Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Azért érdekes, hogy ez a típus képviseli több mint fél évszázada ezt a járműfajtát és minden más marginális hozzá képest. A gyenge páncélzat és fegyverzet ellenére elég komoly hadműveleti potenciált jelentett jól bevetve, érdekes, hogy inkább leszerelték váltótípus hiányában is itt nálunk is, máshol is. Persze az új kerekesekben biztos van amivel pótolható.PT-76 harckocsik az arab-izraeli háborúkban(I.)
A kétéltű harckocsik alkalmazásának fontos hadszíntere volt a Közel-Kelet. Egyiptom 1966-ban kapta meg az első 50 PT-76 harckocsit és számos BTR-50P és OT-62 páncélos szállítójárművet. Az 1967-es „hatnapos” háború kezdetére Egyiptomnak 28 ilyen harckocsija volt a Sínai-félszigeten, és szinte mindegyik az izraeliek zsákmánya lett. Az izraeli védelmi erők a későbbiekben, mintegy két tucatnyi zsákmányolt kétéltű harckocsit láttak el amerikai gyártmányú motorokkal és géppuskákkal. 1969. június 18-án parancsot adtak ki a 88-as egység létrehozására. A Dov Lavan(„jegesmedve”) egység PT-76 harckocsikkal és BTR-50 páncélozott szállítójárművekkel lett felszerelve. Az egységet természetesen a kétéltű műveletek figyelembe vételével hozták létre-rajtaütések, hidfőállások foglalása céljából. Az „Anyagháború” vége felé egy kétéltű akciót terveztek a Timsakh-tavon, az úgynevezett Trize műveletet. 1970. május 25-26 éjjelén hat PT-76 harckocsiból és hét BTR-50 páncélozott járműből álló különítmény a tó nyugati partján fekvő félszigeten kellett partra szállnia és megtámadni az ott található egyiptomi támaszpontot. Már a vízbe lépés szakaszában három harckocsi elakadt, az egyiptomiak észlelték az izraeli tevékenységet ezért a műveletet félbeszakították. 1971-ben az egységet tartalék zászlóaljjá szervezték át, kezdetben hat harckocsival és tizenöt páncélos járművel és körülbelül 280 katonával. 1973-ban további 19 kétéltű harckocsi került a 88-asok állományába. A zászlóalj parancsnokává Josef Judovicsot nevezték ki. A 70-es évek elején legalább két kétéltű hadműveletet dolgoztak ki a zászlóalj részvételével- egyet a Szuezi-öbölben, egyet pedig a Nagy-Sós-tavon keresztül. Ez utóbbi egy nagy pártraszállási hadművelet része volt a Szuezi-csatorna nyugati partján, a „jegesmedvék”-nek hat órával a főerők partra szállása előtt kellett volna átkelniük a tavon.
A 1970-es évek elején Egyiptom 200 darab további PT-76 úszó harckocsit és 750 darab BTR-50P/OT-62 lövészpáncélost szerzett be a keleti blokk államaitól. Az egyiptomi hadvezetés fontos szerepet szánt a kétéltű páncélosoknak a szuezi csatornán való átkelés során.
Október elejére Egyiptom 101 darab, míg Szíria 90 darab PT-76 úszó harckocsit összpontosított a hadműveleti zónában. Ezenkívül Iraknak 20 PT-76-os harckocsija volt, amelyek talán teljes számban vagy egy részük Szíriában harcolt az iraki expedíciós erők részeként. A PT-76 harckocsi valójában szerény szerepet töltött be 90 000 egyiptomi katona és közel 1000 harckocsi átkelésében a csatorna túlsó partjára. Heves egyiptomi tüzérségi zárótüzet követően 1973. október 6-án 14 órakor a 130. önálló gépesített dandár 20 PT-76-osa átúszta a Nagy Keserű-tavat, ezer főnyi BTR-50 páncélosokon szállított gyalogság kíséretében. Az izraeli hadsereg nem rendelkezett erődítményekkel vagy homoksáncokkal a tó túlsó partján, ezért az egyiptomi gyalogosok 14:40-ig ellenállás nélkül átjutottak és megkezdték a közeli aknamezők megtisztítását. Két órával később a gyalogosok elhárították az izraeli páncélosok ellentámadását, a Sagger páncéltörő rakéták segítségével két harckocsit és három páncélozott járművet tettek harcképtelenné. A gépesített dandár rajtaütéseket hajtott végre az izraeli Bir El Thamada légibázison és a közeli radarállomásokon.
A dandár 603. zászlóalja ez után levált, hogy elfoglalja és megtartsa Putzer erődöt, október 9-én elfoglalta az elhagyatott állást, és az ismételt ellentámadások ellenére a háború végéig tartotta. Eközben a 602. zászlóalj kelet felé gurult, ahol szerencsétlenségére, késő este a tüzérségi úton egy izraeli harckocsi zászlóalj 35 M-60 Patton harckocsijába ütközött.(A harckocsi-zászlóalj az izraeli „Mendler” páncélos hadosztály két, a Bar-Lev vonalban harcoló izraeli csapatok megerősítésére vonuló páncélos dandárának egyikéhez tartozott) Ez az éjszakai harc nem sikerült jól a 602.zászlóalj 10 PT-76-osának. Az izraeli tankok elpusztították a zászlóaljat, és a túlélőket arra kényszerítették, hogy visszavonuljanak az egyiptomi vonalakhoz.
Egyiptomi PT-76 úszó harckocsik egy diszszemlén
Zsákmányolt egyiptomi PT-76 a hatnapos háborúban
Zsákmányolt egyiptomi PT-76 harckocsik vasúti rakodása, El Arish 1967
További zsákmány 1967-ből, Tel-Aviv vasútállomás
IDF PT-76 harckocsijai az 1968-as jeruzsálemi katonai parádén
IDF PT-76 harckocsija a vízen
Izraeli páncélosok egy partra szállító hajón
Azért érdekes, hogy ez a típus képviseli több mint fél évszázada ezt a járműfajtát és minden más marginális hozzá képest. A gyenge páncélzat és fegyverzet ellenére elég komoly hadműveleti potenciált jelentett jól bevetve, érdekes, hogy inkább leszerelték váltótípus hiányában is itt nálunk is, máshol is. Persze az új kerekesekben biztos van amivel pótolható.
Ez a PT-76 tornyával ellátott BTR-60, szintén kubaiCuban Fire Support Vehicle | Military-Today.com
This fire support vehicle is a Cuban conversion of the Soviet BTR-60PB armored personnel carrier, fitted with a modified turret from the T-54 medium tank. It can be also considered as an armored car or tank destroyer.www.military-today.com
Amit beraktál az egy montázsEz a PT-76 tornyával ellátott BTR-60, szintén kubai
Ez a PT-76 tornyával ellátott BTR-60, szintén kubai
Ez melyik ország?
AML90 toronyt barkácsoltak rá.
Kubai barkács Angolában.Kilótt Eland90 vagy Ratel90röl származó toronnyal.De később több helyen is lemásolták.Van ilyenröl hir Dzsibutibol,Csádbol és Jemenböl is.Jó példa ragadósEz melyik ország?
Mert van ilyen jemenben is
Ott hátul van két érdekes toronnyal ellátott versenyző a T-34-től balra( és le, ferdén --ezen az utolsó képen--):PT-76
PT-76M
Ott hátul van két érdekes toronnyal ellátott versenyző a T-34-től balra( és le, ferdén --ezen az utolsó képen--):
Arról? ...vmi? ..vkinek?