[Kantin] Magyarország

Status
Not open for further replies.
Szabadlábon maradhat az 50 éves férfi, akinek őrizet nélkül hagyott harci kutyája halálra marcangolt egy idős asszonyt az abaúji Monajon.

A gondatlanságból elkövetett emberöléssel vádolt gazda összesen öt kutyát, köztük három amerikai staffordshire terriert tartott – és annak ellenére sem gondoskodott az állatok elzárásáról, hogy azok rendszeresen kiszöktek az utcára, és félelemben tartották a környéken lakókat.

A gyilkos támadás 2015. október 29-én történt: egyik terrier átjutott a foghíjas kerítésen, majd átosont a szomszédos veteményesbe, és megtámadta az ott éppen krumplit gyűjtő idős asszonyt.

A kutya tépte, marcangolta áldozatát, 20-25 sebet ejtett a nőn, melyek közül több magában is halálos lett volna. A sértett még a mentők érkezése előtt meghalt – a orvosi szóhasználat szerint az „élettel összeegyeztethetetlen sérüléseket" szenvedett, vagyis végtagjait is leszakíthatta a megvadult terrier.

A kutyák büntetlen előéletű gazdájára kedden egytől öt évig terjedő, de végrehajtásában felfüggesztett fogházbüntetést kért a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Főügyészség.

http://www.origo.hu/itthon/20160927...ier-gazdaja-kutyatamadas-halaleset-monaj.html

****
Ez lenne a fideszes rendcsinálás?

Ha az embert nem Budaházy Györgynek hívják, akkor mit kell elkövetnie az embernek ahhoz, hogy börtönbe csukják?

És ne jöjjön senki azzal, hogy ha Orbánviktor tudná, akkor biztos nem így csinálná.
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis
Ha az embert nem Budaházy Györgynek hívják, akkor mit kell elkövetnie az embernek ahhoz, hogy börtönbe csukják?

Nono! Budaházat mindössze az választotta el a hétvégi robbantótól, hogy lebukott, mielőtt robbanthatott volna, pedig neki komplett szervezete is volt hozzá (azt nem tudjuk, hogy a hétvégéniek van e). Nagyon is megérdemelten kapta, amit kapott.
 
Nono! Budaházat mindössze az választotta el a hétvégi robbantótól, hogy lebukott, mielőtt robbanthatott volna, pedig neki komplett szervezete is volt hozzá (azt nem tudjuk, hogy a hétvégéniek van e). Nagyon is megérdemelten kapta, amit kapott.

Nono. Budaházyék esetén az egész eljárás koncepciós szagú volt, a bizonyítékok igen gyenge lábon álltak (ezzel kapcsolatban a bírónő egy igencsak felháborító megjegyzést is megengedett magának), de még ha ők is voltak, tevékenységük nem irányult emberélet kioltására. Szerintem az történt, hogy bíróság egyszerűen nem akarta/merte kimondani, hogy ez egy koncepciós per - ahogy a devizahiteles ügyekben sem merte kimondani a Kúria, hogy az egész biznisz úgy törvénytelen, ahogy van (Hpt 213) és kb. az összes

Az egyik esetben az volt az érv, hogy ez összeomlasztaná a hazai bankrendszert, a másik esetben meg azt mondta ki a bírónő, hogy "alapjaiban rendítené meg az igazságszolgáltatást, ha az lenne a kiindulópont, hogy a hatóság hamisított bizonyítékot tesz a bíróság asztalára. Ez kiindulási alap nem lehet".
 
Volt terrorszervezete? Volt. Volt bombája? Volt. Volt szándéka terrorizmusra? Volt. Üzenjük azt a terroristáknak, hogy ha nem sikerül, akkor legföljebb kiröhögünk és felfüggesztünk, mert nem akarunk semmilyen koncepciót rádhúzni, amit szerettél volna ugyan, de amihez túl hülye voltál?

Ne.
 
A magyar bérhelyzet történelmi perspektívában
Az agyelszívás jelensége még nehezebbé teszi, hogy tudással, ne pedig olcsósággal versenyezzünk

Magyarországon 2016 júliusában a nettó átlagkereset – közfoglalkoztatottak nélkül – 181 200 forint volt, ez körülbelül 584 euró. A szlovák érték 708, a cseh 793, a lengyel pedig 723 euró. Érdekességként említsük meg, hogy az osztrák érték 2009 euró.

http://mno.hu/velemeny/a-magyar-berhelyzet-tortenelmi-perspektivaban-1363382


Mikor lesznek végre normális bérek hazánkban?


(...) Azt, hogy egy esetleges kormányzati szemléletváltás (és ezzel együtt valamiféle bérrendezés) milyen messze van, azt legjobban Lázár János szavai jelzik, miszerint „a Fidesznek 2018-ra új programmal kell felkészülnie a választási kampányra, pontosan meg kell mondania, hogyan lesz versenyképesebb a társadalom – az oktatás, az egészségügy –, a gazdaság vagy mi történik a bérekkel. Meg kell mondania azt is, hogy mit fognak tenni azzal a munkabérnyomással, amely érdemben befolyásolja a magyar munkaerőpiaci helyzetet a következő időszakban, vagy mi lesz a járulékok sorsa 2017–2018-ban vagy azután” (mno.hu).

Más szavakkal: a kormányon lévőknek az elmúlt hat évben fogalmuk sem volt, hogy mi legyen (azon kívül, hogy kéne egymillió új munkahely meg dolgozzon mindenki) és ma sincs arról konkrét elképzelésük, hogyan lehetne rálépni a kiutat jelző sárga ösvényre és ameddig rájuk nem omlik a saját maguk eszkábálta rendszer, addig nem is akarnak semmit sem csinálni azon kívül, hogy minden marad úgy, ahogy eddig.
(...)

http://karvalyokfoldje.blog.hu/2016/09/26/mikor_lesznek_vegre_normalis_berek_hazankban


****
Amivel NEM értek egyet a cikkben:

. Ha – egyes közgazdászok ragyogó ötletét követve – egyik napról a másikra drasztikusan emelnék a béreket (közelítve a nyugat-európai nihillista szinthez), akkor a piacról élő cégek többsége egy-két hónapon belül lehúzhatná a rolót, mert az önköltség-növekedést nem tudnák érvényesíteni a piacon.

Szerintem aki nem tudná megoldani a jelenlegi bázisról egy akár azonnali 15-30%-os emelést, azt el is lehet felejteni, azért nem kár.

és az az egyesek által kitűnőnek vélt megoldás sem tűnik jobbnak, miszerint az állami szférában eszközölt drasztikus béremelés majd magával húzza a piaci béreket. És ez mit eredményezhet? Például azt, hogy az állami intézmények elszipkáznák a munkaerőt a versenyszférától, tehát nemcsak a külföldi, hanem a belföldi agyelszívás is beindulna ezerrel. Rövid időn belül a munkaerőgondok még nagyobbak lennének és az sem biztos, hogy az így, mesterségesen felhúzott piaci béreket a vállalkozók ki tudnák gazdálkodni.

Szerintem pedig ez jó lenne, mert bérversenyt (és munkakörülmény versenyt) generálna a kvalifikáltabb munkaerő piacán + amit az előbb írtam.

Ha pedig a kormányzat farkastörvényeket hirdet, azaz aki nem bírja a tempót (tőke híján nem tud termelékenységet növelni), az nem érdemli meg, hogy éljen és inkább menjen csődbe, az egyet jelentene a vállalkozói szféra szinte teljes kivéreztetésével

Valljuk meg, a hazai vállalkozások egy jelentős részéért nem lenne kár. Gyümölcsfákat is meg szokták metszeni tavasszal.

+

A cikkben hivatkozott írások:

Pogátsa Zoltán: Emelni kell a hazai béreket
http://mno.hu/gazdasag/pogatsa-zoltan-emelni-kell-a-hazai-bereket-1362789

Túl alacsony a minimálbér
Az emelés politikai akarat kérdése lenne csupán
http://mno.hu/gazdasag/tul-alacsony-a-minimalber-1363073
 
Volt terrorszervezete? Volt. Volt bombája? Volt. Volt szándéka terrorizmusra? Volt. Üzenjük azt a terroristáknak, hogy ha nem sikerül, akkor legföljebb kiröhögünk és felfüggesztünk, mert nem akarunk semmilyen koncepciót rádhúzni, amit szerettél volna ugyan, de amihez túl hülye voltál?

Ne.

Honnan veszed, hogy volt? Csak azért, mert az ügyészség vagy az elsőfok ezt mondta? Hazudtak ezek már nagyobbat is.
 
Volt terrorszervezete? Volt. Volt bombája? Volt. Volt szándéka terrorizmusra? Volt. Üzenjük azt a terroristáknak, hogy ha nem sikerül, akkor legföljebb kiröhögünk és felfüggesztünk, mert nem akarunk semmilyen koncepciót rádhúzni, amit szerettél volna ugyan, de amihez túl hülye voltál?

Ne.
Üzenjnük azt az állatartáshoz nem értő folytatólagosan idióta állattartoló tulajdonosonak, hogy ha gondatlanságból meghal valaki, akkor ez gyakorlatilag egy súlyosabb szóbeli dádá és ennyi...? Ennyit ér ma egy emberi élet...?

A politikát meg kár volt belekeverni.
 
Szerintem aki nem tudná megoldani a jelenlegi bázisról egy akár azonnali 15-30%-os emelést, azt el is lehet felejteni, azért nem kár.
Ezzel így generálisan nem értek egyet. Mert van olyan cég, ahol a személyzeti költségek vannak túlsúlyban, de van ahol tényleg nem jelentős ez.


Szerintem pedig ez jó lenne, mert bérversenyt (és munkakörülmény versenyt) generálna a kvalifikáltabb munkaerő piacán + amit az előbb írtam.
Az állami szférában igen sok "aktatologató" poszt van. Annak betöltéséhez nem kell végtelenül nagy szellemi teljesítmény. Tehát az ottani béremelés csak azt jelenti, hogy a valóban kvalifikáltabb munkaerőt kell jobban adóztatni, hogy arra teljen. Köszi, inkább nem...
 
Ezzel így generálisan nem értek egyet. Mert van olyan cég, ahol a személyzeti költségek vannak túlsúlyban, de van ahol tényleg nem jelentős ez.



Az állami szférában igen sok "aktatologató" poszt van. Annak betöltéséhez nem kell végtelenül nagy szellemi teljesítmény. Tehát az ottani béremelés csak azt jelenti, hogy a valóban kvalifikáltabb munkaerőt kell jobban adóztatni, hogy arra teljen. Köszi, inkább nem...

Gondolatom szerint a szolgáltató szektorra - annak egy részére - gondolsz. Ezek egy általános béremelésnél elég jól tudnák érvényesíteni áraikban a növekedést, mivel keresleti oldalon is nőne a fizetőképesség.

Az aktatologatók egy jelentős része is keményen végzi a munkáját, nem feltétlenül az ő hibája, hogy a rendszer sz*, mert sok benne a párhuzamosság/fölösleges lépcsőfok, vagy hogy nincs velük szemben normális és konkrét teljesítményelvárás.

Az állami szférába munkahelyei nagy általánosságban magasabb átlagos kvalifikáltságot igényelnek, mint a hazai versenyszféra munkahelyei. Gondolj az egészségügyre, egyetemi/középiskolai oktatókra, egyes államigazgatási ágazatokra, a rendőri/igazságszolgáltatási munka egyes részeire, stb. az állami szférában kevés olyan munkakör van, ami ne kívánna meg legalább egy erős érettségit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A magyar bérhelyzet történelmi perspektívában
Az agyelszívás jelensége még nehezebbé teszi, hogy tudással, ne pedig olcsósággal versenyezzünk

Magyarországon 2016 júliusában a nettó átlagkereset – közfoglalkoztatottak nélkül – 181 200 forint volt, ez körülbelül 584 euró. A szlovák érték 708, a cseh 793, a lengyel pedig 723 euró. Érdekességként említsük meg, hogy az osztrák érték 2009 euró.

http://mno.hu/velemeny/a-magyar-berhelyzet-tortenelmi-perspektivaban-1363382


Mikor lesznek végre normális bérek hazánkban?


(...) Azt, hogy egy esetleges kormányzati szemléletváltás (és ezzel együtt valamiféle bérrendezés) milyen messze van, azt legjobban Lázár János szavai jelzik, miszerint „a Fidesznek 2018-ra új programmal kell felkészülnie a választási kampányra, pontosan meg kell mondania, hogyan lesz versenyképesebb a társadalom – az oktatás, az egészségügy –, a gazdaság vagy mi történik a bérekkel. Meg kell mondania azt is, hogy mit fognak tenni azzal a munkabérnyomással, amely érdemben befolyásolja a magyar munkaerőpiaci helyzetet a következő időszakban, vagy mi lesz a járulékok sorsa 2017–2018-ban vagy azután” (mno.hu).

Más szavakkal: a kormányon lévőknek az elmúlt hat évben fogalmuk sem volt, hogy mi legyen (azon kívül, hogy kéne egymillió új munkahely meg dolgozzon mindenki) és ma sincs arról konkrét elképzelésük, hogyan lehetne rálépni a kiutat jelző sárga ösvényre és ameddig rájuk nem omlik a saját maguk eszkábálta rendszer, addig nem is akarnak semmit sem csinálni azon kívül, hogy minden marad úgy, ahogy eddig.
(...)

http://karvalyokfoldje.blog.hu/2016/09/26/mikor_lesznek_vegre_normalis_berek_hazankban


****
Amivel NEM értek egyet a cikkben:

. Ha – egyes közgazdászok ragyogó ötletét követve – egyik napról a másikra drasztikusan emelnék a béreket (közelítve a nyugat-európai nihillista szinthez), akkor a piacról élő cégek többsége egy-két hónapon belül lehúzhatná a rolót, mert az önköltség-növekedést nem tudnák érvényesíteni a piacon.

Szerintem aki nem tudná megoldani a jelenlegi bázisról egy akár azonnali 15-30%-os emelést, azt el is lehet felejteni, azért nem kár.

és az az egyesek által kitűnőnek vélt megoldás sem tűnik jobbnak, miszerint az állami szférában eszközölt drasztikus béremelés majd magával húzza a piaci béreket. És ez mit eredményezhet? Például azt, hogy az állami intézmények elszipkáznák a munkaerőt a versenyszférától, tehát nemcsak a külföldi, hanem a belföldi agyelszívás is beindulna ezerrel. Rövid időn belül a munkaerőgondok még nagyobbak lennének és az sem biztos, hogy az így, mesterségesen felhúzott piaci béreket a vállalkozók ki tudnák gazdálkodni.

Szerintem pedig ez jó lenne, mert bérversenyt (és munkakörülmény versenyt) generálna a kvalifikáltabb munkaerő piacán + amit az előbb írtam.

Ha pedig a kormányzat farkastörvényeket hirdet, azaz aki nem bírja a tempót (tőke híján nem tud termelékenységet növelni), az nem érdemli meg, hogy éljen és inkább menjen csődbe, az egyet jelentene a vállalkozói szféra szinte teljes kivéreztetésével

Valljuk meg, a hazai vállalkozások egy jelentős részéért nem lenne kár. Gyümölcsfákat is meg szokták metszeni tavasszal.

+

A cikkben hivatkozott írások:

Pogátsa Zoltán: Emelni kell a hazai béreket
http://mno.hu/gazdasag/pogatsa-zoltan-emelni-kell-a-hazai-bereket-1362789

Túl alacsony a minimálbér
Az emelés politikai akarat kérdése lenne csupán
http://mno.hu/gazdasag/tul-alacsony-a-minimalber-1363073


A bérre rakódó adókat is kellene radikálisan csökkenteni,röhelyesen magas,a nyugatiakkal összevetve,mégis ruppótlan az állam,legalábbis irányunkba.Emlékszem,valahogy miután beléptü nk az únióba közvetlenül,valami 220 körül volt az €,anyám a körházban szét túlórázta,meg éjszakázta magát,és 240 körüli bruttóból,alig a felét kapta meg,vicc
.Összehasonlítás képen,itt,Írországban a nettó bérem után kevesebb mint 8 százaléknyi járulékot fizet a főnököm,mindenestől,a két gyerekkel,és nem dolgozó egyik felnőttel évi 43 600€-ig nem kell jövedelem adót fizetni egyáltalán,ennyi nettóhoz otthon mennyi bruttót kellene kapni,100 ropit?
Röhej.
 
Jelenleg én úgy gondolom, a multik a fizetett bérek dupláját megadva is nyereségesek lennének. Ne feledjük, ezen cégek, anyaországukban is működnek és ott a bér jellegű költségeik, többszörösével haladják meg a magyarországit. Ennek ellenére, mivel működnek, gondolom ott is nyereségesek. Akik kihullanak, azok a hazai kis vállalkozások, értelemszerűen. Nem hinném hogy a néhány főt foglalkoztató kis cégek, szolgáltatásban érdekelt vállalkozások, vendéglátósok, stb., bírnának egybeinduló bérversenyt. Ami valljuk be, be is indult már.
 
Jelenleg én úgy gondolom, a multik a fizetett bérek dupláját megadva is nyereségesek lennének. Ne feledjük, ezen cégek, anyaországukban is működnek és ott a bér jellegű költségeik, többszörösével haladják meg a magyarországit. Ennek ellenére, mivel működnek, gondolom ott is nyereségesek. Akik kihullanak, azok a hazai kis vállalkozások, értelemszerűen. Nem hinném hogy a néhány főt foglalkoztató kis cégek, szolgáltatásban érdekelt vállalkozások, vendéglátósok, stb., bírnának egybeinduló bérversenyt. Ami valljuk be, be is indult már.
Gondolni egy dolog. És mi erre a bizonyíték? A magasabb hozzáadott érték sem mindegy illetve az, hogy amit itt spórolnak csoportszinten, azt ki lehet fizetni ott. Varázsütésre nem változik meg semmi... Ez egy folyamat...
 
A bérre rakódó adókat is kellene radikálisan csökkenteni,röhelyesen magas,a nyugatiakkal összevetve,mégis ruppótlan az állam,legalábbis irányunkba.Emlékszem,valahogy miután beléptü nk az únióba közvetlenül,valami 220 körül volt az €,anyám a körházban szét túlórázta,meg éjszakázta magát,és 240 körüli bruttóból,alig a felét kapta meg,vicc
.Összehasonlítás képen,itt,Írországban a nettó bérem után kevesebb mint 8 százaléknyi járulékot fizet a főnököm,mindenestől,a két gyerekkel,és nem dolgozó egyik felnőttel évi 43 600€-ig nem kell jövedelem adót fizetni egyáltalán,ennyi nettóhoz otthon mennyi bruttót kellene kapni,100 ropit?
Röhej.

Hagyjuk már ezt a mítoszt. A nyugatiakkal összevetve egyáltalán nem röhejesen magas -de a V4-ek közt sem kiugróan. A lényeg, hogy a magyar munkaerő teljes bérköltsége órára lebontva talán csak a románoknál meg a bolgároknál alacsonyabb az egész EU-ban.

2014-es:
http://ec.europa.eu/eurostat/statis..._hourly_labour_costs,_2014_(¹)_(EUR)_YB15.png

még több:
http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Wages_and_labour_costs/hu

Az EU-28 esetében az adóék 2013-ban 39,0 % volt.(lásd 2. táblázat). Az alacsony keresetűekre nehezedő adóteher 2013-ban Belgiumban, Magyarországon, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Ausztriában, Romániában, Lettországban és Svédországban volt a legmagasabb (mindegyik tagállamban 40,0 % felett). Ezzel szemben a legkisebb adóteher Máltán, Írországban és az Egyesült Királyságban (30,0 % alatt), valamint Cipruson (a legfrissebb adatok 2007-esek) nehezedett az alacsony keresetűekre.


Ez meg egy 2013-as állapotot mutató OECD-s diagramm:

http://taxfoundation.org/sites/taxfoundation.org/files/docs/Figure-2.png

Szóval igen, lehetne kisebb a járulék mértéke, nem igaz, hogy ezzel egyedülállóak lennénk, mert egy csomó más országban hasonlóan magas, és ahhoz, hogy csökkenjen lényegesen nagyobb béralap kellene.
 
Nem tudom, de ha tényleg a sok libsi elmegy érvénytelenűl szavazni, akkor arról fog visítani a baloldali sajtó, hogy elcsalják a szavazást, mert még soha ennyi érvénytelen szavazat nem volt.
 
Ha valaki érvénytelenül szavaz ahogy a kutyafiak ajánlják, az is bővíti a választási részvételt?

A részvételt igen, az érvényességet nem. Az érvényességhez 50%+1 érvényes szavazat kell. Ha ez nincs meg, akkor mint ha meg sem történt volna az egész. Van még az eredményesség, amikor érvényesség esetén a szavazatok 50%+1 része egy választ ad (Igen vagy Nem). Eredménytelenség esetünkben csak szavazategyenlőség esetén állhatna fel. Nyilván ez most kizárt.
 
Én az alacsony részvételtől tartottam, de akkor így csak meglesz. Sajnos a 20 kötüli korosztályban elég népszerűek ezek az idióták, aggódom.
 
Status
Not open for further replies.