KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
A 2 hajtómű vs. 4 hajtómű miatt biztosan olcsóbb lenne az üzemeltetés, de legalábbis egyszerűbb. De az F-16 vs. Gripen kiválasztásból kiindulva az utolsó előtti pillanatokban is felbukkanhat olyan szempont, ami nem a HTKA profiljába tartozik, de valamerre elbillenti a mérleg nyelvét...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezt honnan szeded? Talán a bunkó Benkő megálmodta? És mikorra lesz az? - Mert 1 jobb nevű gyártó A400-asából még évek múltán is több kell, hogy legalább 1 működjön...!!! - Mi a garancia, hogy ez a túlontúl új brazil csoda nem fog üzemképtelenül ácsorogni...?!? :(
Semmi, mint ahogy egy A400M-re sincs semmilyen "gari"
Mondjuk ez különösen azután érdekes megjegyzés, hogy az utóbbi évben derültek ki elég komoly gondok a C-130-ról ;):
Propeller törés: https://www.airforcetimes.com/news/your-air-force/2019/03/14/propeller-cracking-fears-led-air-force-to-ground-60-c-130hs-replace-pre-1971-blades/
Szárnybekötés: https://www.arkansasonline.com/news/2019/aug/10/checks-ground-123-c-130-craft-17-at-sta/
Hogy is mondta Celebra? Majd akkor, ha kiforrott típus lesz. És ehhez az A400M-nek amerikai megrendelés kell. :D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Néha elvesztem a fonalat; ha régi haditechnikát üzemeltetünk: fujj pénzszórás, meg minek, stb. De amikor a C-130 herkulesről van szó (ami az 50-es évek technikája), akkor az überkirály. .
Bocs, de amikor azt írod hogy az "50-es évek technikája" konkrétan mire gondolsz?
A C-130-at valóban az 50-es években tervezték de ez nem jelenti azt hogy 70-éves gépeket vásárol napjainkban is jónéhány ország.
A C-130-kat mind a mai napig gyártják. A jelenleg futó J széria kívül-belül top modern repülőgép a legkorszerűbb hajtóművekkel, kompozit légcsavarokkal és ultramodern avionikával.
.. Mert lassú (600 km/h talán, szemben a kc-390 800-850 km/h val), iszonyatosan hangos (jól emlékszem az öböl háború idején éjszakánként a mély morajló hangjára) szemben a magas kétáramúsági mutatójú brazil géppel. Herki 20 tonnát cipel, szemben a másik 26-29 tonnájával. Mellesleg a hajtóműelrendezés kényelmesen magas mindkét gépen. Persze a herci AC változata marha vagány a nyomjelzős vulcannal, de könyörgöm... Persze kiforratlan, lehet, hogy rossz is a brazil gép (bár az önvédelmi rendszere is tetszik), de ilyen alapon csak levedlett gépet vegyünk, lehetőleg jó drágán is.
- Lassú: egy teherszállító gép hová siessen? Nem romlandó árút szállít és a nálunk nem igazán szempont az sem hogy egy légihídnál X idő alatt hányszor tud fordulni.
- Hangos: bocs de ez pont olyan butaság mintha azt írnád hogy:...sokat fogyaszt. Mihez képest hangos? Miért baj ha hangos (milyen küldetésben korlátozza a zaj?)
Én még soha nem hallottam arról hogy a C-130-ast a zaj miatt kritizálták volna…
- Hasznos terhelés: a C-130J 20 tonna terhet képes elvinni majd 5500 km távolságra. A lenti képen húztam egy 5500 km-es kört Mo.közepéről. Szerinted ez mire nem elég? Mit akarsz szállítani ami 20 tonnánál nehezebb? (Remélem nem +60 tonnás Leot vagy +50 tonnás Pumát…)
aa.jpg

- Levedlett gép: próbáld elismételni magadban párszor...nem használt gépeket akarunk venni hanem ÚJAKAT! Mindegy hogy KC-390-est választanak vagy C-130-ast, tuti hogy új gépek lesznek.
- Jó drága: igen, a C-130J sokkal drágább mint a KC-390-es, viszont jóval sokoldalúbb is. Ha kíváncsi vagy miben sokoldalúbb keresd fel a C-130 topikot
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Semmi, mint ahogy egy A400M-re sincs semmilyen "gari"
Mondjuk ez különösen azután érdekes megjegyzés, hogy az utóbbi évben derültek ki elég komoly gondok a C-130-ról ;):
Propeller törés: https://www.airforcetimes.com/news/your-air-force/2019/03/14/propeller-cracking-fears-led-air-force-to-ground-60-c-130hs-replace-pre-1971-blades/
Szárnybekötés: https://www.arkansasonline.com/news/2019/aug/10/checks-ground-123-c-130-craft-17-at-sta/
Hogy is mondta Celebra? Majd akkor, ha kiforrott típus lesz. És ehhez az A400M-nek amerikai megrendelés kell. :D
Ez komoly gond...?!?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 968
113
Folyt: Ráadásul a propeller törés a régi változatokon van. - Akkor majd nézd meg 1 új fejlesztésű típus gyermekbetegségeit...!!! :(
Nem lehetséges, csak úgy kérdésként, hogy ez egy jól sikerült típus és nem lesznek nagyon súlyos gyermekbetegségei és emiatt nem fizetünk rá vele ?

Természetesen kockázat van vele, ezt elismerem, de a gép jó képességekkel rendelkezik, józan tervezési célok alapján készült és ahogy feljebb írták kipróbált fő részegységek felhasználásával.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
használt angol c-130J a nekünk való! amiket most vonnak ki mert feleslegesek lettek az a-400 miatt többek közt USA veszi vissza, de attak el asszem a Marshal aerospacen keresztül asszem jordániának is! anno az osztrákok is a marshaltól vették felújítva logisztikával a 3db c-130K és nem jártak rosszul még van bennük több évtized potenciál és azokat asszem a 65 körüli gyártású gépek! J variánsok meg 96 utáni beszerzések
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
M

molnibalage

Guest
1. Nem személyeskedtem, hanem 1 levitézlett közszereplőt bíráltam.
2. "Az Embraer soha semmilyen katonai teherszállítót nem épített! - Ennyit a "más körülményekről"... :(
De épített hasonló tömegkategóriás jet gépet és a gép lelke, a hajtómű nem egy 0 órás olyan produktum, ami eleve egy frankeinsteini valami... Ja, és önként csinálták a gépet, piacszerzésre és nem azért, mert néhány balfasz politikus kitalálta, hogy kell egy gép és ki csinálja és tettek mellé egy (szerintem) félelmetesen ostoba specifikációt.

Néha elvesztem a fonalat; ha régi haditechnikát üzemeltetünk: fujj pénzszórás, meg minek, stb. De amikor a C-130 herkulesről van szó (ami az 50-es évek technikája), akkor az überkirály. Mitől? Mert lassú (600 km/h talán, szemben a kc-390 800-850 km/h val), iszonyatosan hangos (jól emlékszem az öböl háború idején éjszakánként a mély morajló hangjára) szemben a magas kétáramúsági mutatójú brazil géppel. Herki 20 tonnát cipel, szemben a másik 26-29 tonnájával. Mellesleg a hajtóműelrendezés kényelmesen magas mindkét gépen. Persze a herci AC változata marha vagány a nyomjelzős vulcannal, de könyörgöm... Persze kiforratlan, lehet, hogy rossz is a brazil gép (bár az önvédelmi rendszere is tetszik), de ilyen alapon csak levedlett gépet vegyünk, lehetőleg jó drágán is.
Ez a komment kb. virtuális taslit érdemelne. Hányszor kell elmagyarázni, hogy az Super Hercules az nem az 50-es évek technikája?

Akkor az F-16V az is a '70-es éveké? Mennyire kell balfasz hülyének lenni ennyi fejtágítás után úgy, hogy műszaki paraméterekkel alig 1-2 hónapja hasonlítottam össze a C-130A/B-t a SH-val...?
Az agyam eldobom, de tényleg.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and arcas

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 059
129 968
113
használt angol c-130J a nekünk való! amiket most vonnak ki mert feleslegesek lettek az a-400 miatt többek közt USA veszi vissza, de attak el asszem a Marshal aerospacen keresztül asszem jordániának is! anno az osztrákok is a marshaltól vették felújítva logisztikával a 3db c-130K és nem jártak rosszul még van bennük több évtized potenciál és azokat asszem a 65 körüli gyártású gépek! J variánsok meg 96 utáni beszerzések
Jelenleg le van állítva az összes, múlt héten beszéltem egy orsztrák komával, hogy volt valalmi durva meghibásodás és a földön vannak.