[Kantin] Magyarország

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 185
50 541
113
Tőlünk nyugatabbra ezért nemhogy támogatják, hanem km alapon is fizetnek/térítik ezt...
Én futni szoktam/hóban - jégen - nagy hidegben csak gyalogolok/ A pontból B-be, úgyhogy én is sportolok, meg nem is szennyezem a fővárosi levegőt, szerintem amúgy támogatni kéne engem is. Majd írok nekik km-t, hogy küldjék a zsetont :p.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Ha te is láttál ilyet, akkor legalább ne mondanád hogy nem a pénzen múlik az emberek élete.
Azt probaltam elmagyarazni, hogy nem a stadionokra koltott penz volt a problema mert idoben sem stimmel a torteneted. Mindent arra vezetsz vissza, ami nonszensz. Onmagaban hulyeseg egy felcsuti stadion, de nem ez a baj az eu-vel. Csak a te indokolsz mindent(!) ezzel. Fejben mar szazszor elkoltotted az osszes stadion arat, de azzal nem szamolsz milyen pozitiv hatasai vannak annak, hogy a diktatorunk kolt a sportra. Csak hogy ne elmeleti sikon agyaljunk, emlekeztetnelek egy korabbi sportminiszterunk munkassagara. Abba az egesz orszag belebetegedett. Szo szerint is.
Az egeszsegugyre koltott penz hatasa pedig jol ismert. Ha exponencialisan noveled a beletett penzt, akkor a varhato elettartam linearisan novekszik. De van jo hir is...
Értem én meg érzem is hogy van amiben talán jobb a helyzet mint 10 évvel korábban, de lehetne sokkal jobb is ha nem szórnák az állampénzt vasvillával a feneketlen kútba.
... a jo hir pedig, hogy rendszerhibak kijavitasa eseten sokkal nagyobb hasznot lehet elerni. Az eu mukodese kozel sincs az optimalishoz. Jelenleg valoban egy feneketlen kut, de ezeket a hibakat ki lehet javitani. (Csak nagyon keves ember latja ezt at.)

Még a kerékározást sem támogatják semmilyen szinten,
A kerekparozas tamogatasa miatt boven lesz epitesi munka a jovoben. De amig az M5-os koncesszio le nem jar addig csak a tervezesi fazisrol lehet szo.
Mondjuk a semmilyen szinten - kifejezest tulzonak tartom. De ha azt hiszed, hogy majd valaki fizetni fog neked mert biciklizel, akkor nagyon el vagy tevedve.
pedig azzal egyszerre sportolok
Ezt miert mondod? Most akkor kulonbozik a sport a tobbi hobbitol vagy nem? Dontsetek mar el!
és nem szennyezem a főváros levegőjét...
Amig nincs kialakitva a teljes bicikliut-halozat Pesten, addig ez nem teljesen igaz. Te kozvetlenul nem szennyezel, de ha lelassitod a kozlekedest - mert nincs sajat biciklis uthalozat - akkor masok eppen miattad szennyeznek tobbet.

Ehhez képest Hollandiában még a gyárigazgató is biciklivel jár, pedig mindennap autókázhatna.
Mindig egy picit szkeptikus vagyok az ilyen mesebe illo tortenetekkel. :)
Ha ott minden biciklis autoba ulne akkor az tulterhelne a kozlekedesi infrastukturat es nem tudnanak kozlekedni egyaltalan. Nem hiszem, hogy lenne valasztasuk.
A masik pedig, hogy sok helyen a sajatos infrastukturajukkal mar olyan kiepitettsegi szintet ertek el, hogy a telepulesek gyakorlatilag osszernek. Hiaba akarnak kornyezettudatosnak tunni, ha eppen ezzel tuntettek el a termeszetes elohelyeket.
 
  • Tetszik
Reactions: akagi and fip7
M

molnibalage

Guest
Hát nem mese ez :)
Egy Nederlandos nagyfőnökről biztos tudok, illetve egy hágai szoftvercég vezéréről, személyes érintettség okán ...
A holland nagykövet is bringával járt Bp-n munkába dombnak felfele öltönyben.
http://hvg.hu/kultura/20150420_A_holland_nagykovet_uzent_a_magyar_bringa

Fejben mar szazszor elkoltotted az osszes stadion arat, de azzal nem szamolsz milyen pozitiv hatasai vannak annak, hogy a diktatorunk kolt a sportra.
Volt egyetemi tanárom itt azt mondaná, hogy sok a duma. Mutasd a számokat és bizonyítékokat...

De ha azt hiszed, hogy majd valaki fizetni fog neked mert biciklizel, akkor nagyon el vagy tevedve.
Itthon ez álom. Külföldön meg fizetnek azért, hogy városban néhány km-es táv vagy akár nagyobb táv miatt se üljél autóba. Fejben "picit" előrébb vannak, mint itthon..

Én anno még Szigetszentmiklósról azért jártam 16-18-21 km-re dolgozni és röplabdázni bringával, mert még a tömegközlekedésnél is gyorsabb voltam... Nem kicsit, sokkal. Kelenföldről 90 perc volt a tömegközlekedés ideális esetben. Bringával, ha nem sierttem és nem volt ellenszél, akkor 45+5 perc öltözés.

Amig nincs kialakitva a teljes bicikliut-halozat Pesten, addig ez nem teljesen igaz. Te kozvetlenul nem szennyezel, de ha lelassitod a kozlekedest - mert nincs sajat biciklis uthalozat - akkor masok eppen miattad szennyeznek tobbet.
Te figyu, GPS és online kamera van rajtam és ott ülsz a vállamon, hogy tudod, hogy merre tekerek és hogyan?

Nagy átlagban én megyek el az álló kocsisor mellett a belvárosban, azon kívül meg simán elférnek mellettem az autók. A nagy teherautóknál és buszoknál lehúzodól, hogy menjen, mert ők nem tudnak csak úgy előzni. Eddig mindengyik megköszönte. Igen, mind. Hozzállás kérdése az egész...

A napi útvonalanom a mellékutcákban gyakorlatilag autó nem jár, ha meg jön simán elfér mellettem. Nem tartok fel senkit, a maradék része meg bringaút. A városban egyre jobban lehetséges már a fő irányokban bringaúton menni, kivéve Nagykörút, de ezt úgy védem ki, hogy a Kiskörúton megyek, ahol végig van már kerékpáros sáv egészen a Nyugati pu-ig. Vagy, ha észak Budáról jövök, akkor a Petőfi utca - Vörösmarty tér tengelyen ott, ahol nincs kocsi és a bringázás megengedett szembe is egyirányún. A Nagykörútón meg a Margit hídig van már kerképáros nyom. Budán van É-D-i kerképáros út váron belül és kívül is.Máhol meg jellemzőn akkora a dugó, hogy én előzöm a sok pöfögő autóst. A Petőfi hídon is van már kerékpárút és onnantól fogva is kisforgalmú utcán megyek, ahol 30-as tábla van, de ennyivel ott senki nem megy, mert képtelenség. Ezzel az útjaim 85-90%-a le van fedve, a szórakozásból hegymászásnál meg aztán tényleg nem tartok fel senkit és Normafa után behajtás sincs oda kocinak.

Az autók tartanak fel jellemzően engem és nem én őket csúcsidőben a belvárosban.

Nagyon jó lenne, ha leszoknál annak a megszakértéséről, amiről láthatólag fogalmad nincs, mert úgy látom te nem tekersz. Én meg úgy évi 3500-4000+ km-et.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 108
3 148
113
Hát nem mese ez :)
Egy Nederlandos nagyfőnökről biztos tudok, illetve egy hágai szoftvercég vezéréről, személyes érintettség okán ...
Egyrészt igaz,másrészt pedig oriási dugók vannak és kényszerhelyzetben vannak.....Haarlemben lakik tesóm..és tudja ha 7 45 után indul,akkor halál.A kerékpáros kint kb az "isten" dúr le a járdáról nem néz körbe stb
 
  • Tetszik
Reactions: Panzerfaust

csibeszke

Well-Known Member
2015. február 12.
1 749
4 052
113
A holland nagykövet is bringával járt Bp-n munkába dombnak felfele öltönyben.
http://hvg.hu/kultura/20150420_A_holland_nagykovet_uzent_a_magyar_bringa


Volt egyetemi tanárom itt azt mondaná, hogy sok a duma. Mutasd a számokat és bizonyítékokat...


Itthon ez álom. Külföldön meg fizetnek azért, hogy városban néhány km-es táv vagy akár nagyobb táv miatt se üljél autóba. Fejben "picit" előrébb vannak, mint itthon..

Én anno még Szigetszentmiklósról azért jártam 16-18-21 km-re dolgozni és röplabdázni bringával, mert még a tömegközlekedésnél is gyorsabb voltam... Nem kicsit, sokkal. Kelenföldről 90 perc volt a tömegközlekedés ideális esetben. Bringával, ha nem sierttem és nem volt ellenszél, akkor 45+5 perc öltözés.


Te figyu, GPS és online kamera van rajtam és ott ülsz a vállamon, hogy tudod, hogy merre tekerek és hogyan?

Nagy átlagban én megyek el az álló kocsisor mellett a belvárosban, azon kívül meg simán elférnek mellettem az autók. A nagy teherautóknál és buszoknál lehúzodól, hogy menjen, mert ők nem tudnak csak úgy előzni. Eddig mindengyik megköszönte. Igen, mind. Hozzállás kérdése az egész...

A napi útvonalanom a mellékutcákban gyakorlatilag autó nem jár, ha meg jön simán elfér mellettem. Nem tartok fel senkit, a maradék része meg bringaút. A városban egyre jobban lehetséges már a fő irányokban bringaúton menni, kivéve Nagykörút, de ezt úgy védem ki, hogy a Kiskörúton megyek, ahol végig van már kerékpáros sáv egészen a Nyugati pu-ig. Vagy, ha észak Budáról jövök, akkor a Petőfi utca - Vörösmarty tér tengelyen ott, ahol nincs kocsi és a bringázás megengedett szembe is egyirányún. A Nagykörútón meg a Margit hídig van már kerképáros nyom. Budán van É-D-i kerképáros út váron belül és kívül is.Máhol meg jellemzőn akkora a dugó, hogy én előzöm a sok pöfögő autóst. A Petőfi hídon is van már kerékpárút és onnantól fogva is kisforgalmú utcán megyek, ahol 30-as tábla van, de ennyivel ott senki nem megy, mert képtelenség. Ezzel az útjaim 85-90%-a le van fedve, a szórakozásból hegymászásnál meg aztán tényleg nem tartok fel senkit és Normafa után behajtás sincs oda kocinak.

Az autók tartanak fel jellemzően engem és nem én őket csúcsidőben a belvárosban.
Pompásan megszakértetted Budapest átjárhatóságát bringával , így akkor oda nem is kell kerékpárút fejlesztés. :)
Nagyon jó lenne, ha leszoknál annak a megszakértéséről, amiről láthatólag fogalmad nincs, mert úgy látom te nem tekersz. Én meg úgy évi 3500-4000+ km-et.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
A holland nagykövet is bringával járt Bp-n munkába dombnak felfele öltönyben.
http://hvg.hu/kultura/20150420_A_holland_nagykovet_uzent_a_magyar_bringa


Volt egyetemi tanárom itt azt mondaná, hogy sok a duma. Mutasd a számokat és bizonyítékokat...


Itthon ez álom. Külföldön meg fizetnek azért, hogy városban néhány km-es táv vagy akár nagyobb táv miatt se üljél autóba. Fejben "picit" előrébb vannak, mint itthon..

Én anno még Szigetszentmiklósról azért jártam 16-18-21 km-re dolgozni és röplabdázni bringával, mert még a tömegközlekedésnél is gyorsabb voltam... Nem kicsit, sokkal. Kelenföldről 90 perc volt a tömegközlekedés ideális esetben. Bringával, ha nem sierttem és nem volt ellenszél, akkor 45+5 perc öltözés.


Te figyu, GPS és online kamera van rajtam és ott ülsz a vállamon, hogy tudod, hogy merre tekerek és hogyan?


A napi útvonalanom a mellékutcákban gyakorlatilag autó nem jár, ha meg jön simán elfér mellettem. Nem tartok fel senkit, a maradék része meg bringaút. A városban egyre jobban lehetséges már a fő irányokban bringaúton menni, kivéve Nagykörút, de ezt úgy védem ki, hogy a Kiskörúton megyek, ahol végig van már kerékpáros sáv egészen a Nyugati pu-ig. Vagy, ha észak Budáról jövök, akkor a Petőfi utca - Vörösmarty tér tengelyen ott, ahol nincs kocsi és a bringázás megengedett szembe is egyirányún. A Nagykörútón meg a Margit hídig van már kerképáros nyom. Budán van É-D-i kerképáros út váron belül és kívül is.Máhol meg jellemzőn akkora a dugó, hogy én előzöm a sok pöfögő autóst. A Petőfi hídon is van már kerékpárút és onnantól fogva is kisforgalmú utcán megyek, ahol 30-as tábla van, de ennyivel ott senki nem megy, mert képtelenség. Ezzel az útjaim 85-90%-a le van fedve, a szórakozásból hegymászásnál meg aztán tényleg nem tartok fel senkit és Normafa után behajtás sincs oda kocinak.

Az autók tartanak fel jellemzően engem és nem én őket csúcsidőben a belvárosban.

Nagyon jó lenne, ha leszoknál annak a megszakértéséről, amiről láthatólag fogalmad nincs, mert úgy látom te nem tekersz. Én meg úgy évi 3500-4000+ km-et.
Molni!
Sok mindenben egyetértünk, de a hozzáállásod kívánni valót hagy magad után! Mert, hát, ugye: "stílus maga az ember!"
Már nem árulok el titkot, hogy nyugdíjas vagyok. Míg dolgoztam, gk. volt a seggem alatt. Angyalföldön volt a garázsunk. Haza is járhattam volna vele, de inkább gyönyörködtem a fővárosunk szépségeiben, és hazagyalogoltam Kelenföldre. Nap, mint nap! Később egy kicsit közelebb kerültem az otthonomhoz és a Ferencz József hídon ( Szabadság Híd), csak azért mert egy ezüst szegecs őrzi az emlékét! Jövet- menet sétáltam a hídon. Egyik reggel mentem dolgozni és a hídon találkoztam a sokszor kikerült biciklistával, aki az egész hidat magáénak tekintette. Utána szóltam és fölénybe érezvén magát lekevert egy pofont minden párbeszéd nélkül. Sírva vitte el magát és a bringáját! Lehet, hogy Te voltál az? Ez az incidens a kétezres évek elején történt. Mondjuk, nekem is egy szemüvegbe került. A példabeszédem lényege, hogy Te és én meg mindegyikünk ugyan úgy szennyezi a környezetét ebben a kapitalista társadalomban! A sok kemikália, amit ránk zúdítanak mindenféle formában, és nem a vegyi anyag gyárak fizetik az adót! Ha, büntetnék ezen gyárakat és a gyógyszergyárakat! Nem kerülne ennyibe az egészségügy. Ja! Jutna a honvédelemre is egy kis mani.
Remélem, nem tapostam bele a kis érzékeny lelkivilágodba!?
Ez az idézeted nagyon-nagyon tetszik:
"Nagy átlagban én megyek el az álló kocsisor mellett a belvárosban, azon kívül meg simán elférnek mellettem az autók. A nagy teherautóknál és buszoknál lehúzodól, hogy menjen, mert ők nem tudnak csak úgy előzni. Eddig mindengyik megköszönte. Igen, mind. Hozzállás kérdése az egész..."
..és, amikor kapsz egy autóstól egy "bodicseket"? Kiszúrod a gumiját vagy letöröd a tükrét?
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 958
22 843
113
Bringával, ha nem sierttem és nem volt ellenszél, akkor 45+5 perc öltözés.
Napi sportnak szerintem is jo valasztas. Mondjuk a zuhany idejet add hozza! A kollegaid is jobban fognak kedvelni.:)
Nagy átlagban én megyek el az álló kocsisor mellett a belvárosban, azon kívül meg simán elférnek mellettem az autók.
Nem minden biciklis vezet olyan kulturaltan mint te, ugye azt te is latod? Eleg egy eszetlen, hogy dugot okozzon.
Nagyon jó lenne, ha leszoknál annak a megszakértéséről, amiről láthatólag fogalmad nincs, mert úgy látom te nem tekersz. Én meg úgy évi 3500-4000+ km-et.
El vagy tevedve. En is bicikli parti vagyok (...valamennyire. Vegulis csajoknak tok jo. :D).
Csak annyit mondtam, hogy a holland infrastrukturanak is megvannak a sajat hibai. Jo lenne nem importalni azokat, hanem inkabb okosabban kellene csinalni. Az elmult napokban itt tobbszor is felmerult a varosokat osszekoto autoutak melle epitett bicikliut. Ez tok jo, csak ennek kovetkezteben idovel osszenohetnek a varosok, ami tragedia lenne a kornyezetre nezve. Igy is levagyunk maradva a vadak atjaroinak biztositasaval. Tetszik, nem tetszik, de ezt valahogy meg kell oldanunk. (Dombokat, atjarokak kell epitenunk sik terepre, meg ilyesmik.) Ma olaszorszagban olyan szinten mozaikokra esett szet a termeszet, hogy idonkent MO-rol visznek oda peldaul nyulakat, hogy ne legynek belterjesek az allatok. Felolem aztan promozhatjatok a kerekparozast a holland kiralynovel is, de attol meg ez egy valos problema marad.
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
M

molnibalage

Guest
Még az autós feltart témára reagálva. Valójában egyik autós tartja fel a másikat.

A parkoló autók. Az Infoparkban a Lánymányosi hídnál mindkét oldalon autók parkolnak. Tehát egy olyan úton, ahol 3 autó elfér egymás mellett jár 1 autó. A belvárosban a parkoló autók a gyalogos forgalmat (!) kiszorítják sok helyen. Vicc...

A parkolóhelyet kereső autók is mástól veszik el a helyet. Ez néha 1/3 arány. Én még nem láttam bringást parkoló helyért körözni... :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 802
2 555
113
Még az autós feltart témára reagálva. Valójában egyik autós tartja fel a másikat.

A parkoló autók. Az Infoparkban a Lánymányosi hídnál mindkét oldalon autók parkolnak. Tehát egy olyan úton, ahol 3 autó elfér egymás mellett jár 1 autó. A belvárosban a parkoló autók a gyalogos forgalmat (!) kiszorítják sok helyen. Vicc...

A parkolóhelyet kereső autók is mástól veszik el a helyet. Ez néha 1/3 arány. Én még nem láttam bringást parkoló helyért körözni... :)
Jujj Molni, te itt Angliában befonnád a hajadat a parkoló autók miatt! :D Minden háztartásban van min. 2 autó( 65 százalékban 3). A garázsok kb. Mini Cooperre vannak tervezve, szóval mindenki az a ház előtt parkol! :D A járdán még gyalog is alig lehet elférni. Az utak sokkal keskenyebbek mint otthon, szóval nem egy leányálom itt sem, pedig pénz az lenne rá itt szvsz.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 510
60 028
113
Jujj Molni, te itt Angliában befonnád a hajadat a parkoló autók miatt! :D Minden háztartásban van min. 2 autó( 65 százalékban 3). A garázsok kb. Mini Cooperre vannak tervezve, szóval mindenki az a ház előtt parkol! :D A járdán még gyalog is alig lehet elférni. Az utak sokkal keskenyebbek mint otthon, szóval nem egy leányálom itt sem, pedig pénz az lenne rá itt szvsz.
És gyakran a sorhàz keskenyebb mint az autó hossza..:), szóval nem egyszerű a hàz előtt parkolni sem.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Pocok75

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 490
24 009
113
Tipikus példája annak amikor nem tudja a jobbkéz, hogy mit csinál a bal.
A honvedelmi minisztérium lőtereket építene és tartalékos állományt hozna létre, iskolákban oktatná a honvedelmi ismereteket, a belügyminisztérium meg betiltana minden fegyvert. :)
 
Status
Not open for further replies.