OFF: 10 éve napi szinten programozom/scriptelek, szóval az első mondatod picit erős volt.
ON: Azt hiszem alapjaiban beszélünk másról.
Te (és a 10 éve programozó ismerősöd, meg a DCS motor) klinsekről beszéltek. Én enterprise technológiáról. A kliens alapú számítás a múlté. Ma már szerveren számoltatunk sőt a jövő, hogy a rendert is szerver végzi otthon csak egy thin kliensen tolod a játékot.
Az, hogy modoltál egy motort az nem releváns, mivel ott a
motor korlátaiba ütköztél. Egy 10 éves motoréba.
Egy clusternek ez a számítási feladat nem gond. Hidd el egy Oracle cluster röhögve fogja neked az egyszerre levegőben lévő 1500 objektum radarját kiszámolni + hozzá a földi telepítésűekét. Mivel ezt csak 1x számolja az adatközpont így az adatot csak letolja a klienseknek (másik előny, hogy nem manipulálható).
Amúgy második világháborús játék volt az alap feltevés ott meg nem sok radar volt. Azt még az én 6 magos AMDm is kiszámolná.
De tegyük fel, hogy nem II VH, hanem mai háborúról beszélünk.
Hány repülő van egyszerre a levegőben? 2000? Az másodpercenként 16000 aerodinamikai számítás amit szintén cluster végez. Nem fog megizzadni.
A földi egységeket ne úgy képzeld el, hogy minden egyes objektum bolyong a házak között. Csak coordinátákról és felbukkanási helyekről beszélünk. Nincs értelme pathfindingolni minden katona esetében. Csak az érdekes aki a human playerek közelében van, nekik kell számolni. Többinél csak a magasabb rendű kiadott utasításokból számolt spawnpont van.
Az a szép a cluster technológiában, hogy iszonyatosan jól skálázható. Csak pénz kérdése minden.
Mivel központi a számítás sokkal kevesebb a bug is.
De mondom, másról beszélünk. Te kliens alapúról én pedig szerver alapúról. Almát körtével.
Kliens alapon valóban megvalósíthatatlan.