Képeken a J-10B és egy kínai járőrgép

41433 said:
Bár nem nekem szólt a kérdés, de a J-10A-n is használt beömlő valószínűleg azért nézett ki úgy, ahogy, hogy ne a turbulens határréteget kapja a hajtómű, hanem “lamináris áramlás érje”.

Nyilván. Hisz ez minden gépnél így van, a hajtóművek nem szeretik a turbulens beszívott levegőt. A DSI esetében a 3D-s tervezőmunka eredményeképp sikerült púppal úgy sűríteni a levegőt, hogy a hajtóműnek "legyen hozzá étvágya".
 
Meg persze "lelassítja" hagsebesség alá, ha a gép netalán túllépte volna, mivel a hajtoművet nem érheti ekkora sebbeségű légáram. Mindezt mozgó alkatrészek nélkül.
 
Ha ennyire jó és lopakodó ez a DSI beömlő, akkor ez EF-et miért nem tervezik át ilyenre?
 
Gondolom elsősorban az akarat hiánya miatt. Aztán valszeg ez is egy rakás pénzbe kerülne stb. stb.

http://en.wikipedia.org/wiki/Diverterless_supersonic_inlet

Érdemes elolvasni a wiki szócikket erről.
 
Szerencsétlen gépet már így is elcsúnyították épp csak ez hiányozna ahhoz,hogy ocsmány legyen.
 
Szerintem elég letisztult vonalai vannak.



 

Ami talán fontosabb, az az AESA radar. Azt hiszem, hogy a sorozatgyártású su-35-ökben nincs ilyesmi.

 
 
Pakik kapnak, sőt, állítólag már kaptak is. Irán azt hiszem, hogy ezekből vásárolhat majd, amikbe hazai hajtomű kerül.
 
Jah, én sem értem, hogy a füstfüggöny az új extra, vagy alaptartozék volt eddig is.

Mindenesetre ezt még az orosz típusok is megirigyelhetnék.
 
Kíváncsi lennék Kuruc véleményére a tengóvadászról. A képek alapján látszólag egyenértékű az Orionnal.
 
http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?152513-Chinese-Military-Photos%26%2365288%3Bnew-thread%26%2365289%3B/page355&highlight=china+military
 
China Celebrates Another Grand Theft

http://strategypage.com/htmw/htairfo/articles/20130103.aspx

 

 
 
Érdekes ez a cikk is:)

"This kind of blatant technology theft is nothing new. The Chinese J-11 jet fighter is an illegal Chinese copy of the Russian Su-27. This plagiarism has been a source of friction between Russia and China for nearly a decade. It all began, legally, in 1995, when China paid $2.5 billion for the right to build 200 Su-27s."

Az első mondatokban azt írja, hogy Kína illegálisan lemásolta a gépet, aztán a következőben, hogy 2,5 milliárd dollárt fizetet ki a gyártási jogokért.
 
Nem hiszem, hogy nekiállnának ilyen gépet gyártani. Ha igaz is, hogy megvették a gyártósort, meg az egész leírást, nem hiszem, hogy a gép miatt csinálták, hanem a benne rejtő esetleges tehnológiai megoldások miatt. Magyarán, hogy tanúlmányozzák.
 
De ha szerződés is van 36 gépről akkor ez nem csak egy drága továbbképzés! Igaza van a cikknek abban hogy még mindíg a hajtómű a legsúlyosabb hiányosságuk,de 36 ilyen géppel asszem rátesznek a partvonalukra 1000-1500 km -t. Ez azt jelentheti hogy tengeralattjárókon kívül  MINDENKINEK különösen veszélyes vagy minimum kockázatos ennyire megközelíteni a Kínai vizeket ,ebbe beleértendő Tajvan és a Japánnal vitatott szigetek is! Alapjaiban kell újragondolni a térség stratégiáját!
 
1500m$/36=41m$/db

had ne mondjam mennyire reális, oroszoknak a gyártása többe van.
 
Chimera, pici keresgélés után, még fogsz találni dolgokat, hogy miket akar évek óta megvenni Kína, csak épp sehol semmi (su-35, Lada tengó, Slava církáló).