Kétéltű / úszóképes harckocsik

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 401
86 510
113
Nekem nem ezt mutatja. A felülről támadó páncéltörő eszközök ellen egyenlőre nincs védelem. Szerintem sokkal inkább azt mutatja az ukrajnai háború, hogy nagy mennyiségű eszközre van szükség és legalább 1 éves sorkatonaságra.
Miért ne lenne? Semeddig nem tart úgy fordítani az APS indítóit, hogy megfelelő irányba nézzenek, csak a kutya se csinálja. Tudod ami vízszintesen tud lőni az tud 45fokban felfelé is ha úgy rakod fel.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 694
15 244
113
Miért ne lenne? Semeddig nem tart úgy fordítani az APS indítóit, hogy megfelelő irányba nézzenek, csak a kutya se csinálja. Tudod ami vízszintesen tud lőni az tud 45fokban felfelé is ha úgy rakod fel.
Akkor miért nem csinálja kutya se?
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 213
17 195
113
Akkor miért nem csinálja kutya se?

Mert ezekszerint ez nem akkora probléma.

Izraelen kívül más nem vívott aktív harcokat, folyamatos háborút.

Oroszországban dübörög a korrupció és nemtörődömség, még karbantartásra / letárolásra sem fordítanak, egy alultáplált, rühes bőrű, hulló szőrű medve, ez már nem a Szovjetunió.

Az USA low-tech ellenfelekkel háborúzik.

A Németek sehova nem mennek háborúba, és a Britek és a Franciák sem.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and LMzek 2.0

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 453
113

MA-MMT-40 105 mm-es könnyű harckocsi​

2019-ben Mianmar kifejlesztett egy könnyű harckocsi prototípusát, amely az orosz gyártmányú 2S1 Gvozdika lánctalpas önjáró tarack alvázán alapult, és egy új, kínai gyártmányú, egy 105 mm-es ágyúval felfegyverzett kétszemélyes toronnyal volt felszerelve. Együttműködési projekt van Ukrajnával az MMT-40 könnyű harckocsi fejlesztésére, amelyből egyelőre nem tudni, mennyi áll majd szolgálatba.

2019 márciusának végén pedig a mianmari hadsereg közzétett egy fotót egy harcjárműről, amelyet Mianmarban gyártanak majd ukrán gyártású egységekből. Az új harcjármű egy könnyű harckocsi 105 mm-es löveggel a toronyban a WMA301 (PTL02) kínai tűztámogató járműből az MT-LB alvázán, Ukrajnától vásárolt 2019. január végén. Az Ukrspetsexport cég műszaki dokumentációt szállított Mianmarba a könnyű páncélozott járművek (BTR-4U, 2S1U) és az MMT-40 könnyű harckocsik összeszerelésének technológiai projektjéhez.

A 105 mm-es ágyú a NATO-szabványnak megfelelő lőszereket képes kilőni, ezenkívül lehetőség van lézeres irányítású 105 mm-es páncéltörő rakéta használatára is, az ilyen lövedékeket különösen a KB "LUCH" gyártja.

Bár a mianmari hadsereg páncélos erői erősek, az Indokínai-félszigeten akár a „három erős” közé is besorolhatók. A mianmari hadsereg harckocsi egységeinek azonban sok problémával kell szembenéznie. Először is, a harckocsikat különböző országokból importálják, és a harckocsik különböző szabványai eltérőek, ami láthatatlanul megnehezíti a napi karbantartást; másodszor, ezeket a harckocsikat különböző időkben fejlesztették ki, és a különféle berendezéseket nem lehet egységesíteni. Ha kitör egy háború, az elkerülhetetlenül nyomást fog okozni a logisztikában; Mianmar nem hagyhatja figyelmen kívül ezeket a problémákat, de mivel a hazai hadiipar túl gyenge, nem beszélve a nagyszabású műszaki berendezések, például a harckocsik fejlesztéséről, még a könnyű felszerelések fejlesztése sem tűnik megfelelőnek.

Természetesen a hadiipar gyengesége nem jelenti azt, hogy Mianmar egy helyben áll, és nem tudja megoldani ezeket a problémákat. A közelmúltban Mianmar új típusú harckocsit dobott piacra. Bár ez egy "hazai" tank Mianmarban, ennek a teljesen hegesztett szerkezetű tartálynak az alakja feltárja a "kínai-orosz kevert vér" jellemzőit. A torony állítólag Kínából származik, és a harckocsiágyú is egy 105 mm-es, Kínában gyártott harckocsiágyú (talán ZPL94 105 fegyver). Ezért sokan azt gyanítják, hogy Mianmar új tankja Kína új könnyű harckocsi technológiájából kölcsönzött. Ha ez a helyzet, akkor ez a mianmari harckocsiágyú 2000 méteres távolságban képes kilőni a T-90Sz-t sokkal kisebb visszarúgással, mint a 120 és 125 mm-es harckocsiágyúké! Sőt, az ilyen típusú harckocsi fegyverek sokféle lőszert lőhetnek,

Mianmar új tankjai erős tűzerővel rendelkeznek, de védelmi képességeik nem erősek. Végül is ennek a harckocsinak az alváza a 2S1 önjáró tarack alvázán alapul, amelyet szintén a PT-76 kétéltű harckocsi alvázra fejlesztettek tovább. Ezért a legfeljebb 15,7 tonnát nyomó 2S1 védekező képessége ma már nem biztos, hogy ellenáll a kis kaliberű fegyvereknek. Természetesen Mianmar megfelelő fejlesztéseket hajthat végre védelmi képességeinek javítása érdekében. Ennek a tanknak a megjelenése azonban nem változott a 2S1-hez képest, és még ha javítják is, akkor sem lesz minőségi ugrás. Vagy talán Mianmar eredetileg egy kétéltű tank kifejlesztésére készült. Hiszen délkelet-ázsiai országként, ahol az esőerdők és a mocsarak sűrűn borítanak,

Ha Mianmar új tankja egy kétéltű tank, akkor a használt motor továbbra is szovjet/orosz eredetű lehet. Természetesen amellett, hogy a PT-76-os kétéltű tankmotor továbbra is "használható", a fontosabb ok az, hogy Mianmar továbbra sem tud fejlettebb energiarendszereket kifejleszteni vagy bevezetni. Ezért a mianmari tankot a becslések szerint egy YaMZ-238N, egy V-8-as vízhűtéses négyütemű dízelmotor hajtja, 300 lóerős teljesítménnyel, kézi sebességváltóval, 5 előremeneti fokozattal és 1 hátrameneti fokozattal. Maximális menetsebessége elérheti a 61 km/h-t, hajtási sebessége vízben pedig 6 km/h.

mianmar-WMA301.jpg

Mianmari WMA-301 tűztámogató jármű
Mianmar-MMT-40-LT.jpg
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 453
113
ERAC

Engin de Reconnaissance Amphibie de Combat

Harci kétéltű felderítő jármű

ERAC-francia-felderit-sz-harckocsi-1961.jpg

ERac.jpg

ERAC.jpg


1961-ben egy páncélozott kétéltű felderítő jármű kérésére 1963 végén gyártották le a prototípust.

Hosszúság: 4,97 m szélesség: 2,24 m magasság: 1,58 m súly: 6,7 t

Fegyverzet: 1 90 mm-es D 914-es löveg (Vo 780 m/s) 36 lőszer​
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 453
113

MA-MMT-40 105 mm-es könnyű harckocsi​

2019-ben Mianmar kifejlesztett egy könnyű harckocsi prototípusát, amely az orosz gyártmányú 2S1 Gvozdika lánctalpas önjáró tarack alvázán alapult, és egy új, kínai gyártmányú, egy 105 mm-es ágyúval felfegyverzett kétszemélyes toronnyal volt felszerelve. Együttműködési projekt van Ukrajnával az MMT-40 könnyű harckocsi fejlesztésére, amelyből egyelőre nem tudni, mennyi áll majd szolgálatba.

2019 márciusának végén pedig a mianmari hadsereg közzétett egy fotót egy harcjárműről, amelyet Mianmarban gyártanak majd ukrán gyártású egységekből. Az új harcjármű egy könnyű harckocsi 105 mm-es löveggel a toronyban a WMA301 (PTL02) kínai tűztámogató járműből az MT-LB alvázán, Ukrajnától vásárolt 2019. január végén. Az Ukrspetsexport cég műszaki dokumentációt szállított Mianmarba a könnyű páncélozott járművek (BTR-4U, 2S1U) és az MMT-40 könnyű harckocsik összeszerelésének technológiai projektjéhez.

A 105 mm-es ágyú a NATO-szabványnak megfelelő lőszereket képes kilőni, ezenkívül lehetőség van lézeres irányítású 105 mm-es páncéltörő rakéta használatára is, az ilyen lövedékeket különösen a KB "LUCH" gyártja.

Bár a mianmari hadsereg páncélos erői erősek, az Indokínai-félszigeten akár a „három erős” közé is besorolhatók. A mianmari hadsereg harckocsi egységeinek azonban sok problémával kell szembenéznie. Először is, a harckocsikat különböző országokból importálják, és a harckocsik különböző szabványai eltérőek, ami láthatatlanul megnehezíti a napi karbantartást; másodszor, ezeket a harckocsikat különböző időkben fejlesztették ki, és a különféle berendezéseket nem lehet egységesíteni. Ha kitör egy háború, az elkerülhetetlenül nyomást fog okozni a logisztikában; Mianmar nem hagyhatja figyelmen kívül ezeket a problémákat, de mivel a hazai hadiipar túl gyenge, nem beszélve a nagyszabású műszaki berendezések, például a harckocsik fejlesztéséről, még a könnyű felszerelések fejlesztése sem tűnik megfelelőnek.

Természetesen a hadiipar gyengesége nem jelenti azt, hogy Mianmar egy helyben áll, és nem tudja megoldani ezeket a problémákat. A közelmúltban Mianmar új típusú harckocsit dobott piacra. Bár ez egy "hazai" tank Mianmarban, ennek a teljesen hegesztett szerkezetű tartálynak az alakja feltárja a "kínai-orosz kevert vér" jellemzőit. A torony állítólag Kínából származik, és a harckocsiágyú is egy 105 mm-es, Kínában gyártott harckocsiágyú (talán ZPL94 105 fegyver). Ezért sokan azt gyanítják, hogy Mianmar új tankja Kína új könnyű harckocsi technológiájából kölcsönzött. Ha ez a helyzet, akkor ez a mianmari harckocsiágyú 2000 méteres távolságban képes kilőni a T-90Sz-t sokkal kisebb visszarúgással, mint a 120 és 125 mm-es harckocsiágyúké! Sőt, az ilyen típusú harckocsi fegyverek sokféle lőszert lőhetnek,

Mianmar új tankjai erős tűzerővel rendelkeznek, de védelmi képességeik nem erősek. Végül is ennek a harckocsinak az alváza a 2S1 önjáró tarack alvázán alapul, amelyet szintén a PT-76 kétéltű harckocsi alvázra fejlesztettek tovább. Ezért a legfeljebb 15,7 tonnát nyomó 2S1 védekező képessége ma már nem biztos, hogy ellenáll a kis kaliberű fegyvereknek. Természetesen Mianmar megfelelő fejlesztéseket hajthat végre védelmi képességeinek javítása érdekében. Ennek a tanknak a megjelenése azonban nem változott a 2S1-hez képest, és még ha javítják is, akkor sem lesz minőségi ugrás. Vagy talán Mianmar eredetileg egy kétéltű tank kifejlesztésére készült. Hiszen délkelet-ázsiai országként, ahol az esőerdők és a mocsarak sűrűn borítanak,

Ha Mianmar új tankja egy kétéltű tank, akkor a használt motor továbbra is szovjet/orosz eredetű lehet. Természetesen amellett, hogy a PT-76-os kétéltű tankmotor továbbra is "használható", a fontosabb ok az, hogy Mianmar továbbra sem tud fejlettebb energiarendszereket kifejleszteni vagy bevezetni. Ezért a mianmari tankot a becslések szerint egy YaMZ-238N, egy V-8-as vízhűtéses négyütemű dízelmotor hajtja, 300 lóerős teljesítménnyel, kézi sebességváltóval, 5 előremeneti fokozattal és 1 hátrameneti fokozattal. Maximális menetsebessége elérheti a 61 km/h-t, hajtási sebessége vízben pedig 6 km/h.

mianmar-WMA301.jpg

Mianmari WMA-301 tűztámogató jármű
Mianmar-MMT-40-LT.jpg
MMT-40-Mianmar.jpg
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 453
113

Szerb könnyű harckocsi szovjet MT-LB alvázon​

A jármű a szovjet 2S1 Gvozdika tarack módosított alvázát és egy új harci modult használ 105 vagy 122 mm-es ágyúval. Mind az alváz, mind a modul a szerb DLS Specijalni Sistemi cég munkája.
A szerb "Gvozdika tank" fotói már 2019-ben megjelentek a MyCity Military szerb katonai fórumon . A média azonban csak most számol be szélesebb körben a projektről. A könnyű harckocsi projekt a 2015 óta működő fiatal, belgrádi DLS Specijalni sistemi szerb katonai startup munkája.

A cégnek nincs saját weboldala vagy közösségi oldala. A cégről bizonyos információk a kragujevaci egyetem gépészmérnöki karának monográfiájában találhatók .

A jármű kialakítására mindenesetre érdemes odafigyelni - a Gvozdika 122 mm-es önjáró tarack vázát (vagyis az MT-LB szovjet transzporter alvázát) és az új fejlesztésű szerb harci modult egyesíti.
FG-3907118-JDW-10821-1068x658.jpg

A jármű nagy valószínűséggel exportra készül. Szerbiának papíron még megközelítőleg 90 Gvozdika tarackja van az arzenáljában, de ezek másfajta modernizáláson mennek keresztül. A szerb hadsereg számára továbbfejlesztett Gvozdika az általános átalakításon túl kulturáltabb munkakörnyezetet kap a legénység számára és új tűzvezető rendszert.

„Amint látja, ez egy nagyszerű tüzérségi eszköz. A modernizációnak köszönhetően, amelyen dolgozunk, amely ezen a funkcionális modellen is látható, ez egy nagyon hasznos rendszer lesz, amely nagyon sokáig a hadseregünkben marad" - kommentálta az első lövési teszteket Aleksandar Vulin szerb védelmi miniszter. lásd az alábbi videót) a modernizált Gvozdika 2020 májusában.

A szerb "Tank Gvozdika" megalakulásának oka hivatalosan nem ismert. A szerb vitázók szerint ez az MMT-40 könnyű tankprojekt folytatása Mianmar számára. Az MMT-40 Ukrajna és Mianmar közös projektje volt (vagy az). Az MMT-40 egy Gvozdika tarackvázat, egy WMA301 (PTL02) kerekes harcjárműből származó kínai kétüléses tornyot és egy 105 mm-es ágyút kombinál.

143473-tmb-167336603-MMT-40-Light-Tank-Myanmar-6.jpg


A járműnek két változata létezik – 122 mm-es ágyúval a „tank” LT-H (Light Turret-Howitzer), 105 mm-es ágyúval LT-HPLRG-AT (Light Turret – High Performance Low Recoil Gun) ). A 122 mm-es ágyús jármű lényegében modernizált Gvozdika tarack (közvetlen tüzelési lehetőséggel), a 105 mm-es ágyús jármű igazi könnyű harckocsi.
E96zv-N3-WQAcx2-PW-1920x1440.jpg


Nyilvánvalóan az LT-HPLRG-AT járművet valójában Mianmarba exportálták, ahol Szerbia többek között már szállította Nora-B52 tarackjait (lásd alább). Az LT-H egy 122 mm-es ágyúval ellátott változatát végül felajánlhatják a szerb hadseregnek, talán a fenti frissítés kiegészítéseként vagy kiterjesztéseként.

Most a technikai információkról. Az LT-HPLRG-AT könnyű harckocsi kétüléses harci modullal rendelkezik - a parancsnok a jobb oldalon, a tüzér a bal oldalon ül. A torony 3. szintű ballisztikai védelemmel rendelkezik a STANAG 4569A szerint. A lőszer ágyúba töltését a töltőgép végzi. A fő fegyverzet egy stabilizált, 105-ös kaliberű ágyúból áll (hossza 58 kaliber), amely állítólag egy 100 mm-es kaliberű (63 kaliber hosszúságú) szovjet MT-12 Rapira (T-12A) vontatott páncéltörő ágyú. .

Az LT-HPLRG-AT harci modulját az Egyesült Arab Emírségekből származó Calidus Wahash kerekes harcjárműre is felszerelték. A járművet először a 2019-es IDEX kiállításon mutatták be Abu Dhabiban .

A Gvozdika a halhatatlan szovjet MT-LB páncélozott szállítókocsi módosított alvázát használja. Bár az MT-LB tervezési eredete már az 1950-es évekre nyúlik vissza, hasonlóan az amerikai M113 transzporterhez, továbbra is népszerű és használt platform. Például a lengyelek erősen módosították az MT-LB platformot, és létrehozták saját egyszerű LPG lánctalpas platformjukat (Lekki Podwoz Gąsienicowy). A lengyelek LPG platformra építik aknavető és tüzérségi egységek parancsnoki járműveit, valamint M120G RAK önjáró aknavetőket.

PL-M-120-RAK-Mt-LB-mod-alv-z.jpg


A lengyel hadsereg 20 „lánctalpas” gépesített zászlóaljat kíván működtetni – mindegyik zászlóaljban 90 lánctalpas jármű van. A járművek körülbelül egyharmada felszerelhető PB-platformra. A fennmaradó járművek, különösen a gyalogsági harcjárművek (IPV) a fejlettebb, de lényegesen drágább Borsuk platformot fogják használni .

Az ukránok létrehozták a Gvozdika platformon alapuló Kevlar-E belt BVP projektet is. Az ukránok a járművet az idei, Arms and Security 2021 katonai kiállításon mutatták be Kijevben. A jármű felszerelhető távirányítós BM-3M Šturm vagy KBA-105T Skval harci modulokkal. Mindkét modul egy 30 mm-es automata ágyút, egy 30 mm-es gránátvetőt és egy 7,62 mm-es géppuskát kombinál.

Ami Szerbiát illeti, a fegyveripar az utóbbi időben érdekes sikereket könyvelhet el. Idén márciusban Türkmenisztán 30 darab szerb Lazar 3 kerekes gyalogsági járművet vásárolt – ez az első exportsiker. Szerbia Nora-B52 kerekes tarackokat is szállít Mianmarnak, Bangladesnek, Kenyának és Ciprusnak.

E97-CKUUUUAEa-QPe-1-1920x1440.jpg



 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 453
113
Sprut-SDM1
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 771
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 453
113
A 2Sz25M Sprut-SDM1 sikeresen átment az állami teszteken és készen áll a sorozatgyártásra
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 453
113
A PT-76 könnyű kétéltű tank - számos katonai konfliktus nélkülözhetetlen résztvevője, 1950-től napjainkig. A világ számos országának szakemberei hagyományosan nagyra értékelték képességeit. Sok idő telt el, és a gép elavult, de továbbra is számos külföldi ország hadseregénél szolgál. Különböző országok mérnökei próbálják javítani
A fehérorosz tervezők felajánlották a PT-76 modernizálásának saját verzióját.

„Lehetőségük az, hogy egy elavult motort korszerűbbre cserélnek, 300 lóerős teljesítménnyel. Új sebességváltót építenek be, kezelőszervek motorkerékpár típusú kormányoszlop formájában, hűtő- és levegőtisztító rendszer - írja a kiadvány. - Ennek eredményeként a jármű maximális sebessége autópályán 60 km / h-ra, földúton 45 km / h-ra, vízen pedig 12 km / h-ra nő. Ugyanakkor az üzemanyag-fogyasztás 8%-kal, az olajfogyasztás pedig 53%-kal csökken. "A hatótávolság szárazföldön körülbelül 450 km, vízen pedig akár 150 km.
Javasolják továbbá egy új torony felszerelését a BMP-2-ből a 30 mm-es 2-42-es ágyúval, a PKTM géppuskával és a „Competition” ATGM-mel. Így a fehérorosz tervezők szerint nőni fog a legénység képessége a földi és légi célpontok elleni küzdelemben.
Belarus-PT-76-M-moderniz-ci.jpg

 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 153
40 524
113
A 2SZ25M páncélvadász pilóta nélküli harckocsivá válhat, mondta a fejlesztő
Rostec: a 2S25M önjáró tankvadász pilóta nélküli lehet