KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
Nem számít,úgyis lassan leszerel mindenki...
Ezt most olvastam, hogy az USA-ban hogy orvosolták részben. Biztos sokaknak ismert csak nekem újdonság. Ha bevandorlo vagy és jelentkezel a seregbe, x évet aláírsz még az amúgy nehezen megszerezhető állampolgárságot is megkapod. Sőt a családod is. A németek is ezen a vonalon indultak el. Nem azt mondom, hogy követendő példa, csak ez a letszamhiany nem csak helyi probléma. Persze a legjobb megoldás a Jolly Joker, több pénzt kell adni.
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 968
113
Az észrevétel jogos, sőt,...de ezért a légierőt ne kellje már utálni ;)
Nem utálom, egyáltalán, csak az alapokat felejtették el az urak úgy 30 éven át folyamatosan. Mert vesznek egy raklap gépet, személyi állomány meg nem lesz hozzá, mert az állomány gondjai valahogy nemigen szoktak szóba kerülni a fejlesztések közepette.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 968
113
Ezt most olvastam, hogy az USA-ban hogy orvosolták részben. Biztos sokaknak ismert csak nekem újdonság. Ha bevandorlo vagy és jelentkezel a seregbe, x évet aláírsz még az amúgy nehezen megszerezhető állampolgárságot is megkapod. Sőt a családod is. A németek is ezen a vonalon indultak el. Nem azt mondom, hogy követendő példa, csak ez a letszamhiany nem csak helyi probléma. Persze a legjobb megoldás a Jolly Joker, több pénzt kell adni.
Több ezres pilótahiány van az amerikai haderő különböző haderőnemeinél. Talpast tudsz összekaparni a mexikóiakból (mondjuk abból is éppúgy hiányuk van) de mást nehezebb azért.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mire lehet itt számítani, repülőgépet szerintem nem veszünk a LM-tól, Raytheon-tól szerintem légvédelem.
Mi jöhet a LM-től?
Remélem Herky. Pláne ha a brazilokkal tárgyaló sok idióta belátja, hogy hasonló árért 1 kiforrott és már sokszor bizonyított típust vehetünk...!!!
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Egyébként MÉG van zsé.
Azt azért ne feledjük hogy pár napja mondtak vissza valami kézigránát-beszerzést. Kézigránát. Egy filléres tétel ami ugyanúgy alapvető mint a gyakorló vagy sisak, mellény. Ezek ha nincsenek normális mennyiségben és minőségben, akkor tökmindegy milyen repülővel hurcibáljuk a talpasokat.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 194
24 167
113

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 317
96 595
113
Volt ilyen terv. Egyenlőre még mindig a KC a befutó, ha tetszik - ha nem.

A Hercules egy kiváló és sokoldalú gép. A KC-ből is az lesz.
Árban van lényeges különbség a kettő között? Vagy csak a vele járó politikai és gazdasági szempontok az érdekesek.?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 705
12 182
113
Gyömbér brazil forrásokban kutatgat, ahogy én is sokszor. Ő leirta a következtetéseit a talált brazil infók alapján, majd ezt átvette nálunk pár médium, ami visszajutott egy szálon Braziliába is...ennyi. Ettől az általa linkelt eredeti brazil hirek még mindig mérvadók.

Jóó, de attól még nem lett több, se kevesebb alapja, hogy többen idézték. :D
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A Hercules egy kiváló és sokoldalú gép. A KC-ből is az lesz.
Ezt honnan szeded? Talán a bunkó Benkő megálmodta? És mikorra lesz az? - Mert 1 jobb nevű gyártó A400-asából még évek múltán is több kell, hogy legalább 1 működjön...!!! - Mi a garancia, hogy ez a túlontúl új brazil csoda nem fog üzemképtelenül ácsorogni...?!? :(
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 135
113
Néha elvesztem a fonalat; ha régi haditechnikát üzemeltetünk: fujj pénzszórás, meg minek, stb. De amikor a C-130 herkulesről van szó (ami az 50-es évek technikája), akkor az überkirály. Mitől? Mert lassú (600 km/h talán, szemben a kc-390 800-850 km/h val), iszonyatosan hangos (jól emlékszem az öböl háború idején éjszakánként a mély morajló hangjára) szemben a magas kétáramúsági mutatójú brazil géppel. Herki 20 tonnát cipel, szemben a másik 26-29 tonnájával. Mellesleg a hajtóműelrendezés kényelmesen magas mindkét gépen. Persze a herci AC változata marha vagány a nyomjelzős vulcannal, de könyörgöm... Persze kiforratlan, lehet, hogy rossz is a brazil gép (bár az önvédelmi rendszere is tetszik), de ilyen alapon csak levedlett gépet vegyünk, lehetőleg jó drágán is.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 968
113
Néha elvesztem a fonalat; ha régi haditechnikát üzemeltetünk: fujj pénzszórás, meg minek, stb. De amikor a C-130 herkulesről van szó (ami az 50-es évek technikája), akkor az überkirály. Mitől? Mert lassú (600 km/h talán, szemben a kc-390 800-850 km/h val), iszonyatosan hangos (jól emlékszem az öböl háború idején éjszakánként a mély morajló hangjára) szemben a magas kétáramúsági mutatójú brazil géppel. Herki 20 tonnát cipel, szemben a másik 26-29 tonnájával. Mellesleg a hajtóműelrendezés kényelmesen magas mindkét gépen. Persze a herci AC változata marha vagány a nyomjelzős vulcannal, de könyörgöm... Persze kiforratlan, lehet, hogy rossz is a brazil gép (bár az önvédelmi rendszere is tetszik), de ilyen alapon csak levedlett gépet vegyünk, lehetőleg jó drágán is.
Mer zorbán azért.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Néha elvesztem a fonalat; ha régi haditechnikát üzemeltetünk: fujj pénzszórás, meg minek, stb. De amikor a C-130 herkulesről van szó (ami az 50-es évek technikája), akkor az überkirály. Mitől? Mert lassú (600 km/h talán, szemben a kc-390 800-850 km/h val), iszonyatosan hangos (jól emlékszem az öböl háború idején éjszakánként a mély morajló hangjára) szemben a magas kétáramúsági mutatójú brazil géppel. Herki 20 tonnát cipel, szemben a másik 26-29 tonnájával. Mellesleg a hajtóműelrendezés kényelmesen magas mindkét gépen. Persze a herci AC változata marha vagány a nyomjelzős vulcannal, de könyörgöm... Persze kiforratlan, lehet, hogy rossz is a brazil gép (bár az önvédelmi rendszere is tetszik), de ilyen alapon csak levedlett gépet vegyünk, lehetőleg jó drágán is.
Kit érdekel a 26 tonna, mert mi a közel 20-at is alig tudnánk kihasználni. Sőt a 600km/h is bőven elég, mert szállítógépet veszünk, nem elfogóvadászt! A C-130J pedig az ezredforduló technikája, ráadásul már bizonyított, tehát a legrosszabb esetben 2-ből 1 biztosan üzemképes lesz...!!!
 
M

molnibalage

Guest
Ezt honnan szeded? Talán a bunkó Benkő megálmodta? És mikorra lesz az? - Mert 1 jobb nevű gyártó A400-asából még évek múltán is több kell, hogy legalább 1 működjön...!!! - Mi a garancia, hogy ez a túlontúl új brazil csoda nem fog üzemképtelenül ácsorogni...?!? :(
Ha már úgy belejöttel a szemelyeskedesbe...

  1. A hajtómű a világ egyik legelterjedtebb hajtóműve es nem egy szuperszonikus vadászgép core részéből "kokanyolt" kisszerias cucc, amivel ZÉRÓ tapasztalata volt a fejlesztőnek. Hát, olyanra is sikerült...
  2. Az Airbud soha semmilyen katonai teherszállító nem epitett.
  3. Ezt us erovel basztak rajuk. Olyan is lett...
A KC390 finoman szólva mas korulmenyekkel készült...
Picig gondolkozhatnal fetrentes es jelzők használata elott.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha már úgy belejöttel a szemelyeskedesbe...

  1. A hajtómű a világ egyik legelterjedtebb hajtóműve es nem egy szuperszonikus vadászgép core részéből "kokanyolt" kisszerias cucc, amivel ZÉRÓ tapasztalata volt a fejlesztőnek. Hát, olyanra is sikerült...
  2. Az Airbud soha semmilyen katonai teherszállító nem epitett.
  3. Ezt us erovel basztak rajuk. Olyan is lett...
A KC390 finoman szólva mas korulmenyekkel készült...
Picig gondolkozhatnal fetrentes es jelzők használata elott.
1. Nem személyeskedtem, hanem 1 levitézlett közszereplőt bíráltam.
2. "Az Embraer soha semmilyen katonai teherszállítót nem épített! - Ennyit a "más körülményekről"... :(