Képeken a J-10B és egy kínai járőrgép

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
466
310
63
41433 said:
Bár nem nekem szólt a kérdés, de a J-10A-n is használt beömlő valószínűleg azért nézett ki úgy, ahogy, hogy ne a turbulens határréteget kapja a hajtómű, hanem “lamináris áramlás érje”.

Nyilván. Hisz ez minden gépnél így van, a hajtóművek nem szeretik a turbulens beszívott levegőt. A DSI esetében a 3D-s tervezőmunka eredményeképp sikerült púppal úgy sűríteni a levegőt, hogy a hajtóműnek "legyen hozzá étvágya".
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Meg persze "lelassítja" hagsebesség alá, ha a gép netalán túllépte volna, mivel a hajtoművet nem érheti ekkora sebbeségű légáram. Mindezt mozgó alkatrészek nélkül.
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 258
22 813
113
Ha ennyire jó és lopakodó ez a DSI beömlő, akkor ez EF-et miért nem tervezik át ilyenre?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Gondolom elsősorban az akarat hiánya miatt. Aztán valszeg ez is egy rakás pénzbe kerülne stb. stb.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diverterless_supersonic_inlet

Érdemes elolvasni a wiki szócikket erről.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
29 079
24 420
113
Szerencsétlen gépet már így is elcsúnyították épp csak ez hiányozna ahhoz,hogy ocsmány legyen.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Szerintem elég letisztult vonalai vannak.



 

Ami talán fontosabb, az az AESA radar. Azt hiszem, hogy a sorozatgyártású su-35-ökben nincs ilyesmi.

 
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Pakik kapnak, sőt, állítólag már kaptak is. Irán azt hiszem, hogy ezekből vásárolhat majd, amikbe hazai hajtomű kerül.
 

F1End

Member
2010. július 17.
92
0
6
Jah, én sem értem, hogy a füstfüggöny az új extra, vagy alaptartozék volt eddig is.

Mindenesetre ezt még az orosz típusok is megirigyelhetnék.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Kíváncsi lennék Kuruc véleményére a tengóvadászról. A képek alapján látszólag egyenértékű az Orionnal.
 

krova

Active Member
2010. december 13.
166
79
28
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?152513-Chinese-Military-Photos%26%2365288%3Bnew-thread%26%2365289%3B/page355&highlight=china+military
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 258
22 813
113
China Celebrates Another Grand Theft

http://strategypage.com/htmw/htairfo/articles/20130103.aspx

 

 
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Érdekes ez a cikk is:)

"This kind of blatant technology theft is nothing new. The Chinese J-11 jet fighter is an illegal Chinese copy of the Russian Su-27. This plagiarism has been a source of friction between Russia and China for nearly a decade. It all began, legally, in 1995, when China paid $2.5 billion for the right to build 200 Su-27s."

Az első mondatokban azt írja, hogy Kína illegálisan lemásolta a gépet, aztán a következőben, hogy 2,5 milliárd dollárt fizetet ki a gyártási jogokért.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Nem hiszem, hogy nekiállnának ilyen gépet gyártani. Ha igaz is, hogy megvették a gyártósort, meg az egész leírást, nem hiszem, hogy a gép miatt csinálták, hanem a benne rejtő esetleges tehnológiai megoldások miatt. Magyarán, hogy tanúlmányozzák.
 

chimera

Member
2010. április 19.
558
1
18
De ha szerződés is van 36 gépről akkor ez nem csak egy drága továbbképzés! Igaza van a cikknek abban hogy még mindíg a hajtómű a legsúlyosabb hiányosságuk,de 36 ilyen géppel asszem rátesznek a partvonalukra 1000-1500 km -t. Ez azt jelentheti hogy tengeralattjárókon kívül  MINDENKINEK különösen veszélyes vagy minimum kockázatos ennyire megközelíteni a Kínai vizeket ,ebbe beleértendő Tajvan és a Japánnal vitatott szigetek is! Alapjaiban kell újragondolni a térség stratégiáját!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
2 886
968
113
1500m$/36=41m$/db

had ne mondjam mennyire reális, oroszoknak a gyártása többe van.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
20 050
9 492
113
Chimera, pici keresgélés után, még fogsz találni dolgokat, hogy miket akar évek óta megvenni Kína, csak épp sehol semmi (su-35, Lada tengó, Slava církáló).