KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 310
113
A Brazil Légierő (FAB) ma megkapta a harmadik KC-390 Millennium repülőgépét.

KC-390-FAB2855.jpg
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 178
130 526
113
Huh?
Minden bazison javitanak BTR motorokat meg komplett lakatosmuhelyet tartanak fenn? Annak vegkepp semmi ertelme egy ekkora orszagban.
Hát a régi technikák része javítható az adott bázisokon. A "nagyjavításokat" csinálja a káros rt. (de csak akkor ha házilag nem lehet megoldani) A rábákat a nagyobb karbantartásokra és főleg az elektronikai gondokra viszik be a gyári szervízbe.
 
  • Tetszik
Reactions: fedett_mókus

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
Ha tényleg hadianyag és javító lerakat lesz akkor Kalocsa rohadt messze van hazán legnagyobb lőterétől, így tulajdonképpen szomszédban van az ellátás azoknak akik lemennek a 0 pontra.
Titokban én még bízok abban is, hogy a hajmáskéri kastély újra tüzérek kezébe kerül.
Mint tudjuk két raktárbázis épül. az egyik a nyugati, a másik a keleti országrészben. Ezek nem tévesztendőek össze a harcanyag és üzemanyag raktárakkal.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 310
113
First class of KC-390 Millennium pilots concludes training course

Aviators are experienced, from different Squadrons, having piloted aircraft such as E / R-99, C-130, C-105 and P-3

The first 12 pilots of the new Brazilian Air Force (FAB) aircraft, the KC-390 Millennium, belonging to the First Troop Transport Group (1st GTT) - Zeus Squadron, based in Anápolis (GO), concluded on Tuesday (16), the training course on the aircraft. With this, they are able to carry out operational logistical air transport missions.

The initial phase of the course took place in 2019 at Embraer's headquarters, located in Eugênio de Melo, São José dos Campos district (SP). The first three weeks, called Ground School (theoretical course of the aircraft), were followed by a week in the Embraer flight simulator. The simulator recreates the airplane's control laws and allows pilots to adapt to fly-by-wire flight commands. At the end of the first phase, the pilots returned to Wing 2 - Anápolis Air Base (GO) to start training flights.

The flight phase was divided into two parts: EBFT (Extended Basic Fly Training), in which pilots carry out basic flight training on the aircraft, and ALST (Aero Logistic Supervision Training), carrying out logistical flight missions, where they operated in different locations and transported different types of cargo, many of them in support of Operation COVID-19. In the two phases of the training, the pilots of the 1st GTT flew with Embraer instructors.

The Commander of the 1st GTT, one of the trained pilots, Lieutenant Colonel Aviator Luiz Fernando Rezende Ferraz, emphasizes the operationality that the Air Force gains with the training, since they are the first 12 operational military pilots of KC-390 in the world. “We left the training sphere and moved to military use of the aircraft, which will allow us to explore its capabilities more and more. It is a very important leap not only for the project developed by Embraer, but also for the FAB and for Brazil, ”he said.
Embraer KC-390 cockpit
Flights start

The novelty for most pilots was the transition from flying propeller planes to jet planes. “Adaptation, however, was not difficult. Our biggest surprise was the command surface, the KC-390 control laws, the fly-by-wire command, which is different from what all 12 pilots have flown before ”, commented Major Aviator Rafael Portella Santos, one of pilots trained in the KC-390, noting that there was a joint effort by the FAB and Embraer to make the course happen in the best possible way.

The pilots who participated in this stage are experienced, from different Squadrons and have flown projects such as E / R-99, C-130, C-105 and P-3.



Wing 2 starts theoretical training for the second class of pilots and aircraft maintainers

On June 1st, the Theoretical Training Course for pilots of the KC-390 Millennium aircraft started on the premises of Wing 2 - Anápolis Air Base (GO). The course was scheduled to run at Embraer's new training center, in São José dos Campos (SP), however, due to the COVID-19 epidemic, the Preparation Command (COMPREP), in coordination with the Air Force Command ( COMAER) and the Combat Aircraft Program Coordinating Committee (COPAC), deliberated on the instruction in the city of Anápolis, at the Anápolis Aeronautics Garrison.

The decision was based on the strict security protocols that have been adopted by the Military Organization and its expertise in preventing the new Coronavirus, in order to guarantee the protection of instructors and students during the activity. The course will have a duration of 16 days, consisting of theoretical classes on the aircraft systems, their components and operation. The class is composed of 12 pilots, from the First Troop Transport Group (1st GTT) and a listening pilot from the Institute for Development and Industrial Coordination (IFI).

During the opening ceremony of the course, Wing Commander 2, Colonel Aviator Gustavo Pestana Garcez, highlighted the importance of the course. "The course will allow the new pilots of the (1st GTT), Zeus Squadron, to obtain the tools to explore the new capabilities of the air vector, given the range of modern sensors that will expand the potential of transport aviation", he explains.

Training of Maintainers

The day was also marked by a series of training activities for maintainers in Ward 2, related to the KC-390 project. Contractually, Embraer, the company that manufactures the new FAB multi-mission vector, is responsible for providing theoretical and practical instructions to the specialist military personnel in Wing 2, enabling them to carry out activities of 1st and 2nd levels of maintenance in scheduled and unscheduled inspections. of the KC-390 Millennium aircraft.

The first group of maintainers is already fully active in the Ward 2 Logistics Group and, still this year, the new maintainers started their training.

In all, there are 24 new specialists distributed in 4 specialties: airframe, engine system, avionics system and electrical system, who will have instruction at the premises of the Anápolis Air Force and Wing 2.

There were also activities to close the theoretical training courses for maintainers of the airframe, engine system and avionics system specialties, in addition to the start of the theoretical course on the electrical system.

After this phase, students will go through the practical stage of the course, all held at Ward 2, taught by Embraer instructors and under strict protocols for safety and prevention against contamination and proliferation of COVID-19.

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ennek fényében természetes, hogy a KC-390 fejlesztésében résztvevő portugálok - akiknek olyan rálátásuk van a dolgokra, amilyen nekünk sose lesz - úgy döntöttek, hogy nem kérnek az első szériából...
Mester taníts minket! :rolleyes:
Ugye véletlenül sem arról van szó, hogy a Brazil Légierő statáriálisan lőtte volna agyon azt a védelmi miniszter, aki átengedi másik országnak a saját kontingens első 10 gépét? Jelenleg 29 db C-130-as gépet említ a C-130.net nevű oldal, ami valaha a Brazil Légierő tulajdonában volt. Ebből 14 már nem aktív. Megsemmisült, szétbontották, vagy letárolták (mondjuk nem tudom, hogy minek tárolnak le 67-es gyártású gépeket, de ők tudják ) .
A fennmaradó 15db-ból 8gép biztosan minimum 44 éves, de az olaszoktól átvett gépek is korábbi széria számúak mint a 75-os eredetileg Brazíliának szállított gép.
/Más forrásból meg csak 12 aktív gépet olvastam - ettől persze nem lettek fiatalabbak/
Na szerinted miért akarnak kézzel lábbal szállítógépeket szerezni egy ekkora országba? Évi 6-12 gépet tudnak gyártani.
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram
W

Wilson

Guest
Mester taníts minket! :rolleyes:
Ugye véletlenül sem arról van szó, hogy a Brazil Légierő statáriálisan lőtte volna agyon azt a védelmi miniszter, aki átengedi másik országnak a saját kontingens első 10 gépét? Jelenleg 29 db C-130-as gépet említ a C-130.net nevű oldal, ami valaha a Brazil Légierő tulajdonában volt. Ebből 14 már nem aktív. Megsemmisült, szétbontották, vagy letárolták (mondjuk nem tudom, hogy minek tárolnak le 67-es gyártású gépeket, de ők tudják ) .
A fennmaradó 15db-ból 8gép biztosan minimum 44 éves, de az olaszoktól átvett gépek is korábbi széria számúak mint a 75-os eredetileg Brazíliának szállított gép.
/Más forrásból meg csak 12 aktív gépet olvastam - ettől persze nem lettek fiatalabbak/
Na szerinted miért akarnak kézzel lábbal szállítógépeket szerezni egy ekkora országba? Évi 6-12 gépet tudnak gyártani.

Megelőztél,már a program elején világossá vált,hogy a Brazil légierő kapja meg elősszőr a gépeit.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mester taníts minket! :rolleyes:
Ugye véletlenül sem arról van szó, hogy a Brazil Légierő statáriálisan lőtte volna agyon azt a védelmi miniszter, aki átengedi másik országnak a saját kontingens első 10 gépét? Jelenleg 29 db C-130-as gépet említ a C-130.net nevű oldal, ami valaha a Brazil Légierő tulajdonában volt. Ebből 14 már nem aktív. Megsemmisült, szétbontották, vagy letárolták (mondjuk nem tudom, hogy minek tárolnak le 67-es gyártású gépeket, de ők tudják ) .
A fennmaradó 15db-ból 8gép biztosan minimum 44 éves, de az olaszoktól átvett gépek is korábbi széria számúak mint a 75-os eredetileg Brazíliának szállított gép.
/Más forrásból meg csak 12 aktív gépet olvastam - ettől persze nem lettek fiatalabbak/
Na szerinted miért akarnak kézzel lábbal szállítógépeket szerezni egy ekkora országba? Évi 6-12 gépet tudnak gyártani.
Tanítson téged a liba, mert Te arról sem veszel tudomást, hogy nincs több megrendelő a típusra. A Boeing kiszállása után meg ne is várj olyat... :(
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 310
81 310
113
Ebj46qfWAAERWaF



39000001
2015.02.03. - első prototípus első felszállása
PT-ZNF -> összetört a tesztek során 2018.05.05-én


39000002
2016.04.28.- első repülés
PT-ZNJ -> második prototípus


39000003
2018.10.09.
PT-ZNG -> az első szériagép, ezzel pótolták a lezuhant tesztpéldányt, FAB2852 lesz majd, ha a teszteket befejezték.


39000004
FAB2853
átadva: 2019.09.01.


39000005
FAB2854
átadva: 2019.12.13.


39000006
FAB2855
átadva: 2020.06.27.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 860
29 115
113
A KC-390 és a műveleti képességeink Kecskemétről.

KC390.jpg

Piros: Maximális hatótáv
Magenta: max teherrel hatótáv
Sötétkék: Gripenek harci hatótávja
Világoskék: a légi utántöltés hozzávetőleges limitje
Égkék: a Kecskemétről felszálló Gripenek maximális harci hatótávja egy utántöltéssel odafele.

A KC-390 lehetővé tenné, hogy az Afganisztánban vagy Maliban harcoló csapatainknak akár Kecskemétről nyújtsunk légitámogatást, ha szükséges, de azt is, hogy lőszer és más jellegű utánpótlást szintén akár direktben Kecskemétről tudjunk nekik útnakindítani és ott a harctér fölött desszantolni úgy, hogy visszafele egy baráti bázison már le kell szállniuk útközben..Például.