T
torsen
Guest
Adókedvezmények, állami hozzájárulás (olykor milliárd HUF), német viszonylatban gyenge szakszervezet, 30 nap helyett 20, béka segge alatti munkavédelem (ha meg van valami, akkor nevetségesek a bírságok), 37,5 óra helyett minimum 40, EUR/HUF ingadozás, alacsony bérek...
Állami hozzájárulás: pl most a BMW alá az állam 125 milliárdnyi infrastruktúra fejlesztést végez (itt Debrecenben úgy hívják, hogy észak-nyugati ipari övezet fejlesztése, de ilyen ipari övezet korábban nem volt (termőföld volt) , és nem is volt tervben. Valami miatt a BMW rábökött arra a területre (kedves vezetőink meg rábólintottak) amit most út/vasút/autópálya/kerékpárút/ elektromos és egyéb közmű fejlesztéssel alaposan megturbóznak 125 milliárdért. Pedig pont egy BMW-nyi hely már kialakításra került a déli ipari parkban, közvetlenül a reptér szomszédságában) Ezt infrastruktúra fejlesztésnek tüntetik fel, de egyértelműen és egyedül a BMW-nek jó. (meg a nagymacsi lakosságnak kb. 800 embernek) Közben a város (220000 lakos) meg a nappali órák nagy részében közlekedésre alkalmatlan. A bevezető utak átbocsátó képessége kicsi. A belső forgalmat tehermentesíteni képes elkerülő utak nincsenek, a várost átszelő 100-as vasútvonalon 3 felüljáró van de legalább még 2 kellene. (Van úgy, hogy állok a biciklimmel a sorompónál és 4 vonatot várok ki a reggeli csúcsban) És ne felejtsük el a magyar 9%-os társasági adót sem, és a most tervbe vett (elsősorban az autóipari szezonalitás miatt az autógyártóknak kedvező) tervezett munka törvénykönyvi módosítást évi 400 túlóra lehetőségével amit tetéz a 3 évenkénti elszámolás.