• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 008

Guest
Nem, nem oldható meg. Sok ember azt hiszi, hogy ez olyan kurva egyszerű. A DCS ennél töredékebb problémákat nem képes megoldani. A Falcon4 okkal találta ki a "3D bubble és 2D RTS engine" kombót és használja mind a mai napig.
Tehát mert a Microprose 1998-ban és az Eagle Dynamic 2008-ban nem tudta megoldani ezért 2018-ban ez még mindig lehetetlen lenne egy nagyobb cég által. Értem.
Csak FYI ehhez a technológiához csak az éves szoftver licensz költség nagyobb lenne mint az ED teljes értéke.

Tudtátok, hogy a google earth kliensben a föld összes nagyobb civilizáltabb városa le van 3d modellezve és hogy van benne egy beépített repülőgép szimulátor amiben F-16-al repülhetsz? Fun, bár én 30 másodperc alatt csapódtam a Citadellába. :D
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Huhuhuhúúú!
Nekem nagyon régi álmom egy ilyen játék.
Habár én úgy képzeltem el, hogy egész Európa le van modellezve, ugyanígy rá lehet közelíteni a csatákra (mivel napra pontosan tudni lehet, hogy hol álltak a frontvonalak, persze ez a játék függvényében változhat), és harcászati szinten is bárhol irányítani a küzdelmeket, az egész háborút lehet látni és lejátszani, és persze irányítani, más döntéseket hozni, mint a történelemben (tehát mint egy Hearts of Iron, kiegészítve az 1:1 részletes Európa-térképpel, csaták látványával és beleszólással a részletekbe is. Sőt, belebújni a több tízmillió bevetett katona akármelyikének bőrébe, és vele harcolni FPS nézetben, tehát ha ott nagyon jól játszol, ütközetek menetét tudod megfordítani. Na jó, ez az utóbbi már talán túlzás, de én így terveztem :D).
Persze ez is hatalmas meló ha csak ezt az egy hadászati műveletet így megcsinálják.

Ez ugyanolyan, mint a Star Citizen. Leírva jól hangzik, de mint "játék" közel kivitelezhetetlen és 1-2 óra után dögunalomba fulladna.
 
M

molnibalage

Guest
Tehát mert a Microprose 1998-ban és az Eagle Dynamic 2008-ban nem tudta megoldani ezért 2018-ban ez még mindig lehetetlen lenne egy nagyobb cég által. Értem.
Csak FYI ehhez a technológiához csak az éves szoftver licensz költség nagyobb lenne mint az ED teljes értéke.

Tudtátok, hogy a google earth kliensben a föld összes nagyobb civilizáltabb városa le van 3d modellezve és hogy van benne egy beépített repülőgép szimulátor amiben F-16-al repülhetsz? Fun, bár én 30 másodperc alatt csapódtam a Citadellába. :D
No offense, de láthatólag megint olyanba szólsz bele, amiről sok fogalmad nincs. Én meg eltöltöttem időt a játék moddolásával és megismerésével és azt, hogy milyen eszméletlen korlátai vannak annak, hogy ha nagy területen akarsz te modellezni bármit.

Nem ők, senki nem tudta megoldani. Az ED meg nem 2008-ban, hanem azóta sem. Meg sem próbálta. Mert tudja mivel járna.
Ez nem szoftver, hanem hardveres korlát, de láthatólag az alapjait sem értetted meg, hogy miért nem megy, a matematikai hátterét.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Mesélj, tényleg érdekel. Van kis (másfél évtized) rutinom szerver clusterekkel, adattárházakkal, SQL/C# fejlesztéssel és nem látok leküzdhetetlen akadályt csak és kizárólag a pénzt.

Konkrétan szerinted melyik rész megoldhatalan:
Európa lemodellezése?
A hadseregek managelésének megírása?
Stratégiaiból taktikai majd szimulációs részre váltás?
A 10 millió egység lekezelése?
Azt hiszem ennyiről volt szó.
 

kiskrumpli

Well-Known Member
2017. szeptember 29.
635
2 690
93
Nem játékmenetről beszéltem, hanem technológiáról. Igazság szerint amit leírt @kiskrumpli az akár ma is megvalósítható lenne. A technológia meg van hozzá csak nem érné meg.
A játékmenet a mai AAA-s játékokban valóban szar, ebben teljesen igazad van. Csak a grafika a lényeg. Egy csomó ősöreg játékot visszasírok (és időnként játszom is vele, már ami még elfut mindenféle emulátorok meg virtual boxok nélkül). Sajnos a kiadók nagyon elkurvultak, forradalmi öteletet nem karolnak föl, így az csak indie-ként tud létezni ott meg nem tud igazán nagy közösséget megszólitani. Pár csoda azért akad. :)

Addig marad a battlefield 124 átskinezve ugyanazon a motoron battlefont 32, kólofduty nyolcszáz meg GTA 57. :(

Tehát mert a Microprose 1998-ban és az Eagle Dynamic 2008-ban nem tudta megoldani ezért 2018-ban ez még mindig lehetetlen lenne egy nagyobb cég által. Értem.
Csak FYI ehhez a technológiához csak az éves szoftver licensz költség nagyobb lenne mint az ED teljes értéke.

Tudtátok, hogy a google earth kliensben a föld összes nagyobb civilizáltabb városa le van 3d modellezve és hogy van benne egy beépített repülőgép szimulátor amiben F-16-al repülhetsz? Fun, bár én 30 másodperc alatt csapódtam a Citadellába. :D

Pontosan ez az, hogy ez a lemodellezendő adatbázis már jelenleg is rendelkezésünkre áll. Csak egy jogi procedúra kell a Google-lel és át kell konvertálni a Google Earth-ből pár algoritmussal a fákat, házakat, autókat, domborzati adatokat (és kell párszáz terra szabad hely a központi szerveren, ahonnan netes hozzáférés közben folyamatosan tölthetné be az éppen szükséges adatokat :D)
Jól mondod, mert pontosan a Google Earth böngészése közben jutott eszembe az ötlet. Ott minden adott, az összes város, utak, vasútvonalak; gyárakat még ki kell jelölni, logisztikai kapacitást, meg egy keretet adni köré. Nem kis feladat :eek:
 
T

Törölt tag 008

Guest
Pontosan ez az, hogy ez a lemodellezendő adatbázis már jelenleg is rendelkezésünkre áll. Csak egy jogi procedúra kell a Google-lel és át kell konvertálni a Google Earth-ből pár algoritmussal a fákat, házakat, autókat, domborzati adatokat (és kell párszáz terra szabad hely a központi szerveren, ahonnan netes hozzáférés közben folyamatosan tölthetné be az éppen szükséges adatokat :D)
Jól mondod, mert pontosan a Google Earth böngészése közben jutott eszembe az ötlet. Ott minden adott, az összes város, utak, vasútvonalak; gyárakat még ki kell jelölni, logisztikai kapacitást, meg egy keretet adni köré. Nem kis feladat :eek:
Vannak már GE-re épülő játékok és a googlenál külön oldal van erre. Nagyon levelezni sem kell velük, csak egy formot kitölteni.
Van Unity támogatás is, szóval pillanatok alatt integrálható és multi platformra befordítható.

https://cloud.google.com/maps-platform/gaming/

 
M

molnibalage

Guest
Mesélj, tényleg érdekel. Van kis (másfél évtized) rutinom szerver clusterekkel, adattárházakkal, SQL/C# fejlesztéssel és nem látok leküzdhetetlen akadályt csak és kizárólag a pénzt.

Konkrétan szerinted melyik rész megoldhatalan:
Európa lemodellezése?
A hadseregek managelésének megírása?
Stratégiaiból taktikai majd szimulációs részre váltás?
A 10 millió egység lekezelése?
Azt hiszem ennyiről volt szó.
Lehet, hogy a vashoz értesz, de a programozáshoz és modellezési gondokhoz nem. Akkor csak pár gondolat, tőmondatok szintjén.

  • A repszimeknél a radar, RWR, LOS számításhoz minden ilyen gép egymáshoz képesti pozícióját számolni kell, hogy eldönthető legyen, hogy akkor a radar mit érzékel, az RWR mit érzékel és van-e egyáltalán LOS vagy bele esnek-e nyalábba. A Falcon4 család esetén ezt másodpercenként asszem 8-szor teszik meg.
  • Na, ha N db gép van, akkor ((N-1)*N)/2 db összehasonlítás kell, ez idővel szépen elszáll a végtelenbe hiába csoportosítod az objektumokat, hogy adott távolság felett a számítást ne végezze el, mert nem szükséges.
  • Csak éppen repcsiknél az aerodinamikai számításokat mindig el kell végezni minden gépre. Azt is másodpercenként 8-szor. Az MI és egyéb korlátok miatt a DCS és BMS4-ben is az MI nem AFM-et használ.
  • A földi egységek mennyisége tízezres nagyságrendben is olyan, hogy pusztán egyéni útkereső algoritmus futtatásához szuperszámítógép kell.
  • stb. ez még csak a felszín.
A Falcon4 erre találta ki azt, hogy adott távolságon túl a játékosokhoz képest nincsenek a 3D világban az járművek, hanem össze vannak tömörítve egy egységbe, aminek statisztikai leírása van és lényegében egyfajta RTS játék fut a háttérben. Így működőképes marad a játék, de emiatt pl. állíthatóvá tették régen a távolságot, ahol ez a váltás van. ---> MP critical, ezért nincs a BMS4-ben sem ez már benne, fix érték van.

A gond ezzel az, hogy a 2D-s modellező világ borzalmasan eltérő eredményeket hozhat ki ahhoz képest, hogy a 3D világban mi történik...

Kérdezd meg VO101Tom-ot az SG-n, tudna mesélni. A CloD fejlesztése során a hangmodellező rész hibás működése képes volt megfektetni a Paks szintű vasakat is.

Valahol nevetséges, hogy ilyenekről álmodoznak egyesek, amikor HC szimekben sincs még mindig megoldva az Sz-300/400 szimultán célleküzdése vagy a repcsiknél MI-nél ugyanez ARH-val.

Első látásra ezek tök egyszerűen tűnnek, de egyebtéve ezeket olyan szintű bughalmok jönnek ki, hogy évtizedek munkája sem elég a kitakarításhoz és rendbetételhez.

Szóval jó lenne, ha hallgatnál arra, aki foglalkozott már ezzel és ismer olyanokat, akik programozták 10+ évig.
 
T

Törölt tag 008

Guest
OFF: 10 éve napi szinten programozom/scriptelek, szóval az első mondatod picit erős volt. :D

ON: Azt hiszem alapjaiban beszélünk másról.
Te (és a 10 éve programozó ismerősöd, meg a DCS motor) klinsekről beszéltek. Én enterprise technológiáról. A kliens alapú számítás a múlté. Ma már szerveren számoltatunk sőt a jövő, hogy a rendert is szerver végzi otthon csak egy thin kliensen tolod a játékot.
Az, hogy modoltál egy motort az nem releváns, mivel ott a motor korlátaiba ütköztél. Egy 10 éves motoréba.

Egy clusternek ez a számítási feladat nem gond. Hidd el egy Oracle cluster röhögve fogja neked az egyszerre levegőben lévő 1500 objektum radarját kiszámolni + hozzá a földi telepítésűekét. Mivel ezt csak 1x számolja az adatközpont így az adatot csak letolja a klienseknek (másik előny, hogy nem manipulálható).
Amúgy második világháborús játék volt az alap feltevés ott meg nem sok radar volt. Azt még az én 6 magos AMDm is kiszámolná. :) De tegyük fel, hogy nem II VH, hanem mai háborúról beszélünk.

Hány repülő van egyszerre a levegőben? 2000? Az másodpercenként 16000 aerodinamikai számítás amit szintén cluster végez. Nem fog megizzadni.

A földi egységeket ne úgy képzeld el, hogy minden egyes objektum bolyong a házak között. Csak coordinátákról és felbukkanási helyekről beszélünk. Nincs értelme pathfindingolni minden katona esetében. Csak az érdekes aki a human playerek közelében van, nekik kell számolni. Többinél csak a magasabb rendű kiadott utasításokból számolt spawnpont van.
Az a szép a cluster technológiában, hogy iszonyatosan jól skálázható. Csak pénz kérdése minden.
Mivel központi a számítás sokkal kevesebb a bug is.

De mondom, másról beszélünk. Te kliens alapúról én pedig szerver alapúról. Almát körtével.
Kliens alapon valóban megvalósíthatatlan.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

ruhakupac

Active Member
2012. július 31.
158
37
28
Végleg off, de jelenleg a gaming as a service jelenleg fölbe állt a latencyn és az árazáson. Igen, havidíjat kell fizetni a passziánszért is és viszonylag kurva sokat, mert egy datacentert fenntartani nem két forint.

Ezen túl real-time aggregálni a repülési szinulációs eredményeket azért egy bizonyos számosság felett nem triviális feladat.
S csupán az általam fennhéjázásnak és kioktatásnak tűnő hangnem miatt mondj kérlek egy Oracle clustert ami nem RAC (mert database cluster nem számol neked szerver oldalon két manőverező vadászgép közti irányszöget real-time) és képes arra amit leírtál.
Oracle BDA nem számít.
 
T

Törölt tag 008

Guest
Végleg off, de jelenleg a gaming as a service jelenleg fölbe állt...
Nem örülök. Az Nvidia igen nagy arcal jelentette be és reméltem nem kell 150kért 1070-et vennem. :(

fennhéjázásnak és kioktatásnak tűnő...
Nem szántam annak.

Amúgy túlbonyolítottuk, mivel nem egy katonai grade harci szimulációs szoftverről van szó, hanem egy stratégiai játékról ami szimulációs elemeket is tartalmaz.
Szóval azt a szektort kell feltölteni egy instanceba az alkalmazás szerverre ahol a játékos tartózkodik. Így máris csak töredék adattal kell dolgozni és még durva adatbázis sem kell hozzá, mert onnan csak a csata elején történik meg a felolvasás. Az alkalmazás szervernek viszont egy jól megírt engine kell. A 3d megjelenítést pedig akkor stream hiányában rá kell bízni a kliensre.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Csak pénz kérdése, de technikailag megoldható, hogy lemodellezd Európát (persze nem fára pontosan, hanem landmarkokkal + procedurális generálással) és ezen akár a 10 milliós hadsereget mozgassd, a bőrébe bújj egy katonának vagy irányítsd őket szakasz, század, hadosztály vagy akár hadsereg szinten.
DCS réteg játék, de még egy AAAs cím sem tudná kifizetni ezt.

Volt/van ilyen project, az a neve hogy Battleground Europe. Ha jól emlékszem 1:2 arányban van a Benelux államok lemodellezve, persze eleg korai 2000-es evek színvonalon.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 008
M

molnibalage

Guest
OFF: 10 éve napi szinten programozom/scriptelek, szóval az első mondatod picit erős volt. :D

ON: Azt hiszem alapjaiban beszélünk másról.
Te (és a 10 éve programozó ismerősöd, meg a DCS motor) klinsekről beszéltek. Én enterprise technológiáról. A kliens alapú számítás a múlté. Ma már szerveren számoltatunk sőt a jövő, hogy a rendert is szerver végzi otthon csak egy thin kliensen tolod a játékot.
Az, hogy modoltál egy motort az nem releváns, mivel ott a motor korlátaiba ütköztél. Egy 10 éves motoréba.
FYI a Falcon4 fejlesztése sokkal régebben kezdődött és a 2D/3D motor alapjai változatlanok. Csak nem tűnik fel, hogy azóta sem próbálkozott senki azzal a léptékkel? Hiába van erősebb géped a számítási igény elszáll a végtelenbe.

Egy clusternek ez a számítási feladat nem gond. Hidd el egy Oracle cluster röhögve fogja neked az egyszerre levegőben lévő 1500 objektum radarját kiszámolni + hozzá a földi telepítésűekét. Mivel ezt csak 1x számolja az adatközpont így az adatot csak letolja a klienseknek (másik előny, hogy nem manipulálható).
Amúgy második világháborús játék volt az alap feltevés ott meg nem sok radar volt. Azt még az én 6 magos AMDm is kiszámolná. :) De tegyük fel, hogy nem II VH, hanem mai háborúról beszélünk.
Remek. És melyik átlagjátékosnak van ilyenje?

Hány repülő van egyszerre a levegőben? 2000? Az másodpercenként 16000 aerodinamikai számítás amit szintén cluster végez. Nem fog megizzadni.
Nincs ennyi gép, de az aerodinamikai számítás nem azt jelenti, hogy az 1 db egyszerű számítás / gép. Ha nem tudod, hogy hány számítást és hány adattal végeznek és milyen DE módszerrel /gép és /frissítés, akkor nem értem, hogy miért akarsz itten észt osztani...

A földi egységeket ne úgy képzeld el, hogy minden egyes objektum bolyong a házak között.
De, ez lenne a cél, tudod HC szimulátor. Vagy majd átmennek az épületen? Az épületek csak shaderek és textúrák lesznek, de nem objektumok, ami rombolható és számít a LOS?

Csak coordinátákról és felbukkanási helyekről beszélünk. Nincs értelme pathfindingolni minden katona esetében. Csak az érdekes aki a human playerek közelében van, nekik kell számolni. Többinél csak a magasabb rendű kiadott utasításokból számolt spawnpont van.
Ami orbitális törést és egyenetlenséget okoz képességek terén.

De mondom, másról beszélünk. Te kliens alapúról én pedig szerver alapúról. Almát körtével.
Kliens alapon valóban megvalósíthatatlan.
Tehát akkor az van, amit mondtam. Mert nem pusztán elvi megvalósíthatóság létezik. 50 éve is képesek voltak M3.0-as sebességű repcsit építeni, ma is menne airlinerrel. Csak közgazdasági képtelenség. Ugyanez a helyzet ezzel is. Tudsz álmodni hozzá vasat, de senkinek nem lesz ilyen.

Szuperszámítógépen és szerverfarmokon tudnád futtatni egy 300x300 km-es területet korlátozott képességgel és egységszámmal, de user gépén singleben vagy multiban nem, hiába hozza mindenki a saját vasát a számításba be.

BTW a 300x300 km az röhejesen kicsi terület, hogy ki is lehessen használni valódi harcászati szimhez. Ezzel nincs haditengerészet, de még normális légiharc modellezés sem, mert túl kicsi a terület. Nem számít a hatótávolság, a long range SAM szinte lefedi a fél térképet, nincs hely valódi manőverezésre. Valahol kb. 500 ezer - 1 millió km2-es terület az, ahol el lehet gondolkozni arról, hogy használható valamire is. A DCS World alaphelyszíne röhejesen kicsi...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Ezt a játékot már 2007-be kiadták és odáig voltam érte
Nos eljött lassan ezért 2020 (mivel a játék is 2020-ban játszódik ) és a valóságban mégsem látom úgy használni a drónokat mint a videóban .
UGV hiányolom komoly tűzerővel
 
T

Törölt tag 008

Guest
A Foxhole - al tolja valaki? Jó? Most 12 ojró gondolkozom rajta, de fázom az early acesstől.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A Foxhole - al tolja valaki? Jó? Most 12 ojró gondolkozom rajta, de fázom az early acesstől.

Tavaly én is gondolkoztam rajta, de eléggé lehúzták, exploit vadászat volt az egész.
Azóta javítgatták, ahogy látom már átfordult pozitívba az értékelése.