. Eljutottunk a Rubicon folyó partjára képletesen ,ami a gazdaságunkat illeti. Most át kell lépnünk rajta. Az országot húzó multik béremelései fogják ezt a lépést jelenteni, mert az ő lépésük e téren, húzni fogja maga után a KKV-t, az állami szférát is e téren.

</blockquote>



Nekem nem úgy tűnik,hogy a multik érdemi béremelést fognak adni,és azt a kkv csak minimálisan fogja tudni követni,a mostani rendszer szerint,mert egyszerűen nincs akkora vásárlóerő,hogy többet fizessen a szolgáltatásért,az áruért.Ez 25 éve lett volna aktuális,amikor még volt vásárlóerő,de nem voltak multik,volt munkaképes,és munkakedvvel rendelkező népcsoport,már nincs újabb 10-15évünk,de talán 5-10 sincs,elfogyunk,mint az almás pite estig.
Az,hogy a multik a 100 000 ft-os nettót emelik 10-20 ezerrel,nem fogja megtartani a fiatalokat(sem),be kell(ene) lőni a béreket a nyugati,és a mostani bérek közé,legalább félútra,vagy közel hozzá,tekintettel arra,hogy az árak már felzárkóztak,szinte.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 049
54 180
113
<blockquote rel="papajoe">Szerintem meg sosem késő elkezdeni.Önállóan nyerhet valaki választást demokráciában?Mármint párt nélkül?Ha valaki végig haknizza az országot,és annyian szavaznak rá,hogy egymaga kormányozhat?

Nem .
Választást egy kialakult pártrendszeri struktúrában, csak bejáratott, országosan lefedett és ismert, szervezettel, vagy egyes embereikkel lényegében minden településen jelen lévő, jelentős anyagi erővel és médiával rendelkező politikai erő tud megnyerni.

</blockquote>



Vagyis a demokrácia így biztosítja működés képtelenségét,és megváltozhatatlanságát?
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 967
18 513
113
<blockquote rel="honved"><blockquote rel="papajoe"><blockquote rel="fip7">huha.... Mi van itt :)

1. Őszinteséggel nem lehet választást nyerni, mert a fájó dolgokat senki sem szereti hallani.

2. A másik az, hogy a demokrácia a középszerűséget jutalmazza. Vagyis senki sem szavaz olyanra aki sokkal okosabb nála. Mert irritálja/irigyli stb....

3. Továbbá 1 ember önerőből nem tud választást nyerni. Ahhoz nagyon sok lojális emberrel kell rendelkeznie meg még több pénzzel. Horror munka fölépíteni egy alapszervezetet is egy megyében, nem, hogy egy országban. Évek komoly munkája ami sok pénzt igényel.

Irreális elképzelés az, hogy te majd elindulsz a választáson, igazakat meg keményeket mondasz azt nyersz XD
Ez nem így működik...


Részben igazad van,de akkor ez a politikai rendszer nem alkalmas,azon problémák megoldására,amit ő okozott?
Akkor mi a megoldás,ha a rendszer nem képes megoldani a saját hibáit?
Mire várjunk?</blockquote>

Megoldja, az ország gazdasági működése. Eljutottunk a Rubicon folyó partjára képletesen ,ami a gazdaságunkat illeti. Most át kell lépnünk rajta. Az országot húzó multik béremelései fogják ezt a lépést jelenteni, mert az ő lépésük e téren, húzni fogja maga után a KKV-t, az állami szférát is e téren.

</blockquote>



Nekem nem úgy tűnik,hogy a multik érdemi béremelést fognak adni,és azt a kkv csak minimálisan fogja tudni követni,a mostani rendszer szerint,mert egyszerűen nincs akkora vásárlóerő,hogy többet fizessen a szolgáltatásért,az áruért.Ez 25 éve lett volna aktuális,amikor még volt vásárlóerő,de nem voltak multik,volt munkaképes,és munkakedvvel rendelkező népcsoport,már nincs újabb 10-15évünk,de talán 5-10 sincs,elfogyunk,mint az almás pite estig.
Az,hogy a multik a 100 000 ft-os nettót emelik 10-20 ezerrel,nem fogja megtartani a fiatalokat(sem),be kell(ene) lőni a béreket a nyugati,és a mostani bérek közé,legalább félútra,vagy közel hozzá,tekintettel arra,hogy az árak már felzárkóztak,szinte.</blockquote>

Érdemi béremelést fognak adni, mert erre kényszerülnek. Ami a vásárlóerőt illeti, az itt is évről, évre erősebb, de ez jelentéktelen. Mert a multik 100 %-ban a világ piacaira termelnek, nem kizárólag a magyarra. :)
A fővárosban és az ország nyugati felén, úgy gondolom, az osztrák bérszínvonal alsó részét, pár éven belül simán elérjük, vagy nagyon megközelítjük. A többi országrészben pedig utána, nem sokkal. Nálam ez a lélektani 1000 eurót jelenti, nettoban. Itt átlag netto bérre gondolok és elsősorban a termelő vállalatoknál. A többi része a gazdaságnak és a közszférának is követni fogja azonban, mert különben nem marad talpon. Munkaerő megtartó képessége egy ilyen jellegű bérösszegnek lehet hosszú távon.
Ami a kkv szektort illeti, hát nagy talány számmora, de lehet hogy sokan kihullanak a versenyben. Viszont munkaerejüket fel fogják szívni az erősek, tehát a munkanélküliségi viszonyokat nem fogja befolyásolni. Természetesen nagy sírás, rívás lesz, már az év őszén részükről, hogy ne legyenek béremelések jövőre nagyon, mert ők tönkremennek. Ennek a tönkremenésnek azonban a nagy része úgysem igaz persze. :)
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 967
18 513
113
Mondjuk itt épp egy kkv-s főember javasolja a béremelést, ez számomra új. :)

http://www.klubradio.hu/cikk.php?id=16&cid=201739
 
Status
Not open for further replies.