• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Lator

Well-Known Member
2017. március 7.
2 457
10 556
113
Van Rainbow Six folytatásból egy raklapnyi, nem túl régiek is.
Igen de a Vegas volt az utolsó ami értékelhető volt számomra. Tetszett hogy a korábbi részekben megtervezted a behatolási útvonalat, ki mikor mit csináljon. Kábítógránátot dobjon e vagy repeszt. Ki merre biztosítson stb. Ma az összes lövöldözős játék olyan COD szerűség, mész és hentelsz. Az ARMA t is igen szerettem valamennyire realisztikus lett
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 535
45 022
113
Igen de a Vegas volt az utolsó ami értékelhető volt számomra. Tetszett hogy a korábbi részekben megtervezted a behatolási útvonalat, ki mikor mit csináljon. Kábítógránátot dobjon e vagy repeszt. Ki merre biztosítson stb. Ma az összes lövöldözős játék olyan COD szerűség, mész és hentelsz. Az ARMA t is igen szerettem valamennyire realisztikus lett
Szerintem az ARMA III most a legjobb ilyen játék igen. De az is játék.
 
M

molnibalage

Guest
Talán 2030 körül, valódi VR rendszerekben...
Nem a grafikai megjelentítés a gond. Nincs a a modellezett környezet, ami alkalmas lenne rá. Ez "szutyok" vadászgépet nem képesek bugmentesen lehozni. Modellezni egy ekkora környezett már csak a lépték miatt is lehetetlen. Ez messze túl van minden határon, amire ma bárki képes lenne.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 265
113
Semmi köze nincs arcade lövöldéhez. Itt egy bokorban gubbasztasz mert a rajpéká azt mondta.

Ez inkább a WW2online / Battleground Europe vonal, hardcore tactical FPS, parancsnoksággal és parancsnoki láncolattal mindkét oldalon, elvileg rendes hk. modellezéssel (páncél, páncéltörési értékek stb.).
 
M

molnibalage

Guest
Semmi köze nincs arcade lövöldéhez. Itt egy bokorban gubbasztasz mert a rajpéká azt mondta.

Ez inkább a WW2online / Battleground Europe vonal, hardcore tactical FPS, parancsnoksággal és parancsnoki láncolattal mindkét oldalon, elvileg rendes hk. modellezéssel (páncél, páncéltörési értékek stb.).
Tervezed megvenni? Ha igen, akkor egy beszámolónak örülnék, akár cikk is lehetne belőle.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 265
113
Tervezed megvenni? Ha igen, akkor egy beszámolónak örülnék, akár cikk is lehetne belőle.

Már megvettem es par órát játszottam is vele, az alapján nagyon frankó volt, pláne hogy órákig senkit se tudtam leloni csak lelőttek mindig valahonnan. és ez mindaddig így is volt amíg be nem ültem egy panzer iii-ba yolocampelni egy városba, ott már elemtancolt néhány szerencsétlen. A hangok, effektek mindenesetre k. jók. Ha két tank találkozik ott mindenki fosik és nézi a titánok harcát.

egyelőre csak teszt hétvégék vannak és ritkán erek rá sajnos, de majd igyekszel valamit röttyintrni. addig is van rengeteg youtube videó, szerintem átjön a hangulat.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Már megvettem es par órát játszottam is vele, az alapján nagyon frankó volt, pláne hogy órákig senkit se tudtam leloni csak lelőttek mindig valahonnan. és ez mindaddig így is volt amíg be nem ültem egy panzer iii-ba yolocampelni egy városba, ott már elemtancolt néhány szerencsétlen. A hangok, effektek mindenesetre k. jók. Ha két tank találkozik ott mindenki fosik és nézi a titánok harcát.

egyelőre csak teszt hétvégék vannak és ritkán erek rá sajnos, de majd igyekszel valamit röttyintrni. addig is van rengeteg youtube videó, szerintem átjön a hangulat.
A harckocsi kezelése hogyan megy? Mert, ha HC szim, akkor azt várnám el tőle, hogy egye ember nem tudja vezetni, lőni, célfelderíteni, stb. Vagy ennyire nem HC? HUD ilyesmik vannak van azért ezek nincsenek tehát, amit látsz, azt látod és fejban raksz össze mindent?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 862
15 265
113
A SQUAD-ra épül a játék, az is hardcore, annak a modjának indult, az modern környezetben van valami US meg talibánszerű izék között megy a hepaj.

Úgy néz ki, hogy különféle rajok vannak, gyalogos raj, műszakis raj, harckocsizó legénység raj. Ezekbe lehet joinolni miután oldalt választottál (van Heer, W-SS, angol parák és jön a US Airborne is), ezeken belül is történelmi kiosztás van, tehát mondjuk egy géppuskás van, egy mesterlövész, egy rajpk, a többi sima gyalogos sima Mauserrel vagy Enfielddel - annak megfelelően ahogy 1944-ben egy brit, német vagy jenki gyalogosraj felszerelése kinézett. Így géppisztoly is legfeljebb raj pk.-nál van, a W-SS-nél előfordul Stg 44 vagy Gewehr 43 mutatóba, a Heernél alig van. Műszakis (ők mindenféle harcálláspontot, géppuskát, aknát tudnak építeni/telepíteni, de csak akkor ha van mellettük tehergépkocsi és azon ellátmány, esetleg van náluk valami handheld AT, Panzerschrek, PIAT, Bazooka).

Harkocsiszemélyzet raj csak egy van, csak ők vezethetnek tankot, míg pl. sima gyalogság akár 4-5 is. Az ilyen könnyű bizbaszt (Bren Carrier, 251, Jeep, Opel Bitz stb. a sima gyalog is vezetheti asszem. Ahogy néztem a harckocsik időnként respawnolnak a főbázison, onnan lehet kihozni egyet-egyet. A harckocsit vagy pszh-t több ember vezeti (vagy egy, de át kell ugrálnia a harcálláspontokok között, töltőkezelő nincs), mindenkinek megvan a feladata és azt voice common keresztül kommunikálják rajon belül. Rendes történelmi irányzékok, hk. lőszerek vannak. Elvileg lesz/van élethű páncéltörés és damage modell, a tankok mozgása is valszeg fizikai alapon lesz, de egyelőre kicsit még béna, pattogós.

Ami szomcsi hogy egy fakerítés is megállít, mert rombolható környezet sajnos nincsen és egy darabig biztos nem is lesz a szerver terhelése miatt.

HUD lényegében nincsen. Elővehetsz egy 3D iránytűt, kulacsot (stamina visszatöltődést gyorsítja, ha iszol belőle), gyalásót, és alul látszik a Stamina meg hogy kb. hány lőszer van még a puskában de kb. ennyi. Az ellenfelet nem jelzi ki sehol, killcam sincsen, sőt, azt se látod a játék végéig, hányat lőttél ki. Csak azt tudod lőni amit látsz vagy sejtesz, mert voiceon hallasz mástól, pl. hogy géppuskás van a templomtoronyban. A nametagek is csak akkor látszódnak, ha épp lelőni készülsz egy friendlyt, akkor halványan látszik. Elővehetsz egy térképet ahol azért látszik hogy a saját csapatban ki hol van, lehet rajta bejölni az ellen pozícióit, de a komolyabb funkciók csak az oldalparancsnoknak elérhetők, aki voice-on keresztül kommunikál a squad leaderekkel és mondja hogy mit kell tenniük.

Egyelőre területfoglalós játékmód van, egy védővel és egy támadóval, adott pontokat kell elfoglani a játékidő alatt és a végén valamilyen pontozás van.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ez így eléggé hasonlít a Red Orchestra-ra. Anno iszonyat sokat toltuk, 2 valahogy kimaradt a japán kieggel együtt, most a Vietnámmal játszok néha-néha ált. Vietkong-gal (M16-ra nem füllik a fogam).
 
M

molnibalage

Guest
Harkocsiszemélyzet raj csak egy van, csak ők vezethetnek tankot, míg pl. sima gyalogság akár 4-5 is. Az ilyen könnyű bizbaszt (Bren Carrier, 251, Jeep, Opel Bitz stb. a sima gyalog is vezetheti asszem. Ahogy néztem a harckocsik időnként respawnolnak a főbázison, onnan lehet kihozni egyet-egyet. A harckocsit vagy pszh-t több ember vezeti (vagy egy, de át kell ugrálnia a harcálláspontokok között, töltőkezelő nincs), mindenkinek megvan a feladata és azt voice common keresztül kommunikálják rajon belül. Rendes történelmi irányzékok, hk. lőszerek vannak. Elvileg lesz/van élethű páncéltörés és damage modell, a tankok mozgása is valszeg fizikai alapon lesz, de egyelőre kicsit még béna, pattogós.
Tehát egy Pz III-at egyedül akkor nem lehet harcba vinni? Miki nélkül nem is játszható vagy chat van?

Ami szomcsi hogy egy fakerítés is megállít, mert rombolható környezet sajnos nincsen és egy darabig biztos nem is lesz a szerver terhelése miatt.
Számomra egészen döbbenetes, hogy a grafikát szarrá fejlesztik már, de valódi interaktálható környezet nincs. Úgy akarnak az ebmerek háborús játékokat csinálni, hogy a legalapvetőbb környezeti rombolás és lövedék átütés nincs modellezve...? Ezt egész egyszerűen képtelen vagyok megérteni. Minden FPS-es röhögtem, hogy egy aluhordó mögé bújva áthatolhatatlan pajzsfedezékem van. (Na, ezért sem játszok FPS-t...) Jó lenne már eljutni oda, hogy a fizikát és környezet fejlesztik pusztán a grafika helyett, mert a full solid modellek kora szeritnem enyhénszólva ódivatú már...

HUD lényegében nincsen. Elővehetsz egy 3D iránytűt, kulacsot (stamina visszatöltődést gyorsítja, ha iszol belőle), gyalásót, és alul látszik a Stamina meg hogy kb. hány lőszer van még a puskában de kb. ennyi. Az ellenfelet nem jelzi ki sehol, killcam sincsen, sőt, azt se látod a játék végéig, hányat lőttél ki. Csak azt tudod lőni amit látsz vagy sejtesz, mert voiceon hallasz mástól, pl. hogy géppuskás van a templomtoronyban.
Akkor a helyzetkép felülmodellezése lényegében az, hogy van chat és lényegében mindenkinek van rádió kapcsolata? A II. vh alatt ugye jó, ha szakaszonként volt egy rádió. Vagy századonként...

A nametagek is csak akkor látszódnak, ha épp lelőni készülsz egy friendlyt, akkor halványan látszik. Elővehetsz egy térképet ahol azért látszik hogy a saját csapatban ki hol van, lehet rajta bejölni az ellen pozícióit, de a komolyabb funkciók csak az oldalparancsnoknak elérhetők, aki voice-on keresztül kommunikál a squad leaderekkel és mondja hogy mit kell tenniük.
Ez real time térkép?
 
M

molnibalage

Guest
Elsőre azt olvastam, hogy escort csapat. Mondom Kínában már olyan is van? Wishful thinking...:D

Post Scriptum - Sherman Firefly gameplay

Személyes tapasztalatod mi a játékkal kapcsolatban? Én a két Wargame játákra elbasztam (?) kb. 1500 órát 4 év alatt. Lehet, hogy nem kéne egy esetleg jól sikerült valaimvel néminemű függést előidézni. Mostanában ezért játszok zárt, történet alapú játékokkal, azoknak vége van X idő után.
 

delikakas67

Member
2016. november 15.
14
28
13
Elsőre azt olvastam, hogy escort csapat. Mondom Kínában már olyan is van? Wishful thinking...:D


Személyes tapasztalatod mi a játékkal kapcsolatban? Én a két Wargame játákra elbasztam (?) kb. 1500 órát 4 év alatt. Lehet, hogy nem kéne egy esetleg jól sikerült valaimvel néminemű függést előidézni. Mostanában ezért játszok zárt, történet alapú játékokkal, azoknak vége van X idő után.

Nem rossz. Igaz, most fog csak megjelenni. A béta mindenesetre biztató. A testvérjátékkal a Squaddal szoktam játszani főként, ott jobban ki vannak dolgozva a részletek, igaz, az is még csak alpha fázisú játék. Nem lehet négynél több órát játszani egyszerre, főleg, ha squadleader vagy. Általában hatalmas pörgés van és rendesen le lehet fáradni szellemileg egy jó csapattal a vezetésed alatt. Sok magyar is játszik vele, szóval nem muszáj angolul karattyolni, de inkább ez az általánosabb. Ami a Steel Division az rts terén, az a Squad/Post Scriptum az fps terén.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage