KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 029
765
113
Onnan, hogy ő mindent is tud, mint egy jó liberálishoz hűen neki van igaza, ha mégsem akkor a bunkó Benkő, köcsög zorbán, hülye magyarok....
Bocs de ha nem értesz vele egyet, akkor érveket írj, ne a politikai nézeteiből vonj le mindent. Az összes fityiszesnek igaza van mindig, ezen logika mentén. Persze lehet.. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez komoly gond...?!?
Hát koma. Ez úgy derült ki, hogy 15 tengerészgyalogos meghalt, amikor lezuhant egy gép.
Amiről pedig krisss írt, az a második linken lévő szárnybekötési probléma lehetett. Ez is egy olyan dolog, ami ha repülés alatt jön ki, az azonnali lezuhanást eredményez.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 753
26 080
113
Bocs de ha nem értesz vele egyet, akkor érveket írj, ne a politikai nézeteiből vonj le mindent. Az összes fityiszesnek igaza van mindig, ezen logika mentén. Persze lehet.. :)
Nem tudom mióta olvasod a fórumot, de ebben és más topikokban már számtalanszor leírták neki és az alteregó fiókjainak, hogy mi is a helyzet, pont úgy ahogyan celebrának a kefírrel, aztán mindig nyomja mint süket a csengőt. Sőt egyszer még azthiszem idén márciusban találtam szép infografikákat egy oldalon amihez még pro/kontra leírás is volt neki többfajta gépről, amiből tisztán látszott, hogy a kc390 nem egy szar opció nekünk, ezután jött olyan "szánalmas" dolgokkal, hogy a kc nem légcsavaros (mást már nem tudott felhozni..). Sőt még az elején a c295-öt favorizálta, csak ott sikeresen felfogta (bár nem tudom miért vagy hogyan sikerült neki), hogy az a megújult igényeink miatt túl kicsi.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Ha beválik,alighanem letaszithatja 50éves trónjáról a Herkyt.Mindenre alkalmas amire az,csak a gunshipre nem igazán.De cserébe gyorsabb,feljebb van az utazómagassága,konstrukciósan korszerűbb.Sokkal inkább passzol az igényeinkhez,mint az A400,szerintem.Csak nagyon új.Bérelni kéne egyet egy fél évre,és alaposan kipróbálni.
 
M

molnibalage

Guest
A kommenteket olvasva azon gondolkodtam, hogyha majd reagálsz, akkor mennyire tudod majd visszafogni magadat.
Mint a példa is mutatja nagyon sikerült :)

Ez után a komment után mit kéne mondani?
https://forum.htka.hu/threads/embraer-kc-390.598/page-37#post-585773

Vagy a saját kommentem.
https://forum.htka.hu/threads/airbus-a400m-atlas.265/page-22#post-537224

http://www.alternatewars.com/SAC/C-130A_Hercules_CS_-_1_November_1956_(Yip).pdf
http://www.alternatewars.com/SAC/C-130_BL_Hercules_CS_-_1_September_1960_(Yip).pdf
A C-130A 12 tonnával tud elmenni 1850 tmf-re

13. oldal.
https://www.lockheedmartin.com/cont...80389_C-130Brochure_NewPurchase_Final_Web.pdf
A C-130J 18 tonnával 2390 tfm-re, de egészen 22 tonnáig terhelhető a gép. Ez majdnem a C-130A duplája. Mindezt úgy, hogy a gép is sokkal nehezebb lett.

C-130A - 59164 lb
C-130J - 81000 lb

Na, szerinted ez hogyan lehetséges? Hát úgy, hogy sokkal erősebb és hatékonyabb hajtóműve van, de a nagyobb teherhez, erőhöz az egész sárkányt újratervezték. A gép aerodinamikai megoldása, tehát a formája és fő méretei a nagy elődökre hajaz, (nem feltétlen az 'A' változatra), de a C-130J-nek, kb. annyi köze van a C-130 korábbi változatainak, mint a legújabb gyártású Super Hornetnek az első szériás F/A-18-hoz vagy az YF-17. Távoli rokonok.

Ez a gép az 50-es évek technikája? A kabinba esetleg benézett a hülyéje? Mit kéne erre mondanom? Simogassam meg a buksiját, hogy megint "ügyes" volt...? Bocsánat, de amikor kb. 3 ember négyszer elmagyarázta az elmúlt fél évben, hogy mi a helyzet és képes ekkora baromságot leírni önerőből, akkor tisztán látszik, hogy a lelkem műszaki analfabéta, de olyan lendülettel veri a billentyűzetet, mintha ő fújná a Passzátszelet és pisálná a Golf áramot egyszerre.
 

Schurrer

Well-Known Member
2019. március 9.
1 029
765
113
Nem tudom mióta olvasod a fórumot, de ebben és más topikokban már számtalanszor leírták neki és az alteregó fiókjainak, hogy mi is a helyzet, pont úgy ahogyan celebrának a kefírrel, aztán mindig nyomja mint süket a csengőt. Sőt egyszer még azthiszem idén márciusban találtam szép infografikákat egy oldalon amihez még pro/kontra leírás is volt neki többfajta gépről, amiből tisztán látszott, hogy a kc390 nem egy szar opció nekünk, ezután jött olyan "szánalmas" dolgokkal, hogy a kc nem légcsavaros (mást már nem tudott felhozni..). Sőt még az elején a c295-öt favorizálta, csak ott sikeresen felfogta (bár nem tudom miért vagy hogyan sikerült neki), hogy az a megújult igényeink miatt túl kicsi.
Nem tudtam, ha így van bocsesz. Viszont az új Magor trolltól is szeretném, ha ilyen mértékben elhatárolódna a közösség, mert eddig csak likeolták a direkt off bejegyzéseit, miközben haditechnikai témában, még nem írt semmit.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 969
113
Nem tudtam, ha így van bocsesz. Viszont az új Magor trolltól is szeretném, ha ilyen mértékben elhatárolódna a közösség, mert eddig csak likeolták a direkt off bejegyzéseit, miközben haditechnikai témában, még nem írt semmit.
Gyanús amúgy, hogy egy korábbi már kibannolt egyén új regje, csak kisség visszafogottabb egyelőre.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
W

Wilson

Guest
Személy szerint nekem mindegy,hogy C-130-at vagy KC-390-et vagy ,AN-225-t vagy Birodalmi csillagrombolót veszünk,egyet viszont nem értek,hogy egyesek miért ágálnak ennyire a KC-390 ellen,mi ez az ellenszenv ha már a magyar légierő rendszeresen repülne a KC-390-el és sorra jönnének elő a konstrukciós hibák akkor megérteném a dolgot, de addig szerintem felesleges már előre temetni a 390-t.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Árban majdnem egyenlőek, a kc pár tonnával többet tud vinni, hallod te valami, nem c5-t veszünk...
Azt azért tegyük hozzá, hogy a C-130J-30 tud 19tonnát hosszabb testtel (a hosszabb test nem jelent nagyobb terhelhetőséget, csak nagyobb terjedelmű szállítást) és az a drágább. Az ára valahol 110-120M USD körül lehet. Míg a KC szerintem valahol 100 körül lehet mostanában (26t).
Csak halkan jegyzem meg, hogy az A400M szerintem már 140 alatt elhozható lenne (37t)...
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nem tudom mióta olvasod a fórumot, de ebben és más topikokban már számtalanszor leírták neki és az alteregó fiókjainak, hogy mi is a helyzet, pont úgy ahogyan celebrának a kefírrel, aztán mindig nyomja mint süket a csengőt. Sőt egyszer még azthiszem idén márciusban találtam szép infografikákat egy oldalon amihez még pro/kontra leírás is volt neki többfajta gépről, amiből tisztán látszott, hogy a kc390 nem egy szar opció nekünk, ezután jött olyan "szánalmas" dolgokkal, hogy a kc nem légcsavaros (mást már nem tudott felhozni..). Sőt még az elején a c295-öt favorizálta, csak ott sikeresen felfogta (bár nem tudom miért vagy hogyan sikerült neki), hogy az a megújult igényeink miatt túl kicsi.
Le vagy maradva.Mióta kisült,hogy mennyiért szállitja a Boeing az SH-et,új jelöltem van az F35 támogatására.Mondjuk drágább,de némileg nagyobb is a harcértéke a kefirnél.F35nél viszont jóval occcsóbb.
Ma a perdöntő érv,a légierő.Légierő viszont csak akkor nevezhető légierőnek,ha képes a folyamatos harctevékenységre.Vagyis egy század,az lofax és esti fény-kevés.Viszont sajna nem a mi talpunk alatt van a világ legbagyobb olajmezeje.Valahogy erre is kellene megoldást találni
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Személy szerint nekem mindegy,hogy C-130-at vagy KC-390-et vagy ,AN-225-t vagy Birodalmi csillagrombolót veszünk,egyet viszont nem értek,hogy egyesek miért ágálnak ennyire a KC-390 ellen,mi ez az ellenszenv ha már a magyar légierő rendszeresen repülne a KC-390-el és sorra jönnének elő a konstrukciós hibák akkor megérteném a dolgot, de addig szerintem felesleges már előre temetni a 390-t.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
egyesek miért ágálnak ennyire a KC-390 ellen,
Minden műszaki megoldás, minden koncepció kompromisszumos.
Össze kell hasonlítani az adott eszközök képességeit az igényeinkkel, ezek alapján kirajzolódik mely típusok jöhetnek szóba nekünk. Szerintem amúgy mindkettő jó lenne, innentől kezdve gazdasági és politikai körülmények befolyásolják a döntést.

Ha valakinek semmi köze nincs a műszaki világhoz és még politikailag is kellően elfogult, akkor tud kialakulni az ehhez hasonló végnélküli kommentháború.
 
R

rejsz felügyelő

Guest
Valahogy erre is kellene megoldást találni
Mielőtt Mack jogosan bedarálna amiért sokadjára nem a megfelelő topikban írkálunk; tegyük fel hogy fent eldöntötték, két századra kell bővíteni a légierőnket. Miből gondolod hogy 2 nagyjából azonos feladatú századot kétféle típussal kell ellátni? Miféle gazdasági megfontolásból kellene 2 teljesen eltérő típusnak hátteret építeni, kiképezni 2 különféle szerelőbrigádot, pilótákat, stb. Ez agyrém. ha 2 század kell egy ekkora méretű légierőnek, akkor a zsebbe kell nyúlni és megvenni a F-35-ösöket vagy maradni a 4gen típusnál.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Személy szerint nekem mindegy,hogy C-130-at vagy KC-390-et vagy ,AN-225-t vagy Birodalmi csillagrombolót veszünk,egyet viszont nem értek,hogy egyesek miért ágálnak ennyire a KC-390 ellen,mi ez az ellenszenv ha már a magyar légierő rendszeresen repülne a KC-390-el és sorra jönnének elő a konstrukciós hibák akkor megérteném a dolgot, de addig szerintem felesleges már előre temetni a 390-t.
Egy légierő sem repült még a KC-390-nel és nincs vele tapasztalat. És mivel minden új típusnak van több-kevesebb gyermekbetegsége, hibákra kell számítanunk. Ez már épp elég indok arra , hogy ne ilyen baromságra költsék a pénzünket...!!!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 969
113
Egy légierő sem repült még a KC-390-nel és nincs vele tapasztalat. És mivel minden új típusnak van több-kevesebb gyermekbetegsége, hibákra kell számítanunk. Ez már épp elég indok arra , hogy ne ilyen baromságra költsék a pénzünket...!!!
És amúgy ha a típus viszonylag kevés gyermekbetegséggel bír de amúgy sokkal modernebb tervezési elvek alapján készül, jó nagy fejlesztési potenciállal nem érheti meg jobban hosszú távon ? Itt nagyon sok pro és kontra érvet (köztük a politikai viszonylatokat is) kéne összehasonlítani viszonylag objektív módon.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Bocs, de amikor azt írod hogy az "50-es évek technikája" konkrétan mire gondolsz?
A C-130-at valóban az 50-es években tervezték de ez nem jelenti azt hogy 70-éves gépeket vásárol napjainkban is jónéhány ország.
A C-130-kat mind a mai napig gyártják. A jelenleg futó J széria kívül-belül top modern repülőgép a legkorszerűbb hajtóművekkel, kompozit légcsavarokkal és ultramodern avionikával.

- Lassú: egy teherszállító gép hová siessen? Nem romlandó árút szállít és a nálunk nem igazán szempont az sem hogy egy légihídnál X idő alatt hányszor tud fordulni.
- Hangos: bocs de ez pont olyan butaság mintha azt írnád hogy:...sokat fogyaszt. Mihez képest hangos? Miért baj ha hangos (milyen küldetésben korlátozza a zaj?)
Én még soha nem hallottam arról hogy a C-130-ast a zaj miatt kritizálták volna…
- Hasznos terhelés: a C-130J 20 tonna terhet képes elvinni majd 5500 km távolságra. A lenti képen húztam egy 5500 km-es kört Mo.közepéről. Szerinted ez mire nem elég? Mit akarsz szállítani ami 20 tonnánál nehezebb? (Remélem nem +60 tonnás Leot vagy +50 tonnás Pumát…)
aa.jpg

- Levedlett gép: próbáld elismételni magadban párszor...nem használt gépeket akarunk venni hanem ÚJAKAT! Mindegy hogy KC-390-est választanak vagy C-130-ast, tuti hogy új gépek lesznek.
- Jó drága: igen, a C-130J sokkal drágább mint a KC-390-es, viszont jóval sokoldalúbb is. Ha kíváncsi vagy miben sokoldalúbb keresd fel a C-130 topikot
Biztos ez a 20t/5500km?
http://code7700.com/pdfs/c-130/c-130e_h_qual_eval_guide.pdf