KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Emlékszem pár éve még az volt a szöveg, hogy nem tudnak elég repülőgépet gyártani, mert akkora az igény a szállítógépekre. Az airbus és a boeing sem áll szebben, de úgy néz ki mostanában vevőként elég jó árat lehet kialkudni a gépekre. :rolleyes:
wk0w94hnavyw7xues5fe.png
 
úgy néz ki mostanában vevőként elég jó árat lehet kialkudni a gépekre
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ez elég kellemetlen ha az adott cégtől történetesen repülőt vettél (pláne ha egy vadonat új típust) mert gyártóművi támogatás nélkül még egy elterjedt tipust is nehéz üzemeltetni, nemhogy egy olyan tipust amiből csak esetleg mindössze egy tucat létezik.
Ha mi a KC390 est választjuk - egyre kevésbé tartom valószínűnek - akkor azt szeretnénk ha az Embraer legalább 20-30 évig nyújtson mérnöki és alkatrész támogatást a géphez.
Ez csak akkor elképzelhető ha az Embraer sikeresen működik, vagyis profittal tudja eladni a gépeit.
 
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ez elég kellemetlen ha az adott cégtől történetesen repülőt vettél (pláne ha egy vadonat új típust) mert gyártóművi támogatás nélkül még egy elterjedt tipust is nehéz üzemeltetni, nemhogy egy olyan tipust amiből csak esetleg mindössze egy tucat létezik.
Ha mi a KC390 est választjuk - egyre kevésbé tartom valószínűnek - akkor azt szeretnénk ha az Embraer legalább 20-30 évig nyújtson mérnöki és alkatrész támogatást a géphez.
Ez csak akkor elképzelhető ha az Embraer sikeresen működik, vagyis profittal tudja eladni a gépeit.
Igen tudjuk. Minden arra mutat, hogy kizárólag a C-130 az, ami elhozza nekünk a tejjel mézzel folyó kánaánt. Lapozzunk! :D
Miért gondolod, hogy a Brazil Állam engedi csődbe menni a stratégiai cégét? :eek:
Most vettek egy halom Gripen E-t. A KC-390-re épül a saját szállítókapacitásuk! Mit gondolsz, hogyan fogják majd ezeket a már berendelt és frissen gyártani kezdett gépeket futtatni, karbantartani?
Ez KB. olyan lenne, ha az USA hagyná tönkremenni a Lockheed-et. OK, hogy lenne, aki átvegye a feladatot, de a braziloknál nincs ilyen.
És ne felejtsük el, hogy Brazília 210 milliós lakosságú ország, és a gazdaságának nagysága benne van az első 10-ben.
 
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ha mindenki nyomott áron vásárolna, akkor természetesen csődbe menne a cég, de itt nem erről van szó. Volt aki a túlpörgetett gazdaságban drágábban vett, most pedig lesz olyan szerencsés, aki olcsóbban vehet. Miért ne lehetnénk mi azok a mázlisták?
Megjegyzem, már nyugodtan jöhet hozzánk Bolsonaro, mert ő túl van az új koronavírus betegségen... :cool:
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
Ha mindenli alacsony áron (break even ár alatt) vásárol egy cégtől akkor az a cég ròvid úton csődbe fog menni.
Ez elég kellemetlen ha az adott cégtől történetesen repülőt vettél (pláne ha egy vadonat új típust) mert gyártóművi támogatás nélkül még egy elterjedt tipust is nehéz üzemeltetni, nemhogy egy olyan tipust amiből csak esetleg mindössze egy tucat létezik.
Ha mi a KC390 est választjuk - egyre kevésbé tartom valószínűnek - akkor azt szeretnénk ha az Embraer legalább 20-30 évig nyújtson mérnöki és alkatrész támogatást a géphez.
Ez csak akkor elképzelhető ha az Embraer sikeresen működik, vagyis profittal tudja eladni a gépeit.

Igen ez valós kockázat,de az én véleményem az,hogy a Brazil állam gazdaságilag mindig lesz annyira erős,hogy életben tartsa(és abban biztos lehet mindenki,hogy a brazil állam nem fogja hagyni csődbe menni a céget) az Embraer-t a gazdaságilag nehezebb időszakokban.Szerintem nagyobb veszélyt jelent a cég eladása részben vagy egészben a kínai befektetőknek,de jelenleg a brazil kormány és annak gazdasági vezetése ebből a szempontból eléggé Kína ellenes ebben a kérdésben(braziloknak nagyon nem tetszik a kínaiak gazdasági terjeszkedése a térségben és Dél-Amerikában).
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and SilvioD
a Brazil állam gazdaságilag mindig lesz annyira erős,hogy életben tartsa(és abban biztos lehet mindenki,
Lehet hogy a cég megmarad csak a mi szempontunkból (KC390) nem mindegy hogy hogyan.

Az Embraernek 4 fő üzletága van:

- Commercial aviation = kereskedelmi gèpek
- Executive Aviation = magán jetek
- Defense & Security = katonai gépek
- Services & Support = karbantartás, alkatrészek

Ezek közül messze a Commercial aviation a leg fontosabb ez termeli a legtöbb árbevételt (50%), itt van a legtöbb alkalmazott.
A második leg fontosabb a privat jetek. Ez is messze tòbb pénzt hoz a cégnek (25%) mint a katonai üzletág.
A karbantartás / alkatrész üzletág valamivel kevesebb árbevételt termel ugyan mint a katonai gépek, de fontosabb annál mert kereskedelmi gépeket csak megfelelő aftersales szolgáltatással lehet eladni.

A leg kevésbé fontos üzletág a katonai gépek piaca. Pénzszűkében ennek a finanszírozása lesz a leg kevésbé fontos, itt lesznek a legnagyobb késések és visszavágások.
Ez történik most és a mi szempontunkból (KC390) ez a lehető leg rosszabb.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A leg kevésbé fontos üzletág a katonai gépek piaca. Pénzszűkében ennek a finanszírozása lesz a leg kevésbé fontos, itt lesznek a legnagyobb késések és visszavágások.
Nyilván ezért adták volna el szó nélkül az "aranytojást tojó tyúkot" ( E2, 80-20 arányban) a Boeingnek , és ezért nem akartak belemenni, hogy a KC-390 többségi tulajdonától, és a program felügyeleti jogától megváljanak. (A Boeing csak 49%-ot kapott volna a 390-re alapított közös vállalatból)
Értem én! :rolleyes:
Mondtam már, hogy lapozzunk?:confused:
 
Hallottam egy dolgot... Az egyik magyar kutató intézetben zajlik egy fejlesztés valami olyasmi címmel, hogy inerciális navigációs rendszer képfeldolgozás alapú támogatással. Nem önvezető autó téma, kifejezetten a repülés számára. Brazil projekt. Nem lehet köze a téma címében szereplő repülőgéphez?
 
Hallottam egy dolgot... Az egyik magyar kutató intézetben zajlik egy fejlesztés valami olyasmi címmel, hogy inerciális navigációs rendszer képfeldolgozás alapú támogatással. Nem önvezető autó téma, kifejezetten a repülés számára. Brazil projekt. Nem lehet köze a téma címében szereplő repülőgéphez?

Mivel brazil így máris van egy kapcsolódási pont:-).A többi jó kérdés.
 
Nyilván ezért adták volna el szó nélkül az "aranytojást tojó tyúkot" ( E2, 80-20 arányban) a Boeingnek , és ezért nem akartak belemenni, hogy a KC-390 többségi tulajdonától, és a program felügyeleti jogától megváljanak. (A Boeing csak 49%-ot kapott volna a 390-re alapított közös vállalatból)
Értem én! :rolleyes:
Mondtam már, hogy lapozzunk?:confused:

Rengeteg penzt oltek a Milleniumba, kizart, hogy elengednek a kezet. Ha kell, ujraallamositjak es kesz - a ceg otveneves tortenetenek csak a masodik feleben volt privat ceg, allami cegkent indult.
 
Brazil védelmi miniszter: közel a megegyezés a magyar kormánnyal a KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról

A KC-390-es repülőgépek beszerzések kapcsán rengeteg találgatás látott eddig napvilágot. Most a brazil védelmi miniszter, Fernando Azevedo e Silva beszélt egy szakmai konferencián a tárgyalások jelenlegi állásáról.

A védelmi miniszter múlt hét végén, a brazil katonai sajtó számára rendezett prezentáción beszélt az ügyletről, és elmondta, hogy a magyar kormány nagyon közel áll ahhoz, hogy beleegyezzen a KC-390 Millennium repülőgépek megvásárlásába.

Más források, akik állítólag részt vettek a rendezvényen, még ennél is jobban értesültek a tárgyalásokról. Bennük az olvasható, hogy a védelmi miniszter szerint a COVID-19-es világjárvány miatt halasztották el azt az utazást, amelyben megkísérelték volna az üzletet formalizálni, amely nagyon közel áll a megegyezéshez.
 
Brazil védelmi miniszter: közel a megegyezés a magyar kormánnyal a KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról

A KC-390-es repülőgépek beszerzések kapcsán rengeteg találgatás látott eddig napvilágot. Most a brazil védelmi miniszter, Fernando Azevedo e Silva beszélt egy szakmai konferencián a tárgyalások jelenlegi állásáról.

A védelmi miniszter múlt hét végén, a brazil katonai sajtó számára rendezett prezentáción beszélt az ügyletről, és elmondta, hogy a magyar kormány nagyon közel áll ahhoz, hogy beleegyezzen a KC-390 Millennium repülőgépek megvásárlásába.

Más források, akik állítólag részt vettek a rendezvényen, még ennél is jobban értesültek a tárgyalásokról. Bennük az olvasható, hogy a védelmi miniszter szerint a COVID-19-es világjárvány miatt halasztották el azt az utazást, amelyben megkísérelték volna az üzletet formalizálni, amely nagyon közel áll a megegyezéshez.

Masikban mar irtam, nekem mar mindegy, csak jojjon valami rampas - de ez meg nem vegleges: ha valaki, akkor a vedelmi miniszter biztosan jol tudhatja: "governo da Hungria está muito próximo de acertar" ez kb a magyar kormany nagyon kozel van a megallapodashoz - azaz valamiben meg nem sikerult megegyezni.
 
Masikban mar irtam, nekem mar mindegy, csak jojjon valami rampas - de ez meg nem vegleges: ha valaki, akkor a vedelmi miniszter biztosan jol tudhatja: "governo da Hungria está muito próximo de acertar" ez kb a magyar kormany nagyon kozel van a megallapodashoz - azaz valamiben meg nem sikerult megegyezni.
Gondolom Izaurát nem adják olyan könnyen!
 
  • Tetszik
Reactions: kamm