A holland nagykövet is bringával járt Bp-n munkába dombnak felfele öltönyben.
http://hvg.hu/kultura/20150420_A_holland_nagykovet_uzent_a_magyar_bringa
Volt egyetemi tanárom itt azt mondaná, hogy sok a duma. Mutasd a számokat és bizonyítékokat...
Itthon ez álom. Külföldön meg fizetnek azért, hogy városban néhány km-es táv vagy akár nagyobb táv miatt se üljél autóba. Fejben "picit" előrébb vannak, mint itthon..
Én anno még Szigetszentmiklósról azért jártam 16-18-21 km-re dolgozni és röplabdázni bringával, mert még a tömegközlekedésnél is gyorsabb voltam... Nem kicsit, sokkal. Kelenföldről 90 perc volt a tömegközlekedés ideális esetben. Bringával, ha nem sierttem és nem volt ellenszél, akkor 45+5 perc öltözés.
Te figyu, GPS és online kamera van rajtam és ott ülsz a vállamon, hogy tudod, hogy merre tekerek és hogyan?
Nagy átlagban én megyek el az álló kocsisor mellett a belvárosban, azon kívül meg simán elférnek mellettem az autók. A nagy teherautóknál és buszoknál lehúzodól, hogy menjen, mert ők nem tudnak csak úgy előzni. Eddig mindengyik megköszönte.
Igen, mind. Hozzállás kérdése az egész...
A napi útvonalanom a mellékutcákban gyakorlatilag autó nem jár, ha meg jön simán elfér mellettem. Nem tartok fel senkit, a maradék része meg bringaút. A városban egyre jobban lehetséges már a fő irányokban bringaúton menni, kivéve Nagykörút, de ezt úgy védem ki, hogy a Kiskörúton megyek, ahol végig van már kerékpáros sáv egészen a Nyugati pu-ig. Vagy, ha észak Budáról jövök, akkor a Petőfi utca - Vörösmarty tér tengelyen ott, ahol nincs kocsi és a bringázás megengedett szembe is egyirányún. A Nagykörútón meg a Margit hídig van már kerképáros nyom. Budán van É-D-i kerképáros út váron belül és kívül is.Máhol meg jellemzőn akkora a dugó, hogy én előzöm a sok pöfögő autóst. A Petőfi hídon is van már kerékpárút és onnantól fogva is kisforgalmú utcán megyek, ahol 30-as tábla van, de ennyivel ott senki nem megy, mert képtelenség. Ezzel az útjaim 85-90%-a le van fedve, a szórakozásból hegymászásnál meg aztán tényleg nem tartok fel senkit és Normafa után behajtás sincs oda kocinak.
Az autók tartanak fel jellemzően engem és nem én őket csúcsidőben a belvárosban.
Pompásan megszakértetted Budapest átjárhatóságát bringával , így akkor oda nem is kell kerékpárút fejlesztés.
Nagyon jó lenne, ha leszoknál annak a megszakértéséről, amiről láthatólag fogalmad nincs, mert úgy látom te nem tekersz. Én meg úgy évi 3500-4000+ km-et.