KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Hát amúgy pont az a319el a legolcsóbb repülni Európában.
Ha csak a saját költségét számoljuk, akkor igen. Ha azt is hozzászámoljuk, hogy az A 319 mellé
- ejtőernyős ugratáshoz
- teherdobáshoz
- nagyméretű terhek szállításához
- a Griffek légitankolásához
mástól kell személyzettel együtt és hosszú hónapokkal, egy-két évvel jó előre tervezetten gépeket bérelni, akkor már más a teljes költség. Hirtelen beütő ménkű/harci helyzet esetéről nem is beszélve ...
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
Ezzel szemben az üzemeltetési költségek valósága:

A319: 4-5000,- USD / óra
C27J: ~9000,- USD / óra

Pont, hogy az A319 van az olcsó szállításra és nem egy drága, katonai gép!

Ezek a beszédes adatok, úgyhogy nem is ellenkezem. Csak arra akartam kitérni a kisebb gép kapcsán,ha netán egy- két kisebb járművet kell szállítani ; lásd Koszovó. Az A319-es alkalmatlan . Gondolok itt egy Hammer-ra, ahhoz szerintem egy KC nagy. Esetleg C295- öst le tudnád írni, hogy mégis mennyi a költsége?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 936
29 352
113
Ha csak a saját költségét számoljuk, akkor igen. Ha azt is hozzászámoljuk, hogy az A 319 mellé
- ejtőernyős ugratáshoz
- teherdobáshoz
- nagyméretű terhek szállításához
- a Griffek légitankolásához
mástól kell személyzettel együtt és hosszú hónapokkal, egy-két évvel jó előre tervezetten gépeket bérelni, akkor már más a teljes költség. Hirtelen beütő ménkű/harci helyzet esetéről nem is beszélve ...
De nem tesszük mert nem erről volt szó! :)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 936
29 352
113
Ezek a beszédes adatok, úgyhogy nem is ellenkezem. Csak arra akartam kitérni a kisebb gép kapcsán,ha netán egy- két kisebb járművet kell szállítani ; lásd Koszovó. Az A319-es alkalmatlan . Gondolok itt egy Hammer-ra, ahhoz szerintem egy KC nagy. Esetleg C295- öst le tudnád írni, hogy mégis mennyi a költsége?
Kis jármű, rövid távra: benzin és autópályamatrica költségében van.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 491
132 197
113
Ezek a beszédes adatok, úgyhogy nem is ellenkezem. Csak arra akartam kitérni a kisebb gép kapcsán,ha netán egy- két kisebb járművet kell szállítani ; lásd Koszovó. Az A319-es alkalmatlan . Gondolok itt egy Hammer-ra, ahhoz szerintem egy KC nagy. Esetleg C295- öst le tudnád írni, hogy mégis mennyi a költsége?
Koszovóban kint vagy fél nap alatt. Lábon és traileren szokott menni minden.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
De nem tesszük mert nem erről volt szó! :)
Mindenki azzal számol amivel akar, én viszont a fenti módon számolok, mert egy légierő szállító kapacitásának tervezésekor és fenntartásakor ezekkel is kell számolni, nemcsak kiragadott részletekkel. Ha csak személyszállításban gondolkodsz, akkor meg maradjunk abban hogy legolcsóbb megoldás a WIZZAIR ... :);)
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and vilmoci

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 779
113
Ez mi ez az amerikai pénzcsomag?
"A források szerint Cornstein a gázüzleteken felül azzal is büszkélkedett, hogy a magyar kormány csillagászati árú fegyverüzletekre is készül. A nagykövet azt állította, hogy egy egymilliárd dolláros (közel 290 milliárd forint) nagyságrendű üzletet terveznek hamarosan bejelenteni, amelyet a repülőgépeket gyártó Lockheed Martin nevű céggel kötne Magyarország. Cornstein szerint azonban egy másik céggel is tárgyalások folynak egy szintén egymilliárd dollár körüli védelmi beszerzésről. A nagykövet nem nevezte meg a másik céget, de két, a magyar-amerikai védelmi beszerzésekről információval rendelkező forrásunk szerint a rakétagyártó Raytheonra utalt."
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 491
132 197
113
Hát csak azt mondom, hogy Európán belül max a baltikumba szállítunk repülővel bármit is. Személyszállításra direkt vettünk gépet hogy ne raktérben kelljen utazni, ami kurvára nem kényelmes hosszú távon, ráadásul az utasszállító olcsóbb is. Honvédelmi célra a teherszállító haszna kb 0. Max a légi utántöltés lehet hasznos.
 
  • Tetszik
Reactions: blogen and borisz

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 828
12 522
113
Bevallom én nem egészen értem, hogy miről szól a cikk. Arról, hogy egy szóbeszédet vett át magyar oldal és a szóbeszédre hivatkozva a magyar forrást már hitelesnek tekinti a brazil...?

Nem, a jogalappal a brazil forrásokból merit - szinte mindig, ugyanakkor amikor átveszik tőle mások a hireket zavar keletkezik az erőben a források tekintetében...A vicces, amikor egy egyébként brazil keltezésű hir megkerülve a kontinenst Magyarországról jut vissza a brazil sajtóba :)

@arcas Dehogynem, pont ezt írja Balázs is.
Egyébként ez bevett szokás, főleg a politikai újságírásban, csak itt valószínűleg véletlenül jött össze.
Valami nevenincs oldal megír valamit (általában féligazságot vagy hazugságot), aztán egyre nagyobbak veszik át, körbehivatkozva egymást, aztán, amikor eljut mondjuk az Indexig, akkor a kiindító már lobogtatja, hogy még az Index is megírta. Annyi a különbség, hogy Gyömbér ennél becsületesebb, és nem veri a nyálát, hogy akkora spíler, hogy, hanem felteszi a kezét, hogy ő csak spekulál.
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 315
24 779
113
Annyi a különbség, hogy Gyömbér ennél becsületesebb, és nem veri a nyálát, hogy akkora spíler, hogy, hanem felteszi a kezét, hogy ő csak spekulál.
Gyömbér brazil forrásokban kutatgat, ahogy én is sokszor. Ő leirta a következtetéseit a talált brazil infók alapján, majd ezt átvette nálunk pár médium, ami visszajutott egy szálon Braziliába is...ennyi. Ettől az általa linkelt eredeti brazil hirek még mindig mérvadók.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and SilvioD

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 936
29 352
113
Hát csak azt mondom, hogy Európán belül max a baltikumba szállítunk repülővel bármit is. Személyszállításra direkt vettünk gépet hogy ne raktérben kelljen utazni, ami kurvára nem kényelmes hosszú távon, ráadásul az utasszállító olcsóbb is. Honvédelmi célra a teherszállító haszna kb 0. Max a légi utántöltés lehet hasznos.
Az MRTT lett volna az ideális megoldás, ha csak a honvédelmet nézzük! A KC390 úgy lesz értelmes beszerzés, hogy államérdekből missziózik, míg honvédelemben légi-utántölt.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 789
26 320
113
"A források szerint Cornstein a gázüzleteken felül azzal is büszkélkedett, hogy a magyar kormány csillagászati árú fegyverüzletekre is készül. A nagykövet azt állította, hogy egy egymilliárd dolláros (közel 290 milliárd forint) nagyságrendű üzletet terveznek hamarosan bejelenteni, amelyet a repülőgépeket gyártó Lockheed Martin nevű céggel kötne Magyarország. Cornstein szerint azonban egy másik céggel is tárgyalások folynak egy szintén egymilliárd dollár körüli védelmi beszerzésről. A nagykövet nem nevezte meg a másik céget, de két, a magyar-amerikai védelmi beszerzésekről információval rendelkező forrásunk szerint a rakétagyártó Raytheonra utalt."
Mire lehet itt számítani, repülőgépet szerintem nem veszünk a LM-tól, Raytheon-tól szerintem légvédelem.
Mi jöhet a LM-től?